Praha — Šance, že za 18 měsíců uvidíme na českých kolejích soupravy Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, dostává reálné obrysy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes totiž zrušil předběžné opatření, které zabraňovalo ČD uzavřít kontrakt s firmou Siemens Mobility na přímý nákup 16 netrakčních souprav, původně objednaných Rakouskými spolkovými drahami. „Rozhodnutí nám bylo dnes doručeno. Do konce měsíce doladíme s dodavatelem smluvní detaily,“ informoval magazín ŽelPage tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Předběžné opatření vydal ÚOHS začátkem srpna na základě stížnosti výrobce Škoda Transportation, který se od poloviny června dožaduje vypsání výběrového řízení na tento typ vozidel, aby mohl nabídnout některých ze svých produktů. Jeho námitka však byla již dříve zamítnuta a v současné době běží odvolací řízení, jež by mělo být ukončeno do poloviny října. Samotnému podpisu smlouvy již ale nic nebrání.
Zdroj: České dráhy
Tak to je dobře!
No upřímně, pokud děláš vývoj nové mašiny, tak je už vcelku jedno, jestli je to mašina na 160 km/h nebo na 200 - 230 kmh, neb ony TSI platí od 160 km/h včetně. Co hodně zamáva s cenou je zda je to mašina na 3kV DC, nebo vícesystém a pak taky na požadavku zákazníka dle předpokládaného provozu a další výbavy mašiny.
Z pohledu úředníků EU to logické je :)
Já sám jsem proti dotacím na vozidla pro soukromé společnosti. Není mi totiž jasné, co se s dotovaným vozidlem v rukou soukromníka stane, když při dalším VŘ nedostane žádný kšeft. Vrátí dotaci? U busů je to asi fuk, předpokládám, že jeho životnost=délka kontraktu. Ale co železniční vozidla?
Já jsem toho názoru, že vysoutěžená cena ve VŘ má pokrýt nákup (pronájem) vozidel za normální ceny, se kterými si může majitel dělat co chce.
Co se týče využití vozidel mivo "závazek" - výsledkem je chování ICOMU, který i na dálkovou linku Náchod-Brno nasazuje příměstské Intouro.....
Část textu zůstává stejně chybí.
Mě přijde požadavek na 160 km/h logický. Když já budu třeba obec a budu chtít nějakému soukromníkovi zadotovat vozidlo na dpravu z mé obce na nejbližší nádraží, tak budu chtít aby:
- toto vozidlo používal jen na tuto dopravu a ne na soukromé noční taxikaření a tak mu dám podmínku, že musí mí tvrdá plastová sedadla místo pohodlných kožených sedaček
- koupil vozidlo co nejlevněji a tak mu dám opět podmínku, že vozidlo musí mít levná plastová sedadla a ne drahé kožené sedačky
Že Škodovka dodala mašiny, co umí 200 je její boj, asi ji to vyšlo výhodnější, než vyvíjet nějaké pomalé.....
To, že ČD nevypíší velké výběrko na 30 stejných univerzálních lokomotiv, to taky "nechápu", ale hold je na první pohled jasné odkud vítr vane: 230 Siemens, 160 Škodovka.....
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.