..: ČD: Opatření proti nákupu jednotek Viaggio Comfort bylo zrušeno :..

Viaggio Comfort stojí ve sporu proti fiktivním soupravám Škoda od zahraničního dodavatele, foto: Juraj Kováč Praha — Šance, že za 18 měsíců uvidíme na českých kolejích soupravy Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, dostává reálné obrysy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes totiž zrušil předběžné opatření, které zabraňovalo ČD uzavřít kontrakt s firmou Siemens Mobility na přímý nákup 16 netrakčních souprav, původně objednaných Rakouskými spolkovými drahami. „Rozhodnutí nám bylo dnes doručeno. Do konce měsíce doladíme s dodavatelem smluvní detaily,“ informoval magazín ŽelPage tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Předběžné opatření vydal ÚOHS začátkem srpna na základě stížnosti výrobce Škoda Transportation, který se od poloviny června dožaduje vypsání výběrového řízení na tento typ vozidel, aby mohl nabídnout některých ze svých produktů. Jeho námitka však byla již dříve zamítnuta a v současné době běží odvolací řízení, jež by mělo být ukončeno do poloviny října. Samotnému podpisu smlouvy již ale nic nebrání.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.9.2011 (17:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
29.09.2011 (16:14)  
smith82:
Tak to je dobře!
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
28.09.2011 (8:24)  
Astartoth: Tak já jsem to psal s ohledem na HSS a hlavní elektrické obvody a to představuje to hlavní co rozhoduje zásadně o ceně mašiny. To vše ostatní jsou již "drobné", tím nehcci říct, že by to čidlo stálo 5 Kč, ale v poměru k ceně lokomotivy ev. klíčových komponentů se jedná už o nepodstatnou částku.
27.09.2011 (22:31)  
Vida a ja mel za to, ze TSI je az od 190 (proto ma udajne Hame expres Flirt SW omezeni na 189), zatimco od 200+ uz je treba mit ruzne nezavisle merice otaceni naprav atd. Ale samozrejme se mohu mylit, vlastne mi ted to rozpeti 11km/h kdy uz musi byt masina obrnena, ale jeste nemusi mit vysokorychlostni vybavu prijde velice male. Pritom takovy prvni taurus pred temito normami mohl byt vyroben uplne bez nich pro 230 :)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
27.09.2011 (20:55)  
Jan Šlezingr: Že Škodovka dodala mašiny, co umí 200 je její boj, asi ji to vyšlo výhodnější, než vyvíjet nějaké pomalé.....

No upřímně, pokud děláš vývoj nové mašiny, tak je už vcelku jedno, jestli je to mašina na 160 km/h nebo na 200 - 230 kmh, neb ony TSI platí od 160 km/h včetně. Co hodně zamáva s cenou je zda je to mašina na 3kV DC, nebo vícesystém a pak taky na požadavku zákazníka dle předpokládaného provozu a další výbavy mašiny.
27.09.2011 (19:20)  
Tomáš Záruba
Z pohledu úředníků EU to logické je :)
Já sám jsem proti dotacím na vozidla pro soukromé společnosti. Není mi totiž jasné, co se s dotovaným vozidlem v rukou soukromníka stane, když při dalším VŘ nedostane žádný kšeft. Vrátí dotaci? U busů je to asi fuk, předpokládám, že jeho životnost=délka kontraktu. Ale co železniční vozidla?

Já jsem toho názoru, že vysoutěžená cena ve VŘ má pokrýt nákup (pronájem) vozidel za normální ceny, se kterými si může majitel dělat co chce.

Co se týče využití vozidel mivo "závazek" - výsledkem je chování ICOMU, který i na dálkovou linku Náchod-Brno nasazuje příměstské Intouro.....
27.09.2011 (17:52)  
Jan Šlezingr: Na tom není logického nic. Naopak, je výhodné, když se stojící vozidlo využije i na něco jiného (či naopak). Dotace se dá řešit např. podílem fixníxch nákladů podle kilometrického výkonu v regionálce či mimo ni. Tak jako to je např. v KHK u autobusů...
registrovaný uživatel danz  mail  
27.09.2011 (16:42)  
bugear, Mysaq, Deadeye: prezentace ČD = zkuste si nakopírovat z toho pdfka texty do wordu (táhnout odshora dolů (část textu je buďto bíle nebo jiným fontem) - v Office 2010 mi to rovnou vložilo v čitelném a černém textu, v jiných editorech to možná bude chtít manuálně určit typ fontu a barvu.
Část textu zůstává stejně chybí.
27.09.2011 (16:25)  
Astartoth
Mě přijde požadavek na 160 km/h logický. Když já budu třeba obec a budu chtít nějakému soukromníkovi zadotovat vozidlo na dpravu z mé obce na nejbližší nádraží, tak budu chtít aby:
- toto vozidlo používal jen na tuto dopravu a ne na soukromé noční taxikaření a tak mu dám podmínku, že musí mí tvrdá plastová sedadla místo pohodlných kožených sedaček
- koupil vozidlo co nejlevněji a tak mu dám opět podmínku, že vozidlo musí mít levná plastová sedadla a ne drahé kožené sedačky

Že Škodovka dodala mašiny, co umí 200 je její boj, asi ji to vyšlo výhodnější, než vyvíjet nějaké pomalé.....

To, že ČD nevypíší velké výběrko na 30 stejných univerzálních lokomotiv, to taky "nechápu", ale hold je na první pohled jasné odkud vítr vane: 230 Siemens, 160 Škodovka.....
registrovaný uživatel SYN 
27.09.2011 (16:12)  
Luxian: též jsem se nad tím zamýšlel, ale za prvé - snad (snad!) to projednou bude skutečně ten který podá nejvýhodnější (pro objednatele) nabídku, a za druhé - dodavatel RJ/SIVIC v současné době loko splňující parametry v prezentaci nastíněné (230kmh A ZÁROVEŇ splnění nových TSI) stejně jako ŠT nemá, takže asi oba budou teprve upravovat některý ze svých produktů... ale podle logiky věci by to jeden z nich dvou měl být, třetí stranu do toho ještě plést by bylo ospravedlnitelné snad jen bombastickou cenou...
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko