..: Za železničním neštěstím v Polsku byla vysoká rychlost :..

PKP EU07, foto: Karel Syrůček Łódź(Doplněno) Důvodem pátečního vykolejení expresu u polské obce Baby, při němž zahynul jeden cestující a dalších 84 bylo zraněno, byla podle vyšetřovatelů příliš vysoká rychlost soupravy. Vlak TLK 14101 z Varšavy do Katovic podle záznamu z tachografu lokomotivy vjel do odbočky rychlostí 118 km/h, přičemž v současnosti je v daném místě traťová rychlost omezena na čtyřicítku. Z nehody už byl obviněn strojvedoucí, který teď bude čelit trestnímu stíhání. V okolních nemocnicích mezitím zůstává 22 osob, jež při vykolejení utrpěly těžší zranění. Provoz v úseku Koluszki - Częstochowa by měl být zcela obnoven v neděli večer po dokončení oprav trakčního vedení.

K vykolejení došlo v pátek v 16.15 u obce Baby nedaleko polského města Łódź. Expres dopravce PKP Intercity, který směřoval z Varšavy do Katovic, vezl ve čtyřvozové soupravě 280 cestujících. Nehoda následovala po přejetí výhybky vysokou rychlostí, načež kola vlaku vypadla z koleje a pokračovala v jízdě po pražcích. První vůz soupravy se poté převrátil na bok, lokomotiva EP07 a zbylé vagony zůstaly zpříčeny na trati. Testy na místě prokázaly, že obviněný strojvedoucí v době nehody nebyl pod vlivem alkoholu. Neštěstí na celý víkend ochromilo páteřní trať č. 100. Dálkové vlaky jezdí v průběhu víkendu odklonem přes stanice Łódź Widzew, Zduńską Wola a Siemkowice, zatímco v úseku Częstochowa - Baby byla zavedena kyvadlová doprava náhradní soupravou.

Zdroj: TVP, TVN24


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 14.8.2011 (18:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
14.08.2011 (11:27)  
Německé zab.zař. by tomu na hlavních tratích jako je tato, určitě zabránilo. Už to zde bylo v minulosti popisováno. Na SŽDC hrozí stejné nebezpečí, to znamená po přehlédnuti návěsti signalizující jízdu do odbočky (nebo dokonce STůJ!) lze ještě v klidu projet traťovou rychlostí, ale potom dál-dej se vůle Boží! Někdy to i vyjde, zde to dopadlo k mé lítosti, tragicky.
FRK
14.08.2011 (11:16)  
?huřfâh?: Jak rychle pojede strojvedoucí v daném úseku je jen na něm (samozřejmě za předepsaných podmínek které jsou mu známy) a pokud udělá chybu dá se s tím jen těžko něco dělat. Konec konců existují pro tuto funkci nějaká kritéria podle nichž se lidé vybírají. Ovšem člověk je tvor omylný. Systém s takovouto chybou nemá nic společného. Jenom sebevrah nebo chybující překročí rychlost takovýmhle způsobem. A vy zjevně namáte ani tušení o tom jak fungují kontrolní mechanizmy nejen u ČD, ale na železnici obecně. Neříkám tím, že jsou bezchybné a nemají slabinu, ale obecně je to mnohem lepší než ve většině jiných odvětví. Stačí mrknout na silnice....
registrovaný uživatel rpet  mail  
14.08.2011 (10:48)  
@ ?huřfâh?:
...Jet na nějakém úseku o 60km víc určitě nejde bez systémové chyby...

treba bys mohl byt tak prevelice laskav a ozrejmit nam nevzdelanym, jaka ze systemova chyba ma toto na svedomi. a klidne k tomu pridej i navrh reseni v ramci systemu...
14.08.2011 (10:36)  
Martin Hochman: Děláte si prdel? Jet na nějakém úseku o 60km víc určitě nejde bez systémové chyby. Jenom to dokládá neskutečnej b*rdel v monopolistických společnostech typu PKP, nebo ČD...
14.08.2011 (8:36)  
?huřfâh?: Tohle sammozřejmě JE selhání jednotlivce. S největší pravděpodobností přehlédnutí nebo opomenutí (nebo něco jiného). Pakliže si myslíte, že by některý strojvedoucí (a na podniku ani zemi nezáleží) úmyslně takto překročil rychlost pak si zasloužíte být nazýván různými jmény vulgárního typu.... A co se týká kontrolní činnosti pak je to u nás u různých dopravců různé. Ale pokud jste narážel na ČD tak tam se kontroluje i zevnitř, zatímco u některých dopraců nekontroluje nikdo kromě DI....
registrovaný uživatel PES38 
13.08.2011 (23:55)  
?huřfâh?: Tohle se samozřejmě může stát u kohokoliv. Ani soukromník nemá "100%ní" strojvedoucí. Pokud si myslíš, že ano, jsi blb.
registrovaný uživatel numo 
13.08.2011 (18:43)  
jonas: jo, prve co som po precitani urobil bolo, ze som siel na dicr.cz, ze ci tam uz je sprava o Usti - je. Tam to bolo o 67 km/h viac.
13.08.2011 (18:42)  
Zatim to vypadá dost podobně jak nedavno ten hliník u ústí.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
13.08.2011 (18:02)  
huřfâh > Dobře to je vidět u soukromých autobusových dopravců, jak "kvalitní" mají řidiče. Ale dle Tvé charakteristiky se od Tebe ani jiný názor čekat nedá.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
13.08.2011 (17:26)  
registrovaný užívateľ ?huřfâh?
Neviem to prečítať. Mimochodom , počas monopolnej železnice, koľko vlakov prešlo odbočkou v poriadku a koľko sa vykoľajilo ?!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko