Berlín/Mnichov — Dle smlouvy měl Siemens dodat do konce roku 2011 Deutsche Bahn AG (DB) 16 nových jednotek ICE 3 nejnovější generace v hodnotě cca 500 milionů eur. Pro blíže nespecifikované technické problémy se však dodávka uskuteční až koncem roku 2012. DB nové soupravy nutně potřebuje, protože nemá dostatek rezervních a po kritice minulých období musí jednotky důsledněji přistavovat k prohlídkám a údržbě. Jako formu smluvního odškodnění projednává nejvyšší vedení DB a Siemense dodání další úplné soupravy ICE 3 zdarma. Takové plnění odpovídá alternativní smluvní pokutě 30 milionů eur. Mluvčí DB i společnosti Siemens probíhající jednání v tomto smyslu potvrdili, možný výsledek ale dosud nekomentovali.
Zdroje: ARDtext, Bild am Sonntag, Welt
Jak vlastně z 15(+1) došlo k těm 16+1? Tady totiž čtu ještě o 15:
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/schiene-siemens-verkauft-15-neue-ice-an-die-bahn/3059520.html
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/hochgeschwindigkeitszug-bahn-kauft-15-ice-von-siemens/3074572.html+
Takže zřejmě už přecijen předtím došlo k té Zikmundově slevě co není zadarmo. ;-)
kolik by pak musel dat skoda lokomotiv zdarma :) fakt ale je, ze skoda nema co dat a asi jen tam nebude, schvaleni je zatim v nedohlednu? nebo ma nekdo jine informace?
Miroslav Zikmund : Mýlíte se ve dvou věcech. Ani nedostatečná kapacita, ani typ sedadel není obecnou vlastností "railjetů." Už na Czech Raildays zazněly informace, že "railjet" ČD se bude od toho rakouského celkem odlišovat. Ať již vnitřním uspořádáním (třídy, jejich umístění, bistro, typ sedadel), tak není ani vyloučena změna konfigurace počtu vozů. Ostatně samotný Siemens uvádí flexibilní uspořádání 5 - 10 vozů. Proto je zbytečnéí už předem hodnotit, když tady nikdo neví, jak to bude vypadat v reálu.
V eneretice (1990 - 1994) politika především nepřekážela. A technici prosadili a modifikovali naše zařízení tak, aby bylo kompatibilní s okolím.
O tom ale aktualita vskutku není ...
Miroslav Zikmund: Nepostrehol som, či prebehli aj zmluvné podmienky pre nákup RJ, len som zachytil, že si ČD vyhradzovali za určitých podmienok súpravy neodobrať/vrátiť ... Takže neviem, či si ČD nezadali úpravu interiéru, prípadne radenia ... a SIEMENS navyše deklaruje možnosť vytvárania súprav až 10 vozňov, tak či sa náhodou pod rukou na dodatok nedoobjednali aj nejaké vložáky ...
No vidíte to. Vám vadí souprava, která potřebuje celých 7 vozů na 408 míst. Co teprve řeknete RJ, který by na 408 míst potřeboval 8,5 vozu?
Podle „Zugbegleiteru" Vindobony 172 z roku 2009 je vzdálenost BLN Hbf. - HAM Hbf. 288 km
Zajímavý údaj.
zadarmo
Ani ne. Nejde o slevu ale pokutu.
BDs
Co si ČD dovolí poslat na Vídeň je celkem irelevantní. Jednak jde o vyjednávání, jednak jde o jiný stát. A s DB vyjednat EC bez klimy? Těžko.
věta Dukátova
Kdysi platilo 100%. Teď už jsou ale Bmz a Ampz ČD těžkým soupeřem...
Výrobce by byl špatných podnikatel, kdyby tuto "slevu" již nelze odolat neměl zakalkulovánu v celkové ceně ...
stoupa : Obávám se, že DB nemá tak pohodlnou a přijemnou soupravu, jako je Railjet bez ohledu na to, kdo Railjet provozuje. To raději ony již ČD zakoupené ojeté ÖBB vozy.
Já se obávám, že RailJet zdaleka nedosahuje pohodlí, které cestujícím nabízejí libovolné modifikace nejen ICE, ale rovněž obyčejné velkoprostory Bmpz s polohovatelnými sedačkami.
Zrovna minulý pátek jsem si měl možnost během nějakých 180 minut porovnat (ne)pohodlí rakouského RJ, pohodlí švýcarského Bmpz a návazně pohodlí rakouského Bmz. Švýcarský vůz s možností posunu sedáku, rakouské Bmz možnost změny polohy sedáku i výšky hlavové opěrky, v RJ nic z toho ... nehledě na tvrdost sedáku ... přestup z rakouského Bmz do rakouského RJ je asi totéž, jako když bych přestupoval z mercedesu do trabanta ... I ta rakouská ojetina ve službách ČD, v podstatě shodná s modernizovaným rakouským Bmz, je (z mého pohledu) pohledu pohodlnější než RJ ... (věta Dukátova : nejlepší česká jednička je rakouská dvojka)
Já pochybuji o tom, že vámi vysněný RJ do Hamburgu nebude akceptovatelný z hlediska DB pro nízkou kapacitu soupravy ... zatímco do Rakouska nebude zase zájem o vlak se „dvěma" jedničkami. I když já bych (jako šéf ČD) nikdy nekoupil soupravu, kde má vagón první třídy (Premium Class) vážící 56 tun jen 27 míst k sezení ...
tarten
Ty už samozřejmě nesplňují parametry EC. Z hlediska DB nelze.
Skutečně ojetina ÖBB nesplňuje parametry EC ? A vůz BDs s plošinou pro invalidy co jezdí na EC 76/77 do Wiener Neustadtu ho snad splňuje - to co jelo v sobotu 21.1. byla skutečně síla ... nebo takové Bmee, přitom „vlajková loď" ČD „Pendolino" rakouské představy o „standardu EC" nesplňovalo ...
Podle „Zugbegleiteru" Vindobony 172 z roku 2009 je vzdálenost BLN Hbf. - HAM Hbf. 288 km
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.