..: LEO Express poptává další elektrické jednotky :..

Vizualizace jednotky Stadler FLIRT na spoji LeoExpress dopravce Rapid Express, foto: Rapid ExpressPraha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.

Zdroj: Železniční magazín 7/2011


JiříK. | 11.8.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
21.08.2011 (21:02)  
-> SYN: Ještě bych mezi významné zrdoje hluku přidal docela časté obutí českých vagonů :) Ovšem nevím, jak moc náchylnost k obutí souvisí se stářím vagonu příp. brzdovým systémem.
registrovaný uživatel SYN 
21.08.2011 (17:18)  
No nevím, já osobně se domnívám že největším zdrojem hluku na železnici jsou:
- koleje ve špatném stavu, podložky, upevňovadla
- staré loko/motorové vozy nezávislé trakce (naftové motory bez řádného tlumení výfuku)
- nákladní vozy v horším stavu (drnčící plechy atd.)

Ne že by starší osobní soupravy vedené elektrickou loko byly nějak zvlášť tiché ale pokud je v pořádku svršek tak to žádné tragické úrovně hluku nedosahuje...
Nemá náhodou někdo odkaz na nějaké měření hluku někde u koridoru, zejména v závislosti na denní době?
20.08.2011 (23:05)  
Ano skutečně nepíšete, že Jančura bude jezdit se žebřiňákem.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
20.08.2011 (22:14)  
Ne Borovičko, nic takového si nemyslím. Přečtěte si znova můj koment.
20.08.2011 (21:40)  
to je hodně off topic - kteří mají starší vozový park a způsobují tak větší hluk. To si myslíte, že Jančura tu bude jezdit ze žebřiňákem? Jinak celé je to o tom opravit koleje, ale bez povinnosti stavby PHS, která naopak u starších vozů a to ČT nepochopila - při otevřených oknech ve vozech zvyšuje hlučnost u PHS nad přípustnou mez.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
20.08.2011 (15:15)  
Sice je to trochu off-topic, ale ne zas tak úplně. Dle této reportáže ( http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/133588-protihlukove-steny-se-casto-stavi-zbytecne-draha-zada-zmenu/ ) se uvažuje, že budou v budoucnu ti dopravci, kteří mají starší vozový park a způsobují tak větší hluk, platit za použití kolejí větší poplatky. Z tohohle pohledu je opět krok Novotného na nákup nových jednotek prozíravější než nákup starých lokomotiv Jančurou.
registrovaný uživatel Busman 
19.08.2011 (16:25)  
Všem 3 dopravcům bych poradil možnost rezervace místa po směru jízdy - viz rezervační systém RENFE.
19.08.2011 (10:48)  
Sim: Jo, to taky. Všimni si třeba v jedničce polštářků, a nebo toho, že v jedničce jsou sedačky kožené (a kůže hodně lidí "přitahuje").
registrovaný uživatel Sim 
19.08.2011 (7:58)  
Chikatetsujin > dovolim si oponovat - vse co vyjmenovavate jako vyhodu jednotek lze zaridit i u klasiky:
- vždy vozy stejně uspořádané a v normálním pořadí ... to je problem provozovatele, nikoliv vyrobce vozu
- vybavení interiéru ... jak to souvisi s tim, zda je to jednotka nebo vagon?
- kvalita sezení ... dtto
- zaručenost místa k sezení ... povinne mistenky nejdou dat na klasiku?
- klimoška ... opet to neni vysada jednotek navic zrovna u Pendolina s tim byly pri predminule jizde problemy
- slušný záchody ... zatim nejlepsi zachod byl v Arrivacke pulene jednicky, ten pro invalidy
- ticho ... to souvisi spis s mezivozovymi prechody, ale i ty jdou udelat klidne tlakotesne, navic v potemkinu je pri behu klimy vsechno mozne, jen ticho ne

- nehrozí že bude jiné řazení ... ale hrozi, obcas jede pozpatku
- místo slušného vozu tam bude béčko ... taky hrozi, kdyz potemkin klekne, jede nahradni souprava a je jen na provozovateli, co tam zaradi
- že si koupím místenku do nějakýho rumpláku, když sousední vůz bude Bmz a tak...... supr bylo, kdyz jsem si koupil mistenku v prvni tride tam, co neni polohovatelne sedadlo, prestoze temer vsechny kolem byly. Ovsem v principu tohle zase nesouvisi s jednotkami nebo klasikou.

Vsimnete si treba toho, ze CD je natolik "rozmazlena" moznosti sibovani, ze ani s esusem nezachazi jako s jednotkou a klidne si je spojuje (v ramci jedne tridilne jidelni soupravy) jak se ji zlibi (nebo spis co zrovna jezdi).



Tomáš Palíšek > lepsi sedacky - bylo to mysleno jako vyrazny rozdil mezi "nulkou, "jednickou" a "dvojkou" - tohle totiz u pendolina proste chybi.
18.08.2011 (23:06)  
Pokud u zlatocernych budou mit vic prostoru a lepsi sedacky - Lepší sedačky budou mít na 99%. Zkoušel jsem prototyp na RailDays, a je mnohem lepší než ten typ, co se objevuje v pendolínech.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko