..: Bdmpee - nová posila dálkových vlaků Českých drah :..

Bmee248.074 ČD v designu Najbrt, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy po více než roce od vyhlášení (a téměř po dvou letech od oficiálního oznámení záměru) uzavřely výběrové řízení na modernizaci 40 vozů řady Bmee. Nové označení vozů, které by se měly stát těmi nejlepšími velkoprostory druhé třídy klasické stavby (s výjimkou souprav Siemens Viaggio Comfort, které jsou ale napevno spojeny), by mělo být Bdmpee. Vítězem soutěže, do které se přihlásili 4 zájemci, na modernizaci těchto vozů se stala firma Pars nova, která zvítězila s cenou 695,6 milionů korun (17,39 milionů na vůz). Tato cena je tak o téměř 185 milionů nižší, než byl původní předpoklad Českých drah a jeden vůz tak vyjde o více než 4,5 milionu levněji, než byl původní záměr. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 32 měsíců od podpisu smlouvy.

Ve vozech se zruší současné oddíly po 6 místech a nově budou instalována sedadla ve velkoprostorovém oddílu. Samozřejmostí u vozů pro nasazení zejména na expresní vlaky tak bude klimatizace, automatické předsuvné a přechodové dveře, WC s uzavřeným systémem, zásuvky na 230 V či elektronický informační a rezervační systém. Vozy by měly disponovat zcela novým interiérem s kompletně novým obložením stěn, stropů, podlah a oken. Velkoprostorový oddíl bude osazen 80 zcela novými polohovatelnými sedadly. Na všech místech bude vždy k dispozici stolek, ať již u leteckého uspořádání, nebo u sedadel ve čtveřicích. Kromě změn, viditelných na první pohled cestujícími, budou dosazeny nové centrální zdroje energie (CZE), magnetické kolejnicové brzdy či přemostění brzdy záchranné jakožto podmínky pro provoz na tratích s tunely délky až 5 kilometrů.

Výměna stráží na ostravských expresech?

V době dodávek modernizovaných vozů Bdmpee budou Českým drahám dodávány také zcela nové soupravy Siemens Viaggio Comfort, které chtějí České dráhy nasazovat na dálkové spoje na 1. tranzitním koridoru. Půjde jednak o spoje z Prahy přes Břeclav dále do Rakouska a pak také z Prahy přes Děčín do Německa. Na druhém jmenovaném vozebním rameni ale není nasazení ještě zcela jisté, vzhledem k jednání o společné vozbě dálkových vlaků spolu s Deutsche Bahn ze strany konkurenčního RegioJetu. V konečném důsledku ale Českým drahám "zůstane" několik desítek vozů Siemens Ampz/Bmz/WRmz, které zde doposud jezdí. Právě tyto vozy, spolu s nově modernizovanými vozy Bdmpee, Bbdmpsee a WRmee, budou patřit k tomu nejlepšímu, čím budou v oblasti vozů klasické stavby České dráhy disponovat.

Dá se proto předpokládat, že právě tyto vozy budou prioritně nasazovány na vlacích z Prahy na Ostravsko a Vsetínsko, kde drahám již v současnosti konkuruje společnost RegioJet. Současné nasazované vozy Aee/Apee/Bee/Bpee z tzv. "trnavských rekonstrukcí" by pak byly nasazovány na ostatních, dosud trochu opomíjených ramenech. Zlepšení by se tak mělo dočkat spojení Prahy s Chebem a Českými Budějovicemi, či Bohumína s Brnem. Tento záměr prezentovaly České dráhy při podpisu na nákup souprav Siemens Viaggio Comfort. Přinášíme tak tabulku s porovnáním parametrů nově modernizovaných vozů Bdmpee. Srovnání je jednak s vozy Bpee Českých drah, které jsou zde v současnosti nasazovány, tak také s uvažovanými velkoprostorovými vozy společnosti RegioJet, která je prezentuje ve svých palubních průvodcích jako vozy, které měly být uváděny do provozu v průběhu roku 2012. V současnosti s těmito vozy ale RegioJet počítá nejdříve až pro rok 2013 a to ještě pro rozjezd nové linky Praha - Brno či dalších projektů.

Porovnání velkoprostorových vozů ČD / Regiojet klasické stavby
typ vozuČD BpeeČD BdmpeeRJ Bmpz
Počet vozidel3440?
Délka (m) 24,526,426,4
Počet míst788076
Počet řad202020
Polohovatelná sedadlaNeAnoAno
Uspořádání2+22+22+2
Stolky u sedadel ve čtveřicíchPolostolkyAnoAno
Stolky u sedadel za sebouVysouvacíSklopnéSklopné
KlimatizaceAnoAnoAno
Zásuvky 230 VAnoAnoAno
Uzavřené WCAnoAnoAno
El. informační/rezervační systémAno/AnoAno/Ano?/?
Wi-FiPlánuje sePlánuje seAno
LCD v sedadlechNe?Ano
Vnitřní systém CCTVNe?Ano
Prostor pro jízdní kolaNeAno, 4Ne
KuchyňkaNeNeAno

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 1.2.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
03.02.2012 (17:26)  
Jožko: a votom to je! Já nesoudím vlak podle toho kolik je mu let (i když Bdt z roku 91 považuju za zánovní), ale jestli je pohodlný nebo nepohodlný. Chápu že móda není o pohodlí a praktičnosti, ale proto že teď "letí" Borcad a další s....y kombinované s nesmyslnými předpisy, tak musíme ve vlaku trpět. Zatímco ty praktické a pohodlné už nejsou "in", tak je hromadně vyházejme a přestavme na to, co teď letí.

Tuhle logiku prostě nepochopím. A když můžeme mít nový vlak od zahraniční firmy, kde asi přednější je pohodlí a praktičnost pro cestující, tak si ho zk...íme tím, že do něj dáme sedačky podle "našeho" přání. (Snad každý pochopil, že je řeč o Rs1).
registrovaný uživatel tarten 
03.02.2012 (17:11)  
stoupa: Beru, avšak pak prosím EC / IC povinně místenkové.

Pokud by se daly pořídit až při nástupu (jako u RJ) tak ano. Jinak ne, leda by se nějak kulturně zvládla možnost mít povinně místenkovou jen část vlaku. Bylo by kontraproduktivní třeba InGoldisty povinně honit ke kasám.
registrovaný uživatel Alex7 
03.02.2012 (15:49)  
Mě je jedno, co bude jezdit na EURO-CITY. Já jezdím ve vlacích nižší kvality (D09 PHA-HB-Brno) v supermoderních vozech bee273 (beer) z 90. let. Na soupravě jsou vedle nich přiřazena obyčejná béčka. Mě samozřejmě bude vyhovovat, pokud béčka nahradí vozy, co jezdily na IC/EC.

Jsem velký příznivce beer, jsou tam 3 kupéčka, 3 velkoprostory, z toho jeden letadlového uspořádání. Světlo neoslňuje, sedačky jsou dobré a je moderní sci-fi interiér. Lidé se víc hrnou do béček, takže jsou někdy (polo)prázdné. Jsem rád, že nejsem jediný, kdo si tuto skutečnost uvědomuje (quido.speedy). I s vozy bp jsem spokojen, 3. hodinová cesta z Jihlavy do Horažďovic byla v pohodě.

Jestliže jsou Bdmpee určeny na dlouhé vzdálenosti, znamená to, že s 90% jistotou budou pohodlné sedačky. Takže komfort jde rozhodně nahoru.
registrovaný uživatel Kakov 
03.02.2012 (10:39)  
quido.speedy:

to přirovnání k počtu Bmz před reko je sice hezké, ale poněkud zcestné....

1) takový počet Bmz určitě na prodej není
2) ještě musíte připočítat možnou reko do ceny

je potřeba porovnat s něčím co lze koupit a stavem odpovídá
registrovaný uživatel Komín  mail  
03.02.2012 (10:30)  
S Jožkou přesně souhlasim. To sem zvědavej, co budou lidi řikat na Railjety... Když jel na veletrh do Ostravy, nikdo si to nemoh vynachválit. Bohužel očekávam, že to dopande jako s Pendolinem, který má dneska spoustu odpůrců!
registrovaný uživatel PepaN 
03.02.2012 (8:39)  
Honza: jak to tak čtu, tak vám se nelíbí nic... Jen staré šroty, a jak už jsem stokrát říkal, dráha není skanzen, račte to tu konečně pochopit!
registrovaný uživatel Sim 
03.02.2012 (6:10)  
quido.speedy > ridicaky tam sice jsou, ale v podstate jich je spolu se zdrazenim o jeden mene.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.02.2012 (1:04)  
ad JiříK (v 02.02. letos, 21:56):
Beru, avšak pak prosím EC / IC povinně místenkové.
02.02.2012 (23:20)  
K té změně objednávky SIVICu...
5mld za 112vozů dělá 44.6mega za jeden
Teď po změně je to už 47.8mega. Ne že bych do toho chtěl rýpat, vím jsou v tom řidičáky, ale i tak mi to přijde minimálně hodně normální cena, tzn. vůbec nic výhodného.

EDIT: To je vyjádřeno kvantitativně cena 3300ks těch rakouských Bmz před rekonstrukcí :)
registrovaný uživatel Honza  mail  
02.02.2012 (22:51)  
Elias is best: to je sice hezký, ale jak k tomu přijdu (a každý kdo tím osobákem jezdí), když dosud jsem si mohl cestou domů ve vlaku příjemně odpočinout na pohodlných sedadlech, zatímco na v těch "moderních" tu cestu musím přetrpět, jsem celý rozlámaný a otlačený. Je pravda, že ten "moderní" vlak je někdy třeba hezčí než ten starý (interiér), ale k tomu vlaky určený nejsou aby byly jenom pěkné.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko