..: Trať z Mělníka do Mšena je ve špatném stavu, zastavuje se provoz :..

MUV 69, Mšeno, foto: Strnda Mšeno — Neděle 14. září bude zatím posledním dnem, kdy se cestující budou moci svézt po středočeské železniční trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem. Od 15. září České dráhy totiž nahrazují všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou, která u některých spojů pojede již ze stanice Skalsko. Důvodem zavedení NAD je havarijní stav železničního svršku, který dospěl až do stavu, kdy bylo nutné v celém traťovém úseku zavést trvalé omezení rychlosti na pouhých 10 km/h, které prakticky znemožňuje efektivní vedení jakýchkoli vlaků osobní dopravy a v důsledku se rovná zastavení provozu. České dráhy na svém webu omezení provozu v úseku Mělník - Mšeno avizují do konce října, přičemž v závěru desátého měsíce by mělo dojít k zastavení provozu v celé délce trati, tedy až do Mladé Boleslavi. Již nyní je však jasné, že cestující se po trati nesvezou po mnohem delší dobu.

SVP-74.018, foto: Louis Armstrong Problémy s infrastrukturou, jejímž správcem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), se na trati postupně objevují již řadu měsíců. Na trati vzniklo několik pomalých jízd, i stovky metrů dlouhých, které pravidelně u některých vlaků způsobovaly mírná zpoždění v řádu minut v závislosti na typu hnacího vozidla, adhezních podmínkách a počtu cestujících. To potvrzuje i mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský: „Část tratě v úseku Mělník - Mšeno je dlouhodobě v horším stavu. Z těchto důvodů jsme v části úseku již v červenci snížili rychlost z 50 km/h na 20 km/h, dále k 15. září snížíme v celém úseku rychlost na 10 km/h a také bude snížen možný nápravový tlak, vše z důvodu bezpečnosti železničního provozu,“ říká Ptačinský. Termín skončení výluky a znovuobnovení provozu přitom není zatím na obzoru: „V současné době SŽDC žádá Drážní úřad o omezení provozování dráhy, na základě čehož bude úsek vyloučen z provozu. Nyní SŽDC zadává jednostupňovou dokumentaci, která bude řešit rozsah nutných opravných prací. Za předpokladu finančního pokrytí opravy předpokládáme v 1. čtvrtletí vysoutěžení zhotovitele a následnou realizaci pak ve 2. čtvrtletí příštího roku,“ dodává Šťáhlavský. Otázkou však zůstává, zda by se příprava oprav neměla začínat dříve než při zastavení provozu a takto havarijním stavu.

Tabulka: Přehled pomalých jízd v trati Mělník - Mšeno, stav k 8. 9. 2014. Zdroj: SŽDC
Začátek úsekuKonec úsekuDélka úsekuTraťová rychlostPomalá jízda
km 4,780km 4,840 60 m40 km/h20 km/h
km 6,080km 6,580 500 m50 km/h20 km/h
km 17,370km 19,8502 480 m50 km/h20 km/h
km 20,350km 20,850 500 m50 km/h20 km/h
km 22,080km 22,275 195 m50 km/h20 km/h

Komplikací pro cestující bude po zahájení výluky i plánovaná podoba náhradní dopravy. Ta totiž nebude ve Mšeně z důvodu uzávěry komunikace zajíždět k nádraží a nebude tak zajištěn přestup mezi některými vlaky a autobusy pro cestující tranzitující přes tuto stanici, případně bude vcelku složitý s delší časovou prodlevou.

Odkaz: Výlukový jízdní řád (PDF)

Zdroje: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.9.2014 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
11.09.2014 (8:49)  
Tomáš Kraus: Kdyby se předem naplánovalo zastavení provozu na této lokálce a k tomu nějaká smysluplná náhrada autobusy...
...tak cirkev lokalkistu vyhlasi dzihad. Pokud nekdo chce zastavit provoz na nejake lokalce, pak je toto nejlepsi cesta. Bohuzel.
registrovaný uživatel Indi  mail  
11.09.2014 (8:43)  
Zdráhám se uvěřit, že tato situace vznikla opravdu je diletanstvím SŽDC, o němž sice nepochybuji, ale toto je už dost přes čáru. Spíš bych tipoval, že jde o elegantní způsob státu jak se zbavit podfinancované tratě a příliš nepobouřit. Tak místo "rušíme trať", se nechá polorozpadnout, provoz se z bezpečnostních důvodů zastaví, úvahy o plánování opravy se odsunou na za půl roku, kdy už si všichni zvykli na NAD, po čase zmizí pár kolejnic do sběru, vyroste náletová břízka mezi pražci, prohlásí se, že toto už se opravit nedá... A v lepším případě, přihodí-li něco EU, se zbytky tratě demontují, zalije se to asfaltem a udělá se cyklostezka... Uvidíme za rok... Rád bych se mýlil.
registrovaný uživatel PepaN 
11.09.2014 (8:00)  
Joska Holibajda: neřekl bych, že tam jezdí lidí o tolik méně než třeba na jiných lokálkách. Víkendy jezdí výletníci a ráno jezdí lidé do Boleslavi, odpoledne z Boleslavi do/z práce, škol...
Nevidím důvod proč obhajovat tento stav, když SŽDC dostává na každou trať od vlastníka - tedy státu - peníze na údržbu, a kdyby se ty pražce měnily průběžně, nevypadalo by to tam jako teď...
11.09.2014 (6:12)  
Já to vidím jako konec téhle lokálky. Pro tranzitní dopravu je nepoužitelná (ME-MB je kratší a rychlejší přes Všetaty) a obce položené na trati těch cestujících moc "nedají". A že tam o letních víkendech jezdí cestujících "víc než málo" (tedy že naplní šukafon někdy i z 90%), to trať asi nezachrání.
Nepřekvapuje mě to, jedná se o jednu z těch lokálek, u kterých jsem čekal provozování jen do "vyježdění". A ani bych se za nějakou generální rekonstrukci nepral. Ty vesnice podél trati mohou mít dohromady maximálně 10.000 obyvatel a kdybychom v této zemi měli pro každých 10.000 obyvatel udržovat 49 km trati, bylo by v republice asi 50.000 km.
registrovaný uživatel Kakov 
10.09.2014 (22:25)  
vysvětlení pro nechápající:

je vidět, že asi nepracujete ve státním sektoru, ten se totiž vyznačuje několika charakteristikami:

1) činnost, ani výkon se nepožaduje

2) hlavní je setrvat při vaření kávy, zkrátka všechno je tak složité, že je nejlepší nědělat nic

3) upřednostněni jsou vždy lidé starý a neschopný před kýmkoliv

suma sumárum, je zázrak, že se něco děje teď.....

kdo by si přál, rád mu soukromě napíšu, jak toto vypadá v praxi konkrétně
10.09.2014 (22:21)  
"Problémy s infrastrukturou" se neobjevují "již řadu měsíců", ale několik desetiletí. Už když jsem tu jel poprvé roku 1979, vypadala trať, zejména v okolí Lhotky a z Kaniny do Mšena, jako nějaká kolchoznická vlečka ve stepích středního Ruska. Je až neuvěřitelné, kolik toho po několik desetiletí neudržovaný svršek i spodek dokážou vydržet.
registrovaný uživatel Gralle 
10.09.2014 (22:10)  
Standartní situace.Diletanské vedení SŽDC opět něco prosralo,ale vždyť se zase tolik neděje.
10.09.2014 (22:06)  
a ještě ilustrační foto místní traťovky - místo aby se dělala pořádná práce, zejména souvislá výměna pražců, tak si (tak jako jinde) dělají v pracovní době benefit domů do kamen. Všude jinde vem to čert, ale když se mi štreka rozpadá pod zadkem, je to celkem drzost

to úplné vyloučení má nastat kdy?
10.09.2014 (22:05)  
Tak ono jestli je desítka na pěti kilometrech, deseti nebo dvaceti, to už je celkem jedno. Prostě to znemožňuje rozumný provoz tak jako tak.
10.09.2014 (22:03)  
„V současné době SŽDC žádá Drážní úřad o omezení provozování dráhy, na základě čehož bude úsek vyloučen z provozu. "

no to je výborný, hlavně že všichni měli plnou hubu toho jak to půjde desítkou projet

zrovna tak nechápu proč se dává 10km/h na celý úsek, včetně míst která jsou po obnově v 80.letech na betonových pražcích
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko