Praha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.
Zdroj: Železniční magazín 7/2011
- koleje ve špatném stavu, podložky, upevňovadla
- staré loko/motorové vozy nezávislé trakce (naftové motory bez řádného tlumení výfuku)
- nákladní vozy v horším stavu (drnčící plechy atd.)
Ne že by starší osobní soupravy vedené elektrickou loko byly nějak zvlášť tiché ale pokud je v pořádku svršek tak to žádné tragické úrovně hluku nedosahuje...
Nemá náhodou někdo odkaz na nějaké měření hluku někde u koridoru, zejména v závislosti na denní době?
- vždy vozy stejně uspořádané a v normálním pořadí ... to je problem provozovatele, nikoliv vyrobce vozu
- vybavení interiéru ... jak to souvisi s tim, zda je to jednotka nebo vagon?
- kvalita sezení ... dtto
- zaručenost místa k sezení ... povinne mistenky nejdou dat na klasiku?
- klimoška ... opet to neni vysada jednotek navic zrovna u Pendolina s tim byly pri predminule jizde problemy
- slušný záchody ... zatim nejlepsi zachod byl v Arrivacke pulene jednicky, ten pro invalidy
- ticho ... to souvisi spis s mezivozovymi prechody, ale i ty jdou udelat klidne tlakotesne, navic v potemkinu je pri behu klimy vsechno mozne, jen ticho ne
- nehrozí že bude jiné řazení ... ale hrozi, obcas jede pozpatku
- místo slušného vozu tam bude béčko ... taky hrozi, kdyz potemkin klekne, jede nahradni souprava a je jen na provozovateli, co tam zaradi
- že si koupím místenku do nějakýho rumpláku, když sousední vůz bude Bmz a tak...... supr bylo, kdyz jsem si koupil mistenku v prvni tride tam, co neni polohovatelne sedadlo, prestoze temer vsechny kolem byly. Ovsem v principu tohle zase nesouvisi s jednotkami nebo klasikou.
Vsimnete si treba toho, ze CD je natolik "rozmazlena" moznosti sibovani, ze ani s esusem nezachazi jako s jednotkou a klidne si je spojuje (v ramci jedne tridilne jidelni soupravy) jak se ji zlibi (nebo spis co zrovna jezdi).
Tomáš Palíšek > lepsi sedacky - bylo to mysleno jako vyrazny rozdil mezi "nulkou, "jednickou" a "dvojkou" - tohle totiz u pendolina proste chybi.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.