..: České dráhy spustí první autobusovou linku jinde, než se čekalo :..

ČD Bus, foto: České dráhy Hranice/Frýdek-MístekČeské dráhy se už před třemi roky nechaly slyšet, že budou optimalizovat síť svých dálkových a regionálních spojů tak, že v místech, kde je to výhodnější, nabídnou autobusové spojení ve vlastní režii. Projekt ČD Line se měl rozběhnout např. ve Středočeském kraji, kde by železniční autobus spojil Olbramovice a Votice. Vše je jinak – od 1. dubna 2012 zahajuje provoz první linka povinně místenkových spojů ČD Bus, kdy spojí Hranice a Frýdek-Místek. Autobusy pojedou ve dvouhodinovém intervalu a obslouží také Nový Jičín a Příbor. ČD slibují čekání na přípojné expresy z Prahy a zkrácení cestovní doby o asi 20 minut proti současnému vlakovému spojení.

Autobusy zastaví před staničními budovami železničních stanic Hranice na Moravě, Nový Jičín město a Frýdek-Místek, v Příboře pak na zastávkách Příbor, u pošty a Příbor, u kostela. Zajímavé bude zajiždění autobusu k hranické stanici, která je od vedlejšího autobusového nádraží odříznuta nízkým průjezdem a přednádraží není uzpůsobeno k nástupu cestujících. Spoje pro České dráhy zajistí Veolia Transport Morava; platit bude tarif ČD s platnou místenkou za 0 Kč. Na jednosměrné a zpáteční jízdné je možné získat 25% slevu i bez vlastnictví zákaznické In-karty s aplikací IN25. (Pozn. red.: Jelikož jsou autobusy odbavovány do tarifních bodů „BUS“, mohly dráhy stejně tak nastavit místo slevy z tarifu příslušně nižší globální jízdné.) Všechna místa jsou považována za 2. vozovou třídu. Spoje jsou postaveny mimo integrované systémy IDSOK a ODIS. Jedná se o spoje zavedené na komerční riziko drah.

Původní projekty ČD Line připravoval Petr Moravec, dnes projektový manažer Abellio CZ. Pro ČD je linka Hranice - Frýdek-Místek pilotním projektem, potvrzuje ředitel odboru produktů a obchodu ČD Vladimír Peléšek.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.3.2012 (10:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel spion  mail  
30.04.2012 (21:32)  
Zítra se tam přijedu na tu linku podívat. Jsem sám zvědav.
26.03.2012 (1:34)  
Ad M152.0: A teď si představte, že v Německu vlastní DB Regio 51% RVD, která provozuje dálkové autobusy mezi Prahou, Drážďany a Berlínem, čímž konkuruje DB Fernverkehr :-)
25.03.2012 (23:30)  
Nahlížel jsem do jízdního řádu této nové linky abych zjistil přípoje v Hranicích a ve FM. Tak tedy:
1) Hranice: Autobusy mají naplánovaný příjezd k vlakům Ostrava (atd.)- Praha a odjezdy od vlaků Praha-Ostava(atd).Domnívám se ( a nejsem určitě daleko od pravdy), že přípoje měly být vedené k "valašským vlakům " a od nich. Navíc by tito potencionální cestující měli 6O-ti minutový takt. (trať FM-Praha a zpět).Pokud nedojde ke změně tohoto jízdního řádu, tak si myslím, že cestující z FM i nadále použijí při cestě do Prahy nebo zpět vlak. Při přestupu v OKu a OSv. Je jízdní doba srovnatelná s touto novou autobusovou linkou. Pro cestující z Příboru a NJ to bude přínos.
2) FM: přípoje jsou v pořádku.
3) vlaky: Pokud dojde k zavedení rychlíků(Sp) v trati ( Frýdek Místek)-Ostrava-Opava-Olomouc-(Jeseník), jak bylo již dříve uvažováno ( nevím, snad Linka R27 ) doprava z FM zrychlí určitě. ( to, že tyto rychlíky končí v O.středu je snad dočasné).
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
25.03.2012 (22:16)  
Kam ten svět spěje... Drážní dopravce bude provozovat autobusy, protože tam je to rychlejší, tam zase levnější. Myslím, že užitečnější by byly investice do rekonstrukcí tratí a pak by se určitě i ta jízdní doba zkrátila. Třeba v případě FM - Hranice n.M. by určitě prospěla celé trati 323 z Ostravy až do ValMezu elektrifikace a trochu narovnání (a do Hranic by se pak jezdilo právě přes ValMez). A pak by se daly zkracovat jízdní doby a nebyly by k tomu potřeba autobusy.
23.03.2012 (23:03)  
Mimochodem, vzdálenost do Nového Jičína a do Příbora je nastavena stejně jako vlakem, takže cestující ušetří "jenom" čas. A Martin Michl má o jednoho brouka méně, protože jízdenka bude platit oběma směry.
23.03.2012 (19:37)  
dost z Vás tu vidí jen ten F-M, ale co takhle Příbor nebo Nový Jičín? ti lidé kteří tímto spojem pojedou nebudou muset jet do Studénky/Suchdolu a pak dalším rychlíkem nebo osobákem do Hranic... takže docela výhoda, nemyslíte?
23.03.2012 (17:45)  
Martin Michl: To jsou zase problémy...
Jízdenka stačí jedna, stejně jako dneska se dá koupit jízdenka třeba z Olomouce na pražské letiště, kde se taky jede část busem. Jízdenku dostanete takovou, o jakou si řeknete. A pokud si neřeknete (a pokladní se nezeptá), tak dostanete tu, co je standardně nastavená. Stejně jako u jakékoliv jiné relace, kde je víc rozumných variant. Ještě nějaký problém?

kdyby se trosku lidsky posunuly ty pripoje v OV hlavni
... tak zase rozbijete jiné přípoje. Těžko vymyslíte něco, s čím budou všichni spokojeni.
23.03.2012 (17:13)  
Františku, nejsou ty smlouvy náhodou sestaveny tak, že pokud dopravce vybere na jízdném méně, než byl předpoklad, tak je to jeho problém a o žádné navýšení dosypu žádat nemůže?
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
23.03.2012 (16:46)  
ja osobne si myslim ze je to blbost, bude mi platit jizdenka z prahy rovnou do FM nebo si budu v tom buse muset koupit dalsi? v pripade ze bude jedna jizdenka... bude mi ted automaticky vydavana tahle na kratsi vzdalenost? kdyby se trosku lidsky posunuly ty pripoje v OV hlavni tak by ta cesta vysla casove uplne stejne

a jak uz tu bylo napsano pokud by se tato linka mela ujmout odlehci to akorat vlakum ktere uz tak jezdi jen protoze jsou dotovany co pak? klesne jejich obsazenost pod nejakou danou dotaci a ty vlaky prestanou jezdit pro ostatni lidi?
registrovaný uživatel M 
23.03.2012 (16:04)  
Tak to se ale totez da napsat (mozna s jeste vetsi fantazii) u CD Taxi
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko