Praha — Šance, že za 18 měsíců uvidíme na českých kolejích soupravy Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, dostává reálné obrysy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes totiž zrušil předběžné opatření, které zabraňovalo ČD uzavřít kontrakt s firmou Siemens Mobility na přímý nákup 16 netrakčních souprav, původně objednaných Rakouskými spolkovými drahami. „Rozhodnutí nám bylo dnes doručeno. Do konce měsíce doladíme s dodavatelem smluvní detaily,“ informoval magazín ŽelPage tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Předběžné opatření vydal ÚOHS začátkem srpna na základě stížnosti výrobce Škoda Transportation, který se od poloviny června dožaduje vypsání výběrového řízení na tento typ vozidel, aby mohl nabídnout některých ze svých produktů. Jeho námitka však byla již dříve zamítnuta a v současné době běží odvolací řízení, jež by mělo být ukončeno do poloviny října. Samotnému podpisu smlouvy již ale nic nebrání.
Zdroj: České dráhy
Dodávka 14 ks třívozových dvoupodlažních netrakčních jednotek
Škoda zjevně zůstává dvorním dodavatelem. Jen by mě zajímalo, jak tam chtějí nacpat o 73 sedaček víc oproti slovenské verzi a to i první třídu.
@JiříK.: Nadvlak jsem myslel z marketingového hlediska.
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=450018&id=1662639&p1=178192
To, že na RailJetu Mirel skutečně je nejlépe dokládá foto
http://objektivem.net/hawkey/rj_pult.jpg
Myslíte? Já myslím, že ŠT bude HODNĚ ráda, protože ta objednávka (pokud přijde) bude asi ve stylu "Objednáváme u vás úpravu sw vybavení lokomotiv 380... termín dodání: ihned, cena: bude odečtena od penále za pozdní dodání předmětných lokomotiv. Pokud na tuto objednávku nebudete kladně reagovat, můžete si předmětné lokomotivy vetknouti do rektálního otvoru."
JiříK: A z Plzně se ozývá pláč a skřípění zubů. :-D
Nebo naopak smích... Právníci už sepisují žalobu na stát za zmařenou investici. Penízky přijdou (s nemalou pravděpodobností) a přitom nikdo v Plzni nebude muset ani kladivo zvednout...
požadavek na Jacobsy
Ten by se asi těžko zdůvodňoval (zatímco požadavek na ne-Jakobsy se dá zdůvodnit potřebou soupravu rozpojovat - jakkoliv je to přitažený za vlasy, důvod to je)
Josef Petrák: já vás taky považuji za "fanouškovský server", přičemž toto označení není nijak urážející či snižující vážnost či vaši odbornou úroveň. Jste prostě server založený a řízený fanoušky železnic. Tak jako Káčko, Vlaky.net apod. A na rozdíl třeba od DF ČD, které je založeno Českými drahami, teda profesionály (z pohledu obsahu fóra = žel. dopravy)
P.Svrcina: Kdyby soudruzi radši koridory navrhly pro 230km/h
A PROČ???
(myslím, že by bývalo bylo užitečnější, kdybyste vy dával ve škole pozor, když se probírala shoda podmětu a přísudku :-))))
K.Kovařík: to bych mohl já teď žalovat Jančuru nebo stát, proč jezdí Jančura s vlaky, že jsem si napsal na papírek, že se do toho chci pustit, ale Jančura mi to svou existencí překazil
Pouze pokud by Jančura jezdil vlaky placené státem/kraji (a nikoliv na své podnikatelské riziko) a tuto státní zakázku by dostal bez výběrka. Stejně jako si nemůže pekař Franta Vocásek nikde stěžovat, že v Dolní Lhotě už peče housky Pepa Vomáčka a von se tam už nemůže dostat.
Hawkey: K AVV, tam jde spíš o to, že se musí zajistit přenos informace mezi řídícím vozem a mašinou.
Nemusí, AVV je záležitostí pouze čelního vozidla vlaku.
Mmch, já osobně to AVV na SIVICu vidím spíš negativně :-(
Co bys tam dosadil místo Mirelu a LZB/PZB?
A ten Mirel tak OPRAVDU JE???
S přechodem přes hranice je problém jako na ÖBB, ale trochu odlišný. Z BCV na ÖBB se jede rovnou na VZ ÖBB už z Břeclavi (vmax=100 km/h - vyšší stejně není), ale z DCN i BSCh zpět jsou ještě dopravny Schöna/ Prostř. a Dol. Žleb. Takže vmax=100 km/h za hranicemi (u nás je vmax=140 km/h), protože vlaky musí směrem ke hranicím být vedeny s funkčním VZ. Jinak by musely být vl. čety na stanovištích a Děčín(Praha) a opačně Schaffner DB(DB-Az) neznají návěstidla sousedních správ. Takže tady se o předpis opřít nedá. Je to tak:
BCV: dojedu EC 177 do BCV, předám lv rak. fírerovi a on si naladí VZ na systém (ÖBB). Je tam jen hradlo bez kódu, už nevím, jak se ten pohr. bod jmenoval a z Grence jede podle svého.
DCN: jedu na DB EC 172, do Dol. Žlebu resp. st. hranice jedu dle platných předpisů SŽDC, z čáry musím vmx=100 km/h do Bad Schandau a pak si přehodím systém. Je fakt, že u řady 371/ 372 to je věc více mechanická, naž softwareová, proto to GBastardům nevadí ani v jednom směru. Koneckonců i na 340 (obojživelné laminátky) jsou na tom stejně jako Bastardy
Add Taurusy, pokud mám správné informace, tak Taurusů v podobě, ve které se s určitým omezením pohynují po našich kolejích je 8 nebo 9 a když teď chlapci od Siemensu dodělávají a rozjíždějí Vectrony, nemyslím, že by se jim moc chtělo dělat ještě Taurusy a kdybych měl vybírat jestli Taurus nebo Vectron, volil bych rozhodně to druhé, přeci jen je to mnohem modernější mašina.
Add rychlost 230 kmh, no jsem zvědav jak dlouho budou správci infrastruktury v klidu, než jim začne vadit, že při 230 kmh se jim po kolejích prohání mašiny s nápravovým tlakem 22,5t. Přeci jen si myslím, že pro rychlosti nad 200 kmh je vhodnější využívat EMU s nápravovým tlakem do 17t.
Teď je otázka, jestli je možné 7 strojů předělat na verzi C a najmout je. Což může recipročně zajistit DB.
Pak také Wikipedia zmiňuje nějaké problémy 1216.2 na přejezdu česko-německé hranice. Víte o tom něco? Ale když projede Traxx?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.