..: Fotosoutěž Nadace BESIP podporuje nejen bezpečnost na přejezdech :..

Pozor na vlak! (fotomontáž), foto: Petr Lux Praha – Aktualizováno 8. 1. 2012 ve 22.00 – Rok co rok stoupá počet nehod na železnici. K mnoha projektům, které mají upozornit účastníky silničního provozu na jejich nesprávné chování, se v současné době připojila i Nadace BESIP. Ta je hlavním organizátorem v současné době probíhající fotosoutěže zaměřené na bezpečnost silničního provozu. Že jsou podobné akce nutné, o tom svědčí i poslední případ z pondělí 2. ledna, kdy učitelka mateřské školy převáděla malé děti přes trať (Praha – Mělník) mimo přechod a v ten moment přijížděl vlak. Když strojvedoucí uviděl v kolejišti šest dětí a učitelku, začal okamžitě brzdit. Děti stačily v poslední chvíli utéct, jedno, které zakoplo a v kolejišti upadlo, naštěstí zachránila pohotová učitelka, takže hočička skončila jen s drobnými oděrkami.

Takto nikdy! (fotomontáž), foto: Petr Lux Uzávěrka, která byla původně stanovena již na úterý 10. ledna 2012, je posunuta až na pondělí 30. ledna 2012. Sáhněte tedy do svých archivů, zda-li v nich nenajdete vhodnou fotografii, která by naplnila hlavní cíl projektu: upozornění na rizika, která pro řidiče motorových vozidel, ale i chodce, cyklisty a další účastníky silničního provozu představuje porušení pravidel silničního provozu. A nemusí to být fotky jen týkající se železnice, ale i dopravy na pozemních komunikacích. Máte-li ve fotky svém archivu a nebo pokud ještě stihnete něco nafotit, vytiskněte je, doplňte pravidly požadovanou tabulkou a zašlete na adresu Nadace BESIP: Nábř. Ludvíka Svobody 12, 110 15 Praha 1. (Rozhodující je razítko pošty a nebo podatelny Ministerstva dopravy.) První ceny určitě stojí za to.

1. kategorie – Bezpečnost železničních přejezdů má téma Proti vlaku nemáš šanci. Od fotografů ve věku od 18 do 26 let se očekává, že upozorní na rizika, která pro řidiče motorových i nemotorových vozidel a chodce představuje střet s vlakem, pokud nebudou respektovat pravidla silničního provozu. Hlavní cenou je školné na bakalářské studium na Anglo-americké vysoké škole v Praze v libovolném studijním programu pro jednu osobu v hodnotě 360.000 Kč.

2. kategorie – Rizikové chgování mladých účastníků silničního provozu aneb jak to vidím já předpokládá, že fotografové ve věku od 15 do 26 let upozorní na rizikové chování účastníků silniční dopravy na pozemních komunikacích a na důsledky takového chování. Nechte se inspirovat názvem tématu: „Život je fajn, tak proč si ho krátit.“ Pokud bude vybrána vaše fotka jako nejlepší, tak se můžete těšit že jako hlavní cenu dostanete zaplacený kurz pro získání řidičského oprávnění pro jednu osobu (skupina B nebo A) v hodnotě 6.000 Kč pro skupinu A nebo 11.000 Kč pro skupinu B. (Pokud jste mladší patnácti let, doplňte svou přihlášku do soutěže souhlasem rodičů.)

Nezbývá nám nic jiného, než vám popřát, abyste byli v soutěži úspěšní. A při focení dbejte své osobní bezpečnosti.

Adrenalin na Vsetíně 1 - chodec a EC Košičan, foto: Ivo Rušák Adrenalin na Vsetíně 2 - EC Košičan, foto: Ivo Rušák Vzpomínka na Páju Šťastného a EC 121 Košičan, foto: Ivo Rušák

Zdroj: Nadace BESIP


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 8.1.2012 (23:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky ŽelPage

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
08.01.2012 (21:58)  
(OT) Tomáš Valenta, Tomáš Drvota: Na upozornění zástupci Nadace opravili název partnera - slovo "drážní" nahradili slovem "dopravní". Už jim tam přebývá pouze spojka "a". (Kdyby e-mail nesměřoval na MD ČR, nedivil bych se...)
06.01.2012 (12:27)  
Vlad to že pojišťovna hradí jakoukoliv způsobenou škodu řidiče,vím,jen jsem se špatně v předchozím komentáři vyjádřil,a pokud bude někdo pod vlivem alkoholu,tak to pojišťovna bude zpětně vymáhat po řidiči,toť jediné vím,jaký jsou další podmínky na hrazení škody pojišťovnou už nevím,nemám uzavřenou smlouvu s pojišťovnou,tudíž nemám ani smlouvu a nevím co si pojišťovny nárokují.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
05.01.2012 (21:28)  
(OT) Ťululu: "...že pojišťovna škodu zaplatí,tomu se divím,přece jenom proč by ji platila,když řidič porušil fatálně pravidla silničního provozu,každopádně to už je problém pojišťovny..."
To, že poškozenému vcelku rychle škodu uhradí pojišťovna je věc, která chrání poškozené, kteří zpravidla ke škodě přišli ne svou vinou. Aby se předešlo problémům, kdy by viník třeba neměl peníze na úhradu škody, která může být vysoká, bylo vymyšleno "povinné ručení". Je to pro pojišťovny dobrý byznys - těch, kdo jezdí bez nehod, je statisticky více, než těch, kteří bourají, takže i my řidiči, kteří jezdíme bez nehod, se vlastně podílíme na úhradě škod. Bez povinného ručení (dnes se dokládá zelenou kartou s platností pro celou Evropu) nesmí vozidlo vyjet.

A to, že pojišťovna plní i když řidič porušil předpis, způsobil havárii svou chybou - to má další srovnatelný příklad. Pokud při dohánění odjíždějícího vlaku zakopnete a zlomíte si nohu, také vás ošetří a náklady léčby uhradí vaše zdravotní pojišťovna, i když jste si zranění způsobil sám svou neopatrností (spěchal jste, nedíval se pod nohy..) Zdravotní pojištění. A pokud máte ještě úrazové pojištění, dostanete odškodnění, zaplatí vám zničený nový oblek od Bosse a proplatí vám ušlý výdělek...
05.01.2012 (20:59)  
Vlad: řidič jsem,auto popravdě nemám,ale pokud tvrdíte,že pojišťovna škodu zaplatí,tomu se divím,přece jenom proč by ji platila,když řidič porušil fatálně pravidla silničního provozu,každopádně to už je problém pojišťovny,ale itak by to mohli uvádět ve zprávách u každé dopravní nehody,třeba by se lidé chytli více za hlavu a zapřemýšleli by nad tím.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
05.01.2012 (15:39)  
(OT) Ťululu: Vy asi nejste řidič, že? Protože škody, které jako řidič způsobím, jsou kryty pojištěním (lidově nazývaným "povinné ručení"). Minimální limit, se kterým jsem se v poslední době setkal, bylo 18 milionů korun, běžně se nabízí 35 nebo 50 milionů korun (rozdíl ve výši ročního pojistného mezi různými limity je vcelku minimální). Takže všechny škody, které ČD či jinému dopravci, případně SŽDC, vzniknou a které poškozený uplatní, by měla pojišťovna uhradit. Jsou samozřejmě výluky - když je třeba řidič pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. Pak pojišťovna plní, ale vyplacenou škodu vymáhá po tom, kdo škodu způsobil. Obdobně, pokud je vozdilo bez povinné pojistky, tak škodu likviduje Česká kancelář pojistitelů a plnění následně vymáhá, společně se sankcí, po vlastníkovi/provozovateli nepojištěného vozidla.
registrovaný uživatel Mi5 
05.01.2012 (14:55)  
Ještě bych zde zmínil,že se často jedná i o neznalost silničních pravidel.Například: Zastávka Oleško.Někdo ukradl kabely zab.zařízení a přejezd mezi nástupišti je mimo provoz/závory nahoře,světla nesvítí/.Stojím s vlakem u silnice,houkám na všechno co je mání,ale auta si to mastí přes přejezd a ani nepřibrzdí.Nechci-li mít problém,že to do mne někdo napere,tak raději vyčkám až chvilku nic nepojede.Čili: Vlak na porouchaném přejezdu dá přednost v jízdě silničím vozidlům.... Nebo,že by to bylo ve vyhlášce jinak?
05.01.2012 (13:36)  
V novinách by měli hlavně uvádět,kolik řidič,kterýho srazil vlak,musí zaplatit škodu SŽDC za poničení tratě,škodu dopravci na majetku,stát by měl uzákonit,že cestující(všichni,kterých se zpoždění dotkne) ve vlaku mají právo vymáhat po řidiči kompenzaci za zpoždění a řidiče obvinit z pokusu o zabití(pokud přežije,sami víte jak některé nehody dopadnou)
registrovaný uživatel Ivan_B 
05.01.2012 (11:51)  
Cokoliv snažící se zvýšit bezpečnost na přejezdech je chvályhodné, ceny v této soutěži jsou parádní.
Je třeba změnit hlavně myšlení lidí a to je mnohem těžší. Viníkem spíš než např. nefungující technika bývá nezodpovědnost, hloupost, machrování nebo všechno dohromady...

Jeden případ na ukázku, co jsem osobně zažil, bylo to u přejezdu u známého fotofleku mezi Omicemi a Tetčicemi: stojím u přejezdu se světly (bez závor), na krku foťák, PZZ je již v činnosti, světla blikají, zvuková výstraha je v provozu. Přijíždí auto, za volantem řidička, vzadu v sedačce je malé dítě (!). Po zastavení se mě řidička ptá, jestli jede správně na Omice, odpovídám, že ano. Poděkuje, šlápne na plyn a před mýma očima to projede a pokračuje dál...
05.01.2012 (9:16)  
V dnešní MF DNES o tom případu s tou "takyučitelkou" píšou. Dokonce se jí její zaměstnavatel zastává s tím ,že si strojvedoucí vymýšlí. Něco přes metr vysoké dítě by jistě nedokázalo spadnout do kolejiště pokud by ho po něm nebo v jeho blízkosti nevedla. Školka je jistě vedená inteligenty s VŠ vzděláním (Mgr) v tomto případě (magory)!! :-(( Učitelku bych nechal veřejně zmrskat !!
05.01.2012 (8:38)  
Tomas Drvota: na to je asi zbytecne si stezovat tady. Za problemy s komolenim nazvu muze predevsim ta modra guma, ktera tento veleduchaplny nazev privedla na svet...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko