..: Za železničním neštěstím v Polsku byla vysoká rychlost :..

PKP EU07, foto: Karel Syrůček Łódź(Doplněno) Důvodem pátečního vykolejení expresu u polské obce Baby, při němž zahynul jeden cestující a dalších 84 bylo zraněno, byla podle vyšetřovatelů příliš vysoká rychlost soupravy. Vlak TLK 14101 z Varšavy do Katovic podle záznamu z tachografu lokomotivy vjel do odbočky rychlostí 118 km/h, přičemž v současnosti je v daném místě traťová rychlost omezena na čtyřicítku. Z nehody už byl obviněn strojvedoucí, který teď bude čelit trestnímu stíhání. V okolních nemocnicích mezitím zůstává 22 osob, jež při vykolejení utrpěly těžší zranění. Provoz v úseku Koluszki - Częstochowa by měl být zcela obnoven v neděli večer po dokončení oprav trakčního vedení.

K vykolejení došlo v pátek v 16.15 u obce Baby nedaleko polského města Łódź. Expres dopravce PKP Intercity, který směřoval z Varšavy do Katovic, vezl ve čtyřvozové soupravě 280 cestujících. Nehoda následovala po přejetí výhybky vysokou rychlostí, načež kola vlaku vypadla z koleje a pokračovala v jízdě po pražcích. První vůz soupravy se poté převrátil na bok, lokomotiva EP07 a zbylé vagony zůstaly zpříčeny na trati. Testy na místě prokázaly, že obviněný strojvedoucí v době nehody nebyl pod vlivem alkoholu. Neštěstí na celý víkend ochromilo páteřní trať č. 100. Dálkové vlaky jezdí v průběhu víkendu odklonem přes stanice Łódź Widzew, Zduńską Wola a Siemkowice, zatímco v úseku Częstochowa - Baby byla zavedena kyvadlová doprava náhradní soupravou.

Zdroj: TVP, TVN24


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 14.8.2011 (18:26)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
22.08.2011 (10:53)  
Čmelák : Ale článok zrejme nebol písaný autorom , zbehlom v tejto problematike. Okrem toho v článku sa píše :
...Nehoda následovala po přejetí výhybky vysokou rychlostí, načež kola vlaku vypadla z koleje...
Okrem toho pred výhybkami na zhlaví má byť návestidlo, ktoré môže obmedziť rýchlosť jazdy po výhybkách na zhlaví.
21.08.2011 (23:12)  
rk_kn: Ano, ale v článku se píše, že tam byla traťová rychlost omezena na čtyřicítku, což je trochu rozdíl.
17.08.2011 (18:19)  
Čo sa týka využitia satelitného určenia polohy, nedávno mi v súvislosti s článkom o jednotkách 675 pre Ukrajinu dorazil mail s podrobnejším popisom "východného" zabezpečovača KLUB-U. Ten by mal v podstate predstavovať kombináciu klasického traťového ALSN so satelitným určením polohy, ktoré si vozidlo porovnáva s internou mapou trať. Strojvedúci akurát zadáva koľaj, na ktorej sa pohybuje.

Sim: v septembri 2007 americké ministerstvo obrany vyhlásilo, že nové satelity (blok 2F a novšie) v rámci GPS už nebudú schopné prejsť do režimu Selective Availability, čiže regionálne obmedzenej presnosti v civilnom pásme. Napriek tomu by Galileo v komerčnom pásme mal byť ešte presnejší, i keď bude nutné nejako vyriešiť poplatky za využívanie.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
17.08.2011 (16:35)  
Čmelák : mám taký dojem, že sa jednalo o vjazd do odbočky na výmenách s rýchlosťou 40 km/h, a nie o obmedzenie pre zníženú traťovú rýchlosť.
16.08.2011 (14:23)  
Jedno upřesnění: ve stanici Baby není žádné omezení rychlosti, ale je tam standardní traťová rychlost 120 km/h.
16.08.2011 (11:09)  
GPS AVV funguje (resp. v blízké době bude fungovat) zatím na 4 tratích: Praha - Zdice - Písek - Č.Budějovice, Hradec Král. - Zimořež :-) - Trutnov, Brno - Žihlava a Valašské Meziříčí - Frýdek-Místek - Ostrava. Plus zkušební úsek Šumperk - Zábřeh - Olmütz - Přerov.
Traťovou či staniční kolej si to určuje samo, pokud k tomu má dostatek informací z jiných vstupů (konkrétně z návěstních znaků, ovšem většinou též zadávaných strojvedoucím - na "volno" na vjezdu to asi nebude někam do kopřiv, ale rovně; výjimky jsou podchyceny v datech). Pokud se to z návěstního znaku jednoznačně odvodit nedá, nastupuje pán majster, kterému se namalují tlačítka, kam by to mohlo být (pěkně seřazená na displeji tak, aby odpovídala výhledu ven z okna, takoví blbci, abychom namalovali tlačítka od jedničky vzestupně nejsme :-)) a pán majster laskavě jedno z nich zmačkne.
Pokud to náhodou potká magnety (např. Šumperk), tak se začne orientovat podle nich, jsou přeci jen přesnější.
Umístění magnetů není nijak vázáno na polohu čehokoliv, u návěstidel jsou z ryze praktických důvodů, neb při údržbě se tam stejně něco dělá (jsou tam styková trafa a kabely, které se musí nějak "ošetřit"). Jediný požadavek byl umístit magnety 50 m od definičních magnetů SŽDC, aby si jejich měřicí vůz omylem nenačetl naše magnety.
16.08.2011 (10:45)  
JOHNZ: No ano, definice to je správná, ale já se snažil nazančit funkční rovinu.

Pokud u LS strojvedoucí obsluhuje tlačítko bdělost při signalizaci návěsti omezující rychlost nebo dokonce zakazující jízdu s tím že VZ mu nijak nezabrání jednat v rozporu s návěštěním jedná se pořád jen o vymakanější živák. Značně to degraduje bezpečnostní rovinu systému LS i když i tak mu nezanedbatelný přínos bezpečnosti upřít nelze.
registrovaný uživatel JOHNZ 
16.08.2011 (10:21)  
Sim: GPS má v tomto smere "umelého skresľovania" viacero úrovní prístupu, z ktorých niektoré sú ošetrené až medzinárodnými zmluvami. Takže dáta pre železnicu by sa skresľovali asi až v prípade vojny s USA ...
16.08.2011 (9:24)  
Však od toho, aby to ami nemohli kazit, má bejt galileo. Bohužel asi bude funkční až dlouho po etcs ;-)
registrovaný uživatel Sim 
16.08.2011 (9:13)  
Byt se zapojeni GPS do zabezpecovace primo nabizi, byl bych v tom preci jen opatrny - nedaval bych to jako hlavni algoritmus, ale spis jako pomocny, kontrolni, bez ktereho se da take jezdit - ale zarizeni uz bude treba nejak pipat nebo svitit, ze nema 100% kontrolu a ze je treba o 20km/h snizit rychlost nebo tak neco.

Staci si vzpomenout, co amici udelali pri relativne nedavne navsteve Obamy. Ze maji smulu turiste hledajici svuj hotel marne o nekolik (desitek) kilometru dal, to se mi sice nelibi, ale jeste se to da skousnout. Ale aby to znamenalo, ze se u nas po dobu "vypadku" (nebo zavedeni umyslne chyby, rikejme tomu jak chceme) jezdilo "na oko" jako ted, to uz mi akceptovatelny neprijde.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko