..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 46      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ujetej 
22.10.2011 (7:36)  
Toto se mi dostalo do rukou.
Tohohle podporujete? Jednou budeme litovat.

iDNES.cz | Alexej Litvin | O autorovi
reklama
"Bílá kniha 2"
blog.iDNES.cz › Společnost
15.10.2011 13:50:00
"Žlutý Číňan“ v Čechách. Je všeobecně známo, že v Asii si s kopírováním konkurence (plagiátem) hlavu nelámou. Řídí se pravidlem „uděláme to, co dělají oni, ale za třetinu ceny“. Čína má v plagiátorství prim – má svůj mercedes a nespočet dalších výrobků světových značek. Číňané ale ještě nevědí, že v České republice mají v tomto oboru podnikání silného konkurenta – „žlutého“ Radima Jančuru (dále RJ).

V té době v ČR legálně působí agentura GTS International s nabídkou pracovních a au pair pobytů. RJ přebírá její know-how a vydává vlastní katalog s nabídkou mládežnických programů. Je namístě zmínit, že agentury nabízející služby pro mládežníky často zneužívaly výhody, které jim dodavatelé za účelem podpory mládežnických programů poskytovali, např. zlevněné letenky a další služby. Tehdejší dlouhodobý obchodní ředitel ČSA pan Ulman v tyto praktiky uvěřil teprve, když se jeho fotografie, kterou za tímto účelem poskytnul, zaskvěla na studentské průkazce opravňující jejího držitele k uplatňování mládežnických slev.

V roce 2007 byla v časopise Marketing & media otištěna stať věnovaná plagiátorství. Cituji: «Poslední dobou se objevilo několik případů podezření z napodobení reklamy. Někdo to řeší vtipnou tiskovou zprávou, jiní se hodlají soudit a podávají stížnosti. Hodnocení originality nápadů a plagiátorství je úkol složitý a nevděčný… Cestovní kancelář GTS International, nabízející služby především studentům, také podá stížnost k Radě pro reklamu, a to na společnost Student Agency za plagiátorství reklamy. Podle GTS int. od nich Student Agency "opisují" více než dva roky. "Podle nás se jedná o jasnou nápodobu a domníváme se, že zcela účelovou," říká Alexandra Hroncová, PR marketing communication manažer společnosti GTS.“ („Jak je těžké být v reklamě originální“, Marketing & media, č.:26, 25.06.2007). Za nějaký čas společnosti GTS International ukončila svoji činnost.

http://jihlava.idnes.cz/modry-ma-spory-se-zlutym-konkurencni-prepravci-se-soudi-kvuli-dluhum-1k9-/jihlava-zpravy.aspx?c=A110930_184238_jihlava-zpravy_brd .

http://www.k-report.net/discus/messages/2484/223510.html?1318080798).

www.letuska.cz. Naše společnosti pořádala pravidelné proškolování provizních prodejců a uživatelů tohoto systému. Mezi nimi se objevil tehdy ještě skromný RJ. Netrvalo dlouho a vsadil na stejnou kartu - prodej letenek přes internet.

Časem podnikateli RJ v rozletu začal překážel nejvíc ze všeho portál www.letuska.cz . Do varu ho přiváděl slogan „Letuska.cz – jednička na trhu letenek“. Lidé se mě ptají, co za tím sloganem stojí. Je to jednoduché – Letuska.cz byla první a dosud je uznávaný a oblíbený portál. Pro naši firmu představuje nezpochybnitelné rodinné stříbro. Mnohokrát byla v nejrůznějších anketách a soutěžích vyhlašována na prvním místě. A nakonec má stálé zázemí věrných zákazníků. Přívětivost rezervačního procesu podpořená profesionálním zázemím našich kolegů ve firmě je ta nejlepší vizitka.

V roce 2006 se RJ vyzbrojit proti naší firmě dalším bojovým arzenálem – vydíráním a výhružkami. Dostali jsme ultimátum – buď skončíme s reklamou o jedničce na trhu letenek, nebo nás zničí. Řečeno to bylo jasně a srozumitelně. Na podporu svého snažení se vybavil xenofobní terminologií o své „české“ firmě bojující proti „ruskému kapitálu“. Mezi hospodskými štamgasty si mohl zalibovat „mí lidé mi rozumějí“ .

mailto:jancura@studentagency.cz] Sent: Thursday, April 19, 2007 7:06 PM
To: Šárka Litvínova; Ševčíková Eva Subject: pozdrav ze Student Agency


V žádném případě vás nechci ukecávat, abyste do Varů přestali jezdit. To je opravdu jen a jen vaše věc. Nás rozjetí každé linky stojí 1,5 mil na každý bus. 500 tisic akontace, zbytek ztráta na první měsíce provozu. A zda je konkurent ČSAD s Karosama, nebo soukromník slepšíma busama, to je fuk. Naopak karosová ČSAD je mnohem méně předvidatelná konkurence, mají zisky z dotované dopravy, často si ani nevšimnou, že prodělávají... Však to znáte, čistili jste linku do Varů dlouhá léta:-).

Jeden zajimavý návrh pro vás však mám. Jak asi víte, již před časem jsem Josefovi několikrát nabízel, že koupíme domenu www.letuska.cz. Nabízel jsem vám neuvěřitelných 15 mil Kč bez DPH a to jen za tuto doménu. Obsah této domény (například původní letuška atd) by zůstal váš. Vzhledem k tomu, že marketing směřujete na www.superletuska.cz, tak byste o svou identitu nepřišli. Samozřejmě byste tímto přišli i o část obratů...

----Original Message----- mailto:jancura@studentagency.cz] To: Josef Trejbal; Kala Vladimír; Buchtová Věra Suno fee 0 Kč jsme nabídli zatím jen dvěma institucím, kde jsme tušili, že nemáme šanci vyhrát. Vyhráli jsme nakonec jen v jedné z nich... Mám však jiný problém - v marketingových kampaních označuješ letušku jako jedničku na trhu... Já tě za to k soudu popotahovat nebudu... ale udělám něco jiného - od ledna spustím linku Praha Karlovy Vary. Od Listopadu do konce roku nám má přijít 10 nových autobusů určených pro linku Zlín - Praha a České Budějovice - Praha. Pokud z veškerého marketingu - včetně tramvaje v Brně nezmizí do měsíce označení "Letuška - jednička na trhu", pak požádám o licenci na Linku Praha - Karlovy Vary. Budeme jezdit za 99 Kč, každou celou hodinu. Mimochodem 4 z těch 10 busů jsou první testovací IRIZARY (tedy stejné jako máte vy). Ve všech námi koupených busech za poslední 2 roky už máme kožená sedadla a individiální audio video systém atd atd. Byla by to hračka vás z této linky vytlačit. Náš hlavní manažer dopravy to navrhuje už od doby, kdy jste "zabloudili" do Brna. Prober to s panem Litvínem… Budeme si tě více všímat:-). A to nejen ve feečkách, ale i v reklamě. Náš marketing dostal dalších 10 mil Kč do konce roku a mají všude, kde se objeví letuška nasadit dvoujnásobnou reklamu.:-) „Trestnou výpravu“ na autobusovou linku Praha – Karlovy Vary Radim Jančura jak sliboval, tak i podniknul v únoru 2007 s jízdným 50,-Kč!: "Dáváme Asianě tři až pět měsíců. Nepřišli jsme jí na tuto linku konkurovat, ale vystřídat ji," ohlásil to v tisku sebevědomě Jančura. (Profit, č.: 6, str.: 29, 05.02.2007). V Karlových Varech našel nečekaně rychle společnou řeč s ředitelem Dopravního podniku Ing.Pavlem Bohánkem, který mu „daroval“ lukrativní odjezdovou platformu č.1., právě tu, kterou ještě před rokem nemohl pro Asianu přesunout „z loajality ke stálým místním dopravcům“.


Ve stejném roce 2007 SA vytlačili z pravidelné linkové dopravy i firmu Capital Express: „Praha. - Boj autobusových dopravců na dálkových trasách má první velkou oběť. Na konci února skončí se všemi pravidelnými linkami autobusová společnost Capital Express. "Nebudeme dál dělat linkovou dopravu, poslední dva roky byla prodělečná. Zaměříme se na nepravidelnou přepravu," uvedl šéf firmy Karel Rojko… Firma v posledních letech otevřela i linku na Slovensko a jezdila mezi Prahou a Ostravou. Největší konkurent firmy, společnost Student Agency, podle svého šéfa Radima Jančury zřejmě posílí některé linky na Slovensko…“ (Zdroj: Mladá fronta Dnes, č.:46, str.:1, 23.02.2007 .)

Černá a bílá jsou dva kontrasty. V ekonomice se asociují s nelegálním černým podnikáním a legálním bílým. Mezi nimi se vytváří šedé rozhraní. Šedá ekonomika je všude tam, kde lze obcházet zákony v podobě daňových úniků, porušování pravidel provozu, zákoníku práce. Do šedé ekonomiky patří také protekce a korupce, tedy získávání nelegálních výhod. Podle odhadů ekonomů se v ČR v šedé ekonomice angažuje několik desítek tisíc občanů. Celková produkce „černé“ a „šedé“ ekonomiky představuje podle odhadu některých ekonomů až 50% HDP. „Šedou“ sférou protéká každoročně přibližně 600 miliard korun.

P.S. Perlička na dně - o kriminálních zápletkách kolem náhradních dílů, které byly ukradeny v Asianě a instalované v autobusech SA: Není to tak dávno, co byl zproštěn obvinění z krádeže náhradních dílů do našich autobusů bývalý zaměstnanec Asiany. Prodával je osobně podnikateli roku RJ, který to také potvrdil do policejního protokolu. Původní rozsudek uznal obviněného vinným ze spáchání trestného činu zpronevěry a byl vydán trestní příkaz na jeden rok odnětí svobody s dvouletým odkladem a náhradu škody ve výši 229.328,-Kč. Policie ČR odvedla kvalitní práci, zachytila zbytek kradených předmětů a shromáždila důkazy proti zloději. Soud se ovšem přiklonil k verzi obžalovaného, že zadržené předměty v hodnotě stovek tisíc korun zakoupil za basu piv v zahraničí. I advokát obžalovaného byl překvapen velkorysostí soudu.
registrovaný uživatel KarelF 
16.10.2011 (4:44)  
Karel Kovářík:
Asi ta hosteska by pomohla, mne to trvalo cca necelých 5 minut.
Paolo:
Ano máte pravdu na IN 100 jsem zapoměl a navážu hned na
SIM:
já ji zaplatil zdarma jsem ji fakt nedostal respektive zdarma ji dostala přítelkyně ode mne.
Strojvudce88:
Tak trochu jsem se snažil a zjistil, že zpravidla odjíždí pozdě už z Smíchova a napadlo mne, že buď je to tah, že za to pak jako může sždc a nebo je to chyba úklidu těžko říci. Ale vlaková cesta je postavena na čas a pak se čeká. Takže bych to spíš viděl na strategii jak je ta sždc zlá. Je to, ale moje doměnka a jezdí pozdě už z Smíchova faktický důvod proč to je neznám.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
14.10.2011 (10:26)  
Prastravak:
Rozkradení.
13.10.2011 (22:17)  
socializace ztrát, kapitalizace zisku..
co to je prosím? my to v politické ekonomii nebrali
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
13.10.2011 (8:54)  
SIM:
Ne - až bude platba za přepravy obě dopravní cesty tuna/km stejná. Osobní doprava to pokřivené má "od přirození" pokud vím tak busy neplatí, nic (vyjma sníženého mýta) provozovatelé vlaků os. přepravy samozřejmě něco cálují. Pak si může třeba takový docent Žemlička z JIKORDu plácat snadno játra cenami infantilně vycucanými z palce, jak je ta silniční doprava neuvěřitéélně laciná a je třeba rušit vlaky. Není tu jiné vlákno, které se této ukrutánské zhovadilosti věnuje?
registrovaný uživatel Sim 
12.10.2011 (12:09)  
Petr budvar > az se narovnaji podminky ... tim myslite, ze az se bude za osobak platit myto stejne jako za nakladak?
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
11.10.2011 (21:38)  
SIM:
Kamiony samozřejmě ne, jsou každý jiné barvy a velmi nápaditě ozdobeny. Ponejvíce kvalitní kolotočářský design s převahou jasných barev dozdobený nápaditými kolážemi. To jsem odbočil. Jenže všichni používají silnici, stejně jako třeba pán se škodou Favo jezdivší pouze občas. Špinavost celého podnikání na silnici spočívá v tom,že pán s Favem vyjede čas od času a takových je drtivá většina a vpodstatě my všichni tak dotujeme podnikatelům v kam. dopravě zisky. Stačí porovnat ceny za které poskytuje dc SŽDC versus poplatky placené za soupravu (za hrtkm?). ČDc platí neskutečně moc, nemaje úlev, oproti kam. Už jsem to někde psal - socializace ztrát, kapitalizace zisku, tak bych onen nepoměr nazval.. Pokud podmínky skutečně nesrovnají tak nemá cenu o ztrátovosti železnice vůbec mluvit!
registrovaný uživatel Space 
11.10.2011 (0:14)  
Vskutku dříve, než ode mne? :)

Petráku, Petráku, to je už podruhé...
10.10.2011 (11:53)  
KarelF: O to nic, sleva IN50 je fajn. Proti tomu žádná. Ale co já mám zkušenost, tak nikomu (ani studentům) se nechtělo dávat 600 korun za tehdejší aplikaci In-Junior, natož aby za to nyní dávali 1300 korun (či kolik to teď stojí). Návratnost tam je, ale hodně lidí nechce investovat do té aplikace. Možná by je to při placení přešlo, možná ne. Ale to byste viděl sám. :-) Nicméně bych rád ještě jednu odpověď od Vás: proč jezdí RegioJet ze Smíchova opožděn? Včera jsem jel právě vlakem RegioJetu z Prahy a odjíždělo se o pět minut později, o něco pozdější byl i příjezd. Ale proč to teda tak je, když jste psal, že to jsou stálá zpoždění? Kde se berou? Prosím o případné odpovědi na mé další otázky z komentáře 5. 10. 2010, 21:38. Děkuji.
registrovaný uživatel Sim 
09.10.2011 (17:24)  
KarelF > Tedy při slevě nabídnuté ČD například IN 50

Zvlastni. Ja si slevu u CD musel narozdil od vas zaplatit. A stale se s ni nedostavam v Pendolinu na uroven cen zlutych ... cim to je?
  1 2 3 4 5 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko