..: Jízdní řád 2012 – Olomoucký kraj :..

M 262.1002, Červený Potok - Podlesí, foto: Jan MácaOlomouc — Doplňme seriál informací o změnách jízdních řádů pro období 2011 – 2012, které vstoupí v platnost 11. prosince 2011, o rekapitulaci, co vše čeká v regionální dopravě cestující v Olomouckém kraji. Největší změny pocítí uživatelé vlaků tam, kde tratě přecházejí z Olomouckého kraje do kraje Pardubického. Pardubický kraj výrazně změnil organizaci dopravy, objednal méně vlakových spojů, resp. nedošlo k dohodě mezi oběma kraji, takže provoz na trati 024 Štíty – Ústí nad Orlicí bude pouze po stanici Moravský Karlov (Pardubický kraj). Úsek Moravský Karlov – Štíty (Olomoucký kraj) zůstane bez železniční dopravy, stejně tak jako trať 025 Hanušovice – Dolní Lipka, kde kraji nebyla objednána žádna přeprava. Dopravu cestujících v těchto lokalitách plně převezmou autobusy. Obdobně bude doprava vedena jen po hranice Olomouckého kraje na trati 271 Prostějov 271 Prostějov - Chornice: všechny vlaky z Prostějova dojedou pouze do stanice Dzbel.

V následujícím období najedou vlaky Českých drah téměř 5,9 milonu vlakokilometrů. České dráhy vypraví v rámci kraje v pracovní dny 587 osobních a spěšných vlakům o víkendech pak 481 vlaků. Veolia Transport Morava pak vypraví v pracovní dny 59 a o víkendech 52 vlaků.

Změny oproti současnému stavu jsou na většině tratí zcela minimální, shrňme ty podstatné. Není jich mnoho.

Trať 271: Prostějov hl. n. – Chornice >>

851.006-7, Jesenec, foto: AKV souvislosti se změnou v organizaci dopravy v Pardubickém kraji pojedou všechny osobní vlaky z prostějovského hlavního nádraží pouze na území Olomouckého kraje, tedy do Dzbele. Na všechny vlaky budou nasazeny modernizované Regionovy.




Trať 273: Červenka – Senice na Hané >>

Uspíšil se poslední večerní spoj z Litovle předměstí, nově vlak odjíždí ve 21.50 (oproti původnímu času 22.17). V Senici na Hané lze ve 22.05 přestoupit na osobní vlak do Olomouce.

Trať 274: Litovel předměstí – Mladeč >>

814.002-2, Litovel předměstí, foto: MilošV souvislosti s ukončením rekonstrukce Mladečských jeskyní bude obnoven sezónní víkendový provoz mezi Litovlí předměstím a Mladčí od 2. června do 30. září 2012. Každou sobotu a neděli zajistí spojení s turisticky zajímavým místem čtyři páry osobních vlaků.




Trať 275: Olomouc hl. n – Senice na Hané >>

Poslední spoje z olomouckého hlavního nádraží v pátek ve 22.09, v sobotu ve 21.09 se prodlužují až do Prostějova. První ranní víkendové spoje vyjedou už z Prostějova místního nádraží přes Kostelec na Hané, Náměšť na Hané a Senici na Hané do Olomouce.

Trať 280: Hranice na Moravě – Horní Lideč >>

České dráhy ve své tiskové zprávě, kterou k novinkám v jízdnímu řádu v Olomouckém kraji vydaly 23. listopadu ve 14.45, doslova uvedly: "V Hranicích jsou zajištěny přípoje ke všem a ode všech rychlíků mezi Brnem a Bohumínem." Kdyby to byla pravda, zasloužily by si pochvalu. Pro tři rychlíky není zajištěn vlakový přípoj od Valašského Meziříčí (v tabulce jen ValMez), další čtyři rychlíky pak nemají zajištěn přípojový vlak z Hranic směr Valašské Meziříčí. Máme za to, že přípojový vlak by měl přijíždět, resp. odjíždět do jedné hodiny. Navíc u dalších devíti vlaků budou muset cestující čekat na přípoj v Hranicích déle než 30 minut.,

Přípojné vazby v Hranicích na Moravě
z ValMezupříj.do Brnaodj.do Bohumínaodj.do ValMezuodj.
Os 32225.00R 7305.20Os 32015.27
Os 32006.12R 8306.20R 7316.44Os 32036.34
Os 3202
R 622
7.09
7.30
R 7327.20R 8317.48Os 32237.48
Os 32048.15R 8328.20R 7338.44Os 32058.50
Os 32069.09R 7349.20Ex 12710.13
Ex 2209.47R 73510.44přípoj chybí
přípoj chybíR 73611.20Os 320711.29
Ex 52011.47R 73712.44Os 320912.50
Os 322613.09R 73813.20R 83313.48Os 321113.48
Os 320814.15R 83414.20R 73914.44Os 321314.50
Os 322815.09R 74015.20R 83515.48Os 321515.49
Os 321016.15R 83616.20R 74116.44Os 322716.50
Os 321217.09R 74217.20R 83717.48Os 322917.48
Os 321418.15R 83818.20R 74318.48Os 323118.50
Os 3216
R 624
19.09
19.35
R 74419.20R 83919.48Os 323319.48
Os 321820.15R 153820.20R 74520.48přípoj chybí
přípoj chybíR 74621.20R 153921.48Os 321921.48
Os 323022.23R 74722.44přípoj chybí
Poznámky k tabulce
čekací doba větší, než 30 minutvlak nejede

Trať 292: Jeseník – Šumperk >>

843.021-7, Ramzová - Ostružná, foto: RavenV pracovní dny pojede ranní spěšný vlak ve 4.53 přes Šumperk, Uničov a Olomouc až do Zlína. Jedná se o nejdelší regionální vlak, který ujede 181 km. (Na zpáteční cestě ze Zlína bude vlak ukončen v Olomouci.) V sobotu a neděli pojede ve stejném čase do Zábřehu na Moravě, kde je zajištěn přestup na spoje ve směru na Prahu i Olomouc. Přeshraniční vlaky z Jeseníku do Krnova zůstávají beze změny.


Trať 297: Mikulovice – Zlaté Hory >>

Nedělní spěšný vlak do Olomouce odjíždí nově ze Zlatých Hor v 17.34. Páteční osobní vlak ze Šumperka bude nově dojíždět až do Zlatých Hor ve 22.07. V pracovní dny nepojede pár odpoledních vlaků ze Zlatých Hor ve 13.19 do Lipové Lázní a zpět ve 14.15 do Zlatých Hor s příjezdem v 15.05.

Trať 301: Nezamyslice – Olomouc hl. n. >>

Ve druhé polovině roku 2012 se očekává dodávka první ze tří zcela nových elektrických jednotek Škoda 7Ev RegioPanter a její nasazení na osobní vlaky z Olomouce do Nezamyslic přes Prostějov.

Zdroje: České dráhy, Olomoucký kraj, Správa železniční dopravní cesty, Veolia Transport Morava


Dominik Jaroš , Vlad Poslat mail autorovi | 3.12.2011 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Radiat 
07.12.2011 (15:45)  
Radek Papež: Některé tratě možná, ale například trať 271 je postavená naprosto logicky, údolím a nějaká zvláštní esíčka tam nejsou, zvlášť v onom "zrušeném" úseku, a je jí to prd platný. Jo jaký je její stav a že tam někdo naházel max. rychlost 10 na přejezdech, to je zase něco jiného, s taktikou rušení nejspíš propojeného.
editor nebo admin ŽP Radek Papež  mail  
07.12.2011 (8:45)  
Zevse: Tak on KORDIS taky zastavil dopravu na 253, pomalu zastavuje dopravu na 255 a takhle by se dalo pokračovat. Tohle prostě není spor OREDO x KORDIS, ale to, že některé tratě jsou postaveny zcela nelogicky a s tak mizernými parametry, že se po nich nevyplatí jezdit.
registrovaný uživatel Zevse  mail  
06.12.2011 (20:24)  
Asi to není žádné tajemství, ale dozvěděl jsem se o plánu zřídit od roku 2012 koordinátora veřejné dopravy i v Olomouckém kraji (tuším, že by šlo již o 10-tého v rámci krajů), což snad povede k lepší provázanosti spojů a celkovém zlepšení dopravní obslužnosti v rámci kraje. Jen doufám, že půjde cestou např. Jihomoravského kraje, kde mám výborné zkušenosti s organizací dopravy a nepůjde cestou kraje Pardubického ...
registrovaný uživatel Sim 
06.12.2011 (16:07)  
Jak se pozna modernizovana Regionova od te nemodernizovane? :-D
05.12.2011 (18:23)  
V těch Štítech bohatě stačilo nechat projíždět stávající autobusové linky městem k nádraží do doby, než by se někdo velkorysý rozhodl trať k městu prodloužit a vytvořit u stanice nějaký racionálně pojatý přestupní terminál. Jenže to by nesměly být paušální ceny ČD kolem 100 Kč/km i za kolejový autobus, když za autobus jsou kolem 20 Kč/km. Rozdíl by měl odpovídat pouze úhradě za dopravní cestu. Jiná věc je, kolik bude stát autobus, má-li nahradit i vlakové spoje v okrajových denních a týdenních obdobích.
05.12.2011 (11:44)  
Zevse a ostatní:
Počkal bych s hodnocením autobusového spojení až do chvíle, kdy budou zveřejněny na IDOSu všechny JŘ. V současnosti mají pro Štíty nová data jenom linky v IDSOK, takže zatím navenek vypadá stav tak, že vlaky nejedou a nové busy žádné - OREDO se prezentovalo alespoň na Štítecku nějakou náhradou, takže nějaký podraz v podobě nulového provozu i autobusů bych nečekal. Stejné to asi bude v případně Chornice, takže bych s poplašnýma zprávama ještě chvíli počkal.
A kde je nádraží ve Štítech už tady zaznělo, sám jsem to z města jako téměř místní šel nesčetněkrát a konec osobní dopravy jsem tam předpokládál - posledních 10 let tam většinou jezdilo i ve špičce jen několik lidí na vlak. Kvalitní autobusová náhrada (tj. jezdící i o víkendu alespoň 3x denně, když už ne po dvouhodině) tady udělá opravdu lepší službu.
registrovaný uživatel Zevse  mail  
05.12.2011 (10:24)  
S těmi Štíty souhlasím, že nádraží je šíleně daleko. Sám jsem to několikrát šlapal a například v zimě to bylo dost nepříjemné. Otázkou ale zůsatává obecné rozhodnutí, jestli železnici vůbec chceme. Pokud ano, tak se mělo už dávno postavit oněch pár set metrů, jak už bylo několikrát v devadesátých letech ohlašováno a nádraží mohlo být blíže městu. Ovšem já vidím jako problém hlavně to, že město Štíty leží v Olomouckém kraji co moc nevyhovuje Pardubickému kraji, který vlaky vypravuje. Druhá věc je také přepravní směry obyvatel (to je více směr Šumperk a Lanškroun). Díval jsem se taky na nové autobusové spoje, a ikdyž to bylo slíbeno a deklarováno, tak jsem jako náhradu na zrušené spoje nenašel žádné autobusy na trati z Dolní Lipky do Hanušovic. Jedou tam pouze dva autobusové dálkové spoje z/do Prahy. Ale jsou pouze dva a nezastavují všude a jejich časové polohy neodpovídají vlakům. O náhradě vlaků za trať z Chornic do Dzbele ani nemluvím. Nejede tam nic. Tak nevím jak to bylo myšleno s tím, že všechny vlaky budou nahrazeny autobusy....
registrovaný uživatel jahoda 
05.12.2011 (9:14)  
Musím přiznat jednu nemilou věc.V září jsem si projel Králíky-Štíty,i petici proti rušení provozu jsem podepsal.Jel jsem dopoledne všedního dne a byli jsme 2 cestující.Navíc konečná stanice je asi kilometr od Štítů a představte si třeba v tomto počasí děti jak jdou do města.V tomto případě bohužel vyhrávají jednoznačně autobusy.Bohužel.
registrovaný uživatel Radiat 
04.12.2011 (18:34)  
Zevse: Naprostý souhlas.
Kosny: Aspoň že 810. Ale mohly by tam začít jezdit třeba Singrovky, to by byla aspoň paráda.

Jinak zrušení Chornic a přilehlých úseků je opravdu hrůza. Jen tak pro zajímavost, zkuste si najít nějaký spoj mezi Chornice-Dzbel nebo naopak od 11.12.2011. Jeden autobus tam jede v pět ráno a to přes Olomouc (kdo to nezná, tak je to asi tak dvacetkrát delší trasa, řekl bych), jinak nic. Cílená likvidace, která započala už dříve, ale já jsem po trati stejně jezdil i přes hodinové čekání v Chornicích a další takové v Moravské Třebové (vždyť to není žádný uzel, prostě jen stanice na trati).
04.12.2011 (16:45)  
Tak 10.12. v 17,23 se můžeme sejít ve Štítech. Bude to smutná jízda.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko