..: ČD: Opatření proti nákupu jednotek Viaggio Comfort bylo zrušeno :..

Viaggio Comfort stojí ve sporu proti fiktivním soupravám Škoda od zahraničního dodavatele, foto: Juraj Kováč Praha — Šance, že za 18 měsíců uvidíme na českých kolejích soupravy Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, dostává reálné obrysy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes totiž zrušil předběžné opatření, které zabraňovalo ČD uzavřít kontrakt s firmou Siemens Mobility na přímý nákup 16 netrakčních souprav, původně objednaných Rakouskými spolkovými drahami. „Rozhodnutí nám bylo dnes doručeno. Do konce měsíce doladíme s dodavatelem smluvní detaily,“ informoval magazín ŽelPage tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Předběžné opatření vydal ÚOHS začátkem srpna na základě stížnosti výrobce Škoda Transportation, který se od poloviny června dožaduje vypsání výběrového řízení na tento typ vozidel, aby mohl nabídnout některých ze svých produktů. Jeho námitka však byla již dříve zamítnuta a v současné době běží odvolací řízení, jež by mělo být ukončeno do poloviny října. Samotnému podpisu smlouvy již ale nic nebrání.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.9.2011 (17:31)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
27.09.2011 (16:04)  
Kdo to asi s tou lokomotivou na 230 vyhraje? Že by stejný výrobce, který vyrábí Railjety? Tímhle se ukazuje, proč Škoda tak urputně bojuje.
27.09.2011 (14:58)  
Slovenske verse 380 maji jen softwarovy omezovac rychlosti na 160. Bizarni je, ze jeho duvodem je pozadavek EU, ze lokomotiva na sluzbu u primestskych vlaku dostane dotaci jen za podminek Vmax 160... Jinak je to samozrejme plnohodnotna 380.
To uz by bylo lepsi, aby strojvudci meli nejaky klic podle druhu vykonu, kterym by nastavili parametry lokomotivy, kterou zrovna jedou, tim by se EU snad zacpala usta.
registrovaný užívateľ SYN 
27.09.2011 (12:52)  
Teda, nějak se nemůžu zbavit divného dojmu že bysme tu měli mít loko (nové!) pro rychlost 160,200 i 230kmh, to mi příjde jako dost silné tříštění typů, jako kdyby vše fungovalo jak na drátku tak prosím, ale při té naší obvyklé improvizaci bude za chvíli běžně u vlaku na 200 loko na 160, u vlaku na 140 loko na 200 a kdovíkde ta na 230...
Fakt je účelné ušetřit pár korun a mít tři různé typy (jako chápu že může být že mnoho z nich bude sdílet společné díly takže to třeba s náhradními díly nemusí být taková hrůza ale stejně...)?
Nějak mi příjde že mohl být jeden typ na 160 (a ten možná ani nemusel mít 15kV/16,7Hz, nebo jen nouzově se sníženým výkonem) a druhý na 230 se všemy okolními systémy, a fertig...
registrovaný užívateľ Petr budvar  mail  
27.09.2011 (12:08)  
A co ta jedna loko ř. 380 - už ji vrátili výrobci? Nebo také právníci Škody sepisují žalobu na Stát Rakousko?
registrovaný užívateľ Mysaq 
27.09.2011 (0:46)  
Deadeye: taky, taky... :) (AR 10)
registrovaný užívateľ bugear 
27.09.2011 (0:17)  
@Deadeye: Taky. (Acrobat Reader 9)
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
26.09.2011 (23:00)  
-> Astartoth : Tak mě současný řiditel Škody Bernard jako moc velký myslitel nepřipadá.
26.09.2011 (22:12)  
Také máte v tom pdf nečitelné údaje? Tedy hlavně u již běžících objednávek. Jen změť znaků a neúplná slova.
26.09.2011 (16:26)  
Podle mě budou k SIVICu zařazeny i ty lokomotivy pro 160 km/h třeba na trasách do Vídně, kde se 200 nevyužije.
26.09.2011 (13:38)  
Je to zajimave s temi lokomotivami. Z logiky veci by vyplyvalo, ze pokud se pocita s 380, mela by byt skoda za nakup RJ rada, protoze z toho jasne plyne dalsi doobjednavka rady. 4 zbyvajici by draham asi byly malo. A managementu ST snad musi byt jasne, ze neni nutne dodavat draham naprosto vsechna vozidla. Nemam iluse o buhvijakem intelektu manazeru, ale takoveto detinske chovani posvecene spravni radou je skutecne mimoradne. 16 jednotek by potencialni zisky z dalsich pantografu a 380 umensilo jen teoreticky.
Patrne se Skodovaci skutecne obavali trvaleho prichodu konkurencnich lokomotiv.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko