..: Jízdní řád 2012 – Moravskoslezský kraj :..

754.086-7, Frenštát pod Radhoštěm - Kunčice pod Ondřejníkem, foto: Martin Grill Ostrava — Představme si změny v regionálních vlakových jízdních řádech pro následující období, které objednatelé a dopravci připravili v Moravskoslezském kraji. Regionální vlaky ujedou po kraji 6 960 171 vlakokilometrů a pro nejbližší období se nepočítá s žádnými dramatickými změnami. V pracovní dny České dráhy vypraví 15 spěšných vlaků a 686 osobních vlaků, o víkendech pak 17 spěšných a 563 osobních vlaků. VIAMONT Regio pak vypravuje 16 osobních vlaků v pracovní dny a 14 osobních vlaků o víkendech. Část vlakových linek je vedena jako „Esko“ a zapojena do integrovaného dopravního systému (ODIS).

Trať 270: Bohumín – Hranice na Moravě >>ČD1 >>ČD2 >>RJ

362.165-3, Polanka nad Odrou - Jistebník, foto: DuhyJe upraven takt vlaků mezi Přerovem a Bohumínem tak, že většina spojů odjíží ze Suchdolu nad Odrou v X.45. zajistí se tím lepší navázání spojů z odbočných tratí. Další změny jsou jen drobné, za účelem zlepšení návaznosti jednotlivých spojů.

Od 10. ledna 2012, i když termín se může podle aktuálního počasí ještě změnit, dojde k uzavření svinovských mostů z důvodu úpravy přednádražnícho prostoru a budování nového dopravního terminálu u nádraží Ostrava-Svinov, což výrazně zkomplikuje dopravní situaci ve spojení částí Ostravy, zejména Poruby a Martinova, s centrem města. Předpokládá se, že pro provoz tramvají by měla být po mostě zachována vždy jen jedna kolej. K datu uzávěrky této zprávy nejsou známy oficiální podrobnosti, budou-li zavedeny případně i posilové vlaky mezi Ostravou-Svinovem a centrem.

Připomeňme jen, že v knižním jízdním řádu SŽDC jsou uvedeny všechny plánované spoje dopravce RegioJet, i když od 11. prosince 2011 prozatím nevyjedou. Doporučujeme proto sledovat jízdní řád tohoto dopravce.

Trať 276: Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou >>

S ohledem na změny časových poloh vlaků na trati mezi Hranicemi a Bohumínem (trať 270) byly logicky upraveny i časy jednotlivých spojů na trati 276, u některých se zkrátily pobyty vlaků v Odrách a jiné dojíždí do Suchdolu nad Odrou později přímo k přípojům. Osobní vlak s pravidelným odjezdem z Vítkova ve 12.56 pojede nově pouze v pracovní dny, o víkendech pojede vlak přibližně o hodinu později - ve 13.59.

Trať 277: Suchdol nad Odrou – Fulnek >>

810.479-6, Stachovice - Fulnek, foto: DuhyNa požadavek města Fulnek je uspíšen ranní osobní vlak, nově odjíždí v 6.18 z Fulneku, cestujícím je tak zajištěn přestup na expres 152 Hutník do Prahy. Z důvodů oběhu se však touto změnou rozvázal přípoj od osobního vlaku z Bohumína s příjezdem do Suchdolu v 6.01 a osobního vlaku do Fulneku, který nově odjíždí již v 5:46. Vlaky mezi 14. a 16. hodinou mají v Suchdole nad Odrou omezené čekání na přípojné vlaky (především od Ostravy a od Přerova).


Trať 278: Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město >>

Z důvodu zajištění přípoje od expresů 153 Hutník a Ex 403 Silesia z Prahy se uspíšily večerní osobní vlaky na odjezd v 21:31, respektive 23:31. Vlaky mezi 14. a 16. hodinou mají, obdobně jako na trati 277, v Suchdolu nad Odrou omezené čekání na přípojné vlaky (především od Ostravy a od Přerova) z důvodu návaznosti obratových vlaků z Nového Jičína směrem do Bohumína. Zastávka Nový Jičín zastávka byla přejmenována na Šenov u Nového Jičína. Od nového jízdního řádu se již nebude v jízdním řádu uvádět zastávka Kunín, kde vlaky v posledních letech nezastavovaly.

Trať 279: Studénka – Bílovec >>

Poslední osobní vlak do Bílovce odjíždí již ve 21.02 bez přípoje od rychlíku z Brna. V opačném směru je jako důležitější, z pohledu objednatele přepravy, zajištěna návaznost z Bílovce v 21.18 na Ex 153 Hutník do Ostravy, Havířova a Třince.

Trať 310: Opava východ – Olomouc hl. n. >>

914.121-9, Zátor - Milotice nad Opavou, foto: DuhyNa základě požadavku objednatele Moravskoslezského kraje a Koordinátora ODIS je na trase z Opavy východ přes Krnov, Bruntál, Valšov do Rýmařova zavedena nová linka S10 v pravidelném dvouhodinovém intervalu. Docílí se tak výrazného zlepšení spojení Opavy a Krnova s Rýmařovem a také se zruší přestupy v Bruntále.

Současná linka Eska R10 Ostrava – Krnov se prodlouží až do Dětřichova nad Bystřicí (poslední stanice v Moravskoslezském kraji), vlaky zajistí spojení v pravidelném dvouhodinovém taktu.

Z důvodu nízkého využití se ruší ranní osobní vlaky z Krnova ve 3.01 do Moravského Berouna a ve 5.31 do Bruntálu. Touto změnou se výrazně zkomplikuje ranní cestování do Prahy, protože z Krnova se tak cestující dostanou do Olomouce až v 5.53 a spoj RegioJet 1000 bude po zavedení odjíždět již v 5.58, přičemž v Olomouci platí, že není zaručen přestup, je-li mezi příjezdem a odjezdem vlaků interval kratší než 4 minuty. Do Prahy se tak Krnované dostanou nejdříve v 8.31 s RJ, až začne jezdit, resp. v 8.50 Zlínským expresem.

Trať 311: Valšov – Rýmařov >>

Nové přímé spoje mezi Opavou a Rýmařovem v rámci linky Eska S10. Na vlaky v Rýmařově budou navazovat lokální autobusové spoje. Z Rýmařova budou vlaky odjíždět zpravidla v sudou hodinu a 29. minutu (od 8:29 do 16:29) každé dvě hodiny. Přestupní doba mezi osobními vlaky z Rýmařova a rychlíky do Olomouce a zpět se ve Valšově ve většině případů prodlouží. U ranního spojení do Olomouce a zpátečního večerního je zajištěn okamžitý přípoj.

Trať 320: Bohumín – Čadca, Dětmarovice – Petrovice u Karviné >>1 >>2

460.028-4, Mosty u Jablunkova (Mosty koło Jabłonkowa) - Bocanovice (Boconowice), foto: Otmar HumplíkVšechny osobní vlaky do/z Čadce budou sestaveny z elektrických jednotek. Tato změna je vyžádána slovenskou stranou. Dále budou v pracovní dny v úseku Návsí – Český Těšín vedeny v cca 10 minutovém časovém sledu dva osobní vlaky (zajistí návoz cestujících na ranní směnu), každý bude sestaven z jedné elektrické jednotky s kapacitou přibližně 310 míst. Podobně bude v tomto úseku zajištěn i odvoz pracujících z denní směny v odpoledních hodinách.

S ohledem na časový posun dálkových vlaků dochází každé dvě hodiny v denní a večerní době k předjíždění osobního vlaku expresním vlakem ze Žiliny do Prahy. Na jedné straně zde dochází k prodloužení cestovní doby osobních vlaků o cca 7 minut, na druhé straně mají cestující od Mostů a Jablunkovska zabezpečeno každé dvě hodiny rychlé spojení z Třince expresním vlakem do Prahy.

Osobní vlak 2952 je proti dnešnímu odjezdu z Českého Těšína v 6:05 uspíšen na 5:50 a jede pouze do Bohumína s příjezdem v 6:23. Cestující tak mají možnost přestoupit na rychlík R 732 do Brna s odjezdem v 6:26 a na nový vlak SC 504 Pendolino do Prahy s odjezdem v 6:32. Osobní vlak 2912 na základě dohody se slovenskou stranou nejede z Čadce jako letos v 16:44, ale nově již v 15:37 s ohledem na lepší přípojové návaznosti v Čadci.

Odpolední vlaky na trati Dětmarovice – Petrovice u Karviné, z nichž některé byly dosud vedeny s omezením v pracovní dny a sobotu, pojedou nově v pracovní dny a neděli pro zajištění lepší obslužnosti v neděli.

Nová stanice Třinec-Lybžice bude otevřena s ohledem na postup stavebních prací pravděpodobně v závěru roku 2012. Ke konci roku 2012 se předpokládá nasazení 4 nových jednotek CityElefant, pořízených za přispění Regionálního operačního programu (ROP) Moravskoslezského kraje, které zajistí 100 % pokrytí osobních vlaků trati 320 Bohumín – Mosty u Jablunkova.

Trať 321: Opava východ – Ostrava-Svinov – Český Těšín >>

471.057-0,  Jilešovice - Děhylov, foto: DuhyZavádí se nový zrychlený osobní vlak 3443 z Opavy východ, přípoj z Krnova, Jakartovic a Hlučína, v 5.11, se zastavením v Háji ve Slezsku, do Ostravy-Svinova přijede v 5.33. Otevírá se tak možnost přestupu na skupinu rychlíků do Břeclavi (Bratislavy / Vídně), Prahy (RegioJet i SC Pendolino) a Brna a nově i okamžitý přestup na osobní vlak do Bohumína.

Jako reakce ČD na služby soukromého dopravce RegioJet se zavádí dva páry vlaků SC Pendolino, přes Ostravu-Stodolní a Havířov do Českého Těšína jede večerní spoj denně (příjezd 20.55) a rovněž denně vyjíždí ranní spoj z Českého Těšína v 7.01. Z Českého Těšína až do Žiliny pokračuje jen v neděli, zpět ze Žiliny se vrací v pondělí. Tento spoj bude nahrazovat dnešní páteční spoj SC Pendolino do Třince a pondělní ranní ve 4.45 z Třince. Druhý pár přijede denně do Ostravy hl. n., v sobotu v 10.19 pokračuje z Ostravy do Žiliny. Zpět ze Žiliny se v sobotu vrací do Ostravy v 15.40, denně pokračuje do Prahy.

Na vybraných osobních vlacích na trati Ostrava střed – Ostrava-Svinov – Opava východ – Krnov bude nasazena motorová souprava s motorových vozem ř. 843 a modernizovaným řídícím vozem s oddíly 1. a 2. třídy a s přepravou kol.

Trať 322: Frýdek-Místek – Český Těšín >>

Na této trati se zavádí doprava v režimu Eska S7, vlaky budou jezdit v hodinovém intervalu a v Českém Těšíně i Frýdku-Místku jsou zajištěny návazné spoje. Na tuto linku se v průběhu jízdního řádu 2012 předpokládá nasazení pěti nově zrekonstruovných motorových souprav Regionova, které pak zajistí 100% pokrytí spojů modernizovanými vlaky.

Trať 323: Ostrava hl. n. – Valašské Meziříčí >>

754.068-5, Kunčice pod Ondřejníkem - Frenštát pod Radhoštěm, foto: DuhyIntegrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje se rozšíří až za jeho hranice – a to z Hostašovic až do Valašského Meziřící.

Ministerstvo dopravy ČR ani kraje neobjednaly přímé posilové páteční rychlíky z Brna do Ostravy přes Frýdek-Místek a zpět v neděli. Nedělní spojení bude částečně nahrazeno přímými vozy u osobního vlaku z Frýdku-Místku ve 14.54 do Valašského Meziříčí (příjezd v 16.17), odkud budou pokračovat dále v 16.24 jako nový nedělní spěšný vlak 1644 do Kojetína s příjezdem v 17.49, kde je zajištěn okamžitý přestup do Brna.

Na trati z Ostravy do Valašského Meziříčí bude u některých spojů nasazována motorová souprava s rekonstruovaným motorovým vozem ř. 842 a novými přípojnými vozy.

Trať 324: Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice >>

914.076-5, Ostravice - Ostravice zastávka, foto: Zdeněk ŠnajdrZ důvodu malého využití jsou zrušeny vlaky z Frýdlantu nad Ostravicí ve 23.11, v opačném směru pak z Ostravice ve 22.20. Spojení zajistil krajský úřad pravidelnou autobusovou linkou. Poslední večerní vlak pojede z Ostravice výrazně dříve, již ve 21.28 (nyní 23.25), do Frýdku-Místku přijede ve 22.02. Ve Frýdku-Místku je zajištěn přípoj směrem do Ostravy.


Trať 325: Studénka – Veřovice >>

Výrazného zlepšení ranní dopravní obslužnosti do Veřovic zabezpečí přímé vlaky s odjezdem ze Studénky v 7.14 a 9.12 pojedou přímo bez přestupu až do Veřovic.

Dodejme ještě, že na tratích, které nejsou v přehledu uvedeny, nedochází k podstatnějším změnám.

Zdroje: České dráhy, ODIS, RegioJet, Správa železniční dopravní cesty


Vlad Poslat mail autorovi | 27.11.2011 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


02.12.2011 (10:45)  
Nějak jsem v JŘ 2011/2012 nenašel osobní vlaky směr Polsko, asi neperspektivní a zrušeno z druhé strany hranic.
28.11.2011 (20:20)  
Pro Vlad:
Ano, máte pravdu. S největší pravděpodobností ke zkvalitnění zde ( trať 323 ) nedojde ani co do druhů vlaků, ani co do kvality souprav. Spíše se budou vlaky rušit. Naposledy jel Sp 1641 (ten dělený)BO-OH v GVD 2007/2008 a rychlík Jeseník -Vsetín v GVD 2004/2005- potom každým rokem na kratší trati až téměř do zániku.( asi "nejsou lidi", ani nezačíná slibovaná elektrifikace části trati atd. Vyhrála to Opava). Mým zbožným přáním by bylo, kdyby vlaky zastavovaly (nejen mně) ve stanici Trnovany (u Žatce). Ale to je jiná kapitola a jiný kraj.
registrovaný uživatel Kamzik 
28.11.2011 (13:26)  
320: Moc mi není jasné co slováci myslí těmi lepšími přípojovými návaznostmi v Čadci k Os 2912.
Přípoj z Žiliny je v Čadci 15.28 a 16.31, připoj ze Skalitého v 13.41 a 16.22 a přípoj z Makova v 15.23 a 16.23. A to ještě ten 15.23 z Makova jen v prac. dny.
Takže nevidím jediný směr z kterého by byl přípoj lepší na odjezd 15.37 než na 16.44.
registrovaný uživatel Pepique  mail  
28.11.2011 (12:58)  
Taková poznámka k "trati 310": nemyslím, že bude v Olomouci ošetřeno zajištění přípoje v případě jakéhokoli zpoždění osobáku ČD od Krnova na dálkový RJ na Prahu. Potažmo přípoje mezi vlaky těchto dopravců obecně.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
28.11.2011 (12:28)  
jmenome: Na trať 323 jsem nezapomněl. Ale v aktualitě mohu nabídnout jen to, co bude skutečně jezdit, co někdo objednal a zaplatí.
O podstatné části Vašeho příspěvku mohu říci, že to jsou asi jen přání, která se s největší pravděpodobností v nejbližší době nenaplní.
A dělení vlaků v Nezamyslicíh? To je doba hodně dávná, to jsme zpět ve druhé polovině 80. letech minulého století... Sp 935 a Sp 1195. http://www.zelpage.cz/gvd/1988/331_01.jpg
registrovaný uživatel IC540  mail  
28.11.2011 (12:24)  
Vlad: Možná jsme se nepochopili, píši o GVD 2013. Počítám, že ti sloni to ve 4 kusech budou stíhat točit co hodinu vyjezdit od Bohumína po Mosty, ale nejsem si jistý, jestli to sedmkrát stihnout otočit až v Čadci. Tím si tak jistý nejsem a proto se ptám. Letos na GVD 2012 je to jasné, soupravy 460tky ve větším počtu a na žádost Slovenska jak se v článku avizuje jen z el jednotek. To asi kvůli odstranění objíždění souprav. No lidí tam je kolikrát tolik, že by je pojala 810 a ta sama sebe objíždět nemusí, proto jsem ji zmínil....
28.11.2011 (10:52)  
Pro Vlad:
Domnívám se, že se na tuto trať (323 ) tak trochu, vlastně úplně, zapomělo. Týká se to jak druhů vlaků, tak nových souprav. Snad se dá předpokládat, že od GVD 2012 / 2013 nějaký ten rychlík bude po této trati jezdit. Mělo by to být na rameni Frýdek Místek - Opava - Olomouc (Opava-Jeseník). Nezanedbatelné by rovněž bylo spojení Jeseník - Luhačovice přes Krnov, Frenštát p. R., Val.Mez., Horní Lideč, Bylnice. Nebo spojení Cieszyn (PKP ) - Brno, přes Frýdek-Místek, Val. Mez., Bystřice p.H. U tohoto spojení bych byl ale skeptičtější. Co ale rovněž chybí, je vlak, který ještě před pár léty jezdil z Brna, spojený s jiným rychlíkem, směr Nezamyslice( Kojetín), kde se rozdělil. Jedna část pokračovala do Olomouce a druhá část směřovala do Ostravy ( příjezd kolem 19-té hodiny) přes Val. Mez. a FM.
registrovaný uživatel IC540  mail  
28.11.2011 (7:31)  
320: Sloni zabezpečí 100% spojů z Bohumína po Mosty u Jablunkova. To je jasné, to vychází. Ale zajíždění do Čadce asi ne??? Tak bude od dalšího GVD 2013 přestup v Mostech do Čadce? Předpokládám na něco menšího, třeba 810, co by pendl Mosty-Čadca, nebo oni něco prodlouží od Žiliny a dnešní situace v podobě našeho zajíždění se tak otočí.......?
28.11.2011 (2:44)  
Spesny vlak Radhost z Brna do Frenstatu v sobotu a v nedeli zpet bude jezdit i v novem GVD

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko