Chlumec nad Cidlinou — Zatímco většina lidí využívá prázdniny k dovolené, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) si na letní sezónu nechává velkou údržbu tratí, jež si vyžádají delší nepřetržité výluky. Po nedávné opravě zanedbané a poruchové trati 171 mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi nyní přichází na řadu trať 020 v úseku mezi stanicemi Velký Osek a Hradec Králové. Každodenní cestování tak cestujícím hned od začátku příštího týdne na deset dní znepříjemní náhradní autobusová doprava a lze čekat také zpoždění či ztrátu přípojů. Kromě náhradních autobusů se ovšem cestujícím z Prahy do Hradce Králové nabízí také možnost využít alternativní trasu bez doplatku.
Výluka bude trvat od pondělí 22. srpna (13.00) do středy 31. srpna (17.00). Jak uvedla Pavla Kosinová ze Správy dopravní cesty Hradec Králové, oprava zahrne mimo jiné rekonstrukci výhybky na odbočce Plačice a další práce přímo na trati. Bude se jednat o výměnu trakčních podpěr a opravu samotného vedení, svařování bezstykových kolejnic či strojní opravu geometrické polohy koleje. Mezi Hradcem Králové a stanicí Praskačka pak budou vyměněny kompletně i pražce s kolejnicemi.
Pro cestující to znamená hlavně přestupy na náhradní autobusovou dopravu. Ta je u rychlíků zavedena mezi stanicemi Poděbrady a Hradec Králové, přičemž autobusy obslouží dvě linky: linka Ex, která jede přímo bez zastavení, a linka R, jež je cestujícím zastaví v Chlumci nad Cidlinou, díky čemuž bude mít pozdější příjezd a naopak dřívější odjezd z Hradce Králové. České dráhy navíc upozorňují na možnost využití spojení s přestupem v Pardubicích, a to zvláště pro cestující s jízdními koly či objemnějšími zavazadly. Pro cesty z Hradce Králové do Prahy přes Pardubice (Hradec Králové - Pardubice - Praha) či Kolín (Hradec Králové - Velký Osek - Kolín - Praha) není nutný doplatek jízdného. Stejně tak samozřejmě i z ostatních nácestných stanic.
Osobní a spěšné vlaky budou nahrazeny linkami Z a Sp, přičemž všechny spoje náhradní dopravy nebudou obsluhovat zastávku Choťovice. V některých dnech výluky bude navíc náhradní doprava za spěšné vlaky z Kolína do Trutnova prodloužena až do Nového Bydžova na trati 040. Proto je doporučeno si před cestou na nádraží či internetu ověřit, jak konkrétní spoj jede, aby se cestující vyhnuli pozdějším nepříjemným překvapením, například v podobě ztráty přípoje. Potřebné informace najdou cestující na stránkách Českých drah nebo na našem serveru vyluky.cz.
Zdroje: České dráhy (1), (2)
Ale zase ten klid co teď u trati panuje...a SŽDC nám to dopřává každé léto :-) Snad tam jednou budou jezdit tak, ž ese člověk bude muset rozhlédnou zda něco nejede a né že to slyším už dávno dopředu, že jede železný oř, byť s Maximou od Legiosu v čele...
Účelem stavby je zvýšení propustnosti v TÚ Lysá nad Labem - Praha Vysočany, bezpečnosti dopravy a zjištění objízdné trasy pro modernizaci Běchovice - Úvaly. Elektromechanická ZZ v žst. Vysočany a odb. SKály a v přilehlých TÚ budou nahrazena SZZ ES vyzískaným z Praha hl.n. a TZZ AH (mezi Vysočany a od. Skály s hr. na trati), vše s počítači náprav, vč. banalizace. V TÚ Praha Horní Počernice - Čelákovice bude rovněž zřízeno AH. Součástí stavby je rovněž napájení vč. nezbytné rek. rozvodny vn a nn, EOV, DO osvětlení, kabelizace, návěstní lávky, sděl. zař., přenosový systém STM 16, kamery na odb. Skály, EZS, ASHS, nezbytné kolejové úpravy v žst. Vysočany a úpravy trakce a žel. spodku a svršku v žst. P.H. Počernizce. Technologie a JOP budou umístěny v prefebrikovaných reléových domcích v žst. Vysočany a na odb. Skály a v rekonstruovaných prostorách žst. Vysočany. Rovněž bude vybudováno ostrovní nástupiště s podchodem pro cestující v žst. P. H. Počernice.
Zhlaví by s mělo trochu posunout.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.