Praha — (Aktualizováno 1. července 18.45) — Dnes, 1. července 2011, se v ranních hodinách ujal postu ministra dopravy pražský manažer Pavel Dobeš, nominovaný stranou Věci veřejné (VV). Funkci ministra převzal po svém předchůdci, nestraníkovi Radku Šmerdovi, který nastoupil po Vítu Bártovi. Právě jeho rezignace dne 8. dubna, po devíti měsících působení na ministerstvu, odstartovala personální otřesy ve vládě. Prezident Klaus proto doufá, že jde na delší dobu o poslední změnu. Devětadvacetiletý pražský manažer Dobeš je často spojován s ex–ministrem Bártou, nechvalně proslulého zejména kontroverzní kauzou okolo bezpečnostní agentury ABL. Jeden z poslanců VV čerstvě prohlásil: „Pavla Dobeše přivedl Vítek Bárta. Dělal volebního manažera v Praze. Nikdo ho moc nezná, ale Vítek na něj dost spoléhá a proto rozhodl, že bude ministrem dopravy.“
Pojďme si nového pana ministra představit trošku blíže. Narodil se 19. ledna 1982. Střední školu studoval ve Spojených státech amerických. Magisterský titul získal na Univerzitě Karlově, kde studoval evropská studia na fakultě sociálních věd. Po škole pracoval jako specialista na problematiku politik Evropské unie a jako konzultant. Byl projektovým manažerem a zpracovával žádosti o granty ze strukturálních fondů EU. Od roku 2007 do roku 2010 pracoval v Bruselu pro diplomatické zastoupení hlavního města Prahy. Zastával post zástupce ředitele Pražského domu a zúročil tak své znalosti angličtiny a francouzštiny. Rovněž se zúčastnil vyjednávání o dislokaci agentury Galileo, která nakonec zvolila za své sídlo Prahu.
V akciové společnosti Český aeroholding je stále členem dozorčí rady. Český aerohoding byl založen v březnu 2011 a postupně se do této akciové společnosti mají převést majetkové účasti státu ve společnostech Letiště Praha a České aerolinie. Aeroholding má tvořit sedm dceřinných společností: Letiště Praha (letiště a jeho provoz), České aerolinie (pravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Handling (pozemní odbavení), Holidays Czech Airlines (nepravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Technics (údržba letadel), a další dvě společnosti, jejichž definitivní název nebyl dosud určen. První se bude zabývat výukou pilotů, letušek a techniků a druhá bude mít na starosti bezpečnostní a předletové kontroly na letišti a zabezpečení prostoru letiště. Ve společnosti IED Cosulting k dnešnímu dni stále vystupuje v pozici společníka a jednatele. (Společnost, která má předmět podnikání výroba, obchod a služby, nemá ani své webovské stránky.)
V dubnu 2011 prodal svůj 80% podíl ve Vydavatelství Pražan Věcem veřejným a inkasoval za to 210 tisíc. Toto vydavatelství vydává VV stranický tisk.
Pan ministr je ženatý a má tříletou dceru.
Zdroj: ŽelPage, ČT24, Viditelný Macek, iDnes [1], [2]
no vidite to, karle... v uk je stav inzenyrskych siti v takovem bordelu, ze si dokazu zive predstavit situaci, kdy sem prijede skutecny odbornik a navede ty mistni nemehla spravnym smerem.
takze idealizace uk v mem pripade skutecne nehrozi, konec koncu te kritiky na nektere oblasti jsem tu podal docela dost i v jinych diskuzich.
nic mene souhlasim s tim, ze se lisime: ja miluju vyzvy (profesni). stereotypni prace by pro moji malickost byla smrtelnym rizikem. zato neco vymyslet, zorganizovat a "rozchodit", to mam rad, to je moje parketa.
FRK
Pokud by se ani jemu nedařilo, tak nám už nezbývá než pan Václav Klaus, až mu vyprší prezidentský mandát. Tento člověk, jak je vidět v médiích, rozumí všemu. Od rozpadu severských ledovců až po celosvětovou finanční krizi a možná i náklonu zemské osy vůči Slunci. Možná, že se vypořádal i se svou stařeckou vrtošivostí. Takže problém dopravy by pro něj byl jen vedlejšák k jiným celovesmírným záležitostem.
Některé příspěvky kolegů mne vyloženě pobavily, proto také já přidávám něco k zamyšlení, ale k vážnému zamyšlení.
FRK
obecně problém stavebnictví je v tom, že má silně regionální charakter, a UK je extrémmě odlišná, každý stát má své národní předpisy, a evropská normalizace zatím nás spíše táhne zpět, v podobném smyslu se vyjádřilo několik opravdu chytrých a zkušených pánů z oboru, to není jen z mé hlavy
možná se pletu, ale někdy na mě děláte dojem, že UK vidíte příliš idealisticky a to není dobré
vysvětlení tady není jako výmluva, ale spíše jako obhajoba, např. pokud je o mě tvrzeno, že má slabina je kompletace týmu, tak nechci nést odpovědnost za rozhodnutí, které jsem neučinil.....
a to podle mě není výmluva, výmluva je, kdybych řekl, že neodevzdám výsledný produkt, protože vedení špatně sestavilo tým, ale já jsem se s tím vyrovnal a výsledné produkty odevzdáváme dle plánu...
a ještě bych Vám rád řekl na závěr něco osobního (pokud nevadí, že veřejně), rozhodně se na Vás kvůli této diskuzi nezlobím, ani neurážím, svým vystupováním jste k takové reakci nezavdal žádnou příčinu
Vaše vysvětlování mi připomnělo mě samého před asi 15 lety. Dost jsme se tehdy nepohodli s jedním šéfredaktorem (nakonec jsme se nepohodli definitivně...). V jednom měl ale nespornou pravdu. A to když říkal (necituji, ale zhruba...): Nevysvětluj mi furt něco. To vysvětlování jsou vlastně jenom výmluvy. Ideální podmínky nebudeš mít nikdy. Tak se popasuj s těmi, které máš...
vsichni se ucime. celej zivot. a ignorovat radu starsich, stejne jako ignorovat entuziasmus mladsich je pro nas 40-niky dosti vrazedna kombinace.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.