Cerhenice — Železniční zkušební okruh opět zaplňují škodovácké stroje: minulý týden bylo v plzeňském závodě Škody Transportation vedle nové jednotky 7Ev RegioPanter možné spatřit také první ze dvou exemplářů továrního typu 109E2. Ty si objednala Železničná spoločnosť Slovensko pro vozbu regionálních dvoupodlažních souprav řady 951 ze Škody Vagonka na jihozápadě Slovenska. Jak upozornil server railtrains.sk, stroj 381.001 během úterý 8. listopadu přepravili v nákladním vlaku z Plzně do Kolína, odkud byl převezen do Velimi pro zahájení typových zkoušek. Bez větší mediální pozornosti se tak veřejnosti představilo barevné řešení nejnovějších slovenských lokomotiv, které – na rozdíl od řady 380 ČD – ponesou standardní schéma dopravce, vzniklé ve studiu Design 001. Prototyp 381.001 ovšem není jedinou zajímavostí z pozoruhodného světa škodováckých stodevítek: na okruh totiž těsně po červeném prototypu dorazí i lokomotiva, jež léto trávila na prázdninách pod dohledem rakouského soudu.
Pokud se Škodu 109E2 podaří na Slovensku schválit, stane se nejmodernější a nejvýkonnější řadou ve vozovém parku státního osobního dopravce. Přesto se ale nebude vyskytovat v čele vlaků InterCity, kde by se logicky dala očekávat. Naopak, uplatnění nalezne v regionální dopravě, kde je její nasazení určeno podmínkami financování z evropských fondů. V kontrastu s variantou pro ČD disponuje řada 381 už z výroby zabezpečovačem ETCS a její provozní rychlost je omezena na 160 km/h. Než se z okruhu vydá do nového domova v Bratislavě, bude ale mít příležitost potkat se s lokomotivou, která se z jižní části bývalé rakouské monarchie neceremoniálně vrací do vlasti. Podle informací deníku iDNES totiž během středy dorazí do Cerhenic také další exemplář rodiny 109E - lokomotiva 380.004 určená pro ČD, která byla od května soudně zadržována ve Vídni. Jak potvrdila Škoda Transporation, výrobce v tichosti uhradil kauci ve sporu se společností Bombardier Transportation, a dostal tak svůj výrobek zpět. Další detaily ve vývoji sporu zatím Škoda tají a hodlá je oznámit během středy.
Zdroj: railtrains.sk, iDnes
No v té 951 jsou ta sedadla červená a myslím, že to vypadá lépe, než naše modrá, šedá, fialová...
Mimochodem se domnívám, že ta červená barva jí více sluší a spolu s 951 to bude krasavice...
Řešit akutní nedostatek peněz nákupem dost možná nejdražší dostupné lokomotivní řady
Takže znova a jinak: Když už to tvrdíte, dokažte, že je nejdražší, zkuste sehnat něco levněji v příslušném počtu. Možná budete úspěšný, ale podle mě je to jen plácnutí podle dojmů.
Ale zase se na to lidi dívejte takto - ta loko tam nebude muset jezdit věčně, nějakých 10 let nebo kolik je pryč ani si to člověk neuvědomí, a pak s ní už můžou Slovenské dráhy nakládat jak uznají za vhodné...
Ano, mě taky. Líbí se mi víc než všechny 3 české nátěry. Ale červené sedačky uvnitř bych tedy mít nemusel.
Pokud jde o netrakční jednotku, počítejte nějakých 138 tun. Ale v době existence trakčních jednotek je lepší psát kvůli srovnání o celém vlaku.
EDIT: Co se týče nesystémovosti - vše se zřejmě odvíjí od akutního nedostatku peněz a nechuti hodit princezny do šrotu. (Mimochodem, já být ČD a ZSSK, tak od teď už ešusu nebo nějakého klonu nekoupím ani kus a vyžaduju ve výběrku modernější jednotku.)
Chtělo by se mi v vámi souhlasit, ale to jsem nevymyslel já, ale Ing. Miloš Slávik, ředitel ze ZSSK. Třeba myslel i na nějaké nasazení na spěšňáky, aby se víc využila i rychlost a výkon...
S tím ostatním by šlo víceméně souhlasit. Přesto mi to nepřijde jako systémový krok.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.