Hranice/Frýdek-Místek — České dráhy se už před třemi roky nechaly slyšet, že budou optimalizovat síť svých dálkových a regionálních spojů tak, že v místech, kde je to výhodnější, nabídnou autobusové spojení ve vlastní režii. Projekt ČD Line se měl rozběhnout např. ve Středočeském kraji, kde by železniční autobus spojil Olbramovice a Votice. Vše je jinak – od 1. dubna 2012 zahajuje provoz první linka povinně místenkových spojů ČD Bus, kdy spojí Hranice a Frýdek-Místek. Autobusy pojedou ve dvouhodinovém intervalu a obslouží také Nový Jičín a Příbor. ČD slibují čekání na přípojné expresy z Prahy a zkrácení cestovní doby o asi 20 minut proti současnému vlakovému spojení.
Autobusy zastaví před staničními budovami železničních stanic Hranice na Moravě, Nový Jičín město a Frýdek-Místek, v Příboře pak na zastávkách Příbor, u pošty a Příbor, u kostela. Zajímavé bude zajiždění autobusu k hranické stanici, která je od vedlejšího autobusového nádraží odříznuta nízkým průjezdem a přednádraží není uzpůsobeno k nástupu cestujících. Spoje pro České dráhy zajistí Veolia Transport Morava; platit bude tarif ČD s platnou místenkou za 0 Kč. Na jednosměrné a zpáteční jízdné je možné získat 25% slevu i bez vlastnictví zákaznické In-karty s aplikací IN25. (Pozn. red.: Jelikož jsou autobusy odbavovány do tarifních bodů „BUS“, mohly dráhy stejně tak nastavit místo slevy z tarifu příslušně nižší globální jízdné.) Všechna místa jsou považována za 2. vozovou třídu. Spoje jsou postaveny mimo integrované systémy IDSOK a ODIS. Jedná se o spoje zavedené na komerční riziko drah.
Původní projekty ČD Line připravoval Petr Moravec, dnes projektový manažer Abellio CZ. Pro ČD je linka Hranice - Frýdek-Místek pilotním projektem, potvrzuje ředitel odboru produktů a obchodu ČD Vladimír Peléšek.
Zdroj: České dráhy
1) Hranice: Autobusy mají naplánovaný příjezd k vlakům Ostrava (atd.)- Praha a odjezdy od vlaků Praha-Ostava(atd).Domnívám se ( a nejsem určitě daleko od pravdy), že přípoje měly být vedené k "valašským vlakům " a od nich. Navíc by tito potencionální cestující měli 6O-ti minutový takt. (trať FM-Praha a zpět).Pokud nedojde ke změně tohoto jízdního řádu, tak si myslím, že cestující z FM i nadále použijí při cestě do Prahy nebo zpět vlak. Při přestupu v OKu a OSv. Je jízdní doba srovnatelná s touto novou autobusovou linkou. Pro cestující z Příboru a NJ to bude přínos.
2) FM: přípoje jsou v pořádku.
3) vlaky: Pokud dojde k zavedení rychlíků(Sp) v trati ( Frýdek Místek)-Ostrava-Opava-Olomouc-(Jeseník), jak bylo již dříve uvažováno ( nevím, snad Linka R27 ) doprava z FM zrychlí určitě. ( to, že tyto rychlíky končí v O.středu je snad dočasné).
Jízdenka stačí jedna, stejně jako dneska se dá koupit jízdenka třeba z Olomouce na pražské letiště, kde se taky jede část busem. Jízdenku dostanete takovou, o jakou si řeknete. A pokud si neřeknete (a pokladní se nezeptá), tak dostanete tu, co je standardně nastavená. Stejně jako u jakékoliv jiné relace, kde je víc rozumných variant. Ještě nějaký problém?
kdyby se trosku lidsky posunuly ty pripoje v OV hlavni
... tak zase rozbijete jiné přípoje. Těžko vymyslíte něco, s čím budou všichni spokojeni.
a jak uz tu bylo napsano pokud by se tato linka mela ujmout odlehci to akorat vlakum ktere uz tak jezdi jen protoze jsou dotovany co pak? klesne jejich obsazenost pod nejakou danou dotaci a ty vlaky prestanou jezdit pro ostatni lidi?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.