..: Stadler Rail předal Českým drahám první RS1 RegioShuttle :..

Antonín Blažek a Jiří Běhounek křtí RS1, foto: Vojtěch Beran Jihlava — Sychravého rána v pátek 28. října se na jihlavském prvním nástupišti sešlo několik desítek lidí aby byli svědky předání prvního motorového vozu RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail dopravci České dráhy. Stále poprchávalo a to byl zřejmě jeden z důvodů, proč se svátečního rána nechtělo většímu množství lidí na nádraží. Menší část ze zúčastněných byli zástupci Českých drah, firmy Stadler Rail a zastupitelé kraje, všichni hrdě nesoucí placku (badgee) ČD (já mám rád vlak). A tu větší, nadpoloviční část obecenstva, pak tvořili novináři, železniční nadšenci a další zvědavci, kteří si přišli nový motorový vůz prohlédnout.

Zleva: Horáková, Běhounek, Joukl, Horák, Blažek, Rakwitz a Šubová, foto: Vojtěch Beran Samotný ceremoniál začal po desáté hodině, k překvapení většiny přihlížejících, židovským tancem, který předvedla skupina stylově oblečených tanečnic a tanečníků, doprovázených tradiční hudbou. Poté všechny přítomné přivítala tisková mluvčí drah Kateřina Šubová a na improvizovaném pódiu představila Jiřího Běhounka (hejtman Kraje Vysočina), Libora Joukla (náměstek hejtmana Kraje Vysočina a radního pro dopravu), Václava Horáka (náměstek hejtmana Jihomoravského kraje, který přijel za ROP Jihovýchod), Tila Rackwitze (který zastupoval Stadler Rail), Antonína Blažka (náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu) a Lenku Horákovou (ředitelka Krajského centra Vysočina). Každý ze jmenovaných dostal prostor pro svůj proslov, ve kterých se mimo jiné vzpomínalo na květen minulého roku, kdy se na stejném místě podepsala smlouva o dodání RS1 mezi ČD a Stadler Rail. Někteří dokonce připravili upomínkové předměty, kterými své kolegy obdarovali. Pan Blažek zhodnotil vozový park na Vysočině, pro který je příchod RS1 novou epochou. Po dvaceti letech se tak Vysočina dočkala zcela nových vozidel, ne jen repasovaných, jako v případě regionov, či vozů řad BDs a Bdmteeo. Zároveň poukázal na to, že na Vysočině se od konce příštího roku, až budou v provozu všechny RS1, cestující budou vozit jen v moderních vlacích. Od nových RS1 si také ČD slibují větší zájem cestujících o využívání jejich služeb. Po proslovech následovalo pokřtění nového RS1, kterého se ujali pánové Blažek a Běhounek.

Antonín Blažek a zástupce firmy Stadler Tilo Rackwitz, foto: Vojtěch Beran Pánové Blažek, Běhounek a Horák při tiskové konferenci, foto: Vojtěch BeranPohled ze stanoviště strojvedoucího při jízdě do Jihlavy města, foto: Vojtěch BeranRS1 v žst. Jihlava město, foto: Vojtěch BeranRS1 s konferenčním vozem na jihlavském nádraží, foto: Vojtěch Beran

Následovala krátká tisková konference v konferenčním voze, kde bylo ze strany ČD a kraje shrnuto a řečeno téměř totéž, co venku na pódiu. Tilo Rackwitz pak ještě krátce představil RS1 po technické stránce, které jsme čtenářům přinesli, když RS1 přijely do ČR. Podle tiskové zprávy bylo 13 vozů zakoupeno za přispění dotace ROP Jihovýchod, která činí 31,91 % z celkové ceny. ČD tak investovaly do 17 motorových vozů 678,8 milionů korun. V 11.00 vyjel první RegioShuttle pro kraj Vysočina na jízdu do žst. Jihlava město a zpět, kterou si zopakoval v 11.13. Tyto první dvě jízdy byly zdarma. Následující jízdy do Třebíče a Horní Cerekve pak byly za symbolických 10 korun.

Už tento pátek ale uvidíme další stroj rodiny RS1, představí se v Liberci, kam putuje druhá část objednávky Českých drah.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 1.11.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
02.11.2011 (11:54)  
Aleš Liesk.
Díky za vyjádření. Ale já měl na mysli spíš úpravu ve fázi konstrukce než úpravu současného 843. No ale i tak by to asi bylo dost náročné.
Jsou odporníky nezbytným příslušenstvím EDB, nebo se to dá udělat i způsobem "budeme brzdit do troleje a když to zrovna nepůjde, tak to holt zvládne tlaková brzda"?

EDIT:
Mluvím teď o stejnosměrném proudu, ne o střídavém.
02.11.2011 (11:40)  
Maverick: K tomu se da napsat jedine: "Co sme si zvolili, to mame.", neco "Kazdy narod ma takovou vladu (pripadne krajske/obecni zastupitelstvo) jake si zaslouzi."
Statni svatky se k podobnym vecem vyuzivaji, nevidim na tom nic spatneho.
02.11.2011 (11:24)  
843 rozhodně dovybavit další výzbrojí nejde. Nejedná se ani tak o "izolační vdálenosti", ty jsou zanedbatelné (kabely jsou izolované, trafo je v oleji a zbytek VN výzbroje by byl na střeše), ale o problém celkového umístění výzbroje, tj. hlavně měničů a případně trafa. Rozměry trafa budou lehce pod polovinou onoho srovnávacího trafa z Esa (páč výkon jde s průřezem jádra a průřez jde se čtvercem rozměru - takže poloviční trafo má čtvrtinový výkon) a to fakt nikam nedáme. Na střeše taky není moc místa na odpojovače a střídavej HV (střecha je porostlá odporníkem EDB), ss HV je taky docela macek.
Pod podlahu nedáte nic, tam bydlej bratři Dieselové a slučovačka, do které by musel být dlaší mechanický vstup pro pohon kompresoru (a teda i další motor), ledaže bychom kompresor honili dieselem :-)
Tak se pánové probuďte a sněte vo něčem jinym.

Jo a proč nevadí tahat trafo na severu? No protože když má rychlík 400 tun, tak se to v tom už ztratí...
A proč jezdil Křižík s elektrickým vozem? No protože ho měl (si ho vyrobil). Kdyby si dráhy koupily něco podobného (a že to existuje), tak už mohly jezdit dávno (a řekl bych, že i za lacinějc než vypláznou za Pantera :-( )
registrovaný uživatel dohlib 
02.11.2011 (10:06)  
Nevíte někdo, zda nová mašinka někde vůbec využije rychlost 120 km/h ?
02.11.2011 (0:48)  
(OT) MirekM) Fakt nechápu, proč je takový problém se slovem badgee. Také jsme měli použít slovo odznak či odznáček a ne placka? Tahle pasáž tam je taková neformální vsuvka, tak proč nepoužít zdrobnělinu? :-) P.S.: Nic jsem negooglil. Bad Gees nám dodali badgees s logem ŽelPage, takže je znám už nějakou dobu.
registrovaný uživatel Sim 
02.11.2011 (0:29)  
lbc > na to vas upozornoval muj skorojmenovec :-)))
01.11.2011 (23:24)  
Na celé věci se mi nelíbí jedna věc:

Politici a jiní a jiní hrají divadlo pro obyčejné "plebejce" a vysvětlují jim co všechno pro ně dělají a proč je mají příště volit.
Všichni by se měli stydět, protože ke zlepšení kultury cestování mělo dojít už dávno a ne až v okamžiku, kdy se zainteresovaní bojí nástupu konkurence a následných finančních důsledků pro monopolistu a jeho spřátelené subjekty. Jako naprostý vrchol považuji načasování tohoto divadýlka na den státního svátku.

Omlouvám se, že můj příspěvek postrádá hlubší odbornost, ale tento článek také. Autorovi samozřejmě nic nevyčítám, neb nás objektivně informoval o metodách námi zvolených politiků.

PS: Další věc, kterou bych omezil jsou dotace (myšleno obecně), ale to je na jiný článek a na jiný server! Dopravce má účtovat/obdržet takovou cenu za kilometr, aby dokázal udržet technickou úroveň svého vozového parku. A jezdit má ten, kdo to dokáže nejlépe.
registrovaný uživatel bugear 
01.11.2011 (22:24)  
@Josef Petrák: Vozidla Euro2+ teď pokud vím neplatí příplatek vůbec, takže to je naopak zdražení.
registrovaný uživatel lbc 
01.11.2011 (21:54)  
SIM
Já jsem se domníval, že 854 má také 4 hnací nápravy, jako 843. A nemá. Děkuji za opravu. Regionovu jsem měl na mysli trio samozřejmě, protože to jezdí na trati 036. Proto dvě hnací nápravy. Ona i ta krátká Regionova má problémy za zhoršeného počasí kolem Ještědského hřebene ve směru na Zdislavu. Podobně jako trio Regionova ve směru na Tanvald, nebo už vůbec na Kořenov.
01.11.2011 (21:52)  
Proč v roce 1903 mohl jezdit elektrický vůz se dvěma stanovišti a dnes musí jezdit buď obrovská jednotka nebo lokomotiva s jedním vozem?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko