..: Airport Basel-Mulhouse-Freiburg bude do r. 2020 dostupný vlakem :..

EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg, foto: Fanny Schertzer Saint Louis — Francouzská železniční společnost Réseau Ferré de France zahájila v loňském roce veřejné slyšení o připraveném projektu – napojení letiště společného pro tři města – Basilej, Mulhouse a Freiburg – na železniční síť. Jednalo by se o šestikilometrovou odbočku ze současné trati spojující Štrasburk s Basilejí. Prvotní finanční odhad hovoří o pořizovacích nákladech ve výši 220 milionů eur. Investor ale zatím nemá zajištěno plné finanční krytí stavby. Pokud by byl úspěšný, dočkalo by se letiště napojení na železnici v letech 2018 až 2020.

EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg je jedno z mála letišť na světě společně provozované dvěma zeměmi. O provoz na letišti se dělí Francie a Švýcarsko, ale protože je postaveno na území Francie, podléhá francouzskému právu. Letiště, jehož počátky se datují léty 1945 – 46, bylo v období let 1997 až 2004 výrazně rozšířeno. EuroAirport, jak se toto letiště nazývá, poskytl v roce 2011 své služby přibližně 5 milionům cestujících.

Bahnhof Basel SBB, foto: Mikatu V současné době je letiště spojeno autobusovými linkami s většími městy v okolí. Z německého Freiburgu odjíždějí autobusy z centrálního autobusového nádraží, které je situováno v bezprostřední blízkosti vlakového. Ve švýcarské Basileji je těch nádraží několik. Basel SBB (Centrální nádraží) a Basel SNCF (Alsaské nádraží) jsou v jednom komplexu, s letištěm jsou spojeny autobusovou linkou č. 50. Na severu města se nachází Badische Banhof (Basel Bad Bf), které provozují Deutsche Bahn. Z tého stanice musí cestující použít tramvaj linky 2 k Centrálnímu nádraží a tam přestoupit na zmíněnou autobusovou linku 50. Mezi francouzským Saint-Louis a letištěm pendluje Distribus č. 11. Následně je zajištěn přípoj autobusy do Mulhouse. Po dokončení železničního spojení by ve špičce mohlo na letiště zajíždět během hodiny až 6 vlaků S-Bahn z Basileje a 4 vlaky TER z Mulhouse.

Zdroje: Airport Technology, AirRail News, Distribus, EuroAirport [1], [2], Wikimedia Commons [1], [2]


Vlad Poslat mail autorovi | 16.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Francie


registrovaný uživatel MOL  mail  
17.05.2013 (18:32)  
Asi jsem natvrdlý, ale na co je potřeba 6 kilometrů dlouhá „vlečka,” když jsou ve vzdálenosti ani ne 2(!) kilometru od terminálu 2 zastávky na zmíněné trati, která vede v naprosté blízkosti letiště? Nehledě na to, že takřka miliarda za kilometr tratě není zrovna málo...
registrovaný uživatel PPP 
17.05.2013 (14:03)  
Jiří Kocurek: oproti tomu pražské Letiště Václava Havla odbavilo v minulém roce "jen" 10 mil. cestujících a stále se tam kodrcáme autobusy :-(
registrovaný uživatel M 
16.05.2013 (20:11)  
Je to sverazny region. V 2008 mne na vlakovem nadrazi v Basileji (na tom "svycarskem") zaujalo, ze pri prijezdu (odjezdu) z Francie regionalkou probihala kontrola dokladu, zatimco pri prijezdu dalkovym vlakem nikoliv. Takovy trochu "kdo veze drogy, ten at jde vlevo, kdo chce na prohlidku, necht jde vpravo":-))
16.05.2013 (16:31)  
Pardubice, počet odbavených v roce 2008 - 93.700 cestujících, v roce 2012 115.000 cestujících, což je asi 300 za den. Srovnejte s 5.000.000 cestujícími, což je asi 14.000 za den (570 za hodinu). Tam už vlak smysl má.
16.05.2013 (13:26)  
PPP: Treba v Pardubicich se uvazuje o modernizaci letiste, protoze kazdy rok narusta pocet odbavenych cestujicich. Koleje tam ted vedou skoro az na pristavaci drahu a asi se prakticky nevyuzivaji. Vubec by me neprekvapilo, kdyby byly vytrhany a plochy zastaveny, aby se tam mohly za 15 let s velkou pompou vracet zpatky...
registrovaný uživatel PPP 
16.05.2013 (10:14)  
V Praze chybí kolik? Podle mapy bych to odhadoval na nějaké 2 km, možná víc, když aby tam byla slušná traťová rychlost a kvůli pozemkům a tak... Takže z české kotliny bych radši podobné úšklebky nevznášel... ;-)
16.05.2013 (9:02)  
6 km, inu ambiciózní počin... :)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko