..: ČD: Opatření proti nákupu jednotek Viaggio Comfort bylo zrušeno :..

Viaggio Comfort stojí ve sporu proti fiktivním soupravám Škoda od zahraničního dodavatele, foto: Juraj Kováč Praha — Šance, že za 18 měsíců uvidíme na českých kolejích soupravy Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, dostává reálné obrysy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes totiž zrušil předběžné opatření, které zabraňovalo ČD uzavřít kontrakt s firmou Siemens Mobility na přímý nákup 16 netrakčních souprav, původně objednaných Rakouskými spolkovými drahami. „Rozhodnutí nám bylo dnes doručeno. Do konce měsíce doladíme s dodavatelem smluvní detaily,“ informoval magazín ŽelPage tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Předběžné opatření vydal ÚOHS začátkem srpna na základě stížnosti výrobce Škoda Transportation, který se od poloviny června dožaduje vypsání výběrového řízení na tento typ vozidel, aby mohl nabídnout některých ze svých produktů. Jeho námitka však byla již dříve zamítnuta a v současné době běží odvolací řízení, jež by mělo být ukončeno do poloviny října. Samotnému podpisu smlouvy již ale nic nebrání.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.9.2011 (17:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
26.09.2011 (13:30)  
Dodávka 14 ks vícesystémových elektrických lokomotiv – 160 km/h
Dodávka 14 ks třívozových dvoupodlažních netrakčních jednotek
Škoda zjevně zůstává dvorním dodavatelem. Jen by mě zajímalo, jak tam chtějí nacpat o 73 sedaček víc oproti slovenské verzi a to i první třídu.

@JiříK.: Nadvlak jsem myslel z marketingového hlediska.
26.09.2011 (13:09)  
tak zřejmě pro RJ bude objednáno 10 mašin na 230, viz. prezentace v souboru: Obnova vozového parku

http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=450018&id=1662639&p1=178192
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
25.09.2011 (23:22)  
Aleš Liesk.: O Mirelu na RailJetu jsem si prakticky jistý, otázka jen, jakou vezri SW tam mají a v jaké to mají konfiguraci. Do Maďarska se jezdí na Mirel, pokud je řídící vůz vpředu, alespoň to tak tvrdí článek o RJ v ŽM ...

To, že na RailJetu Mirel skutečně je nejlépe dokládá foto
http://objektivem.net/hawkey/rj_pult.jpg
25.09.2011 (20:58)  
Tom Vaš.: Pochybuju, že bude ŠT radostí bez sebe, až jí ČD pošlou zakázku na softwarové úpravy 380tek. :-D
Myslíte? Já myslím, že ŠT bude HODNĚ ráda, protože ta objednávka (pokud přijde) bude asi ve stylu "Objednáváme u vás úpravu sw vybavení lokomotiv 380... termín dodání: ihned, cena: bude odečtena od penále za pozdní dodání předmětných lokomotiv. Pokud na tuto objednávku nebudete kladně reagovat, můžete si předmětné lokomotivy vetknouti do rektálního otvoru."

JiříK: A z Plzně se ozývá pláč a skřípění zubů. :-D
Nebo naopak smích... Právníci už sepisují žalobu na stát za zmařenou investici. Penízky přijdou (s nemalou pravděpodobností) a přitom nikdo v Plzni nebude muset ani kladivo zvednout...

požadavek na Jacobsy
Ten by se asi těžko zdůvodňoval (zatímco požadavek na ne-Jakobsy se dá zdůvodnit potřebou soupravu rozpojovat - jakkoliv je to přitažený za vlasy, důvod to je)

Josef Petrák: já vás taky považuji za "fanouškovský server", přičemž toto označení není nijak urážející či snižující vážnost či vaši odbornou úroveň. Jste prostě server založený a řízený fanoušky železnic. Tak jako Káčko, Vlaky.net apod. A na rozdíl třeba od DF ČD, které je založeno Českými drahami, teda profesionály (z pohledu obsahu fóra = žel. dopravy)

P.Svrcina: Kdyby soudruzi radši koridory navrhly pro 230km/h
A PROČ???
(myslím, že by bývalo bylo užitečnější, kdybyste vy dával ve škole pozor, když se probírala shoda podmětu a přísudku :-))))

K.Kovařík: to bych mohl já teď žalovat Jančuru nebo stát, proč jezdí Jančura s vlaky, že jsem si napsal na papírek, že se do toho chci pustit, ale Jančura mi to svou existencí překazil
Pouze pokud by Jančura jezdil vlaky placené státem/kraji (a nikoliv na své podnikatelské riziko) a tuto státní zakázku by dostal bez výběrka. Stejně jako si nemůže pekař Franta Vocásek nikde stěžovat, že v Dolní Lhotě už peče housky Pepa Vomáčka a von se tam už nemůže dostat.

Hawkey: K AVV, tam jde spíš o to, že se musí zajistit přenos informace mezi řídícím vozem a mašinou.
Nemusí, AVV je záležitostí pouze čelního vozidla vlaku.
Mmch, já osobně to AVV na SIVICu vidím spíš negativně :-(

Co bys tam dosadil místo Mirelu a LZB/PZB?
A ten Mirel tak OPRAVDU JE???
registrovaný uživatel Ujetej 
25.09.2011 (20:45)  
Busman:

S přechodem přes hranice je problém jako na ÖBB, ale trochu odlišný. Z BCV na ÖBB se jede rovnou na VZ ÖBB už z Břeclavi (vmax=100 km/h - vyšší stejně není), ale z DCN i BSCh zpět jsou ještě dopravny Schöna/ Prostř. a Dol. Žleb. Takže vmax=100 km/h za hranicemi (u nás je vmax=140 km/h), protože vlaky musí směrem ke hranicím být vedeny s funkčním VZ. Jinak by musely být vl. čety na stanovištích a Děčín(Praha) a opačně Schaffner DB(DB-Az) neznají návěstidla sousedních správ. Takže tady se o předpis opřít nedá. Je to tak:
BCV: dojedu EC 177 do BCV, předám lv rak. fírerovi a on si naladí VZ na systém (ÖBB). Je tam jen hradlo bez kódu, už nevím, jak se ten pohr. bod jmenoval a z Grence jede podle svého.
DCN: jedu na DB EC 172, do Dol. Žlebu resp. st. hranice jedu dle platných předpisů SŽDC, z čáry musím vmx=100 km/h do Bad Schandau a pak si přehodím systém. Je fakt, že u řady 371/ 372 to je věc více mechanická, naž softwareová, proto to GBastardům nevadí ani v jednom směru. Koneckonců i na 340 (obojživelné laminátky) jsou na tom stejně jako Bastardy
registrovaný uživatel bugear 
25.09.2011 (20:10)  
@Hawkey: Nové už jenom v TSI verzi, ale tam netuším, jestli umí 230 km/h. Ještě by mohli mít nějaké neTSI skladem.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
25.09.2011 (19:09)  
Osobně si myslím, že by bylo mnohem lepší řešení, aby RailJety pro ČD komunikovaly dle UIC standartu, odpadne tím hodně problémů a to i do budoucna. To, že si OeBB používá svůj protokol, to je čistě jejich boj, ale nevidím důvodu, proč by se ten samý nestandartní protokol měl využívat i jinde.

Add Taurusy, pokud mám správné informace, tak Taurusů v podobě, ve které se s určitým omezením pohynují po našich kolejích je 8 nebo 9 a když teď chlapci od Siemensu dodělávají a rozjíždějí Vectrony, nemyslím, že by se jim moc chtělo dělat ještě Taurusy a kdybych měl vybírat jestli Taurus nebo Vectron, volil bych rozhodně to druhé, přeci jen je to mnohem modernější mašina.

Add rychlost 230 kmh, no jsem zvědav jak dlouho budou správci infrastruktury v klidu, než jim začne vadit, že při 230 kmh se jim po kolejích prohání mašiny s nápravovým tlakem 22,5t. Přeci jen si myslím, že pro rychlosti nad 200 kmh je vhodnější využívat EMU s nápravovým tlakem do 17t.
registrovaný uživatel bugear 
25.09.2011 (19:01)  
@Busman: Ještě z A předělaná 210, takže 10. Na hranicích byl tuším problém se softem, ale to už je vyřešené a taur do Drážďan jezdil.
registrovaný uživatel Busman 
25.09.2011 (18:55)  
infected.bass: máte pravdu, bylo jich 15 (226 - 240) - neumím počítat. Teď by jich mělo být 9 (ještě 226). 227 - 231 byly údajně předělány na verzi B, 232 na verzi A.

Teď je otázka, jestli je možné 7 strojů předělat na verzi C a najmout je. Což může recipročně zajistit DB.

Pak také Wikipedia zmiňuje nějaké problémy 1216.2 na přejezdu česko-německé hranice. Víte o tom něco? Ale když projede Traxx?
registrovaný uživatel Ujetej 
25.09.2011 (18:43)  
Busman ma myslim pravdu. Do CR jich zajizdi 8. Ten zbytek se pretypoval pomoci zmeny software (typ mirelu, nejvyssi dovolena rychlost vozidla v danem state-u nas zatim softblok 160 atd. Nevim ktery Taur, ale jeden byl pry opatren sberacem pro Svicarsko. Ale to bych lhal.) Kdyztak me opravte, nebo doplnte. Ja si myslim, ze 20 novych lokomotiv typu (ES) pro vmax=200a vice je do budoucna nizky pocet. Takze tu vidim 2 varianty. Dalsi 380 s vmax=230 km/h a upravou pro RJ, nebo opatreni dalsich Tauru. Oba nazory zde jiz zaznely. Ale Pri objednavce obojiho je pri kapacite dodani obou firem cca. 18 - 24 mesicu na prvni kusy. Takze to vypada zatim na pripravy ze strany ÖBB + SIEMENS pronajem) a pri postupnem dodavani souprav by se obehy tvorily tak, aby prujezdy byly s Taurem (uvrat Praha hl.n. na rameni DB - ÖBB/MÁV) a zbytek objizdecka po staru. Apropo, zminil tu nekdo problem zavirani dveri? Nebo mame cekat nejakou upresnujici DPS v pripade objizdeni?
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko