..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 46      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
03.10.2011 (0:37)  
Jeste bych doplnil, ze RJ jiste ani neokupoval vyhybky, takze to, ze ostatni vlaky mely zpozdeni kvuli "zablokovane" DC take asi nebyla vina RJ
02.10.2011 (22:00)  
R: Různé kategorie vlaku na jedné trati by pak mohly patřit různým dopravcům za předpokladu, že na jízdenku na vyšší kategorii bude automaticky moci jet kategorií nižší (jak by se v civilizované zemi dalo čekat),

To jako když třeba mám dárkovou poukázku na 100 korun z Tesca a v Tescu zrovna nemaj dvanáctku pívo, tak si na tu poukázku z Tesca můžu vzít desítku pivo v Kauflandu? Případá vám to normální?
Jinak vzájemné uznávání dokladů funguje, dokonce i v Čechách, jen ČD s ním mají potíže. Na Káčku T.H. už asi podesáté popisuje, že po zavedení IDOLu a tedy i tarifní unie začala Arriva OKAMŽITĚ uznávat jízdní doklady ČD, zatímco ČD jízdní doklady neuznávají ani po 4 letech.

Babilon: Když brzdím z 160 na 0 na 1000 m (tj. od klacku ke klacku), tak je to skoro přesně 1 m/s2 a nevšiml jsem si, že by se lidi rovnou odváželi na chirurgii. :-)
Brzdíte v čem? V Railsimu? Obávám se, že v reálu byste to bez lítajících kufrů nezvládl. Ono totiž STŘEDNÍ zrychlení 1 m/s2 sice teoreticky umožňuje zastavit ze 160 na kilometru, ale to zrychlení se jaxi nevyvine a nezanikne skokově, tudíž vzhledem k náběhu a doběhu musí být ta hodnota ustáleného zrychlení na křivce už podstatně vyšší...
Aneb proč je nutným předpokladem pro jízdu nad 120 funkční přenos na loko? No protože když valim stošede a po průjezdu okolo volna mi skočí žlutý kód, není čas váhat a musím hned (HNED!!!) zabrzdit.

KarelF: ani neobtěžoval nechat zpoždění ohlásit zřejmě RJ nemá zpoždění a není to potřeba oznamovat.
No kdo asi na nádraží hlásí? Myslíte, že RJ má na nádražích vlastní reproduktory?? :-)

za příjemných 333 Kč IN50
Tudíž jako náhodný cestující za 666? To moc příjemná cena není...

RJ skončilo předraženou a nespolehlivou službu fakt zájem nemám
Předražené je snad to pendolíno, ne? A spolehlivost - nóóó, víme, jak RJ dojel do Ostravy? (kolik z toho stahnul?)
Jinak i v pinďovi jsem zažil i větší zpoždění...
02.10.2011 (20:16)  
Karel, vidite, ja som za prijemnych 230 Kc isiel v business abteil co je niekolkonasobne pohodlnejsie ako Potemkin. "Svacinku" v udajnej hodnote 60 Kc som nemal, ale za usetrenych 100 Kc som si ju kludne mohol dokupit. A este k tomu som dostal skvely matovy caj.
registrovaný uživatel KarelF 
02.10.2011 (15:58)  
Dobrý den,
jak moc konkurence nevím. 28.9. jsem vypravoval přítelkyni do Olomouce vlakem SC Pendolíno za příjemných 333 Kč IN50 1 třída včetně místenky. V ceně je svačinka v hodnotě cca 60-100 Kč na kterékoliv jízdné 1 třídou. Při každo týdenním ježdění se na Junior In Kartu investice do INKarty 50 vrátí za cca 2 měsíce. Takže RJ u přítelkyně asi ne. U mne určitě ne 2 důvody cena a čas jízda trvá o 31 minut déle než Pendolinu do Olomouce a 1 hodinu déle do Ostravy. Takže to jen tak o cenách, rychlosti a službách. Pendolino přistaveno o 20 minut dříve uklizeno sice zběžně na nástupišti, ale uklizeno pečlivě a pěkně. Personál ochotný a slušný nelze nic vytknout.
Ted k RJ protože jsem byl zvědavý na konkurenci koukám po odjezdu Pendolina a na stejné nástupiště měl být přistaven i RJ to se stalo v cca 11:17 na nástupiště se nahrnuli desítky lidí a čekali v 11:22 vlak nikde. Očekával bych aspoň příjezd 5 minut před, aby si lidé v klidu nastoupili. V 11:25 vlak nikde zpoždění neoznámeno z RJ se nikdo ani neobtěžoval nechat zpoždění ohlásit zřejmě RJ nemá zpoždění a není to potřeba oznamovat. Vlak přijíždí 11:32 s vysmátým strojvedoucím a jeho pomocníkem jako by se nic nestalo a odjíždí 11:40. Po celou tuto dobu výpravčí nechává vlakovou cestu postavenu a pár vlaků čd odjíždí později kvůli RJ. Takže tím u mne RJ skončilo předraženou a nespolehlivou službu fakt zájem nemám.
Ještě jeden postřeh ČD vlaky přijíždí a odjíždí v hlášení nadražních rozhlasů RJ přistavuje. Celkem to chápu provozovatel rozhlasových hlášení čd nebo sždc se tím zříká odpovědnosti za přistavení nebo nepřistavení vlaku ze strany RJ.
Jinak by mne také zajímalo zda sždc účtuje panu majiteli RJ dvoj sazbu za tahání toho postrku. Mimo jiné ten postrk vypovídá o kvalitě lokomotiv když je to nutné takto si jistit. Karel.
registrovaný uživatel Mraky_  mail  
02.10.2011 (13:11)  
Pro pobavení - ČD všude prohlašují, že nastálé změny nejsou z důvodu konkurence. Oproti tomu - v pátek jedu pinďou z Prahy do Ovy a slečna rozdává vodu zdarma ... a paní se ji zeptá, co se stalo, že dávají vodu zdarma? A slečna bezelstně - že protože mají konkurenci ... :D
01.10.2011 (16:43)  
jmenome 01.10.2011 (9:36) [E] [X] Chtěl jsem se zeptat: Co čeká...ne, ne. Zeptám se později.
Tak tedy: co čeká cestující vlaků IC 1016 a IC 1015 při dnešní plánované výluce v trati Ostrava hl.n.-Ostrava Střed? ( trať 321 a 323 ).Výluka se koná od 16.00 do 21.20 hod. (Viz www.cd.cz- opatření v dopravě tam uvedené se týkají pouze vlaků ČD. Opatření k vlakům RJ nejsou na serveru RJ ani na SA. Asi jsem slepý nebo nevidím, popř. jsem se nenaučil číst.
01.10.2011 (9:43)  
Ad Jiří Struška:
RJ je skutečně konkurencí Českým drahám. Z toho vyplývá, že si cestující již může na trase mezi Prahou a Ostravou (Havířovem) vybrat, se dvou vlakových dopravců. To znamená, že může použít ČD nebo RJ.
FRK
01.10.2011 (9:36)  
Chtěl jsem se zeptat: Co čeká...ne, ne. Zeptám se později.
registrovaný uživatel Kakov 
30.09.2011 (22:45)  
Jiří Struška: můžu se prosím zeptat, co to vydeo mělo ukázat, nějak jsem nepochopil co jste tím chtěl říci, děkuji
30.09.2011 (21:30)  
Aleš Liesk.: Když brzdím z 160 na 0 na 1000 m (tj. od klacku ke klacku), tak je to skoro přesně 1 m/s2 a nevšiml jsem si, že by se lidi rovnou odváželi na chirurgii. :-)
Ale jinak díky za přehled.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko