..: Slovenská verze Škody 109E zahájí testy, číslo 4 se vrací z Vídně :..

381.001 ZSSK v areálu Škoda Transportation, foto: Juraj Kováč Cerhenice — Železniční zkušební okruh opět zaplňují škodovácké stroje: minulý týden bylo v plzeňském závodě Škody Transportation vedle nové jednotky 7Ev RegioPanter možné spatřit také první ze dvou exemplářů továrního typu 109E2. Ty si objednala Železničná spoločnosť Slovensko pro vozbu regionálních dvoupodlažních souprav řady 951 ze Škody Vagonka na jihozápadě Slovenska. Jak upozornil server railtrains.sk, stroj 381.001 během úterý 8. listopadu přepravili v nákladním vlaku z Plzně do Kolína, odkud byl převezen do Velimi pro zahájení typových zkoušek. Bez větší mediální pozornosti se tak veřejnosti představilo barevné řešení nejnovějších slovenských lokomotiv, které – na rozdíl od řady 380 ČD – ponesou standardní schéma dopravce, vzniklé ve studiu Design 001. Prototyp 381.001 ovšem není jedinou zajímavostí z pozoruhodného světa škodováckých stodevítek: na okruh totiž těsně po červeném prototypu dorazí i lokomotiva, jež léto trávila na prázdninách pod dohledem rakouského soudu.

Pokud se Škodu 109E2 podaří na Slovensku schválit, stane se nejmodernější a nejvýkonnější řadou ve vozovém parku státního osobního dopravce. Přesto se ale nebude vyskytovat v čele vlaků InterCity, kde by se logicky dala očekávat. Naopak, uplatnění nalezne v regionální dopravě, kde je její nasazení určeno podmínkami financování z evropských fondů. V kontrastu s variantou pro ČD disponuje řada 381 už z výroby zabezpečovačem ETCS a její provozní rychlost je omezena na 160 km/h. Než se z okruhu vydá do nového domova v Bratislavě, bude ale mít příležitost potkat se s lokomotivou, která se z jižní části bývalé rakouské monarchie neceremoniálně vrací do vlasti. Podle informací deníku iDNES totiž během středy dorazí do Cerhenic také další exemplář rodiny 109E - lokomotiva 380.004 určená pro ČD, která byla od května soudně zadržována ve Vídni. Jak potvrdila Škoda Transporation, výrobce v tichosti uhradil kauci ve sporu se společností Bombardier Transportation, a dostal tak svůj výrobek zpět. Další detaily ve vývoji sporu zatím Škoda tají a hodlá je oznámit během středy.

Zdroj: railtrains.sk, iDnes


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.11.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel studio 
09.11.2011 (16:39)  
Tarten:
No v té 951 jsou ta sedadla červená a myslím, že to vypadá lépe, než naše modrá, šedá, fialová...
registrovaný uživatel studio 
09.11.2011 (16:29)  
Myslím, že pro zaježdění push pullů s touto výkonnou mašinou bude ideální trať Trnava- Bratislava, nejlépe jako spěšňák. Pěkně se využije stošedesátka a cesta bude i v létě velmi rychlá a komfortní. Obraty budou také velmi rychlé.

Mimochodem se domnívám, že ta červená barva jí více sluší a spolu s 951 to bude krasavice...
registrovaný uživatel tarten 
09.11.2011 (16:18)  
NIcKON:
Řešit akutní nedostatek peněz nákupem dost možná nejdražší dostupné lokomotivní řady

Takže znova a jinak: Když už to tvrdíte, dokažte, že je nejdražší, zkuste sehnat něco levněji v příslušném počtu. Možná budete úspěšný, ale podle mě je to jen plácnutí podle dojmů.
registrovaný uživatel SYN 
09.11.2011 (15:24)  
Bartik09: Jo zhruba to jsem chtěl říct, spolutvůrci té komedie jsme my všichni, on existuje někdo kdo napsal že nakupuje TAKOVOUTO loko pro účely regionální dopravy, a to byl významný spolutvůrce tohoto komického kousku.
Ale zase se na to lidi dívejte takto - ta loko tam nebude muset jezdit věčně, nějakých 10 let nebo kolik je pryč ani si to člověk neuvědomí, a pak s ní už můžou Slovenské dráhy nakládat jak uznají za vhodné...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
09.11.2011 (15:02)  
tarten: Řešit akutní nedostatek peněz nákupem dost možná nejdražší dostupné lokomotivní řady mi přijde roztomilé.
registrovaný uživatel tarten 
09.11.2011 (14:55)  
Flexaretista:
Ano, mě taky. Líbí se mi víc než všechny 3 české nátěry. Ale červené sedačky uvnitř bych tedy mít nemusel.
09.11.2011 (14:49)  
Jinak musím říct, že ZSSK nátěr se mi na ní moc líbí.
registrovaný uživatel tarten 
09.11.2011 (14:42)  
NIcKON:
Pokud jde o netrakční jednotku, počítejte nějakých 138 tun. Ale v době existence trakčních jednotek je lepší psát kvůli srovnání o celém vlaku.

EDIT: Co se týče nesystémovosti - vše se zřejmě odvíjí od akutního nedostatku peněz a nechuti hodit princezny do šrotu. (Mimochodem, já být ČD a ZSSK, tak od teď už ešusu nebo nějakého klonu nekoupím ani kus a vyžaduju ve výběrku modernější jednotku.)
registrovaný uživatel tarten 
09.11.2011 (14:39)  
Martin Keppert: trochu odbočím - umím si představit dvojnásobný proběh mezi ošetřením a dalšíma stupněma údržby, ale dvojnásobný denní běh?

Chtělo by se mi v vámi souhlasit, ale to jsem nevymyslel já, ale Ing. Miloš Slávik, ředitel ze ZSSK. Třeba myslel i na nějaké nasazení na spěšňáky, aby se víc využila i rychlost a výkon...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
09.11.2011 (14:31)  
tarten: Já bych u prázdné 951 klidně počítal i méně než 150 tun, protože samotný vůz 951 váží 46,2 t. http://www.skoda.cz/cs/produkty/osobni-vozy/dvoupodlazni-ridici-vuz-951/Contents.3/0/EDB7207BCC8C6F76BC39A9E21AABB94D/resource.pdf
S tím ostatním by šlo víceméně souhlasit. Přesto mi to nepřijde jako systémový krok.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko