Mšeno — Neděle 14. září bude zatím posledním dnem, kdy se cestující budou moci svézt po středočeské železniční trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem. Od 15. září České dráhy totiž nahrazují všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou, která u některých spojů pojede již ze stanice Skalsko. Důvodem zavedení NAD je havarijní stav železničního svršku, který dospěl až do stavu, kdy bylo nutné v celém traťovém úseku zavést trvalé omezení rychlosti na pouhých 10 km/h, které prakticky znemožňuje efektivní vedení jakýchkoli vlaků osobní dopravy a v důsledku se rovná zastavení provozu. České dráhy na svém webu omezení provozu v úseku Mělník - Mšeno avizují do konce října, přičemž v závěru desátého měsíce by mělo dojít k zastavení provozu v celé délce trati, tedy až do Mladé Boleslavi. Již nyní je však jasné, že cestující se po trati nesvezou po mnohem delší dobu.
Problémy s infrastrukturou, jejímž správcem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), se na trati postupně objevují již řadu měsíců. Na trati vzniklo několik pomalých jízd, i stovky metrů dlouhých, které pravidelně u některých vlaků způsobovaly mírná zpoždění v řádu minut v závislosti na typu hnacího vozidla, adhezních podmínkách a počtu cestujících. To potvrzuje i mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský: „Část tratě v úseku Mělník - Mšeno je dlouhodobě v horším stavu. Z těchto důvodů jsme v části úseku již v červenci snížili rychlost z 50 km/h na 20 km/h, dále k 15. září snížíme v celém úseku rychlost na 10 km/h a také bude snížen možný nápravový tlak, vše z důvodu bezpečnosti železničního provozu,“ říká Ptačinský. Termín skončení výluky a znovuobnovení provozu přitom není zatím na obzoru: „V současné době SŽDC žádá Drážní úřad o omezení provozování dráhy, na základě čehož bude úsek vyloučen z provozu. Nyní SŽDC zadává jednostupňovou dokumentaci, která bude řešit rozsah nutných opravných prací. Za předpokladu finančního pokrytí opravy předpokládáme v 1. čtvrtletí vysoutěžení zhotovitele a následnou realizaci pak ve 2. čtvrtletí příštího roku,“ dodává Šťáhlavský. Otázkou však zůstává, zda by se příprava oprav neměla začínat dříve než při zastavení provozu a takto havarijním stavu.
Začátek úseku | Konec úseku | Délka úseku | Traťová rychlost | Pomalá jízda |
---|---|---|---|---|
km 4,780 | km 4,840 | 60 m | 40 km/h | 20 km/h |
km 6,080 | km 6,580 | 500 m | 50 km/h | 20 km/h |
km 17,370 | km 19,850 | 2 480 m | 50 km/h | 20 km/h |
km 20,350 | km 20,850 | 500 m | 50 km/h | 20 km/h |
km 22,080 | km 22,275 | 195 m | 50 km/h | 20 km/h |
Komplikací pro cestující bude po zahájení výluky i plánovaná podoba náhradní dopravy. Ta totiž nebude ve Mšeně z důvodu uzávěry komunikace zajíždět k nádraží a nebude tak zajištěn přestup mezi některými vlaky a autobusy pro cestující tranzitující přes tuto stanici, případně bude vcelku složitý s delší časovou prodlevou.
Odkaz: Výlukový jízdní řád (PDF)
Zdroje: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty
...tak cirkev lokalkistu vyhlasi dzihad. Pokud nekdo chce zastavit provoz na nejake lokalce, pak je toto nejlepsi cesta. Bohuzel.
Nevidím důvod proč obhajovat tento stav, když SŽDC dostává na každou trať od vlastníka - tedy státu - peníze na údržbu, a kdyby se ty pražce měnily průběžně, nevypadalo by to tam jako teď...
Nepřekvapuje mě to, jedná se o jednu z těch lokálek, u kterých jsem čekal provozování jen do "vyježdění". A ani bych se za nějakou generální rekonstrukci nepral. Ty vesnice podél trati mohou mít dohromady maximálně 10.000 obyvatel a kdybychom v této zemi měli pro každých 10.000 obyvatel udržovat 49 km trati, bylo by v republice asi 50.000 km.
je vidět, že asi nepracujete ve státním sektoru, ten se totiž vyznačuje několika charakteristikami:
1) činnost, ani výkon se nepožaduje
2) hlavní je setrvat při vaření kávy, zkrátka všechno je tak složité, že je nejlepší nědělat nic
3) upřednostněni jsou vždy lidé starý a neschopný před kýmkoliv
suma sumárum, je zázrak, že se něco děje teď.....
kdo by si přál, rád mu soukromě napíšu, jak toto vypadá v praxi konkrétně
to úplné vyloučení má nastat kdy?
no to je výborný, hlavně že všichni měli plnou hubu toho jak to půjde desítkou projet
zrovna tak nechápu proč se dává 10km/h na celý úsek, včetně míst která jsou po obnově v 80.letech na betonových pražcích
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.