..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
17.11.2011 (23:14)  
240.025: mně přijde i těch 17 minut v elefantu moc.
A není to tak tvrdostí jako tvarem.

V těch Bčkách to bývá no prosezené, s tím jezdím celkem nerad, nejlepší jsou Bdt, nebo 054 s těmi novými sedadly.
Škoda že Bdt nemůžou na 140, to by se to jezdilo rychlíkem.
17.11.2011 (22:27)  
pravda, z Borcad regio jsem moc nadšen nebyl, ale po 1 h cestě tam a 1 h zpět v CE na BCregio a musím říct, že na tu hodinu to je veclku přiměřené, jsou sice tuhá, ale předpokládám, že tuhá vydrží, oproti béčkum, která se obvykle prosedí a při neúdržbě se na nich dá leda tak ležet, propadající opěradla k pohodlí nepřidají...
registrovaný uživatel Honza  mail  
16.11.2011 (18:27)  
Bóřa: to je sice pravda, že pantery a elefanty jsou určeny na krátké cestování, ale musíme si také uvědomit, že tyto vlaky nás a příští generace budou obšťastňovat nějakých těch 40 let a jejich nasazení bude různě měněno, tak jako například žabotlamy určené na 20km tratě jezdily hlavní štreky do Pardubic, nasazování na rychlíky se děje už i teď.
A při zamyšlení, že pohodlné vlaky už tu byly, teď jen nepohodlné, je při nejmenším divné.
Je dobré, že na rozdíl od takového Bdt se tu bude dobře nastupovat, přecházet mezi vozy, ale nebude se v tom dát sedět.
Barva potahů je celkem adekvátní interiéru, ale ta koženka byla mnohokrát lepší. Své by o tom mohli říct ti, co musí ten hnus uklízet a odsmraďovat.
registrovaný uživatel Bóřa 
16.11.2011 (15:05)  
Ó můj bože, proč jen musí být Češi národ stěžovatelů... Určitě má 7Ev nějaké nevýhody jako je až příliš členitý interiér, což je dáno konstrukcí jednotky, ale výtky ohledně typu sedadel a barvy potahu... No promiňte, ale 7Ev je jednotka na příměstské cestování v řádu několika minut až dejme tomu 1 hodiny cesty. Od takové kategorie vozidel nemůže snad nikdo racionálně uvažující očekávat sedadla jak v business class v letadle. Osobně mám zkušenosti s Borcad sedadly a nemohu říct, že by cestování v nich na kratší vzdálenosti bylo utrpením a že bych s láskou vzpomínal na smradlavou koženku. Podle mě jsou sedadla naprosto přiměřená účelu, pro který byla vyrobena. Tmavě modrá látka zapadá do korporátního barevného stylu ČD (ať se někomu líbí nebo ne) a je i praktická z hlediska údržby, i když uznávám, že interiér je tak trochu fádní. Celkový vnější design jednotky mě mile překvapil. Ano, není to kousek jako od Pininfariny, ale pro ostudu také ne a Najbrt barvy jednotce podle mého subjektivního názoru sluší. Jednotka určitě splní své poslání a zvýší kulturu cestování po železnici v okolí větších měst. Jakkoliv jsem potěšen nákupem Railjetů od Siemense, nebudu výrobky Škody slepě hanit jen z principu.
registrovaný uživatel Honza  mail  
13.11.2011 (1:12)  
JiP: přesně tak, čím novější vlak, tím víc na prd, ale doufám, že tenhle panter bude ve skutečnosti lepší. Sedačky od Borcadu jsou hnus. Tvrdé a blbě tvarované a ty opěrátka většinou jen na parádu. Nejlepší jsou ty jak jsou v Bdt ty původní, nebo pak ty v modernizovaném 054. Ty neoodělené oddíly je taky pěkně blbý vynález. Ono stačí, když s elefantem čeká 10 minut ve vratné stanici, sedí se v mezipatře, a proto že lidi mají v zadku vánoční stromeček tak se mrzne. To pak bude v celém vlaku. Zrovna dneska jsme doma řešili, když někdo v tom panteru nastříká pepřák (jako nedávno v Roudnici v rychlíku v B vagónu), tak nebude kam utéct. U autobusu je to jednoduchý, ten zastaví takřka kde koliv, otevře a během chvilky jsou lidi venku, jenže v tom vlaku je to problém. To foukání na ty ruce nepoužívám, utřu si ruce pořádně okapané o svetr.
registrovaný uživatel JiP 
12.11.2011 (23:16)  
Nemuzu si pomoct, ale toto vozidlo je presne poplatne dnesni dobe-designove pozlatko, ale argonomie a prakticke aspekty tytam. Prvni vec co me fascinuje je neoddleny nastupni prostor se sirokymi dvermi od ostatniho prostoru pro cestujici…presne vidim jak vlak zastavi v zime co 5 minut na nejake vetrne zastavce a ve vlaku bude pruvan ja v tunelu. Pokud se to bude snazit klima dohnat, tak kdyz pominu spotrebu elektriky, tak tam bude ventilace hucet az beda, takze kraval. Navic je vagon pomerne vysoky, takze veskere teplo bude u stropu a dole na sedadce se bude mrznout. Zcela opacna situace bude v lete s vedrem. Dale by me zajimalo, kdo vymysli a schvaluje ty hrozne sedacky. Nevim jestli je to jenom muj subjektivni dojem, ale cim novejsi vagon u CD jezdi, tim jsou sedacky horsi.... tvrde, neanatomicke, zadne vedeni zad, bez operky hlavy, naprosto tvrde plastove operky na ruce. Tyto jsou jiz instalovany do elefantu a je to fakt des. Co ta zluta podlaha v 1. tride ???? Zajimalo by me, jak dlouho tam vydrzi ten hasicak tak trefne umisteny. Na zachode opet ten uzasny vynalez na suseni rukou fukarem…..jednou jsem si dal v Bmz tu praci, ze jsem zapnul stopky, za jak dlouho mi to foukatko osusi ruce…3,5 minuty, papirova uterka…nekolik vterin-takze ze zachoda opet mokre ruce;-). Nezlobte se na me, nad tim se muze radovat jenom ten, kdo jede vlakem jednou za uhersky rok, ten (napr. ja) kdo s tim bude jezdit kazdy den do prace pouze opet horce zamackava slzu. Kdyz to srovnam s autem, tak se resi kazda packa, tlacitko aby bylo kde ma byt, vse bylo prakticke a prijemne…vyrobci vlaku v posledni dobe, mam intenzivni pocit, jdou smerem zcela opacnym. Jejich mysleni mi pripada na urovni-potrebujem do vlaku sedacku, da se tam nejaka sedacka lhostejno jaka.....pikanterie je ze v elefantech pro cestu z Uval na Masarycku jsou stejne sedacky jako v Ampz z Prahy do Hamburku J:-))))))…..a takto bych mohl pokracovat…..
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.11.2011 (0:11)  
Jiří Kocurek: mě šlo jenom o to, jestli by to šlo, ne k čemu by to bylo dobrý. 460 je trvale sériová, myslel jsem spojit s 560 tou nemodernizovanou. Například 460+060 (063) + 560, samozřejmě že by to bylo pořád na půl, ale jestli by to šlo, kdyby na střídavině ve předu byla 460 ze které by se řídilo a vzadu 560, která by to tlačila. Na ss by se jelo bez aktivního zadního 560.
07.11.2011 (22:41)  
Honza: A k čemu? Brno snad má přebytek 560 aby je předalo jiných krajů? V Křenovicích je už tak málo dopravních kolejí, ještě tam budem objíždět s plecháčem.
Mechanicky spojit by to šlo, ale jelo by to vždycky jenom na půl jednotky. Problém je v tom, že 460 má na podvozku motory dva, ale 560 má pro jeden podvozek jeden motor, který pohání obě nápravy podvozku. Navíc motory na 460 jsou řízené odporově (+ přepíná sérii/paralel) zatímco 560 je řízená tyristorem.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
07.11.2011 (19:24)  
Krutas57: No když se podívám na Tebou uvedenou fotografii dobře ( http://technet.idnes.cz/foto.aspx?server=technet.idnes.cz&r=technet&foto1=RJA22387c_P3201886.JPG ) je to zcela jasně vidět, že ba 471 není vpředu jen kompozitní čelo. A nebo mám vlčí mhu a neumím ani číst ve výkresu HSS 471 ?

Add deformace kabinového modulu na 380 / 7Ev .. stačí si pořádně prohlédnout dostupné fotografie a videa a bude Ti zcela jasné, jak a co se během nárazu děje... Mozna by bylo lepsi misto vecneho sotojugend hledani problemu tam kde neni se venovat studiu prislusnych podkladu a moznosti je hodne, odborne seminare jsou vetsinou verejne pristupne, jen to par grosu stoji ..
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.11.2011 (17:44)  
Aleš Liesk.: aha, takže i peršingy spolu můžou jezdit ve dvojici.

Omlouvám se za OT, ale už mockrát mě napadlo, jestli by technicky šlo spojit vozy 460 a 560 a z jednoho stanoviště řídit jako trakční, vždy ten hnací podle toho na jaké soustavě by zrovna byl. Asi by to nešlo že?
  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko