Katovice — Polský zájmový spolek CSMK si Vás dovoluje prostřednictvím magazínu ŽelPage pozvat na jízdu zvláštním vlakem po Hornoslezské průmyslové oblasti (GOP) a Těšínském Slezsku. Jízda se uskuteční v sobotu 17. září 2011. Výchozím i koncovým bodem jsou Katovice (Katowice). Odjezd vlaku je naplánován na 7.11 ráno a návrat bude ve 21.45. Cestovat se celý den bude typickým polským vozidlem - elektrickou jednotkou EN57 přezdívanou Kibel. Jde o možnost projet si také tratě, kde není provozována osobní doprava, nasát atmosféru průmyslové aglomerace podobné "Ostravsko-karvinskému revíru" či poznat nové přátele.
Do a z Katovic lze cestovat z našeho území nočními vlaky přes Zebrzydowice (Ostravu, Bohumín) nebo ranním autobusem z Cieszyna. Teoreticky je možné nastoupit i v Bílsku (Bielsko-Biala), Skočově (Skoczów) či Těšíně (Cieszyn); nebo naopak vystoupit v jiné stanici po cestě. V tomto případě tento záměr organizátorům oznamte. Cena jízdenky v tomto případě zůstává nezměněna.
Speciální nabídkou navíc pro všechny ostatní zájemce (nejen pro oficiální účastníky celé akce) bude možnost jízdy po těšínském trianglu (Cieszyn - Marklowice - hraniční most - Český Těšín - hraniční most - Cieszyn). Pokud dorazíte na 10 hodinu na nádraží v Cieszynie a zaplatíte 10 zlotých nebo 60 korun (děti do 10 let zdarma), pak máte možnost absolvovat tuto jedinečnou jízdu třemi směry, dvakrát přes Olzu, z jednoho státu do druhého a zpět. Přeshraniční provoz mezi Českým Těšínem a Cieszynem byl ukončen 12. prosince 2009. Polský Cieszyn se stal mj. místem setkání českých a polských fanoušků železnice. Letos jako překvapení vystavil dopravce Przewozy Regionalne moderní jednotku jednotku EN 75 (Stadler FLIRT) na spoj z Katovic. Ta sklidila veliký zájem od účastníků.
Cena za celou jízdu vlakem činí 99 zlotých, čili podle momentálního kurzu přibližně 580 českých korun. Budou přijímany obě měny v případě, že organizátorům oznámíte svůj záměr se jízdy zúčastnit a svou solventnost prokážete při nástupu do vlaku zaplacením patřičného obnosu (podle aktuálního kurzu v korunách, zlotých či eurech). Pokud se rozhodnete jízdu absolvovat, prosím sdělte tuto skutečnost na český kontaktní mail martin.ostruszka@seznam.cz nebo případně přímo polským organizátorům csmk@wp.pl. Pokud by jste přijeli bez ohlášení "na poslední chvíli", pak rozhodně nebudete odmítnuti. V ceně jízdenky je k dispozici minerální voda po celou dobu jízdy. Bude možné si rovněž zakoupit přímo ve vlaku čaj, kávu, nějaké sladkosti a železniční literaturu. Při delších zastávkách bude možnost "odskočit" si do blízkého obchodu, bufetu nebo hospody pro další pochutiny, dle instrukcí organizátorů. Doporučujeme, pokud vlastníte, vzít si sebou reflexní vestu (určitý počet zajistí i organizátoři) pro požadovanou zvýšenou bezpečnost při pohybu mimo vlak a v kolejišti při plánovaných fotostopech. Pamatujte, že jste povinni dbát všech pokynů organizátorů v průběhu celé akce. Buďte rovněž pamětliví ohleduplnosti k ostatním účastníkům akce.
místo | příjezd | odjezd |
---|---|---|
Katowice | 7:11 | |
Bielsko Biała Główna | 8:13 | 8:20 |
Skoczów | 8:59 | 9:24 |
Goleszów | 9:33 | 9:40 |
Cieszyn Mnisztwo | 9:57 | 10:02 |
Cieszyn | 10:08 | 10:10 |
Cieszyn Marklowice | 10:19 | 10:26 |
Český Těšín | 10:35 | 10:45 |
Cieszyn | 10:50 | 10:55 |
Chybie Mnich | 11:34 | 11:44 |
Strumień | 11:57 | 12:04 |
Dębina | 12:09 | 12:16 |
Pawłowice Śląskie | 12:20 | 12:35 |
Studzionka | 12:38 | 12:45 |
Warszowice | 12:51 | 13:20 |
Żory Baranowice | 13:26 | 13:36 |
Żory | 13:42 | 13:52 |
Rybnik | 14:12 | 14:14 |
Sumina | 14:28 | 14:38 |
Jejkowice | 14:56 | 15:03 |
Rybnik | 15:17 | 15:42 |
Leszczyny | 15:50 | 15:59 |
Łaziska Kopanina | 16:24 | 16:29 |
Tychy | 16:49 | 16:54 |
Katowice Ligota | 17:06 | 17:11 |
Ruda Kochłowice | 17:27 | 17:34 |
Zabrze Makoszowy | 17:58 | 18:05 |
Gliwice Sośnica GsB | 18:11 | 18:21 |
Gliwice Sośnica | 18:25 | 18:47 |
Gliwice | 19:01 | 19:11 |
Zabrze Makoszowy Kopalnia | 19:30 | 19:40 |
Zabrze Makoszowy | 19:42 | 19:56 |
Hajduki | 20:28 | 20:34 |
Gottwald | 20:41 | 20:51 |
Katowice | 21:45 |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Projizdel jsem autobusem nekolikrate kolem roku 2000 a byla to krasa, tramvajove trati lemovane snad jeste secesnimi sloupy mizely v prastarych, neudrzovanych parcich a vynorovaly se mezi opryskanymi (nebo v pripade rezneho zdiva uz temer cernymi) cinzaky.
Mnohokrat jsem se chtel vratit a nikdy mi to poradne nevyslo.
Do Wisly se také uvažovalo jet, tentokrát to ale ještě nebude. Tak snad při třetí jízdě.
Čas strávený v EN57 bude opravdu dlouhý, alespoň bude k dispozici jednotka s látkovými sedadly - klasické plastové lavice to naštestí nebudou :)
Tříba: Podobných bláznů bude v Polsku asi víc, vzhledem k tomu že "kible" létají na vlacích InterRegio přes celou zemi. Z Krakova do Varšavy je to slabých 300 km :-)
Mimochodem, patří ten zmíněný Flirt EN75 vůbec Przewozům, nebo maršálkovi? Slyšel jsem, že všechny slezské Flirty bude teď provozovat nový dopravce Koleje Śłąskie.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.