..: V Tanvaldu vyroste nový přestupní terminál :..

Dopravní terminal před halou, foto: Marek HocorkaTanvald — Horskou trať 036, vedoucí z Liberce do Harrachova a pokračující jako trať 251 dále do polské Szklarské Poręby a Jelenie Góry, lze s čistým svědomím označit za drážní úsek, do něhož se v Libereckém kraji v uplynulých letech investovalo nejvíce prostředků. Za několik let vyrostly na trati čtyři nové zastávky (v Desné, Smržovce a Jablonci nad Nisou), proběhla oprava mostu přes hlavní silnici v Tanvaldu, podařilo se obnovit úsek z Harrachova do Polska a dopravci začali nasazovat novější vlakové soupravy. Letos sem navíc přibudou nové motorové vozy Stadler Regio-Shuttle a město Tanvald čeká výstavba nového přestupního terminálu. Zajištění lepší možnosti přestupu mezi vlaky a autobusy si zde proto vyžádá také mírnou úpravu kolejiště a okolních silničních komunikací.

Nový dopravní terminál vyroste vedle stávajícího vlakového nádraží, směrem k železnobrodskému zhlaví. Na místě stavby již započala demolice stávajících zchátralých a nevyhovujících drážních objektů. Ihned po skončení demolice započne stavba, která potrvá téměř rok. Bude zahrnovat výstavbu autobusových stanovišť, veřejných toalet, stánku s občerstvením, či parkovištěm s několika desítkami míst. Úpravou projde rovněž přilehlá silniční komunikace, na které bude zřízen kruhový objezd. Mírné úpravy budou provedeny i na majetku Správy železniční dopravní cesty, kde se zredukují některé nepotřebné koleje, které tak uvolní prostor pro terminál.

Celá stavba vyjde zhruba na 80 milionů korun; více než polovinu však město získá z eurofondů pomocí regionálního operačního programu. Kromě městské kasy, která má pro realizaci projektu vytvořenou rezervu, by se na jeho financování měl podílet také stát. Podle starosty Petra Poláka ale Tanvald na tuto pomoc zatím nemůže spoléhat vzhledem k tvrdým úsporným opatřením vlády. Cestující by mohli nový terminál začít využívat od počátku září příštího roku, kdy sem budou přesměrovány všechny linky jedoucí přes Tanvald. Ze současného autobusového nádraží se pak stane obyčejná zastávka.

Zdroj: iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 30.8.2011 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pitras 
16.10.2011 (14:07)  
Ještě se chci vyjádřit k těm rušeným rychlíkům, i když se zpožděním. Pokud to budeme řešit jenom tady, tak se nic nezmění. Chce to napsat na kraj, popřípadě MěÚ Tanvaldska a Železnobrodska a hlavně na MD. Psal jsem už na kraj náměstkovi pro dopravu Seppovi, chystám se na to ministerstvo dopravy. Třeba to kničemu nebude, ale zkusit se musí všechno. Rychlíky sice na cestu do práce nepoužívám, ale často cestuju do Kralup, což je ideální s R1137 a zpět s R1148 a rozhodně bych neřekl, že jsou málo obsazený na trase Turnov - Tanvald. Tak něco kurňa udělejme!!!
07.09.2011 (21:40)  
Součástí projektu Lubahn (který žádá o finance z Programu Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce) by měla být stavba zastávky Varnsdorf staré nádraží mezi stanicemi Varnsdorf a Seifhennersdorf. K druhé části stavby, 5. nástupišti žst. Liberec, zatím žádné bližší informace nejsou..
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
05.09.2011 (13:45)  
@bugear: Tak to nemám nejmenší tušení... o tom nic nevím. Něco by snad mělo být?
registrovaný uživatel bugear 
03.09.2011 (0:14)  
@paolo3: Chtěl bych se optat, co si mám přestavit pod stavbou Lubahn: Liberec 5. nástupiště a Varnsdorf staré nádraží.
registrovaný uživatel M 
01.09.2011 (18:35)  
Flexaretista - a co mam resit? Vyvoj kurzu eura nebo zasoby zemniho plynu? Protoze jsme oba prispeli do stejne diskuse, tak zjevne tytez kraviny resime oba dva...
registrovaný uživatel chytryy  mail  
01.09.2011 (15:42)  
Ano, již někdy v této době bude či je schválena definitivní verze. Některé kraje (např. www.poved.cz) už ji zveřejnily. Takže to je na 99% na beton.
01.09.2011 (13:37)  
Pokud vím, tak nový jízdní řád bude za 3 měsíce... To už se jako teď ví "na beton", že ty rychlíky nebudou?
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
01.09.2011 (12:43)  
Frantisek: Též mi nevadí přestupy, jet přímo je samozřejmě lepší, ale nyní se zruší R, ale není za ně náhrada, ale abych mohl cestovat do práce musím si o hodinu přivstat a tu hodinu trávit na víc ve vlaku + cesta zpět. Těmi rychlíky jsem se v poslední době najezdil docela dost a prázné mi rozhodně nepřišli. Ale co se dá dělat... Třeba se jednou vrátí...
01.09.2011 (12:13)  
M. fascinuje mě už poněkolikáté v krátkém časovém odstupu, jaké věci řešíte.
registrovaný uživatel M 
01.09.2011 (11:44)  
MirekM - v tom pripade je Praha hlavni nadrazi spatne a spravne je Praha hlavni terminal. Ne, terminal je jenom uzasne znejici slovo, ktere ma vyvolat dojem neceho lepsiho, jenze v prekladu znamena proste nadrazi.
Slovo stevardka ve vlacich je ze stejneho ranku. Je to pruvodci pojmenovana cizim slovem, ktere ma dodat punc nadstandardu a vyjimecnosti
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko