Berlín/Mnichov — Dle smlouvy měl Siemens dodat do konce roku 2011 Deutsche Bahn AG (DB) 16 nových jednotek ICE 3 nejnovější generace v hodnotě cca 500 milionů eur. Pro blíže nespecifikované technické problémy se však dodávka uskuteční až koncem roku 2012. DB nové soupravy nutně potřebuje, protože nemá dostatek rezervních a po kritice minulých období musí jednotky důsledněji přistavovat k prohlídkám a údržbě. Jako formu smluvního odškodnění projednává nejvyšší vedení DB a Siemense dodání další úplné soupravy ICE 3 zdarma. Takové plnění odpovídá alternativní smluvní pokutě 30 milionů eur. Mluvčí DB i společnosti Siemens probíhající jednání v tomto smyslu potvrdili, možný výsledek ale dosud nekomentovali.
Zdroje: ARDtext, Bild am Sonntag, Welt
Bane, všechno je úplně jinak.
Žádný Premium Class, sedmivozové i osmivozové soupravy:
http://ekonomika.idnes.cz/drahy-nafouknou-railjety-zaplati-za-ne-ale-400-milionu-navic-pae-/eko-doprava.aspx?c=A120202_120022_eko-doprava_spi
1. Jednak i ÖBB měly nasmlouvány railjety bez premium class
2. Nic nebrání ČD vyhlásit VŘ na "provedení změn vnitřního uspořádání souprav SVC"*
*to že vyhraje Siemens s tím, že od případné ceny odečte cenu komponent, které tam nedá, je doufám víc než jasné. Takže je zbytečně argumentovat tím, že něco je pevně dáno a nejde to jinak. Stejně jako počet vozů...
Pokud se tam něco změní, i ten typ sedaček, tak je to už „jiné" vozidlo, samozřejmě za jinou - rozumějme vyšší cenu.
Z rakouských zdrojů vím, že ÖBB by se docela rády zbavily té Premium Class, protože není odpovídajícím způsobem využívána, ale „nejsou na to peníze".
Pokud tedy ČD zaplatí o jediné EURO více než kolik zaplatily ÖBB, tak se samozřejmě nebude čemu divit.
tarten
Ani ne. Nejde o slevu, ale pokutu.
Promiňte, ale jste opravdu tak naivní, abyste věřil tomu, že tu „smluvní pokutu" nemá už výrobce zakalkulovánu v ceně zakázky jako jakési „riziko podnikání" a bude to hradit ze svého zisku, případně by na té zakázce prodělal ...
Prostě místo „přiměřeného zisku" ve výši 5 % si vykalkuluje cenu odpovídající „(ne)přiměřenému zisku" ve výši 6 % a když místo smluvní zaplacení smluvní pokuty v penězích „zaplatí" ve formě jedné soupravy navíc, tak dosáhne v podstatě zadarmo v podstatě zadarmo kvalitní reklamy - hlavně mezí veřejností, protože nakonec zůstane na svém „přiměřeném" pětiprocentním zisku ...
Stejně tak dopravce s klidným svědomí bude s velkou mediální publicitou odškodňovat za zpoždění několik promile počtu cestujících, když před tím 100 % cestujícím zvýší cenu jízdenky o jediné EURO ... , v případě českého dopravce o korunu ...
věta Dukátova
Kdysi platilo 100%. Teď už jsou ale Bmz a Ampz ČD těžkým soupeřem ...
Ale platí i nadále ...
Ampz se svým uspořádáním sedaček - koho napadlo a kdo mohl schválit, aby se jedničkové rozmístění sedaček udělalo ve dvojkové kastli ?
V první sérii Ampz je výrazná absence stolků u „čtyřek" - kam si má dát zákazník "bezplatné vlakuškové" nebo placené občerstvení ?
Výměna původních sedaček z důvodu jejich opotřebovanosti byla nutná, ale to, co se vozů dosadilo je zarážející.
Místo barevně příjemných a pohodlných sedaček jsou tam barevně unylé sedačky „model ICE po modernizaci" mající k těm původním velice daleko - spíše připomají dvojkové sedačky ICE.
Mimo jiné "německé" ICE sedačky mají v tělese zabudovánu zásuvku ...
Zatímco jedničkové sedačky v řídících vozech k 843/854 jsou perfektní, resp. lepší než v Ampz jsou i jedničkové sedačky ve 471.
Skutečně „geniální" je umístění dodatečně dosazovaných zásuvek v první sérii. Ten kdo to projektoval (obtížný přístup k zásuvce) a kdo to schvaloval asi moc rozumu nepobral ...
Sedáky ve druhé sérii Bmz jsou na rozdíl od první série tvrdé (na hony vzdálené od rakouských vozů), textil je taky poněkud zvláštní (zase něco levného), protože jsou na něm vidět špinavé fleky. Týká se i přečalouněných sedaček v Bmz první série.
Původně jsem se domníval, že se jedná o pozůstatky konzumace nápojů (i když se mi to přece jen nezdálo, protože takhle vypadají téměř všechny sedačky), leč byl jsem vyveden z omylu firmou, která zajišťuje čistění, když jsem se zajímal o to, proč jezdí ty vozy se špinavými sedačkami. Fleky jsou totiž od potu a je technicky velice obtížné je vyčistit. (Já jsem fleky od potu odstranil z textilu po různých pokusech až použitím velice páchnoucího benzínového čističe a pak šla textilie do pračky.)
Naproti tomu v rakouských ojetinách ještě s rakouskými potahy sedaček žádné „potní" fleky vidět nejsou ...
ICE 1 - 3.020 mm
ICE 2 - 3.070 mm
ICE 3 - do 2.950 mm
nové ICE 3 (Velaro D) - 2.924 mm
Railjet - 2.825 mm
? Vždyť právě proto jsem se ptal jak.
(Chápu, že váš odkaz je zřejmě mj. toto: http://www.welt.de/wirtschaft/article13839791/Bahn-verhandelt-mit-Siemens-ueber-Gratis-ICE.html , ostatní asi nejsou přístupné jen tak.)
Raquac:
Díky. Ale co to tedy udělalo s cenou? Těch "rund 500 Mio. Euro" mám právě v těch starých odkazech. V nových cenu nevidím, ani tady: news.de/wirtschaft/855267294/bahn-ice-deutsche-bahn-will-von-siemens-gratis-ice/1/ ani všude možně jinde, vše je zřejmě z jednoho zdroje.
EDIT: Jinak s Taurusem to bylo tuším také tak nějak. Zpoždění a jeho placením dalším kusem je u Siemensů už zjevně dost osvědčená metoda. Takže čekám 17 railjetů ČD. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.