..: Slovenská verze Škody 109E zahájí testy, číslo 4 se vrací z Vídně :..

381.001 ZSSK v areálu Škoda Transportation, foto: Juraj Kováč Cerhenice — Železniční zkušební okruh opět zaplňují škodovácké stroje: minulý týden bylo v plzeňském závodě Škody Transportation vedle nové jednotky 7Ev RegioPanter možné spatřit také první ze dvou exemplářů továrního typu 109E2. Ty si objednala Železničná spoločnosť Slovensko pro vozbu regionálních dvoupodlažních souprav řady 951 ze Škody Vagonka na jihozápadě Slovenska. Jak upozornil server railtrains.sk, stroj 381.001 během úterý 8. listopadu přepravili v nákladním vlaku z Plzně do Kolína, odkud byl převezen do Velimi pro zahájení typových zkoušek. Bez větší mediální pozornosti se tak veřejnosti představilo barevné řešení nejnovějších slovenských lokomotiv, které – na rozdíl od řady 380 ČD – ponesou standardní schéma dopravce, vzniklé ve studiu Design 001. Prototyp 381.001 ovšem není jedinou zajímavostí z pozoruhodného světa škodováckých stodevítek: na okruh totiž těsně po červeném prototypu dorazí i lokomotiva, jež léto trávila na prázdninách pod dohledem rakouského soudu.

Pokud se Škodu 109E2 podaří na Slovensku schválit, stane se nejmodernější a nejvýkonnější řadou ve vozovém parku státního osobního dopravce. Přesto se ale nebude vyskytovat v čele vlaků InterCity, kde by se logicky dala očekávat. Naopak, uplatnění nalezne v regionální dopravě, kde je její nasazení určeno podmínkami financování z evropských fondů. V kontrastu s variantou pro ČD disponuje řada 381 už z výroby zabezpečovačem ETCS a její provozní rychlost je omezena na 160 km/h. Než se z okruhu vydá do nového domova v Bratislavě, bude ale mít příležitost potkat se s lokomotivou, která se z jižní části bývalé rakouské monarchie neceremoniálně vrací do vlasti. Podle informací deníku iDNES totiž během středy dorazí do Cerhenic také další exemplář rodiny 109E - lokomotiva 380.004 určená pro ČD, která byla od května soudně zadržována ve Vídni. Jak potvrdila Škoda Transporation, výrobce v tichosti uhradil kauci ve sporu se společností Bombardier Transportation, a dostal tak svůj výrobek zpět. Další detaily ve vývoji sporu zatím Škoda tají a hodlá je oznámit během středy.

Zdroj: railtrains.sk, iDnes


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.11.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
09.11.2011 (7:21)  
Trochu drahé a zdlouhavé experimentování, aby se pak objektivně zjistilo, že jinde lze nakoupit již vyzkoušené a (zřejmě i) schválené lokomotivy levněji. Kromě toho by mi přišlo logičtější testovat na jiném výkonu, než na okaté příměstské, kde navíc může každý výpadek parádně rozbourat takt na celý den. Podle mě jde spíš o to, aby ty mašiny a vagóny vidělo co nejvíc voličů.
registrovaný uživatel jeffer 
09.11.2011 (6:42)  
NicKON: čo by si čakal, sme jedno a to isté kocúrkovo, len sme mali priveľa blbcov na to, aby sa vošli do jedného štátu a jedného parlamentu a tak sme si ich férovo rozdelili ako všetko ostatné. 381 budú mať zálohu v podobe desiatich 263 spolu so súpravami pupuš. Asi by bývalo jednoduchšie odkúpiť/vymeniť ešte dve brnenské 263, ale na to by sa ťažko ukecali únijné prachy. A dve lastovičky aspoň zakladajú novú radu. Prečo by niekedy nemohlo byť, v prípade spokojnosti, dokúpených ďalších napríklad 50? Už ako vyskúšaný typ.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
09.11.2011 (1:27)  
Uf, takže na bratislavské příměstské se budou poflakovat dvě ultradrahé a supermoderní 6,4megawattové mašiny, každá se třemi lehkými a ultradrahými hliníkovými vagónky. Bez provozní zálohy, takže stejně v taktu a jízdních dobách počítaných pro x63 + 5x Bxx, které budou plnit tak na "čtvrt plynu". A na dlouhých eurocity budou i nadále pouštět duši přes Štrbskou rampu bezmála čtyřicetileté, zoufale podudržované gorily. A v okamžiku objednání daný typ přirozeně není schválený k provozu. Něco mi říká, že motivy dominantního slovenského dopravce k nákupu mašin toho mají společného s realitou a férovými tržními podmínkami ještě méně, než je zvykem u ČD.
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.11.2011 (1:21)  
Kolik jich bude?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko