Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?
Trénujeme, nenastupujte!
Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.
Jednou to přijít muselo…
V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.
„Máme žluté vlaky“
Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.
Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.
Vozy
Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.
Ampz
ABmz
Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.
RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.
Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka
Tohohle podporujete? Jednou budeme litovat.
iDNES.cz | Alexej Litvin | O autorovi
reklama
"Bílá kniha 2"
blog.iDNES.cz › Společnost
15.10.2011 13:50:00
"Žlutý Číňan“ v Čechách. Je všeobecně známo, že v Asii si s kopírováním konkurence (plagiátem) hlavu nelámou. Řídí se pravidlem „uděláme to, co dělají oni, ale za třetinu ceny“. Čína má v plagiátorství prim – má svůj mercedes a nespočet dalších výrobků světových značek. Číňané ale ještě nevědí, že v České republice mají v tomto oboru podnikání silného konkurenta – „žlutého“ Radima Jančuru (dále RJ).
V té době v ČR legálně působí agentura GTS International s nabídkou pracovních a au pair pobytů. RJ přebírá její know-how a vydává vlastní katalog s nabídkou mládežnických programů. Je namístě zmínit, že agentury nabízející služby pro mládežníky často zneužívaly výhody, které jim dodavatelé za účelem podpory mládežnických programů poskytovali, např. zlevněné letenky a další služby. Tehdejší dlouhodobý obchodní ředitel ČSA pan Ulman v tyto praktiky uvěřil teprve, když se jeho fotografie, kterou za tímto účelem poskytnul, zaskvěla na studentské průkazce opravňující jejího držitele k uplatňování mládežnických slev.
V roce 2007 byla v časopise Marketing & media otištěna stať věnovaná plagiátorství. Cituji: «Poslední dobou se objevilo několik případů podezření z napodobení reklamy. Někdo to řeší vtipnou tiskovou zprávou, jiní se hodlají soudit a podávají stížnosti. Hodnocení originality nápadů a plagiátorství je úkol složitý a nevděčný… Cestovní kancelář GTS International, nabízející služby především studentům, také podá stížnost k Radě pro reklamu, a to na společnost Student Agency za plagiátorství reklamy. Podle GTS int. od nich Student Agency "opisují" více než dva roky. "Podle nás se jedná o jasnou nápodobu a domníváme se, že zcela účelovou," říká Alexandra Hroncová, PR marketing communication manažer společnosti GTS.“ („Jak je těžké být v reklamě originální“, Marketing & media, č.:26, 25.06.2007). Za nějaký čas společnosti GTS International ukončila svoji činnost.
http://jihlava.idnes.cz/modry-ma-spory-se-zlutym-konkurencni-prepravci-se-soudi-kvuli-dluhum-1k9-/jihlava-zpravy.aspx?c=A110930_184238_jihlava-zpravy_brd .
http://www.k-report.net/discus/messages/2484/223510.html?1318080798).
www.letuska.cz. Naše společnosti pořádala pravidelné proškolování provizních prodejců a uživatelů tohoto systému. Mezi nimi se objevil tehdy ještě skromný RJ. Netrvalo dlouho a vsadil na stejnou kartu - prodej letenek přes internet.
Časem podnikateli RJ v rozletu začal překážel nejvíc ze všeho portál www.letuska.cz . Do varu ho přiváděl slogan „Letuska.cz – jednička na trhu letenek“. Lidé se mě ptají, co za tím sloganem stojí. Je to jednoduché – Letuska.cz byla první a dosud je uznávaný a oblíbený portál. Pro naši firmu představuje nezpochybnitelné rodinné stříbro. Mnohokrát byla v nejrůznějších anketách a soutěžích vyhlašována na prvním místě. A nakonec má stálé zázemí věrných zákazníků. Přívětivost rezervačního procesu podpořená profesionálním zázemím našich kolegů ve firmě je ta nejlepší vizitka.
V roce 2006 se RJ vyzbrojit proti naší firmě dalším bojovým arzenálem – vydíráním a výhružkami. Dostali jsme ultimátum – buď skončíme s reklamou o jedničce na trhu letenek, nebo nás zničí. Řečeno to bylo jasně a srozumitelně. Na podporu svého snažení se vybavil xenofobní terminologií o své „české“ firmě bojující proti „ruskému kapitálu“. Mezi hospodskými štamgasty si mohl zalibovat „mí lidé mi rozumějí“ .
mailto:jancura@studentagency.cz] Sent: Thursday, April 19, 2007 7:06 PM
To: Šárka Litvínova; Ševčíková Eva Subject: pozdrav ze Student Agency
V žádném případě vás nechci ukecávat, abyste do Varů přestali jezdit. To je opravdu jen a jen vaše věc. Nás rozjetí každé linky stojí 1,5 mil na každý bus. 500 tisic akontace, zbytek ztráta na první měsíce provozu. A zda je konkurent ČSAD s Karosama, nebo soukromník slepšíma busama, to je fuk. Naopak karosová ČSAD je mnohem méně předvidatelná konkurence, mají zisky z dotované dopravy, často si ani nevšimnou, že prodělávají... Však to znáte, čistili jste linku do Varů dlouhá léta:-).
Jeden zajimavý návrh pro vás však mám. Jak asi víte, již před časem jsem Josefovi několikrát nabízel, že koupíme domenu www.letuska.cz. Nabízel jsem vám neuvěřitelných 15 mil Kč bez DPH a to jen za tuto doménu. Obsah této domény (například původní letuška atd) by zůstal váš. Vzhledem k tomu, že marketing směřujete na www.superletuska.cz, tak byste o svou identitu nepřišli. Samozřejmě byste tímto přišli i o část obratů...
----Original Message----- mailto:jancura@studentagency.cz] To: Josef Trejbal; Kala Vladimír; Buchtová Věra Suno fee 0 Kč jsme nabídli zatím jen dvěma institucím, kde jsme tušili, že nemáme šanci vyhrát. Vyhráli jsme nakonec jen v jedné z nich... Mám však jiný problém - v marketingových kampaních označuješ letušku jako jedničku na trhu... Já tě za to k soudu popotahovat nebudu... ale udělám něco jiného - od ledna spustím linku Praha Karlovy Vary. Od Listopadu do konce roku nám má přijít 10 nových autobusů určených pro linku Zlín - Praha a České Budějovice - Praha. Pokud z veškerého marketingu - včetně tramvaje v Brně nezmizí do měsíce označení "Letuška - jednička na trhu", pak požádám o licenci na Linku Praha - Karlovy Vary. Budeme jezdit za 99 Kč, každou celou hodinu. Mimochodem 4 z těch 10 busů jsou první testovací IRIZARY (tedy stejné jako máte vy). Ve všech námi koupených busech za poslední 2 roky už máme kožená sedadla a individiální audio video systém atd atd. Byla by to hračka vás z této linky vytlačit. Náš hlavní manažer dopravy to navrhuje už od doby, kdy jste "zabloudili" do Brna. Prober to s panem Litvínem… Budeme si tě více všímat:-). A to nejen ve feečkách, ale i v reklamě. Náš marketing dostal dalších 10 mil Kč do konce roku a mají všude, kde se objeví letuška nasadit dvoujnásobnou reklamu.:-) „Trestnou výpravu“ na autobusovou linku Praha – Karlovy Vary Radim Jančura jak sliboval, tak i podniknul v únoru 2007 s jízdným 50,-Kč!: "Dáváme Asianě tři až pět měsíců. Nepřišli jsme jí na tuto linku konkurovat, ale vystřídat ji," ohlásil to v tisku sebevědomě Jančura. (Profit, č.: 6, str.: 29, 05.02.2007). V Karlových Varech našel nečekaně rychle společnou řeč s ředitelem Dopravního podniku Ing.Pavlem Bohánkem, který mu „daroval“ lukrativní odjezdovou platformu č.1., právě tu, kterou ještě před rokem nemohl pro Asianu přesunout „z loajality ke stálým místním dopravcům“.
Ve stejném roce 2007 SA vytlačili z pravidelné linkové dopravy i firmu Capital Express: „Praha. - Boj autobusových dopravců na dálkových trasách má první velkou oběť. Na konci února skončí se všemi pravidelnými linkami autobusová společnost Capital Express. "Nebudeme dál dělat linkovou dopravu, poslední dva roky byla prodělečná. Zaměříme se na nepravidelnou přepravu," uvedl šéf firmy Karel Rojko… Firma v posledních letech otevřela i linku na Slovensko a jezdila mezi Prahou a Ostravou. Největší konkurent firmy, společnost Student Agency, podle svého šéfa Radima Jančury zřejmě posílí některé linky na Slovensko…“ (Zdroj: Mladá fronta Dnes, č.:46, str.:1, 23.02.2007 .)
Černá a bílá jsou dva kontrasty. V ekonomice se asociují s nelegálním černým podnikáním a legálním bílým. Mezi nimi se vytváří šedé rozhraní. Šedá ekonomika je všude tam, kde lze obcházet zákony v podobě daňových úniků, porušování pravidel provozu, zákoníku práce. Do šedé ekonomiky patří také protekce a korupce, tedy získávání nelegálních výhod. Podle odhadů ekonomů se v ČR v šedé ekonomice angažuje několik desítek tisíc občanů. Celková produkce „černé“ a „šedé“ ekonomiky představuje podle odhadu některých ekonomů až 50% HDP. „Šedou“ sférou protéká každoročně přibližně 600 miliard korun.
P.S. Perlička na dně - o kriminálních zápletkách kolem náhradních dílů, které byly ukradeny v Asianě a instalované v autobusech SA: Není to tak dávno, co byl zproštěn obvinění z krádeže náhradních dílů do našich autobusů bývalý zaměstnanec Asiany. Prodával je osobně podnikateli roku RJ, který to také potvrdil do policejního protokolu. Původní rozsudek uznal obviněného vinným ze spáchání trestného činu zpronevěry a byl vydán trestní příkaz na jeden rok odnětí svobody s dvouletým odkladem a náhradu škody ve výši 229.328,-Kč. Policie ČR odvedla kvalitní práci, zachytila zbytek kradených předmětů a shromáždila důkazy proti zloději. Soud se ovšem přiklonil k verzi obžalovaného, že zadržené předměty v hodnotě stovek tisíc korun zakoupil za basu piv v zahraničí. I advokát obžalovaného byl překvapen velkorysostí soudu.
Asi ta hosteska by pomohla, mne to trvalo cca necelých 5 minut.
Paolo:
Ano máte pravdu na IN 100 jsem zapoměl a navážu hned na
SIM:
já ji zaplatil zdarma jsem ji fakt nedostal respektive zdarma ji dostala přítelkyně ode mne.
Strojvudce88:
Tak trochu jsem se snažil a zjistil, že zpravidla odjíždí pozdě už z Smíchova a napadlo mne, že buď je to tah, že za to pak jako může sždc a nebo je to chyba úklidu těžko říci. Ale vlaková cesta je postavena na čas a pak se čeká. Takže bych to spíš viděl na strategii jak je ta sždc zlá. Je to, ale moje doměnka a jezdí pozdě už z Smíchova faktický důvod proč to je neznám.
Rozkradení.
co to je prosím? my to v politické ekonomii nebrali
Ne - až bude platba za přepravy obě dopravní cesty tuna/km stejná. Osobní doprava to pokřivené má "od přirození" pokud vím tak busy neplatí, nic (vyjma sníženého mýta) provozovatelé vlaků os. přepravy samozřejmě něco cálují. Pak si může třeba takový docent Žemlička z JIKORDu plácat snadno játra cenami infantilně vycucanými z palce, jak je ta silniční doprava neuvěřitéélně laciná a je třeba rušit vlaky. Není tu jiné vlákno, které se této ukrutánské zhovadilosti věnuje?
Kamiony samozřejmě ne, jsou každý jiné barvy a velmi nápaditě ozdobeny. Ponejvíce kvalitní kolotočářský design s převahou jasných barev dozdobený nápaditými kolážemi. To jsem odbočil. Jenže všichni používají silnici, stejně jako třeba pán se škodou Favo jezdivší pouze občas. Špinavost celého podnikání na silnici spočívá v tom,že pán s Favem vyjede čas od času a takových je drtivá většina a vpodstatě my všichni tak dotujeme podnikatelům v kam. dopravě zisky. Stačí porovnat ceny za které poskytuje dc SŽDC versus poplatky placené za soupravu (za hrtkm?). ČDc platí neskutečně moc, nemaje úlev, oproti kam. Už jsem to někde psal - socializace ztrát, kapitalizace zisku, tak bych onen nepoměr nazval.. Pokud podmínky skutečně nesrovnají tak nemá cenu o ztrátovosti železnice vůbec mluvit!
Petráku, Petráku, to je už podruhé...
Zvlastni. Ja si slevu u CD musel narozdil od vas zaplatit. A stale se s ni nedostavam v Pendolinu na uroven cen zlutych ... cim to je?
ale jak by taková lepší komunikace měla vypada? reklama? tu lidi nečtou, takže jedině, postavit na perón nějakou hostesku
PS: a máte naprostou pravdu, že pana Jančuru zákazník defakto nezajímá, přesněji řečeno od okamžiku, kdy zaplatí...
dá se připomenout pár věcí kolem žlutých busů, které to dokazují...
Jinak dnes jsem stál v 20:30 na Praha hl.n. Rj o 5 minut pozdě a s méně lidma než SC Pendolíno na čas respektive o 2 minuty dřív.
http://www.vagus.cz/2011/09/29/strach-a-hnus-ve-vozech-regiojet/
Ano, srážka se stala, nevím kolik desítek vlaků denně ČDc vypravuje, ale zase tak moc nehod nemají. Plno lidí je naprosto ovlivněno reklamou, byť je ona sebeblbější (aniž si to kdokoli uvědomujeme), tím nechci nijak snižovat Váš rozhled a schopnost posouzení situace, už jsem to popsal minule. Na rj názor nezměním, možná časem, až bude počet MÚ k počtu vypravených vlaků plusmínus stejný jako u "hnůůůsného" monopolníka.
Rozčerťujete se tu nad dotacemi pro ČD, ale jako ostatně většině zmasírovaných (zas ta reklama) obyvatel exekustánu Vám nevadí naprosto socialistické dotování, třeba kamionů...
Jinak dnes srazka nakladnich vlaku, nevim jestli CD Cargo nebo nekdo jiny, ale kdybych chtel sarkasticky navazat na nesmysly, ktere tu siri Petr Budvar ad., tak reknu, ze to uz si Jancura dovolil fakt moc :D
Další věcí jsou stálá zpoždění RegioJetu a ověřil jsem si, že to není pozdním odjezdem ze Smíchova ani z DKV Praha Jih kvůli zpožděním jiných vlaků ČD Stálá zpoždění? Myslíte na denní bázi? S tím jsem se teda vážně nepotkal a můžu čestně říci, že to pravda není. A když jste to ověřil, co způsobuje zpoždění RJ? Rád bych to věděl.
Na otázku jestli jsem vyzkoušel to je pouze subjektivní dojem. Jako subjektivní dojem může být brán i Váš názor o předraženém RJ. Vyzkoušet, pak kritizovat. :-)
Dále personál kdo z vlakového personálu má jaké vzdělání v oblasti železnic nebo zda jsou so krásní a mladí lidé z jakýmsi rekvalifikačním kurzem... V každé soupravě musí být jeden člověk z personálu, který to vzdělání má. Nebo si myslíte, že každá vlakuška nebo pracovnice/pracovník z JLV má znalosti drážních předpisů?
Ono totiž stačí to jak byla projeta červená, přejetá nástupiště to moc o kvalitách strojvedoucích nesvědčí. Projetí na stůj je samozřejmě chybou, ale děje se u všech dopravců. Na RJ je teď zaměřená větší pozornost, tak se to rozmazává. Dále projeté nástupiště - no strojvedoucí vjel trochu rychleji do stanice (neobhajuji, stát se skutečně může každému), ale nemůžete věřit jedné nejmenované televizi, že cestující vystupovali v poli. To je stoprocentní pitomost. :-)
Dobrý večer, nechci flejmuvat to vůbec ne, konkurenci se bránit nelze, je dobře že jezdí, ALE PŘEDEVŠÍM:
Měly by panovat rovné podmínky.
Media by neměla zamlžovat skutečný stav věcí. Použiji-li jako "oslího můstku" Vašeho příkladu zdrže, která naštěstí nikomu neublížila (že to bylo v bedně je samozřejmě dobře, že to tam dávali několikrát, to zasmrádá marketingem - viz. nefunkční dveře u 680). V případě té 162 s (nejspíš) prašivou bandáží (investice do bandáže není OKAMŽITĚ návratná, prodejná, na rozdíl od nového kávovaru v krásném nově namalovaném voze) bylo opět marketingově pozitivní ticho. Lhát se zkrátka nemá v oblasti bezpečnosti je to snad trestné a žluťasovo lhaní v Hydeparku dokládá, že asi jde o trochu něco jiného, než "zdravou konkurenci".... Nechtěl bych být v kůži strojvedoucího SA v případě že bude muset "udělat neschopnost HV". Při známých poměrech v pracovněprávních vztazích kdy pomalu začíná smlouva zaměstnavatel - zaměstnanec připomínat spíše smlouvání "vo valutu" kunčoft - dě.ka prodejná, nevěřím, že bude vše v kondici na níž jsme zvyklí. Pominu-li tedy koberečky, kávovary a zásuvky pro noťásky, či jiné z hlediska bezpečnosti významné prvky:(.
Náhle odlétnuvší brzdové zdrže, prolétávající vnitřkem vozu a prorážející příčky, samozřejmě nevadí.
že pokud umíte využít slevy lze cestovat rychleji a kvalitněji v 1 třídě SC Pendolina než 2 třídou RegioJetu
to je ten "vějíř obchodních nabídek"? s RJ můžete cestovat levně, aniž byste musel studovat haldy dokumentů.
A právě pro ty studenty může být stovka úspory zajímavější než ušetřená půlhodinka.
má dávno jakoukoliv slevovou katu kterou ČD nabízí. V tu chvíli je cena jízdného v 1 třídě SC Pendolíno na stejné úrovni jako IC Regiojet proto to srovnání.
S IN25 jedu laciněji než na kreditku RJ?
Pokud pak vezmu slevy ČD na stejnou kategorii vlaku IC jsme, už úplně někde jinde a s IN kartou se pak vyplatí jezdit IC nebo EC naprosto bezkonkurenčně. Zde je pak RegioJet prostě předražený.
Nějak to nechápu. Zkuste dát nějaký příklad.
Aby si pan majitel RJ jsou vlakové cesty stavěny na čas bez ohledu...
Tohle taky nechápu, zkuste přeformulovat.
Tím, že jezdí v páru tedy jen potvrzuje jejich provozovatel, že se jedná o šrot.
Nikoliv. Provozovatel říká, že loko dlouhou dobu nejezdily a prošly velkými opravami, proto se musí zajet.
Naopak, vzhledem k jejich nasazení v Itálii (lehčí provoz) jsou v lepším stavu, než čeští bratříčci.
jeho služba mne nijak neoslovila
Mne vaše služby taky nijak neoslovují (říkáte, že jste podnikatel, tak taky nějaké služby či výrobky nabízíte), ale nemám proto potřebu vás jakkoliv pomlouvat a urážet.
Pokud bych měl kvalifikovaně rozhodnout bude mne zajímat původ vagonů a lokomotiv jejich skutečný počet ujetých km,
Vy víte, kolik má najeto třikrát zrepasované Béčko? Víte, kolik má najeto krysa, co vás tahne? Víte, kdy měla poslední revizi a jak byla provedená?
kdo z vlakového personálu má jaké vzdělání v oblasti železnic
Holka, co vám přinese koláč a kofolu, má mít vystudovanou Trakci, Zabezpečovačku nebo Provoz a údržbu vozidel? Nebo má znát všechny komerční předpisy ČD? (což neznají ani pokladní ČD a nejsou schopný vám nabídnout vhodnou slevu, páč oni maj režijku...) Anebo má bejt vyškolená na dotazy, jestli v tom koláči je cukr nebo náhradní sladidlo, kdy budeme v Praze a jak koupit lístek na zpáteční vlak / návaznej žlutobus?
Ono totiž stačí to jak byla projeta červená, přejetá nástupiště to moc o kvalitách strojvedoucích nesvědčí.
Což se samozřejmě děje i u ČD, jen se to tu tak nerozmazává (už jsem to komusi psal, snad Ujetýmu, že třeba 27.9. i ČD řízly vexli, nezastavily ve stanici a 15 minut čekaly, až se Jeho vysokoblahorodí Pakr Pakrovič uráčí v Kolíně dokolíbat k expresu...)
Je možné, aby plně připojená lokomotiva na postrku v případě vyřazeného dálkového řízení je-li to stále UIC a mohla ze zadu tlačit vlak do stanice? Nevím za mých mladých let by to byl problém.
Jaký vyřazený dálkový řízení?
Zezadu se tlačit samozřejmě může. Není-li zepředu ovládána průběžná brzda, tak max 30 km/h (to je ten případ třeba sunutí z Brna hl. do Židenic - vepředu je chlap s vysílačkou). Je-li brzda ovládána (což zřejmě bude případ RJ, žluté potrubí propojené bude a baterky tu chvíli vydrží), tak by to mělo být víc - ale teď nevím, kde jsem to četl/slyšel (takže bez záruky).
Já to vaše srovnání pořád nějak nechápu - jak můžete srovnávat první a druhou třídu? To přeci nejde.
Takže za prvé pokud bereme ceny IN50 (2990 Kč za rok včetně Rail plus ) tak Pendolino v 2.tř. vychází na 310 Kč, bežný IC v 2.tř. na 213 Kč a na druhou stranu RegioJet (RJ) na stejný den s kreditovou jízdenkou (0 Kč za rok) na 230 Kč.
Za druhé pokud berem v úvahu běžnější IN25 (330Kč rok bez RailPlus/990 na 3roky s RailPlus) tak pak 2.tř. Pendolina vychází na 414/317 Kč, klasické IC shodně na 220 (IN25 nemám vliv protože Sporotiket). RJ opět s kreditovou jízdenkou 230 Kč. (vše počítáno pro 18.10.
Já vám nevím, ale nikde to předražení nevidím, jediné v čem je rozdíl, že pokud se rozhodnete jet zítra nebo ihned tak u ČD dostanete vždy stejnou cenu, u RJ se můžete dostat na 295 Kč. Další výhoda je, že kromě Pendolina nemusíte řešit jestli je vyprodáno či nikoliv. Nicméně vy jste srovnával Pendolion a RJ, tudíž platí stejná podmínka o případné obsazenosti spoje. Takže to shrnu Pendolino IN50 310 Kč, IN25 317Kč; IC RJ 295 Kč (či 230 v případě včasného nákupu). Vše je druhá třída. POkud by se srovnávala 1. třída klasické IC by se dostalo mírně na RJ a Pendolino i s IN50 minimálně o 100 Kč výše (konkrétně 416 Kč). To jen abychom byli objektivní, každý si samozřejmě může vybrat. I to jestli preferuje rychlejší a dražší nebo pomalejší a levnější spoj.
Jinak pro rýpaly u ČD jsem se učil před 24 lety a nikdy jsem potom pro ČD nepracoval a ani s nimi dnes nespolupracuji.
Na otázku jestli jsem vyzkoušel to je pouze subjektivní dojem. Pokud bych měl kvalifikovaně rozhodnout bude mne zajímat původ vagonů a lokomotiv jejich skutečný počet ujetých km, pravidelnost prohlídek a revizí původních majitelů, ale i stávajícího majitele. koho mají nasmlouvaného na pravidelné prohlídky lokomotiv a vagonů jestli vůbec. Dále personál kdo z vlakového personálu má jaké vzdělání v oblasti železnic nebo zda jsou so krásní a mladí lidé z jakýmsi rekvalifikačním kurzem a také strojvedoucí a faktické důvody jejich odchodu od ČD a jejich historie práce u čd. To, že je vlak hezky žlutě natřen a uklizen je fajn, ale to je jen obal. Ono totiž stačí to jak byla projeta červená, přejetá nástupiště to moc o kvalitách strojvedoucích nesvědčí.
Další věcí jsou stálá zpoždění RegioJetu a ověřil jsem si, že to není pozdním odjezdem ze Smíchova ani z DKV Praha Jih kvůli zpožděním jiných vlaků ČD. Aby si pan majitel RJ jsou vlakové cesty stavěny na čas bez ohledu na zpoždění jiných vlaků a jsou ponechávány i delší dobu v případě zpoždění na odjezdu.
Co se týká vozového parku RegioJetu pokud je lokomotiva v pořádku není potřeba mít náhradní na postrku. Že je Regiojet připraven ano, aby zpoždění nebylo v řádu hodin než by přijela lokomotiva jiná. To, ale nemění nic na tom, že tyto lokomotivy dle výrobních údajů a nároků na provoz u původního majitele jsou na tom dvakrát hůře než jejich ČD bratříčci. Tím, že jezdí v páru tedy jen potvrzuje jejich provozovatel, že se jedná o šrot. Jinak podnikám a měl bych asi i pana Jančuru jako podnikatele podpořit. Bohužel zatím k tomu skutečně nemám důvod jeho služba mne nijak neoslovila a ani nepřesvědčila.
Také jste přistihli před chvílí v Hydeparku p. Jančuru při lži ohledně počtu mimořádných událostí? Přiznal jednu. Samozřejmě ji bagatelizoval. Pan Jančura je oprásklý lhář (nyní i potvrzený) a držím palce jeho cestujícím, nechť mají hodně štěstí v krásných žlutých vlacích. Montérům z OTV přeji málo napálených děličů (nebo dělení), cestujícím jiných dopravců málo zranění způsobených náhle vylétnuvšími kusy bronzu z trakčáku žluté loko. Strojvedoucím SA pak nechť dostanou výplatu ve slíbené výši. Všem pak, aby jim bylo měřeno stejným metrem, protože této slušné zásady ubývá, nejen vlivem velkohubých prohlášení právě teď preferovaných....
Přesně brzdí AVV, a to má (na ešusu) parametrizováno odrychlení tuším 0,8 m/s2 (na křivce, na vodorovné trati, při 100 b% a do zastávky). Na spádu, k "červené" nebo při špatných adhezních podmínkách či při menších brzdicích % pak ubírá.
Kdysi jsme s sebou (ještě na 163.034) vozili (kromě jiného) i akcelerometr a bylo vidět, že fírové brzděj "opatrněji", tak k 0,6.
Na padání kufrů a lidí má krom vlastní hodnoty odrychlení i nemalý vliv průběh nárůstu - nejlepší je konstantní nárůst (ryv) s hodnotou do 1 m/s3 (tak třeba nabíhá do brzdy metro), nejhorší jsou škubance, kdy máte špičky ryvu i zrychlení a to vám právě "utrhne" ruku či kufr (překoná třecí a jiné síly), i když ustálená hodnota zrychlení je pak o hodně menší.
Děkuji za upozornění a všiml jsem si toho.
Nicméně na stránkách IDOS, ČD, nebo dokonce na cedulích na nádraží je u typu vlaku uvedeno SC, nikoliv IC.
Pouze zde a možná i v knižním JŘ je Pendolino prezentováno jako IC. Což ve své podstatě ale není důležité.
Otázkou je: Pokud by žluté vlaky stály mezi Ostravou a Prahou akorát v Olomouci a Pardubicích, neměli by skoro stejnou jízdní dobu jako Pendolina? Obé mají svoje pro a proti. Každé porovnání je možno "upravit" ve prospěch někoho.
Zarazil jsem se když někdo srovná běžnou jízdenku s plným jízdným (RJ) z jednoho vlaku se zvýhodněným jízdným jiného (ČD) a tvrdí že RJ je předraženo? Kdyby to udělaly přímo ČD, tak jsou na žalobu za nekalou soutěž!
Takže proti gustu žádný dišputát.. kdo chce ať jede Pendolinem. Jinak i já občas využiji služeb ČD a mám In kartu. Nerad bych stranil jedněm nebo druhým. Ale faktem je že i ČD přizpůsobují své služby novému dopravci.
Je faktem, že Pendolino je rychlejší, čehož dosahuje jednak konstrukcí a jednak počtem zastávek. I proto si myslím že je s běžným IC jako Hutník nebo Regiojet NESROVNATELNÉ. Ale co se týče služeb, toť otázka. Necháme se překvapit.
Kazdopadne, miril jsem do oblasti, kde proste nevim, co si pod tim predstavit - v aute pri intenzivnim brzdeni (tedy na hranici zaberu ABS) nepripraveny jedinec leti vpred a od libanek s celnim sklem ho zpravidla ochrani jedine bezpecnostni popruh. Je predpokladatelne, ze pri kontaktu ocel/ocel takovehoto efektu asi docilit nepujde, ale pokud si vezmeme v uvahu ak(/de)celeraci, na kterou jsme zvykli z metra a tramvaji, zpravidla je to o nejaky rad jinde, nez bezna situace u vlaku. Snad s rozdilem nezkuseneho firy, ktery po relativne plynulem brzdeni dobrzdi necitlive "do zdi".
Proto by mne zajimalo, zda je behem rychlobrzdy zpomaleni srovnatelne s timto razantnim dobrzdenim, nebo je to nekde jinde.
Pro zjednoduseni; leti uz kufry z regalu a lidi ze sedacek, nebo se "jen" nestrefim na zachode, kdyz zrovna konam malou potrebu?
Máte akcie místní chirurgie? :-) 0,9 m/s2 brzdí metro, hliníky tuším 0,8, osobní vlaky soupravové tak 0,6 a rychlíky ještě o kousek méně. K "červené" pak okolo 0,5.
No já bych se nerad hádal s odborníkem, ale není 0,5-0,6 m/s trochu málo? Přijde mi, že dnes už brzdí mnohé vlaky s decelerací blízké tomu 1 m/s.
Např. motorák na Vláře z rychlosti 70 km/h a na rovince občas brzdí jen 20 vteřin (což odpovídá tomu, že brždění začne jen něco málo přes 200 metrů před místem, kde zastaví), decelerace vychází na 1 m/s.
To brždení ECčka ze 140 km/h už jsem si také párkrát změřil, bývá to víc než 40 vteřin, ale je to také proto, že většina fírů tozbrzdí na nějakou nižší rychlost, třeba 60 km/h a pak to podle potřeby dobrzdí. Kdyby to bylo nepřetržité brždění, tak by se to určitě do 45 vteřin (decelerace nějakých 0.85 m/s) určitě vešlo. Zažil jsem i nouzové zastavení z 140 km/h, brždění trvalo 27 vteřin, což vychází na deceleraci 1.5 m/s. Jinak vlak, který má povoleno jet 140 km/h by kvůli vzdálenostem jednotlivých sigálů měl být schopný decelerace min. nějakých 0.9 m/s a to nemluvíme o nouzovém brždění.. nebo se pletu?
Jinak se omlouvám za off-topic.
všiml jste si, že oficiální třída vlaku Pendolino je IC?? důkaz najdete zde: http://www.zelpage.cz/razeni/11/cr/IC/
SC je jen obchodní značka, něco jako název Hutník
ale k věci, upřímě řečeno, pokud si budu vybírat spojení, tak mi bude zajímat doba jízdy a né třída vlaku,
nebo si myslíte, že odmítnu lepší nabídku jen pro to, abych porovnával pouze vlaky IC??
ono zmanipulovat porovnání tak, aby z toho vyšlo Jančura je nejlepší je tak snadné, že? :-DD
k příspěvku KarlaF, říkáte příjemných 330 s kartou In-50 která stojí sama na 1 rok 2900 nebo 1330 pokud ještě nemá zakazník 26 let. Oproti tom kreditová jízdenka je zdarma a jízdne s RJ je pak pouhých 230Kč (2. třída).
Co se jízdní doby týče bych podotknul že netuším proč se v této oblasti porovnává RJ s Pendolinem, které je oproti RJ řazeno jako SC (Supercity) kdežto RJ jsou Intercity. Pendolino mezi Ostravou a Prahou stojí pouze v Olomouci a Pardubicích. IC Hutník který fičí cca 8 minut po RJ 1002 jede i s těmi pár zastávkami navíc 4 hodiny a RJ 3:50.
Fandím žluťákům. Odsoudit je snadné.
Navíc pokud je mi známo, dopravní cestu nestaví nikdo z RJ ale pracovníci SDŽC. Navíc začali jezdit a ostatní se ukáže časem.
jak moc konkurence nevím. 28.9. jsem vypravoval přítelkyni do Olomouce vlakem SC Pendolíno za příjemných 333 Kč IN50 1 třída včetně místenky. V ceně je svačinka v hodnotě cca 60-100 Kč na kterékoliv jízdné 1 třídou. Při každo týdenním ježdění se na Junior In Kartu investice do INKarty 50 vrátí za cca 2 měsíce. Takže RJ u přítelkyně asi ne. U mne určitě ne 2 důvody cena a čas jízda trvá o 31 minut déle než Pendolinu do Olomouce a 1 hodinu déle do Ostravy. Takže to jen tak o cenách, rychlosti a službách. Pendolino přistaveno o 20 minut dříve uklizeno sice zběžně na nástupišti, ale uklizeno pečlivě a pěkně. Personál ochotný a slušný nelze nic vytknout.
Ted k RJ protože jsem byl zvědavý na konkurenci koukám po odjezdu Pendolina a na stejné nástupiště měl být přistaven i RJ to se stalo v cca 11:17 na nástupiště se nahrnuli desítky lidí a čekali v 11:22 vlak nikde. Očekával bych aspoň příjezd 5 minut před, aby si lidé v klidu nastoupili. V 11:25 vlak nikde zpoždění neoznámeno z RJ se nikdo ani neobtěžoval nechat zpoždění ohlásit zřejmě RJ nemá zpoždění a není to potřeba oznamovat. Vlak přijíždí 11:32 s vysmátým strojvedoucím a jeho pomocníkem jako by se nic nestalo a odjíždí 11:40. Po celou tuto dobu výpravčí nechává vlakovou cestu postavenu a pár vlaků čd odjíždí později kvůli RJ. Takže tím u mne RJ skončilo předraženou a nespolehlivou službu fakt zájem nemám.
Ještě jeden postřeh ČD vlaky přijíždí a odjíždí v hlášení nadražních rozhlasů RJ přistavuje. Celkem to chápu provozovatel rozhlasových hlášení čd nebo sždc se tím zříká odpovědnosti za přistavení nebo nepřistavení vlaku ze strany RJ.
Jinak by mne také zajímalo zda sždc účtuje panu majiteli RJ dvoj sazbu za tahání toho postrku. Mimo jiné ten postrk vypovídá o kvalitě lokomotiv když je to nutné takto si jistit. Karel.
Pane Karle, jste v několika věcech naprosto vedle! Předně jsem si opravdu nevšiml, že by ceny a služby RegioJetu byly oproti ČD předražené. Navíc místenka v Pendolinu je naprosto stupidní záležitost (co do ceny). Famózní by to bylo, pokud by se ta místenka dávala za symbolickou cenu příkladně deseti korun; tomu by nešlo nic vytknout. V tomto ohledu (cena) se jedná o předražené Pendolino.
Dále příjezd a přistavení. Nejen RJ přistavuje své vlaky, ale ČD taky. V hlášení to zaznívá. Když jezdíte do Olomouce, tak byste mohl vědět, že vlaky na Bohumín a Žilinu jsou přistavovány pravidelně. Nemluvě o tom, že vlak RJ mohl být ze Smíchova opožděn právě kvůli zpožděným příjezdům rychlíků ČD od Plzně, nemluvě o osobních vlacích z Berouna či rychlících ČD ze Smíchova. Toto se musí doladit i s SŽCD, s.o., aby nedocházelo k příjezdu RJ těsně před odjezdy.
A postrk lokomotiv - to v žádném případě nesvědčí o neschopnosti lokomotiv RJ! Naopak to svědčí o skvělé připravenosti. Lokomotiva na postrku slouží jako záložní, takže se nemusí čekat dvě hodiny na příjezd další mašiny. Souprava dojede postrkem do nejbližší stanice, kde lze mašiny přeprahnout a jedeme dál. Zpoždění odhaduji maximálně na třicet minut. U ČD bývá při poruše lokomotivy zpoždění minimálně šedesát minut (má zkušenost). Vaše názory mi připadají poněkud zaujaté. A vůbec - vyzkoušel jste RegioJet, když ho takhle kritizujete?
To jako když třeba mám dárkovou poukázku na 100 korun z Tesca a v Tescu zrovna nemaj dvanáctku pívo, tak si na tu poukázku z Tesca můžu vzít desítku pivo v Kauflandu? Případá vám to normální?
Jinak vzájemné uznávání dokladů funguje, dokonce i v Čechách, jen ČD s ním mají potíže. Na Káčku T.H. už asi podesáté popisuje, že po zavedení IDOLu a tedy i tarifní unie začala Arriva OKAMŽITĚ uznávat jízdní doklady ČD, zatímco ČD jízdní doklady neuznávají ani po 4 letech.
Babilon: Když brzdím z 160 na 0 na 1000 m (tj. od klacku ke klacku), tak je to skoro přesně 1 m/s2 a nevšiml jsem si, že by se lidi rovnou odváželi na chirurgii. :-)
Brzdíte v čem? V Railsimu? Obávám se, že v reálu byste to bez lítajících kufrů nezvládl. Ono totiž STŘEDNÍ zrychlení 1 m/s2 sice teoreticky umožňuje zastavit ze 160 na kilometru, ale to zrychlení se jaxi nevyvine a nezanikne skokově, tudíž vzhledem k náběhu a doběhu musí být ta hodnota ustáleného zrychlení na křivce už podstatně vyšší...
Aneb proč je nutným předpokladem pro jízdu nad 120 funkční přenos na loko? No protože když valim stošede a po průjezdu okolo volna mi skočí žlutý kód, není čas váhat a musím hned (HNED!!!) zabrzdit.
KarelF: ani neobtěžoval nechat zpoždění ohlásit zřejmě RJ nemá zpoždění a není to potřeba oznamovat.
No kdo asi na nádraží hlásí? Myslíte, že RJ má na nádražích vlastní reproduktory?? :-)
za příjemných 333 Kč IN50
Tudíž jako náhodný cestující za 666? To moc příjemná cena není...
RJ skončilo předraženou a nespolehlivou službu fakt zájem nemám
Předražené je snad to pendolíno, ne? A spolehlivost - nóóó, víme, jak RJ dojel do Ostravy? (kolik z toho stahnul?)
Jinak i v pinďovi jsem zažil i větší zpoždění...
jak moc konkurence nevím. 28.9. jsem vypravoval přítelkyni do Olomouce vlakem SC Pendolíno za příjemných 333 Kč IN50 1 třída včetně místenky. V ceně je svačinka v hodnotě cca 60-100 Kč na kterékoliv jízdné 1 třídou. Při každo týdenním ježdění se na Junior In Kartu investice do INKarty 50 vrátí za cca 2 měsíce. Takže RJ u přítelkyně asi ne. U mne určitě ne 2 důvody cena a čas jízda trvá o 31 minut déle než Pendolinu do Olomouce a 1 hodinu déle do Ostravy. Takže to jen tak o cenách, rychlosti a službách. Pendolino přistaveno o 20 minut dříve uklizeno sice zběžně na nástupišti, ale uklizeno pečlivě a pěkně. Personál ochotný a slušný nelze nic vytknout.
Ted k RJ protože jsem byl zvědavý na konkurenci koukám po odjezdu Pendolina a na stejné nástupiště měl být přistaven i RJ to se stalo v cca 11:17 na nástupiště se nahrnuli desítky lidí a čekali v 11:22 vlak nikde. Očekával bych aspoň příjezd 5 minut před, aby si lidé v klidu nastoupili. V 11:25 vlak nikde zpoždění neoznámeno z RJ se nikdo ani neobtěžoval nechat zpoždění ohlásit zřejmě RJ nemá zpoždění a není to potřeba oznamovat. Vlak přijíždí 11:32 s vysmátým strojvedoucím a jeho pomocníkem jako by se nic nestalo a odjíždí 11:40. Po celou tuto dobu výpravčí nechává vlakovou cestu postavenu a pár vlaků čd odjíždí později kvůli RJ. Takže tím u mne RJ skončilo předraženou a nespolehlivou službu fakt zájem nemám.
Ještě jeden postřeh ČD vlaky přijíždí a odjíždí v hlášení nadražních rozhlasů RJ přistavuje. Celkem to chápu provozovatel rozhlasových hlášení čd nebo sždc se tím zříká odpovědnosti za přistavení nebo nepřistavení vlaku ze strany RJ.
Jinak by mne také zajímalo zda sždc účtuje panu majiteli RJ dvoj sazbu za tahání toho postrku. Mimo jiné ten postrk vypovídá o kvalitě lokomotiv když je to nutné takto si jistit. Karel.
Tak tedy: co čeká cestující vlaků IC 1016 a IC 1015 při dnešní plánované výluce v trati Ostrava hl.n.-Ostrava Střed? ( trať 321 a 323 ).Výluka se koná od 16.00 do 21.20 hod. (Viz www.cd.cz- opatření v dopravě tam uvedené se týkají pouze vlaků ČD. Opatření k vlakům RJ nejsou na serveru RJ ani na SA. Asi jsem slepý nebo nevidím, popř. jsem se nenaučil číst.
RJ je skutečně konkurencí Českým drahám. Z toho vyplývá, že si cestující již může na trase mezi Prahou a Ostravou (Havířovem) vybrat, se dvou vlakových dopravců. To znamená, že může použít ČD nebo RJ.
FRK
Ale jinak díky za přehled.
http://www.youtube.com/watch?v=hMR-z6hftKc
Error - mam za to, ze na Slovensku jsou vlaky drazsi nez v Cesku. Jestli ne, tak dobra tedy:-)
P.S. "nenadavej na dopravce, ten za to nemuze - proc by mel dotovat ze svyho tvoje potreby? nadavej na stat, kterej uz leta prosazuje jeden typ systemoveho reseni zeleznicni dopravy."
Ale jo souhlas, přece jsem psal
"Jak je vůbec možné, že si ministertvo, dovolí..."
Jančura to jen využívá.
Oto 30.09.2011 (12:29)
"Jiný, luxusnější, dopravce by zase mohl k jednotné jízdence vybírat příplatky."
Ano, to je dobrý nápad, v podstatě by se cestující měl kvůli jízdence zajímat akorát o kategorii vlaku, kterou chce jet, ale ne komu patří.
Jestli jede Os/Sp/R/IC atd...
A případně platit příplatky za vyšší kategorii klidně i ve vlaku, pokud neplánovaně nastoupí bez příplatku.
Různé kategorie vlaku na jedné trati by pak mohly patřit různým dopravcům za předpokladu, že na jízdenku na vyšší kategorii bude automaticky moci jet kategorií nižší (jak by se v civilizované zemi dalo čekat), ale ne, že jízdenku při ujetí vlaku vyšší kategorie bude moci zahodit a zaplatit nižší kategorii celou znovu, jen proto, že ho provozuje jiný dopravce (a pak případně žádat vrácení apod.).
Při přestupu na vyšší zaplatí příplatek, příp. místenku.
Až to takhle nějak bude fungovat, tak by se privatizace dala akceptovat, pokud to nebude jen privatizace zisků.
Oto 30.09.2011 (11:09)
"platíte-li jízdné na každém úseku zvlášť, cena kvůli fixní složce, která je v každém tarifu, narůstá. Nemluvě o určité nepohodlnosti."
Naprostý souhlas, vystihl jste to absolutně přesně, je to v podstatě skrytý systém na tahání více peněz z kapes cestujících, nebo snížení komfortu (nelze použít všechny vlaky na trati jako dosud. Ani za cenu příplatku.)
M 30.09.2011 (1:54)
"si v Praze v MHD cvaknes jizdenku z Brna/Ostravy/Plzne"
Nevšiml jste si, že mně vadí, stav, když se na jedné trati dopravci střídají (nebo mají střídat).
Což není případ MHD v různých městech, ty mají každá svoji jasnou síť a svoje jízdenky, které v každém tom městě platí bez výhrady.
Stejně tak trať mezi A a B, kde jezdí jen jeden jiný dopravce, je také jasně předem oddělena od zbytku žel. sítě a jízdenka z A do B platí na té trati pro všechny vlaky.
Vadí mi sdílení jedné trati z A do B různými dopravci, ale nesdílení jedné jízdenky pro tu trať (ani částečné),
tzn. když jízdenka z A do B neplatí (ani jako základní jízdné) pro všechny vlaky, co mezi A a B jezdí a cestující si musí kupovat celou jinou (příplatek bych akceptoval).
rpet 30.09.2011 (5:09)
"problem je v tom, ze uvedena trat je nedotovana. tudiz na ni tarifni integraci nelze zavest."
Ale proč by to sakra mělo cestujícího zajímat ? Nezajímá ho to 90 let jak se vlaky financují.
Ostatně nejde mně konkrétně o tuto trať, jde mi o princip, že nástupem X dopravců na jednu trať, co si vzájemně neuznávají jízdenky, se buď sníží flexibilita pro cestujícího, který si koupil jízdenku předem, nebo zaplatí zvlášť v každém vlaku, což ho vyjde dráž.
Neonym 30.09.2011 (1:44)
"Lidé jsou prostě smíření s tím, že to takhle "funguje" u autobusů, tak proč by si nezvykli u vlaků?"
A proč by si měli zvykat na horší flexibilitu i na dráze? Na dráze je snad např. přerušení jízdy (u ČD po 100 km), pokračování dalším spojem běžná a tradiční věc (zvlášť když vlaky jezdí v taktu), tak proč se z toho má dělat autobus? Jen proto aby si privatizátor (zisků) (zdůrazňuji kterýkoliv, jde mi o princip) namastil kapsu?
Ales Lieskovsky - dik
Joska Holibajda to naznačil správným směrem, já si dovolím ještě upřesnit, ohledně dotací jsou tři možnosti jak to udělat, a které se v ČR používají:
1) dopravce dostane stanovenou sumu na km a veškeré jízdné si ponechá, tak to chodí u ČD (ponechme teď stranou morální profil ČD, křížové financování atd., jen vysvětlím jak to správně má fungovat), čím víc dokážu vybrat, tím víc celkově vydělám, ilustrativní příklad dostanu 140 Kč/km a spočítám si, že za tu sumu dokážu nasadit loko+4×B+2průvodčí tj. kapacita nějakých 240 osob, pak musím uvažovat vyplatí se, tj. přilákám zákazníky a odvezu je (zvýším tržby na pokrytí daší techniky), nasadit 10×B+3 průvodčí, musím náklady na další techniku krýt tržbami, tj. stanovím cenu na 1 Kč a na další techniku nevydělám, když stanovím cenu na 10 000 Kč, nepojede nikdo, zbyde mi jen dotace a vydělám méně než, když se mi podaří vybrat jízdné
2) dopravce dostane stanovenou sumu a část tržeb jízdného, zbytek odevzdá objednateli, tady musí stanovená suma pokrýt náklady+zisk na provoz (dopravce nemá z čeho financovat rozšíření služeb na vlastní triko),procento tržeb je především motivace pro maximalizaci tržeb ze strany dopravce, pokud se nepletu jezdí se takto jen na trase Liberec-Varnsdorf
3) dopravce stanovenou sumu a všechny tržby odevzdá, obchodně je to podobné jako bod 2) jen jízdné nestanovuje dopravce, takhle funguje autobusová doprava IDSJMK
Pokud zdražíte 10x, přijdete o cestující a zbyde vám jenom ta dotace (což je horší než mít dotaci a k tomu ještě jízdné).
Dotace se neplatí za přepraveného cestujícího nebo za vybrané jízdné, platí se za realizovanou jízdu vlaku. Na výši jízdného to vůbec nezávisí, ani na počtu cestujících.
Vůbec ani trochu? Takže bych pak mohl mít jízdné za desetinu a mít narvané vlaky? Trochu by snad ty náklady pokrývat mohly, ne? Anebo zdražit na desetinásobek a personál tam mohl jezdit sám a nikdo je neopruzoval?
Dotace jsou tak vysoké, jak se páni někde v zákulisí domluví. Když se náhodou vyhlásí výběrové řízení, jsou dotace takové, o kolik si řekne vítěz tendru. Na výši jízdného to vůbec nezávisí, ani na počtu cestujících. Dotace se neplatí za přepraveného cestujícího nebo za vybrané jízdné, platí se za realizovanou jízdu vlaku.
Ostrava-Praha
normální jízdné 632 Kč, k tomu dotace x Kč
zákaznické jízdné 424 Kč (plus něco za pořízení IN karty), k tomu dotace x Kč anebo vyšší? Když bude x Kč, tak peníze budou chybět! Anebo ne? a co teprve všelijaké sporotickety!
Anebo je dotace stanovena jako průměr za x[/b][b][/b] %[/b] normálního jízdného, y % zákaznického jízdného a z %?
A jak se projeví nynější "základní jízdné" za 295 Kč?
1) mohlo by to být třeba tak, že tarif bude jen jeden, koupíte si jednotnou jízdenku na trasu. Ale konkrétní dopravce vám může něco vrátit, když projedete jízdenku u něho (od občerstvení zdarma až po peníze na nějaký věrnostní účet ...). Jiný, luxusnější, dopravce by zase mohl k jednotné jízdence vybírat příplatky.
Prostě jízdenky něco jako dnešní stravenky. Najíte se kdekoliv, někde si připlatíte, někde vám 5 Kč vrátí. Flexibilita tím není narušena.
2) organizaci nevidím jako problém. Když se může organizace IDS duplikovat v každym kraji, tak to by bylo, abychom jejich zrušením a zavedením jedné organizace neušetřili.
Já jsem si těch nevýhod vědom, ale i integrace má nevýhody.
1) Když bude stanoven nějaký celosíťový tarif, tak znemožníme dopravcům konkurovat cenou. Samozřejmě se dá namítnout, že dopravci by vedle tohoto tarifu mohli nabízet i své vlastní, levnější jízdné. Pokud by ale toto jízdné bylo pro cestujícího opravdu levnější, pak je tím popřena vaše teorie "platíte-li jízdné na každém úseku zvlášť, cena kvůli fixní složce, která je v každém tarifu, narůstá."
2) Tu tarifní integraci by musel někdo organizovat a to by stálo peníze navíc i v případě vysoké efektivity. A s vysokou efektivitou nemůžeme v českých podmínkách počítat. Platili bychom navíc 50 tarifních specialistů, 500 kontrolórů a já nevím koho ještě.
Ale je co řešit.
1) pokud jste někdy byl na Západě - Německo, Holandsko, atd. a viděl jaká kvanta lidí tam vlaky jezdí (protože jsou konkurenceschopné autům a k tomu se snad taky chceme dostat), tak vám musí být jasné, že prodej ve vlaku se nedá realizovat, prostě by se nestihnul. A nestíhají to ani pokladny. Takže na velkých nádražích je klidně 100 automatů.
2) platíte-li jízdné na každém úseku zvlášť, cena kvůli fixní složce, která je v každém tarifu, narůstá. Nemluvě o určité nepohodlnosti.
On to řešit nemusí. Může prostě nastoupit do vlaku a tam zaplatit, přičemž ani nemusí vědět, s jakou firmou vlastně jede. Problém je v tom, že ČD si tuto "nadstandardní" službu nechají zaplatit (pokud se nepřihlásíte průvodčímu dřív než vás vyhmátne, můžete být dokonce černým pasažérem). RJ prodává jízdenky ve vlaku sice bez přirážky, ale zase nemáte jistotu, že vás do vlaku pustí.
Pokud budou po celé síti jezdit vlaky bez povinné rezervace a dopravci budou jízdenky ve vlaku prodávat bez přirážky, tak opravdu není co řešit.
Takový kecy, že "za 3 dni se u ČD nic nestalo", si nechte na DF o vyšívání nebo o bolení bříška. Ale tady s takovouhle lží neuspějete, protože třeba 27.9. se u ČD zadařilo např. tohle:
Kolín, R 442 +14´, čeká zaměstnance vykládky KCOD Praha,
Brno dol. n., při posunu 5. zálohy DKV Brno došlo k rozřezu na vým. č. 6 v km 1,516,
Beroun-Závodí, nezajištění mimořádného zastavení R 110552 na příkaz PD 2 pro přestup frekvence na Os 7721
Takže to máme jako to vaše "čekání stewardek, až výpravčí podruhý zapíská" (a že by tam čekaly 14 minut...), pak tu máme jedno říznutí veksle a nakonec i analogii projetí Hranicema.
PS: v tom Kolíně jsou ti pakři nějaký lemrovitý už dlouho, já tam čekal s Fatrou v půlce června taky skoro 15 minut, až se pán velkomožný uráčí...
PS2: na Dráze se furt něco děje, ale nikdo obvykle nemá potřebu to tady pitvat.
M: ze 120 km/h je nutno začít brzdit u "tabule před zastávkou", tj. na 1000 m, ze 140-ky pak asi 1500 m. Platí pro osobní vlaky (Os), kde to má fíra celkem nacvičené.
Babilon: Při zrychlení a=-1 m/s2 (takhle jsem kdysi brzdíval já) to je 40 s, při a=-2 m/s2 to je 20 s, ale to už je asi dost cítit.
Máte akcie místní chirurgie? :-) 0,9 m/s2 brzdí metro, hliníky tuším 0,8, osobní vlaky soupravové tak 0,6 a rychlíky ještě o kousek méně. K "červené" pak okolo 0,5.
Za B) Jak je to u autobusů? Jedu Štáhlichem z Klatov do Prahy(mimochodem spoj je veden jako přímý, což není). A v Plzni třeba ujede přípoj dále do Prahy. A co teď?
Jaký je důvod, že u jedné firmy na sebe autobusy nepočkají? Asi bych se jich poptal, zda to náhodou nepovažujou za neoprávněné obohacování, a jestli si neví rady s odpovědí, tak požádám o pomoc obchodní inspekci, televizi Nova apod. Někdy to funguje. Třeba je to jenom vrchostenské postavení řidičů....
Krásný příklad, jak by se dalo domluvit, dnes já tobě, zítra ty mi.. občas někomu neco ujede, a občas někomu něco nejede....
Před 3 lety ještě za časů Sky Europe jsme si koupili víkend do Sorrenta (u Neapole)? Bohužel díky nejmenovanému železničními dopravci jsme dojeli na letiště, když už letadlo startovalo. Moje žena začala zuřit, a já zavolal zástupci té CK, co se přihodilo s dotazem, že by se nedalo něco dělat. Za půl hoďky zavolal, že můžeme letět o 3 hodiny později letadlem Sky Europe. Na místě samém nám ještě za "ústrky" nejmenovaného železničního dopravce nabídli výlet se slevou, jistě, kdyby byla loď plně obsazena, tak by se na na nás.... :))
Je lepší reklama, než se postarat o cestujícího v úzkých?
Co myslíte, s kterou CK cestuji na prodloužené víkendy? Od té doby, kudy chodím, tudy je chválím. Ta námaha se jim jistě již mnohokrát vrátila..
Já vím, že to tady nepatří, že správně se mám snažit toho druhého utlouct a zašlapat, že bylo daleko snadnější se vysmát nám debilům, co nejedem na letiště o den dříve
- horsi (pendolino jednicka)
- stale stejne (v prvni tride klasika)
- o neco lepsi (ve dvojce)
To vse ve smyslu srovnani se stavem rekneme na jare.
A jaký byl stav do konce minulého týdne?
Mno: jedu z Plzne do Ostravy vlakem. Kdyz pojedu jen s modrymi a pojedu Pendolinem, ktere mi ujede, muzu jet klasikou na stejnou jizdenku (o dve hodiny pomaleji, pricemz mistenku budu reklamovat a penize mi vrati za mesic) nebo pockat na dalsi pendolino (o dve hodiny pomaleji).
V opacnem smeru je to financne take zajimave - pokud se stane pruser mezi Ostravou a Prahou, od CD nedostanu nikdy nic (bo se cast jizdneho vraci jen pokud to neni zlevnena nabidka).
V čem to bylo lepší?
V Beroune je prusvih, mame zpozdeni a ja pripoj nestiham - pokud se dokazu pripojit k netu aspom ctvrt hodiny pred odjezdem, zlutou jizdenku stornuju a neplatim nic. Bohuzel, pokud si potom chci koupit modrou, platim ji podstatne draz, nez v predprodeji.
Kdyz tu samou streku pojedu jen s modrymi a pojedu Pendolinem, ktere mi ujede, muzu jet klasikou na stejnou jizdenku (o dve hodiny pomaleji, pricemz mistenku budu reklamovat a penize mi vrati za mesic) nebo pockat na dalsi pendolino (o dve hodiny pomaleji). A nebo s reknu, ze dal pojedu se zlutymi - kdyz zrovna jedou, mistenku na pendolino vyreklamuju, ale jizdne zaplacene na Ostravu uz mi nikdo nevrati, bo jsem si preci mohl pockat na dalsi modry spoj. A za zluty samosebou zaplatim - podobne jako v pripade vyse uvedenem - vice, nez v predprodeji.
V opacnem smeru je to financne take zajimave - pokud se stane pruser mezi Ostravou a Prahou, od CD nedostanu nikdy nic (bo se cast jizdneho vraci jen pokud to neni zlevnena nabidka), od modrych se slevuje uz po pulhodine sekery. A diky tomu, ze je v Praze lehce pres pul hodiny na prestup to znamena, ze bud prijedu do Plzne vcas, nebo levneji.
...Pokračovat úplně samozřejmě s koupenou jízdenkou nejbližším vlakem do cílové stanice, tak jak to lze nyní a lze to asi tak od 1. sv. války, prostě jednoduše někdy nepůjde, jen proto, že půjde o jiného dopravce(?!)...
nepochopil jsi to, a to tak, ze vubec. nejde totiz o to, jestli je tam jeden dopravce, nebo pet dopravcu. problem je v tom, ze uvedena trat je nedotovana. tudiz na ni tarifni integraci nelze zavest.
neboli: nenadavej na dopravce, ten za to nemuze - proc by mel dotovat ze svyho tvoje potreby? nadavej na stat, kterej uz leta prosazuje jeden typ systemoveho reseni zeleznicni dopravy.
Nebo se uz roky rozcilujes nad tim, proc tohle nejde? Ja jenom totiz mirne nechapu, proc se to zacina rozebirat prave ted, kdyz stejna vec tady je od nepameti...
Za A) Jančura nejezdí dotován, takže mu ministerstvo nemá co kecat do toho, jaké jízdní doklady uznává. Kdyby dotován byl, tak by měl nadiktováno, co musí uznávat.
Za B) Jak je to u autobusů? Jedu Štáhlichem z Klatov do Prahy(mimochodem spoj je veden jako přímý, což není). A v Plzni třeba ujede přípoj dále do Prahy. A co teď? Za 10 minut odjíždí Jančura, za 20 ČSAD a za hodinu další Štáhlich. Někdo si holt nasr.ný koupí jízdenku na jiného dopravce s tím, že Plzeň Praha zaplatil Štáhlichovy zbytečně, někdo počká, ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by někdo chtěl náhradu. Lidé jsou prostě smíření s tím, že to takhle "funguje" u autobusů, tak proč by si nezvykli u vlaků?
Za B2) oni už vlastně u vlaků zvyklí jsou. I mě už se stalo, že jsem jel z Prahy do Nýrska s ČD. Přestup v Plzni a v Klatovech. Do Plzně jsme přijeli asi 20 minut pozdě, ale asi jen minutu po plánovaném odjezdu vlaku dále na Klatovy. Ten už bohužel u peronu nestál. Takže hodinka strávená v Plzni. Ano pro lidi, kteří jeli do Klatov to byla hodinka, ale protože na další spoj Plzeň-Klatovy mi dále do Nýrska nic nenavazovalo, tak to pro mne byly hodinky dvě. Takže cesta u které je absurdní už to, že normálně trvá 3,5 hodiny trvala 5,5. A to spojení zajišťuje jen jeden dopravce(je mi jedno, že na vlaku je napsáno Alex, je veden jako vlak ČD).
A za C) ještě reakce na: "Proč má proboha cestující řešit kvůli jízdence kdo je dopravce ?"
Tady bych se rád znovu vrátil k autobusům. Autobusových dopravců jezdí mnohem více, také se potkávají na jednom nádraží a ještě jsem neviděl, že by do autobusu nasedli nějací lidé, kteří mají lístky na jiný autobus(třeba při přestupu). To jsou lidé cestující vlakem blbější, než lidé cestují autobusem, že si nedokáží na nádražních tabulích ohlídat, který vlak je čí a čím můžou jet? Zlatá doba, kdy byly příplatky na EC/IC. Nejen, že to bylo spravedlivé, ale lidé si tehdy dávali velký pozor, do čeho nastupujou. A dnes najednou nejde, aby si dávali pozor??? Zajímavé(smutné), jak kvůli pár korunám to šlo.
Tarifní neintegraci považuji za naprosto zásadní problém číslo 1 našeho způsobu "privatizace" (zisků) na železnici.
Zatím jezdí jen 3 páry, což ve srovnání s dalšími 20 od ČD, nebo kolik jich je, je zanedbatelné množství a tak bere soukromého dopravce každý jako exotické povyražení a nikoho neintegrace nezajímá, dokonce mu připadá normální (v dálkových busech integrace taky není, tak co byste chtěli, že).
Jak je vůbec možné, že si ministertvo, dovolí na jednu a tu samou trať pustit více dopravců, kteří se mají v budoucnu v podstatě střídat, aniž je donutí uznávat jednu a tu samou jízdenku platnou pro všechny.
Proč má proboha cestující řešit kvůli jízdence kdo je dopravce ?
(Pokud je soukromý dopravce na trati sám, kterou třeba zachránil před zrušením, tak prosím, jízdenky pro svoji trať uznává samozřejmě všechny).
Ministerstvo občas vypustí zprávu, že vypíše tendry na rychlíky na dalších tratích, ale jestli to bude stále bez integrace, tak se stane např.:
Cestující si koupí u jedné pokladny jednu jízdenku s přestupem mezi dopravcem X a Y.
(Ó jaký pokrok, že jízdenky nemusí být dvě - teď má taky jednu.)
Přípoj dopravce Y mu ujede (rychlík) a v ten den do jeho cíle po téže trati už jede jenom dopravce Z (osobák), který ovšem doklad pro Y neuznává.
Takže cestující bude jak idiot řešit, jestli má dopravci Z neprojetý úsek zaplatit znovu (může to být podstatná část celkové cesty) a nemusí na něj zrovna mít,
nebo jet s dopravcem Y až ráno a snad někde přespat (a shánět a zaplatit nocleh).
Možná to zpoždění způsobil dopravce X a náklady mu nakonec zaplatí on (až někdy),
ale v každém případě to bude muset vůbec nějak řešit, zřejmě někde u přepážky na nádraží. (Jak se teď děje na letištích u zmeškaných letů).
Pokud cestující prostě jen nestihne z nějakého důvodu přestoupit, bude mít smůlu, zaplatí si to sám.
Pokračovat úplně samozřejmě s koupenou jízdenkou nejbližším vlakem do cílové stanice, tak jak to lze nyní a lze to asi tak od 1. sv. války, prostě jednoduše někdy nepůjde, jen proto, že půjde o jiného dopravce(?!)
Jestli to tak opravdu má být, pak se mi chce zvracet. Že by to mělo být jinak jsem zatím neslyšel, vy ano?
(Dodávám, že nejsem ani zaměstnanec ČD, ani režista.)
Ony se ty kreatury na titulní straně střídají jak na běžícím pásu. Stačí si jen počkat a Giorgino se jistě ukáže.
Když se klikne na "více", jsou tam napsáni všichni prominentní cestující. Byli mezi nimi i oba polistopadoví prezidenti, takže nástupce Václava Klause je třeba hledat na tomto seznamu. Kdo nejel Pendolinem, jako by nebyl. Natož aby byl prezidentem. Já hlasuju pro Jamese Bonda. Byl by to jistě skvělý politik, má totiž stejné křestní jméno jako nejúspěšnější britský premiér, pan Hacker. A když to nevyjde, tak se spokojím i s prezidentem Čechomorem.
Než mě někdo obviní z kálení mimo mísu, tak se vrátím k tématu článku. Člověk, který všechny tyto pendolínovské PR akce manažoval, se teď v růžové košili hrdě projíždí vlakem, který je dvakrát lacinější a tisíckrát kvalitnější než Pendolino.
Já ho tam ještě před chvilkou viděl :))
http://www.scpendolino.cz/cs_CZ/neco-navic/osobnosti/premier-paroubek/:/page.xhtml
sice uz tam neni Jiri Paroubek, za to me tam uhranulo toto:
...„Musím říct, že mě pendolino hodně překvapilo. Když jsem stála v kabině strojvůdce a vjížděli jsme stošedesátikilometrovou rychlostí do zatáčky, vlak se jen trochu naklonil. Ta rychlost nebyla uvnitř vůbec znát,“ pochvalovala si Martina Sáblíková zážitek z jízdy pendolinem. „Cestující byli báječní. Jsem ráda, že mi fandí tolik lidí,“ dodala.
aneb Sablikova v kabine strojvedouciho Pendolina.
Co na to nas znalec predpisu Ujetej a jeho kamosi?
- radsi at si jezdi autem, nez s nekym jinym, kdyz uz nechce jezdit s nami
- radsi to zrusime, nez aby to po nas prevzal nekdo, kdo by tu dokazal fungovat mozna lepe
A totéž platí i pro jakoukoliv další konkurenci Regiojetu. Už jsem v nějaké diskuzi psal, že LeoExpress je pro mě předem mrtvý projekt. Přijde až po panu Jančurovi, který má skvělý "mediální obraz", a nepřinese přitom nic nového.
EDIT:
Teď jsem se podíval na stránky www.scpendolino.cz a zjistil jsem, že ČD se ze svých socialistických tradic prostě nevymaní. Hned na titulní straně je rubrika "osobnosti" a momentálně se tam náš národní dopravce chlubí tím, že v roce 2006 svezl předsedu Vlády české republiky pana Jiřího Paroubka.
Poraďte: mám se smát nebo brečet?
No a pak se ukázalo, že vlaky mohou jezdit i na tratích, které už nejsou státní, a které ČD připadaly nerentabilní a chtěly je zrušit (viz úzkokolejky, trať do Kraslic, Vrbna, Koutů....). Následně se ukázalo, že se najdou dopravci, kteří dokáži i na jiných - státních tratích zajistit osobní dopravu a to za lepší ceny nebo i lepši služby (viz Viamont). A teď padá mýtus, že nemůže fungovat osobní železniční doprava bez dotací a objevují se dopravci, kteří jezdí bez dotací na vlastní podnikatelské riziko.
Letecký provoz taky neskončil příchodem soukromých dopravců.
Věřím, že po čase jim dojde, že hlavní konkurent není ten, co jezdí po stejných kolejích, ale automobilová doprava. Ostatně tak to je právě i ve Švýcarsku, kde se ti jednotliví dopravci snaží maximálně spolupracovat, protože pokud by lidé začli jezdit víc auty, tak na tom prodělají všichni. Podobně je tomu v Anglii. Po těch pár letech konkurenčního boje je výsledek ten, že se mnoho lidí vrátilo k cestováním vlakem a někteří dopravci museli rychle doobjednávat soupravy. Dokonce i Eurostáry se hodily pro posílení kapacit. A to v Anglii nemají zrovna levné jízdné.
R: Já zas tak rozčílen nejsem, mě jen nadzvedávaly kecy o tom, že s přichodem soukromého(ých) dopravce(ů) přestane fungovat síťový a synergický a nevím jaký efekt a jak si tady někdo vyzobává rozinky.
A na tvůj dotaz k SNCF? Byl by to posun oproti ČD, ale upřímně model státního dopravce, jakožto toho téměř jediného a nejlepšího mě neuchvacuje. Bližší mi je model právě Švýcarska, Anglie, Holandska nebo aspoň ten Německý, kde soukromí dopravci nejsou považováni za nepřátele železnice a "pracujícího lidu".
Na simulátorech kufry nepadají. :-)
Při zrychlení a=-1 m/s2 (takhle jsem kdysi brzdíval já) to je 40 s, při a=-2 m/s2 to je 20 s, ale to už je asi dost cítit.
že stále existuje určitý rozdíl mezi tím, jak funguje státní dopravce na Západě a na Východě (bohužel).
Takže když mluvíte o státním dopravci ve Švýcarsku, tak tam jde o polosocialistické SBB, nikoli polosocialistické ČD.
Kontrolní otázka (má oblíbená): Měl byste u nás něco proti polosocialistickému SNCF? Pokud ne, pak chyba nebude ve státním dopravci jako takovém, ale v tom, jestli má stát koncepci a k něčemu státního dopravce motivuje, anebo železnici považuje za relikt 19. století a stará se o úplně jiné věci (u nás).
Tohle infantilní přetahování se o chlebíčky, bagety a petku vody zdarma je fakt směšné a zdá se mi takové nějaké ukrutně přízemní až nedůstojné. A už vůbec se mi nelíbí ta hysterizující kampaň kolem toho všeho, kde je většině lidí naprosto jasné, kdo je černý a kdo bílý:-((
Nikoliv. :-) Na otázku, zda k tak razantnímu zlevnění přiměla České dráhy konkurence soukromých rychlíků RegioJet, odpověděl Joklík: „Je tomu samozřejmě tak, konkurenční boj si to vyžaduje.“
A druha vec ... pokud vysledkem toho bude, ze par let bude pivo levnejsi, pak to krachne a do mesice tu bude hospoda jina, v cem je problem?
Smutné na tom je jen to, že zatímco ti dva pitomci ničí sami sebe cenovou válkou, tak zákazníci chrochtají blahem, jak úžasně levné pivo mají, aniž by jim docházelo, že ho nemusí mít dlouho...
Já si docela reálně dovedu představit situaci, kdy po nějaké době ČD silně omezí nabídku spojů, protože budou prodělečné. Bylo by to logické. A pak nastane maso ve špičkách, RJ bude z obliga, protože povinné místenky, totéž ještě Pendolino, ale ten zbytek, který už nebyl tak šťastný a jízdenky nesehnal, spláče nad výdělkem. A samozřejmě nasadí psí hlavu komu?
dohlib > jojo, presne nad tim uvazuju :-) Jen musim nejak poresit usek Zlicin - hlavni nadrazi
Silně mi to připomíná vesnici, kde se docela dobře živí jedna hospoda. Pak se ale jeden z místních rozhodne, že si založí truc hospodu. Udělá to, původní hostinský reaguje tím, že zlevní pivo. Nový na to reaguje stejně, takže nakonec si sice rozdělí zákazníky cca půl na půl, ale živoří a dluhy dělají oba. Nakonec oba taky skoro současně zavřou, protože to neutáhnou. Jsem zvědav, jak dopadne tohle:-)
Druhotná neviditelná funkce personálu Regiojet je také zřejmě v tom, mapovat si případné "problémové cestující", kteří, když není "dozor" a nejsou viděni, mají tendenci znečišťovat, vandalizovat, ničit. A tím, že často stevardi procházejí, vidí, kdo byl tam, kdo šel na WC atd., jsou zároveň toková "protiteroristická" jednotka.
Málokdo si něco dovolí, když bude mít u toho nepohodlné svědky....tak by měl být vnitřek vagónů uchráněn.
Podobný dojem mám i u skupinových slev. Zdá se mi, že celá IN karta je jaksi OUT.
ČD podepsaly se Siemensem smlouvu na rychlíky Railjet.
Není to OT zas až tolik. Může to znamenat, že DB Jančurovi na EC nekejvnou, a tedy že Jančura na Praha - Ostrava zůstane i po vyjetí LeoExpressu.
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-zlevnily-srovnaly-ceny-s-regiojetem-fu5-/eko-doprava.aspx?c=A110929_174544_eko-doprava_spi
Dalsi zmena, ktera tutove vubec s nicim nesouvisi a byla planovana dlouho dopredu (akorat teda nechapu, proc ti blbci ty ceny nezmenili o 14 nebo vic dni driv, bylo by to o poznani min napadny...)
Co je teda opet takova nesystemovost - IN a OUT zakaznici plati skoro stejne...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.