..: Bdmpee - nová posila dálkových vlaků Českých drah :..

Bmee248.074 ČD v designu Najbrt, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy po více než roce od vyhlášení (a téměř po dvou letech od oficiálního oznámení záměru) uzavřely výběrové řízení na modernizaci 40 vozů řady Bmee. Nové označení vozů, které by se měly stát těmi nejlepšími velkoprostory druhé třídy klasické stavby (s výjimkou souprav Siemens Viaggio Comfort, které jsou ale napevno spojeny), by mělo být Bdmpee. Vítězem soutěže, do které se přihlásili 4 zájemci, na modernizaci těchto vozů se stala firma Pars nova, která zvítězila s cenou 695,6 milionů korun (17,39 milionů na vůz). Tato cena je tak o téměř 185 milionů nižší, než byl původní předpoklad Českých drah a jeden vůz tak vyjde o více než 4,5 milionu levněji, než byl původní záměr. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 32 měsíců od podpisu smlouvy.

Ve vozech se zruší současné oddíly po 6 místech a nově budou instalována sedadla ve velkoprostorovém oddílu. Samozřejmostí u vozů pro nasazení zejména na expresní vlaky tak bude klimatizace, automatické předsuvné a přechodové dveře, WC s uzavřeným systémem, zásuvky na 230 V či elektronický informační a rezervační systém. Vozy by měly disponovat zcela novým interiérem s kompletně novým obložením stěn, stropů, podlah a oken. Velkoprostorový oddíl bude osazen 80 zcela novými polohovatelnými sedadly. Na všech místech bude vždy k dispozici stolek, ať již u leteckého uspořádání, nebo u sedadel ve čtveřicích. Kromě změn, viditelných na první pohled cestujícími, budou dosazeny nové centrální zdroje energie (CZE), magnetické kolejnicové brzdy či přemostění brzdy záchranné jakožto podmínky pro provoz na tratích s tunely délky až 5 kilometrů.

Výměna stráží na ostravských expresech?

V době dodávek modernizovaných vozů Bdmpee budou Českým drahám dodávány také zcela nové soupravy Siemens Viaggio Comfort, které chtějí České dráhy nasazovat na dálkové spoje na 1. tranzitním koridoru. Půjde jednak o spoje z Prahy přes Břeclav dále do Rakouska a pak také z Prahy přes Děčín do Německa. Na druhém jmenovaném vozebním rameni ale není nasazení ještě zcela jisté, vzhledem k jednání o společné vozbě dálkových vlaků spolu s Deutsche Bahn ze strany konkurenčního RegioJetu. V konečném důsledku ale Českým drahám "zůstane" několik desítek vozů Siemens Ampz/Bmz/WRmz, které zde doposud jezdí. Právě tyto vozy, spolu s nově modernizovanými vozy Bdmpee, Bbdmpsee a WRmee, budou patřit k tomu nejlepšímu, čím budou v oblasti vozů klasické stavby České dráhy disponovat.

Dá se proto předpokládat, že právě tyto vozy budou prioritně nasazovány na vlacích z Prahy na Ostravsko a Vsetínsko, kde drahám již v současnosti konkuruje společnost RegioJet. Současné nasazované vozy Aee/Apee/Bee/Bpee z tzv. "trnavských rekonstrukcí" by pak byly nasazovány na ostatních, dosud trochu opomíjených ramenech. Zlepšení by se tak mělo dočkat spojení Prahy s Chebem a Českými Budějovicemi, či Bohumína s Brnem. Tento záměr prezentovaly České dráhy při podpisu na nákup souprav Siemens Viaggio Comfort. Přinášíme tak tabulku s porovnáním parametrů nově modernizovaných vozů Bdmpee. Srovnání je jednak s vozy Bpee Českých drah, které jsou zde v současnosti nasazovány, tak také s uvažovanými velkoprostorovými vozy společnosti RegioJet, která je prezentuje ve svých palubních průvodcích jako vozy, které měly být uváděny do provozu v průběhu roku 2012. V současnosti s těmito vozy ale RegioJet počítá nejdříve až pro rok 2013 a to ještě pro rozjezd nové linky Praha - Brno či dalších projektů.

Porovnání velkoprostorových vozů ČD / Regiojet klasické stavby
typ vozuČD BpeeČD BdmpeeRJ Bmpz
Počet vozidel3440?
Délka (m) 24,526,426,4
Počet míst788076
Počet řad202020
Polohovatelná sedadlaNeAnoAno
Uspořádání2+22+22+2
Stolky u sedadel ve čtveřicíchPolostolkyAnoAno
Stolky u sedadel za sebouVysouvacíSklopnéSklopné
KlimatizaceAnoAnoAno
Zásuvky 230 VAnoAnoAno
Uzavřené WCAnoAnoAno
El. informační/rezervační systémAno/AnoAno/Ano?/?
Wi-FiPlánuje sePlánuje seAno
LCD v sedadlechNe?Ano
Vnitřní systém CCTVNe?Ano
Prostor pro jízdní kolaNeAno, 4Ne
KuchyňkaNeNeAno

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 1.2.2012 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
08.02.2012 (7:52)  
Honza > ... okna se už dají nastavit do požadované polohy.

Jojo, souhlas ... vetsinou jdou otvirat, vetsinou drzi zavrena a nektera dokonce drzi i otevrena za jizdy.



240.025 > ... ví někdo, jestli se dají křesla z Bmee do B?

Vsecko jde, jen se musi chtit. Ale zrovna v tomhle pripade pochybuju, ze to nekdo bude realizovat, sedacky by se musely precalounit a to u modrych ve velkem delaji jen s beckovyma lavicema. A nejvetsi problem by byl s tim, ze by se "musel" pridat vagon navic, bo by klesl pocet sedacek a tim padem by to papirove nevychazelo na pozadovanou kapacitu; co na tom, ze by se zlepsil komfort a v naproste vetsine pripadu by se zvysil i pocet skutecne obsaditelnych mist ...
07.02.2012 (18:58)  
trapné jsou například prosezené lavice v B, netěsnící Bmto (stav v létě 2011), odlupující se lak... okna se nastavit nedají...

ví někdo, jestli se dají křesla z Bmee do B? Vzniklo by tím pár jakž takž civilizovanějších vozů na interregia
07.02.2012 (18:53)  
Okna jdou nastavit do požadované polohy jen krátkou dobu od dodání. Ty vozy, co jsou více než rok v provozu mají již ošoupaná těsnění a opět jde okno nechat zavřené anebo zcela otevřené. U některých vozů, když přejede nerovnost tak dokonce vyskočí nahoru z dolní "zaaretobané" poloze, protože mechanika okna zůstala stejná. Například na vozech řady Bp není použita tak zvaná vyvažovací mechanika, a tak na nich skutečně jde nastavit otevření okna třeba centimetrových mezerách. Vložené finance do rekoJanoza nejsou dobře vloženými penězi.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.02.2012 (17:08)  
Srdcovka : Janoza jsou pouze Bčka v trochu novějším a hezčím vzhledu, nic víc. Furt je to stejný vagón i stejný interiér. Akorát okna se už dají nastavit do požadované polohy.
07.02.2012 (10:07)  
RJ modernizuje vagóny a ČD také (Janoza).
Porovnejte prosím kvalitu a pohodlí v rekovozech společnosti RJ a ČD. To, že nebude mít RJ nové z Rumunska mi vůbec nevadí. Běžný cestující patrně nebude zkoumat zda je vůz z Rumunska, Rakouska, Slovenska nebo z jiného státu. Důležitá je spokojenost cestujícího. Janoza je sice trochu vylepšený veterán, ale na dlouho cestu to určitě není.
registrovaný uživatel M 
06.02.2012 (23:50)  
bugear - taky diky. Asi najal nejakeho MZa:)
Ale vychazi mi z toho, ze i nadale bude jezdit s 3-4 vagony. No nevim. Jako asi bych to jako byznys delal stejne, ale jako zakaznik nevim, nechavam to jinym:)
registrovaný uživatel Honza  mail  
06.02.2012 (19:40)  
A to se pan Jančura diví ČD, že nechávají rekonstruovat ty starý vlaky, vráží do nich prachy, místo aby koupili nové a sám nedělá nic jiného.
Tím teda nechci Regiojet pomlouvat, dopravce jako dopravce.
registrovaný uživatel Kakov 
06.02.2012 (19:27)  
penguin.t:

dík za odkaz, takže ve výsledku tu máme jen další kovošrot, teď už stačí jen začít jako posilu nasazovat nějaké půjčené B :-D
registrovaný uživatel Kakov 
06.02.2012 (17:40)  
bugear:
tak to se nedostalo ani ke mě, tj. ty vagony z astry co si měl jančura objednat to byl jen další bluf??
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2018 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko