..: Tragická nehoda vlaku v Buenos Aires :..

Buenos Aires — Souprava příměstského vlaku 3772 argentinské společnosti TBA na lince Sarmiento přijíždějící dnes ráno v 8.33 h místního času do rušného koncového nádraží Once v hlavním městě Argentiny - Buenos Aires - nedokázala zastavit a v rychlosti přibližně 20 km/h narazila do zarážedla na konci koleje na 16. nástupišti. Vlak byl v ranní špičce obsazen asi 2 000 cestujícími, 49 z nich při nehodě zemřelo a přibližně 550 bylo zraněno. Poškozený je především čelní vůz soupravy. Nejpravděpodobnější příčina nehody je selhání brzd vlaku. Jedná se o nejtragičtější nehodu v historii argentinských železnic. Provoz na lince Sarmiento je již obnoven v plném rozsahu.

Nehod na argentinských železnicích za poslední dobu nebylo málo:

  • 4. ledna 2012 bylo po pádu u stanice Palermo zraněno 8 lidí, kteří cestovali na schodech vagonů na lince San Martin.
  • 18. prosince 2011 se srazila lokomotiva s osobním vlakem u stanice Teperley na lince General Roca. Zraněno bylo 18 lidí včetně dvouměsíčního kojence.
  • 2. listopadu 2011 bylo zabito šest dívek spolu se dvěma katolickými učiteli, když se jejich autobus ve městě Zanjitas, provincie San Luis, srazil s nákladním vlakem. 41 lidí bylo zraněno.
  • 13. září 2011 při železničním neštěstí u města Flores zemřelo 11 lidí a 200 jich bylo zraněno.
  • 18. srpna 2011 v Lomas de Zamora narazil vlak do autobusu, osm lidí bylo zraněno.
  • 4. dubna 2011 bylo zraněno sedm lidí při srážce lokomotivy a osobního vlaku na předměstí Buenos Aires.
  • 16. února 2011 si srážka dvou vlaků v blízkosti stanice San Miguel vyžádala 40 mrtvých a přes 100 zraněných.
  • 31. prosince 2010 bylo při pádu z železničního mostu poblíž stanice Palermo zraněno 50 osob.
  • 28. února 2009 se ve stanici Constitución srazily dvě vlakové soupravy. Nehoda si vyžádala 14 zraněných.

Zdroje: BBC, CNEWS, Mirror, Pagina12, Univision [1], [2]


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 22.2.2012 (19:12)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Svět


24.02.2012 (21:36)  
Já byl na nádraží Once v Buenos Aires před necelým měsícem. Jedna jednotka má 4 vozy, odhadem se k peronu vejde do 10 vozů a většinou jezdily spojené 2 jednotky, čili zmiňovaných 8 vozů.
23.02.2012 (15:19)  
@sim: Šlo o typické příměsto, něco jako panťák na Masaryčce, takové vlaky bývají plné snad všude.
S tím souvisí ta obsazenost: podle novin měl vlak 8 vozů a v nich asi 1500 (možná i 2000?) lodí, tedy asi 200 na vůz. To je hodně, jenže navíc většina lidí byla nacpána právě v prvních dvou vozech, aby to měli při vystupování na hlavovém nádraží blíž k metru (a byli v něm první, aby se vešli zase do něj). A při nárazu se stalo zhruba to, že se druhý vůz vsunul do prvního: děs.
23.02.2012 (14:55)  
20 km/h a 49 úmrtí? :O
Registrierter Benutzer Sim 
23.02.2012 (14:15)  
wałbrzych > z tohoto kouta sveta se ke me informaci moc nedonese; pokud je to skutecne tak, je az s podivem, jakou obsazenost mistni vlaky maji - u nas byva obvykle obsazenost miziva, takze pri nehode Regionovy je uvnitr asi 12 osob a ve trivozovem rychliku cca 30 ...

... ma nekdo informaci o tom, kolikavozovy vlak to byl? Z odkazovanych clanku ani fotek jsem to nevycetl ...
23.02.2012 (14:05)  
Soustrast s Argentinci.
Nikdy jsem nezačínal debatu pod články o neštěstích, ale je dobré vědět, že ta nehoda se stala na jednom z posledních fungujících zbytků kdysi rozlehlé železniční sítě, která v 90. letech podlehla divoké privatizaci včetně infrastruktury. Na většině byl zastaven provoz, zbytek trpí podúdržbou a pouze laxním státním dohledem.
K věci ve španělštině např. zde v El País: http://internacional.elpais.com/internacional/2012/02/22/actualidad/1329932985_136155.html

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2017 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko