..: Cenová válka na mezi Kolínem nad Rýnem a Londýnem? Od roku 2013 :..

ilustrační foto, foto: CSPSV Kolín nad Rýnem/Londýn — Nejrychlejší dopravní spojení mezi Londýnem a Kolínem nad Rýnem v současnosti zajišťuje letecká doprava. Do cestovního času je nutné započítat i čas strávený cestou na i z letiště a neustále se prodlužující bezpečnostní kontroly před odletem. S použitím nejrychlejších variant lze takovou cestu absolvovat v nejlepším případě za tři a půl hodiny. Avšak od roku 2013 může letecká doprava mezi těmito městy dostat vážného konkurenta v podobě vysokorychlostního spojení s předpokládanou cestovní dobou čtyři hodiny. Německý koncern DB vydal krátké oznámení s plánem na zavedení výše zmíněného železničního spojení. Trasa by začínala na londýnském nádraží Saint Pancras a končila na hlavním nádraží v Kolíně nad Rýnem. A předpokládaná cena? Dle expertů, kteří se zaměřují na dopravní trh, by nemusela přesáhnout 49 liber (55 eur) v jednom směru.

Informaci o ceně je však nutné brát s velkou rezervou, neboť zdroje, ze kterých jsme čerpali, neuvedly ani jednoho experta jmenovitě. Pokud by částka byla pravdivá, pak by se jednalo o reálné zahájení cenového války nejen mezi železničními dopravci DB a Eurostar, ale byli by do ní zataženi i letečtí dopravci, kteří v současné době nabízejí nejlevnější letenky v segmentu Londýn - Kolín nad Rýnem mezi 30 až 40 librami v případě lowcost aerolinií (EasyJet), u klasických aerolinek pak cena atakuje cenu 100 liber (Lufthansa).

Koeln am Rhein, Germany, foto: Neuwieser from Neuwies - Aachen - Oelsnitz, Germany. Shared via wikipedia.org under free license. DB uvažuje o dvoudílné soupravě, přičemž po rozdělení v Bruselu by jedna část pokračovala do Rotterdamu a Amsterdamu, druhá by zamířila do již zmíněného Kolína nad Rýnem a Frankfurtu nad Mohanem. Generální ředitel skupiny DB, Dr. Rüdiger Grube, k tomuto záměru uvedl: "Jestliže je ze strany EU jasně dávána najevo snaha k liberalizaci trhu v železniční dopravě, pak jsme připraveni jasně a veřejně deklarovat naši ochotu se na takovém projektu podílet. Chceme nabídnout cestující veřejnosti takové alternativy cestování, které jim budou dostupné nejen cenově, ale i časově".

Ze strany DB zatím nebylo vydána žádná konkrétnější informace o soupravách, kterými by byly uvažované segmenty obsluhovány. Naopak předběžný termín zahájení provozu již podán byl: prosinec roku 2013.

Zdroj: Daily Mail


rpet Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 3.10.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Raquac 
10.10.2011 (8:58)  
Skoda, ze se k tematu obsahu a overovani informaci u aktualit nevyjadril nektery z editoru.
registrovaný uživatel rpet  mail  
06.10.2011 (13:06)  
@ petra sismilichova:

souhlas. prumerna aktualita, a podprumerne komentare. casem sama poznate, ze zejmena ta druha kategorie je zde zastoupena merou vrchovatou.
05.10.2011 (20:01)  
Proč se na železničnim webu takhle tlachá?Jeden nedůležitej članek a tolik plků!
registrovaný uživatel Raquac 
05.10.2011 (19:37)  
ale uznavam, ze nekteri z nas (Raquac treba, zejo...) proste umi z aktuality vydupad clanek znejici jako komentar. Nemusite chodit tak daleko, treba aktuality od Juraje Kovace, nebo JirihoK...

skoda, ze nam zadny clanek nenapise, byla by prca. Pluralis majestatis?
registrovaný uživatel Raquac 
05.10.2011 (19:03)  
rpet: S temi telaty bych setril, pane kolego....

aktualitu nemusim a nepotrebuji overovat z dalsich dvaceti zdroju. proste muj feeder mi poslal do mailu novinku, autorem je Daily Mail. preklad sedi, fakta taky. Jak vite ze sedi fakta, kdyz si nic neoverujete? Krome toho, v diskusi pisete, ze znate tiskovou zpravu DB, ktera nektere z informaci Daily Mailu popira (viz. Kolin/Frankfurt, nejasna vozidla/Velaro D). Takze, jak ta fakta sedi? Sedi i udaje ktere jsou jadrem aktuality, tedy zminovane ceny? To jste na urovni jen o neco malo lepsiho google-prekladace.

vtip je v tom, ze rok 2013 je docela daleko, a ja si nechavam otevreny vratka ke zmenam, aby me potom telata, jako treba Raquac, nemlatily do hlavy stylem "a kde mas to tvoje slavny ICE3 o kterym si psal, ha?? Netyka se moznost zmen i jadra clanku, tedy cen jizdenek/letenek? Nebojite se, ze Vam to pak nekdo nebude taky mlatit do hlavy?

Jeste faktickou poznamku - spojeni zacina/konci (rpet si vybere podle libosti) ve Frankfurtu LOGICKY proto, ze se do Londyna leta VETSINOU z Frankfurtu a proto ze Frankfurt generuje vic poptavky nez Kolin. Priklad s CSA je uplne mimo.
registrovaný uživatel rpet  mail  
04.10.2011 (16:50)  
@ turista:

ale jo, ja prece netvrdim, a ani jsem nikdy netvrdil, ze existuje jenom JEDEN zdroj... proste:

tahle AKTUALITA (capslookem pro blby...), neni nic vic,nez pouhe oznameni cehosi. proto nebudu ani ted, ani nikdy jindy sedet tejden u kompu jen proto, abych nasel dvacet zdroju, ktery mi reknou vice mene totez, co zdroj prvni - proste obcas musim i pracovat. je to blby, ale je to tak.

takze urcite se najde x dalsich zdroju, kde bude totez, v jinym baleni. no a? je snad podstata veci tim faktem nejak devalvovana? urcite ne.

jinak postupuju u clanku: tam si davam klidne i vic nez tyden na to, abych do mustru clanku sehnal co nejvic zdroju - a ver mi, ze obcas s tim ma firefox docela problem, pobrat tolik otevrenejch zalozek.

a tak to ma byt - dle meho nazoru. aktualita je spora a vystizna, clanek by mel naopak jit do hloubky, konfrontovat a pripadne podnitit diskusi.

a presne takhle analogicky bude i dalsi moje vec: o zdrazeni jizdneho na zeleznici v GB. katualitou to uvedu (bude stroha, a pouze fakticka), komentarem to rozvedu do vetsi hloubky. ale uznavam, ze nekteri z nas (Raquac treba, zejo...) proste umi z aktuality vydupad clanek znejici jako komentar.

skoda, ze nam zadny clanek nenapise, byla by prca.
registrovaný uživatel rpet  mail  
04.10.2011 (16:43)  
@ Raquac:

nojo. cekal jsem, kdo se zase obejvi... no nic, jdeme na to:

Proc si nenajdete alespon tiskove zpravy hlavniho ucastnika tohoto projektu a zplodite clanek na zaklade jednech novin? Najit vyse zminene informace zabralo asi 3 minuty. I na Railway Gzette muzete k tematu najit nekolik zajimavych clanku.

jako autor vnimam rozdil mezi aktualitou, a clankem. aktualita by mela byt kratka, vystizna. pripadne muze byt aktualita predzvesti clanku, kdse jiz problematice venuji podrobne a komplexne. tolik rozdil mezi aktualitou a clankem. TOTO JE AKTUALITA. ze je z jednoho zdroje? ano, a co ma byt? aktualitu nemusim a nepotrebuji overovat z dalsich dvaceti zdroju. proste muj feeder mi poslal do mailu novinku, autorem je Daily Mail. preklad sedi, fakta taky. tecka. je to normalni aktualita. ani dobra, ani spatna. proste je. mimochodem, je zvlastni, ze ti pri tvy inteligneci nedoslo, ze podstatou teto aktuality NENI zrovna ta trasa. primarnim motem je KONKURECNCI CENA VUCI LETECKYM DOPRAVCUM. priste to doplnim na konec AKTUALITY specielne pro tebe. spokojenej??

DB verejne prezentovaly, ze budou jezdit s novymi jednotkami rady 407 (Velaro D). Prakticky stejne jednotky si porizuje nove i Eurostar.

ale boze. jiste ze prezentace ICE3 probehla, o tom vim. (http://www.deutschebahn.com/site/bahn/en/group/group__affairs/london__20101019.html). vtip je v tom, ze rok 2013 je docela daleko, a ja si nechavam otevreny vratka ke zmenam, aby me potom telata, jako treba Raquac, nemlatily do hlavy stylem "a kde mas to tvoje slavny ICE3 o kterym si psal, ha??"...

Trasa ma logicky zacinat ve Frankfurtu, ne Koline.

napis podobne blbe znejici argument i do CSA, jo? nebot CSA, typicky ceska firma, bazuje letadlo v bratislave a lita s nim treba segment BTS-BCN. jezis! jak je to mozny?? vzdyt jsou to cesky aerolinie, tak LOGICKY musi litat z prahy, ne?? (lze takto volne navazat na Raquac-ovu logickou zkratku...). ne. zklamu te.

stejne logicky totiz ta linka muze zacinat v Londyne. jen se zatim nevi, jestli bude prave z Londyna vypravovana. Proc? no, je to jednoduchy. ale protoze jsi chytrejsi nez ja a mas lepsi zdroje nez ja, tak si je zjisti a dej to sem, at se pobavime. - to bude bzunda teda -:)

a jinak dik za zeptani, plodnost mam prej dobrou - bylo mi receno...
04.10.2011 (14:11)  
Ta zpráva je ovšem pozitivní, ještě před několika měsíci se objevovaly zprávy o francouzských klaccích pod nohy jednak novým soupravám pro Eurostar (Velaro e320 od Siemense), tak záměru DB s novým ICE (Velaro D). Na německé vládní úrovni to řešil i ministr Ramsauer...
Navíc byl v Německu nedostatek ICE (nedostatečná záloha v klimaticky kritických měsících), že se mluvilo o pozdějším nasazení nových ICE na mezistátní tratě. Jsem také zvědav na nasazení ICE Frankfurt - Marseille na v prosinci otevíraný úsek TGV z Mulhouse.

Přeji DB štěstí..
04.10.2011 (9:54)  
I na Railway Gzette muzete k tematu najit nekolik zajimavych clanku.

Nebo taky Modern Railways: http://www.imagehosting.cz/images/london.jpg
registrovaný uživatel Raquac 
04.10.2011 (9:17)  
rpet: Trasa by začínala na londýnském nádraží Saint Pancras a končila na hlavním nádraží v Kolíně nad Rýnem.

Trasa ma logicky zacinat ve Frankfurtu, ne Koline.

Ze strany DB zatím nebylo vydána žádná konkrétnější informace o soupravách, kterými by byly uvažované segmenty obsluhovány.

DB verejne prezentovaly, ze budou jezdit s novymi jednotkami rady 407 (Velaro D). Prakticky stejne jednotky si porizuje nove i Eurostar.

Proc si nenajdete alespon tiskove zpravy hlavniho ucastnika tohoto projektu a zplodite clanek na zaklade jednech novin? Najit vyse zminene informace zabralo asi 3 minuty. I na Railway Gzette muzete k tematu najit nekolik zajimavych clanku.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko