..: Pavel Dobeš potvrdil modernizaci trati Pardubice - Hradec Králové :..

Most Rosice nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.

Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji

Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 24.10.2011 (21:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
31.10.2011 (10:37)  
MirekM:
Akce Stará Paka se zatím nerozběhla:
http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/op-doprava/paka.html
31.10.2011 (9:25)  
Myslím, že Liberec má úplně jiné železniční problémy než 030, která je teď navíc opravená

Právě naopak, 030, resp. její úsek Liberec-Turnov, který je kvůli klikatosti o 40% delší než silnice (dokončena 2003), je problém zásadní.

Jeho přestavba v tunelové variantě by zkrátila jízdní dobu na cca 14 minut a zlepšila o 23 minut jak spojení směr Hradec, tak spojení do Prahy.

Samozřejmě je nutnu zlepšit taky Turnov-MB-Praha, ale to je třeba tak jako tak.
registrovaný užívateľ MirekM  mail  
31.10.2011 (7:26)  
Myslím, že Liberec má úplně jiné železniční problémy než 030, která je teď navíc opravená.* Když jsem po ní onehdy dojel do Liberce na soustředění, odehrála se tahle konverzace: „Jak ses sem dostal?“ „Vlakem.“ „Sem se dá odněkud dostat vlakem?“
Liberec má relativně slušné spojení podél pohraničí (Jaroměř, Děčín, Žitava), ale chybí mu použitelná trať do vnitrozemí.

* Mimochodem, nevíte někdo, jak to vypadá se Starou Pakou? Ta se měla rekonstruovat letos, ale když jsem tam byl na jaře, tak tam nebylo ani hrábnuto. Přitom je to obrovská ostuda a bezpečnostní riziko – uzel 5 tratí s klíčovinou…
30.10.2011 (10:28)  
Joska Holibajda - nějak si 030 z ŽB přes Tanvald nedokážu představit. To mi přijde logičtější začít 030 před ŽB zvedat, stanici udělat dvouúrovňovou (1. patro: 030 směr Pardubice-Liberec přes Jablonec a přízemí 070 prodloužená do Tanvaldu. Spojka by byla v původní trase do Semil) a jet kolem okraje Pěnčína k Jablonci. Poté přímo na Liberec
29.10.2011 (20:15)  
Radek Papež:
Jaroměř - se svým krajským městem má dostatečné spojení i bez libereckých rychlíků; a rychlé spojení Jaroměře s Libercem nevidím jako nutnost
Dvůr - souhlasím
Novou Paku (přípojem) - totéž se dá říct i o jižní trase, přes Ostroměř je to dokonce kratší
Semily - souhlasím
Tanvald (přípojem) - souhlasím
Malou Skálu - na jižní trase je v této kategorii zase Hrubá Skála, Rovensko, Železnice

Severní trasa sice obslouží o něco víc obyvatel, je ale delší. A já si myslím, že v tomto případě nevýhody převažují nad výhodami.

Pokud budeme za nejdůležitější považovat vymetení co největšího počtu sídel, tak je lepší vzít to z Železného Brodu přes Tanvald a Jablonec. Je to kratší a rozhodně tam žije víc lidí.

Nevýhodou severní trasy je mimo jiné i skutečnost, že při kilometrickém tarifu zbytečně prodražuje jízdné "skrzovým" cestujícím.
editor alebo admin ŽP RaPa  mail  
29.10.2011 (19:43)  
Joska H: To už bylo řešeno také mnohokrát, cestou přes Jičín potkáte maximálně Jičín a Hořice, kdežto severnější trasou Jaroměř, Dvůr, Novou Paku (přípojem), Semily, Tanvald (přípojem), Malou Skálu.
29.10.2011 (14:44)  
Pavel Hromek: situace vyžaduje i postupnou rozumnou modernizaci trati 030 v úseku Jaroměř-Liberec s cílem vytvořit rychlé a bezpečné spojení mezi těmito velkoměsty

Já bych z trati Jaroměř - Turnov naopak udělal lokálku a rychlíky bych hnal přes Jičín.
29.10.2011 (11:23)  
Co k této investici dodat?Akorát,-že je velmi nutná a měla být už dávno.Dnešní stav naprosto nevyhovuje a nejhorší je úvrať Pardubice-Rosice n.Labem pro železniční trať SŽDC 238,kde je navíc jednokolejný most přes Labe společný jak pro trať 030,tak 238.I zde to chce najít řešení.Takže tuto investici vnímám naprosto pozitivně.Ba co víc,situace vyžaduje i postupnou rozumnou modernizaci trati 030 v úseku Jaroměř-Liberec s cílem vytvořit rychlé a bezpečné spojení mezi těmito velkoměsty,přičemž elektrifikace není nutná.
dopisovateľ alebo člen ŽP Railfort  mail  
28.10.2011 (21:23)  
spalda: Nemusíme začít. Od toho jsou odborné studie, abychom věděli, zda to (ne)budou vyhozené peníze hned od začátku. A mně nikdo o smysluplnosti zatím nepřesvědčil, takže za sebe jsem proti. Kolínu to přeji, ale obávám se, že kdyby někdo po něčem takovém toužil, tak to tam už alespoň provizorně funguje. A kvůli škodám, které dokanalizování Labe přinese, nepovažuji vodní dopravu na něm za ekologickou.
28.10.2011 (10:07)  
Railfort: Nechat si překopat za velké (slabé slovo) peníze a pak tiše doufat, že to tu začne jezdit jako na Rýnu, je příliš velký risk.
Ale to já přece taky netvrdím. Jak už jsem jednou psal, otázka pokračování kanálu dál je velice diskutabilní, ale abychom jeho smysluplnost vůbec mohli nějakým způsobem odhadnout, tak musíme někde zařít. To znamená za relativně únosné náklady dobudovat a začít pořádně využívat už existujcí labskou cestu. Moderní logistické centrum je jedna z podmínek. Jestli v Kolíně nebo v Pardubicích je teď asi více méně jedno. V tuto chvíli je asi ale nejdůležitější uvědomit si význam lodní dopravy jako celku, který si jako stát asi moc neuvědomujeme.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko