Kozolupy — Poměrně nedávno nově otevřený koridor z Plzně do Chebu trápí vážné problémy. U železniční stanice Kozolupy se sesunul několik metrů vysoký násep a došlo ke zvlnění kolejí. Zemina navíc tlačí na zdejší silniční podjezd, jenž tento tlak neunesl a začal se rozpadat. Veškerý provoz je veden pouze po jedné ze dvou traťových kolejí a maximální rychlost je omezena na 50 km/h. Za vše může dle posudku Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) špatně zpracovaný projekt a nekvalitní práce stavebních firem. Jak uvedl Jiří Martínek, náměstek GŘ SŽDC pro modernizaci dráhy, celé dílo bylo reklamováno již před několika měsíci; obě společnosti, SUDOP a OHL ŽS, které se na stavbě podílely, však jakékoliv pochybení zásadně odmítají.
Spor proto skončil u soudu, který celý případ nyní prošetřuje. Zároveň bylo vydáno předběžné opatření, které nařizuje firmě OHL ŽS trať opravit, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti a životů cestujících. Společnost se však proti tomuto rozhodnutí odvolala. Oprava trati za více než třináct miliard začne na jaře a bude stát několik desítek milionů korun.
Tento úsek trati je součástí III. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Mostů u Jablunkova do Chebu. Podle vyjádření SŽDC by měla být většina staveb západní části koridoru v úseku Praha – Plzeň – Cheb hotova do roku 2015. V současné době probíhá taktéž realizace související stavby Průjezd Plzní, v rámci níž bude v první etapě (dokončení v září 2013) modernizováno kolejiště žst. Plzeň směr Domažlice a Cheb, v druhé etapě (dokončení 2014) pak kolejiště směr České Budějovice a Praha. Samozřejmostí budou nová nástupiště či informační a řídící systémy.
Dlouhé diskuze se vedou také na téma propojení koridoru z Chebu dále do Německa. Tuto trasu dříve využívaly vlaky kategorie EuroCity jedoucí z Prahy do Norimberka a Mnichova, z nichž jmenujme například EC 50/51 Karlštejn. SŽDC je prý ke stavbě připravena, zdržení vzniká na německé straně. Ministerstvo dopravy nyní o řešení situace jedná. Pokud by nakonec k propojení koridorů došlo, mohli bychom se dočkat znovuzavedení vlaků vyšší kvality i v této relaci, což by bylo jistě přínosem pro obě strany.
Zdroj: TN.cz, České noviny
Špatně a ještě hůře. Buď by se nosná deska rozlámala, nebo na dilataci vyšinula.
FRK
Cestujici - (spolu)odpovednosti toho zhotovitele zbavovat nechci. Jen proste neverim tomu, ze je to "prekvapeni" a ze o tom na SZDC nevedeli. MOZNA tento konkretni pripad je fakt jenom nejaka "vada", ale obecne to bude stejne jako na RSD. Ceny, kvalita, vsechno:-( Jedinej rozdil je mozna v tom, ze na SZDC neni blb, kterej by delal narozeniny na lodi za penize "pratel"...
ale na špatné firmy by platil zákaz udělování zakázek ;-)
na špatné zaměstnance SŽDC a ŘSD zase trestní a majetková odpovědnost.....
Při pohledu z rychlíku aspoň násep za mostem u Stašova vypadal, že byl vybudován na 90% dle předpisů. Jeho velikost zřejmě vzbuzovala respekt a nikdo si nedovolil udělat nějaké prasárny.
Tím nezpochybňuji, že hlavní vinu má objednatel, který si vymýšlí blbosti.
Takze podle me odpovednost na SZDC pada jen pokud bylo spatne zpracovany zadani. Jinak je vina 100% na projektantovi a/nebo na staviteli, bez ohledu na to, jestli nekomu zaplatil, ze nic neuvidi nebo ne.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.