..: SŽDC započala s rekonstrukcí stanice Beroun :..

Dnes již poněkud historický pohled na královédvorské zhlaví stanice Beroun, foto: Matteo Beroun — Pátkem 17. března započala rekonstrukce úseku trati číslo 170 z Berouna do Králova Dvora. Stavbu, která podle plánu potrvá přibližně dva a půl roku, provedou firmy EUROVIA CS, Subterra, GJW Praha a OHL ŽS, seskupené ve sdružení Společnost Beroun. Vysoutěžená cena zakázky je přibližně 2,2 miliardy korun, přičemž více než 1,5 miliardy by měla přispět Evropská unie. Za tuto cenu projde celkovou proměnou osobní i seřaďovací nádraží v Berouně, zastávka v Králově Dvoře, která získá nový podchod, a přilehlé traťové úseky. Nové bude zabezpečovací a sdělovací zařízení, rekonstrukcí projde samozřejmě i trakční vedení. Maximální rychlost po rekonstrukci se zvýší až na 160 km/h. Po dokončení této stavby, tunelu mezi Rokycany a Plzní a také skončení modernizace samotného uzlu Plzeň bude celá trať z Berouna do Chebu po rekonstrukci. Stále však visí otazník nad zbývajícím úsekem z Prahy do Berouna, který je dnes již na hranici své kapacity a hlavně v nevyhovujícím technickém stavu, což se projevuje častými mimořádnostmi v provozu.

Zdroj: Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.3.2017 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.04.2017 (11:59)  
Zdravím na duben.

Takže po čase. Mám nafocené víkendové záběry toho Králova Dvora, a něco z Berouna , čistě ale jen momentky při cestě, nevím akorát kam předat fotky, je to jen na telefon, není to do galerie :-)

Jinak k hale na Berouně - je tam někdy od otevření autobusáku celkem šikovnej a čistej bufík, asi osm stolků a je tam klid a čisto. Dá se tam ale dát akorát kafe a bagetky , restaurace to není.
Co se týče individuí... teď už to jde, přes zimu se tam motali tak dva až tři nejvejš (alespoň v době, kdy tudy procházím) samozřejmě ale, pokud se vyskytovali, místní ochranka měla zřejmě volno, anebo měli něco strašně důležitého na práci jinde...
registrovaný uživatel land 
01.04.2017 (1:45)  
Když o tom důkladně přemýšlím ze všech stran, tak taky nevidím sebemenší důvod, aby tam opět nádražka vznikla...:)

Ne vážně, to by musela být proměna nejen haly, ale hlavně působení těch individuí. A když uvážím, jak dopadla jiná nádraží třebas i na I koridoru.... Zázraky se nedějí.
30.03.2017 (19:20)  
land: Tak to je současný stav, ale samozřejmě počítám s tím, že po rekonstrukci nádražní haly se tam prostředí a podmínky zlepší, takže nevidím sebemenší důvod, aby tam nějaká nádražní restaurace opět vznikla.
registrovaný uživatel land 
29.03.2017 (19:05)  
..."Veřejné záchodky smrdí po celý hale, potloukají se tam různá individua a celý je to tam takový ponurý. Moc jsem nechápal před několika lety zrušení nádražní restaurace, kde se dalo dobře najíst a rozhodně neměli o zákazníky nouzi. Doufám, že po rekonstrukci se tam vrátí."...jj, o tohle prochcaný místo bude pro budoucí podnikatele-adepty-gastronomie přímo urputná rvačka...
24.03.2017 (15:31)  
Krušnohorská brzda: Není zač, když je to pravda, tak co bych to nenapsal :-)

Jj udělat nějakej pořádnej nadchod by bylo 100% lepší. Ono jako ty podchody jsou fakt zlo. Není to tak dávno, co v Srbsku v podchodu pod tratí přepadli ségru mojí kolegyně z práce. V podchodech prostě nikdo neví dne ani hodiny, kdy dostane nečekaně pěstí.

Jinak k trati. Je zajímavý, že všude po světě to jde, udělat trať tak, aby se zrychlilo cestování. EU chce rychlejší cestování, ale tunel mezi Phou a Berounem jim je za těžko postavit. Nedokážu si představit, jak chtějí rekonstruovat stávající trať, když ve většině případů je z jedný strany řeka a z druhý skály. A vzhledem k tomu, že trat je pomalu kapacitně nedostačující, tak by to chtělo něco radikálního vymyslet. To jsou věčně pendlující osobáky, Budějovický rychlíky, Chebský/Mnichovský a Železnorudský rychlíky a to od posledního jízdního řádu osobáky přibyly. Za chvíli už nebude kam ty vlaky vecpat :-/

P.S Ještě bych zapomněl na Františkolázeňský Pendolina :-D sice párkrát za den, ale i tak :-)
24.03.2017 (12:55)  
Pro Ironhide: "Děkuji ti náčelníku, že jsi se mě zastal" :)

Jinak, od zimy do jara 2011 jsem nějakou dobu dojížděl služebně na Holoubkov a vracel jsem se většinou pozdě v noci a fakt jako , nechtěl bych bejt postarší bábinka, co sotva chodí. Opravdu, obejít z vnější strany nádražní budouvu - 100% tma , nevidět ani na špičku nosu . A nádražní "hala" pokud se tam svítilo - vzorně uklizeno jak v sovětském traktoru. Mládenci. naopak, nedávno jsem byl v Bílině a tam je to proti tomu lázeňská promenádní zóna.
Mimochodem. zastávka Králův Dvůr sousedí s areálem bývalých železáren, za tratí je plot a za ním nějaké fabriky, chdí tam pár lidí dělat po přechodu po lávce. Na co tam dávat podchod to fakt nechápu. jestli schody nahoru nebo schody dolů... Lávka je sice vyšší , ale zase lepší než takové ty naše národní klasické prochcandíry :-/

PS - zastávku KDv jsem si tehdy nafotil, možná to někde vyhrabu... ale výstavní fota to rozhodně nebudou :-) JD
24.03.2017 (12:02)  
No bohužel je pravda to, co se píše o zastávce Králův Dvůr, a možná je to ještě horší... Moc tomu totiž nepomáhá fakt, že zastávka skoro sousedí s Mírovým náměstím, kde je početná romská komunita a pomalu se tam bojí i policie, smutné... Já osobně bych tam nevystoupil ve dne, natož v noci. To bych si radši do Králováku došel pěškobusem z Popovic nebo Berouna. Jinak jsem rád že se konečně začalo s rekonstrukcí a že se to dotkne i nádražní budovy v Berouně. Není sice z nejhorších, ale do krásy má taky hodně daleko. Veřejné záchodky smrdí po celý hale, potloukají se tam různá individua a celý je to tam takový ponurý. Moc jsem nechápal před několika lety zrušení nádražní restaurace, kde se dalo dobře najíst a rozhodně neměli o zákazníky nouzi. Doufám, že po rekonstrukci se tam vrátí.
23.03.2017 (19:39)  
Jirka Panther: Tak tak. Ještě by tam chtěly jezdit rychlíky a bylo by tam moc rušno. Jeden expres za hodinu v tunelu stačí, zbytek ať si dál zacpává starou trať. :-)
23.03.2017 (17:34)  
Nazdar, mám jen malůvky osobního nádraží ze studií rekonstrukce. Minimální znamená, že se ponechá konfigurace dnešní, pokud možno se nehradí šestistupňové vexle za 1:11-300. Maximální znamená pouze to, že se udělá něco jako v Kolíně nad Labem. Z koleje č.2 se stane nultá, aby ostře obracející Elefanti nejezdily křížem. Jinak parametry zůstávají dle projektu ze 70tých let. Po 50 letech se dočkáme sundání toho trvalého omezení na 50, které jsem nikdy nepochopil.

Na 100% věřím, že se neudělá vůbec nic, co by umožnilo přivést rychlou dvojkolejku z Prahy. A je to tak dobře. Nová štreka se nebude prznit nějakou zastávkou 10min od Prahy (Smíchova).
23.03.2017 (10:41)  
Zdravím opět. Jezdím teď skoro každej den úsek Beroun Srbsko, ke dnešku to vypadá ne rekonstrukci seřadiště a zřejmě i něco s kolejema , dneska ráno byly označený oranžovou barvou šrouby u každýho pátýho pražce :-) mám i něco nafoceno ale jen nic moc na telefon.

Dále po trati směrem ku Praze se vyřezávají porosty a zbourala se stará vechtrovna pod Tetínem , něco se tam má dít ale nevím co. Skoro to vypadá, jak kdyby si chystali prostor pro třetí kolej, anebo že by příprava na ten slavný tunel? nevim, mám jen vypozorováno...

Jinak, poměrně obsáhlý článek zveřejnila v úterý MF Dnes. když bude čas, tak to můžu naskenovat. Byla to síla, V postatě se v této sezóně postupně rozkope Beroun- Královák , Beroun - Karlštejn, Radotín Smíchov , a je tam zmínka, že by neškodilo zadrátování trati Beroun - Rudná - Smíchov, ale dotace za nedávnou rekonsrukci je vyčerpána a dle podmínek se na tom 10let nesmí nic měnit. Zlaté časy C.K. Monarchie...

Kdo by měl zájem, klidně vzneste dotaz. Motám se tam skoro každej den :-)

Jiří Denk
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2017 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko