Trnava/Praha — České dráhy uzavřely další z výběrových řízení na modernizaci osobních vozů. Po 9 měsících od vyhlášení tendru je znám vítěz, který zmodernizuje všech 64 víceúčelových vozů řad BDhmsee/BDbmsee původně vyrobených v letech 1987 až 1988 pro ČSD. Zakázku vyhrála firma ŽOS Trnava, která požadovala nižší cenu, než další uchazeči - ŽOS Vrútky a Pars Šumperk. Konečná cena je o více jak 6 mil. nižší než původně předpokládaná hodnota zakázky. Vítězná firma má zkušenost s modernizací těchto řad pro Železničnu spoločnosť Slovensko. Vozy, které mají být zmodernizovány do 36 měsíců, nabídnou cestujícím klimatizaci, uzavřený systém WC či zásuvky 230 V. Chybět nebude ani elektronický rezervační a informační systém, tlačítky ovládané vstupní a přechodové dveře či rekonstruované podvozky. Ty kromě elektromagnetické kolejové brzdy budou disponovat přemostěním záchranné brzdy pro provoz v tunelech o délce až 5 kilometrů. Ve voze bude kromě klasických oddílů se 6 místy i prostor pro přepravu cestujících na vozíku, kteří budou moci využít nové nástupní plošiny a bezbariérové WC. Zachován bude také oddíl pro vlakový doprovod.
Zdroj: České dráhy
Jinymi slovy, doporucoval bych nejdriv odstranovat ruzna cimburi, zvlaste ta dana mizernou udrzbou, a pak planovat 200, VRT a maglevy.
Takovou jistotu čerpáte odkud? Jistě ne z blábolů Škodovky? Takže mírně extrémní optimismus na vyrovnávku:
...Právě úsek mezi Pardubicemi a Chocní ale připadá podle správců kolejí pro dvousetkilometrovou rychlost v úvahu, stejně jako trať z Kolína do Pardubic. Tento úsek je podle studií SŽDC připraven už v současné době ke zvýšení rychlosti, prakticky okamžitě by se tam dalo jezdit minimálně 180 kilometrů v hodině. Zvýšené rychlosti brání zákon, neumožňující vlakům v tuzemsku překročení stošedesátikilometrové hranice. "Dále jsou vytipována i místa mezi Břeclaví a Ostravou a hlavně mezi Brnem a Přerovem, kde je několik rovných úseků. Tam předpokládáme realizaci stavby mezi roky 2014 až 2015," doplňuje Halla.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/135409-dvoustovkou-po-ceske-zeleznici-mozna-uz-brzy/
Nepředpokládám, že by se tyto modernizované vozy podívaly někam do Itálie ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.