Pardubice — Pardubický kraj, inspirovaný zahraničními turistickými regiony, připravuje návrhy možných polepů vlaků, které by měly představit místní památky, slavné osobnosti a tradice Pardubicka, např. tradiční výrobu pardubického perníku, či chov kladrubských koní. Nové grafické návrhy mohu být realizovány na celkem patnácti jednotkách zahrnujících pět jednopodlažních elektrických jednotek Škoda 7Ev, jednu Regionovu a devět motorových vozů Stadler RS1 RegioShuttle, s kterými se rovněž počítá. V tomto případě ale zatím nebyl u příslušného tendru vyhlášen vítěz. Firma Stadler je však jediný přihlášený účastník. Pardubický kraj spolu s Českými drahami prozatím připravil devět motivů pro motorové jednotky. O posledním motivu motorové jednotky rozhodnou cestující v soutěži formou hlasování z několika návrhů v průběhu prázdnin. Po skončení ankety navíc proběhne losování ze zúčastněných cestujících, jehož výherci následně obdrží hodnotné ceny od obou organizátorů.
První vlaky v atraktivním barevném kabátu budou lákat cestující již v průběhu příštího roku. Poslední z nich by se na kolejích měly objevit koncem roku 2013. Návrh a zřejmě i realizaci polepů bude hradit Pardubický kraj. Jako první se nejpravděpodobněji cestujícím představí jednotka s motivem hudebního skladatele Bedřicha Smetany pocházejícího z Litomyšle a cestovatele Emila Holuba, který má své rodiště v Holicích. Elektrické jednopodlažní jednotky Škoda 7Ev budou provozované na trati 031 Pardubice – Jaroměř. Motorové jednotky pak na tratích 262 Česká Třebová – Moravská Třebová (1x Regionova), 272 Česká Třebová – Lanškroun (1x RS1 RegioShuttle). Zbývajících osm motorových vozů RS1 bude nasazeno na trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod a lince Pardubice – Holice.
Některé z motivů jsou prezentovány na vizualizacích motorové jednotky PESA LINK II, kterou sice České dráhy do svého stavu zařadí, ale nepočítá se s jejich provozem v Pardubickém kraji.
Motivy prezentované Pardubickým krajem a Českým drahami
Zdroj: Pardubický kraj, ŽelPage
1) Polepeny okna - pohled cestujiciho: "Za moje penize budu mit zaflakany okna". Zadnou vyhodu pro cestujiciho v tom nevidim.
2) Celkovy dojem grafickych navrhu a jednotek - Proc investovat dalsi penize do vzhledu novych jednotek? Kdyz uz, nebylo by lepsi tu folii placnout na nakej osklivej zelenej vagon (nehlede na to, ze rychlikovou kozenku uvidi vic lidi nez lokalku)? Jinak tady plati asi to, ze navrh tech polepu se nekomu bude zdat dobrej, jinymu zas ne (mne pride prisernej).
3) Jsou to rozumne investovane penize urcene na rozvoj cestovniho ruchu? Ma smysl rikat nekomu, kdo sedi ve vlaku do Moravske Trebove, ze ma jet do Moravske Trebove? Podle me je u nas potreba nejdrive vybudovat poradne zazemi pro turisty (cyklostezky, kempy, restaurace, infocentra...) a pak teprve propagovat a propagovat samozrejme mimo oblast, kterou propaguji.
K polepům - nevím, zda opravdu může způsobovat problémy epileptikům, ale pokud se podívám obyčejnýma očima cestujícího, tak nějakou lepší grafickou formu vítám. Jezdím do práce vlakem více jak 20 let a je docela příjemná změna, když místo zelené mašiny (ř. 163) soupravu táhne třeba loko v nátěru ČEZ. Perforovanými polepy skrz okna (v autobusech) vidět je (pravda, jen ven a nikoli dovnitř), navíc fungují jako protisluneční ochrana, pokud paprsky nepronikají kolmo na sklo. Konec konců u vozů s vyklápěcími okénky (kde se v letním parnu nehne vzduch skoro ani za jízdy a teplota je podobna skleníku by to kromě estetického vnějšího vzhledu mohlo mít i význam pro příjemnější cestování. Citlivější grafika s opravdu kvalitními motivy - jednoznačně ano. Když se na záměr podívám očima cestujícího, musím si nutně položit otázku na závěr - je učelem nápadu zpříjemnit obyčejnému cestujícímu jízdu a nebo dát příčinu rádoby fandům ke zdrcující kritice, aniž by na nápadu hledali něco pozitivního? Ostatně první celoreklamní loko (Duhovka) také vyvolala rozporuplné pocity a přitom to byl jeden z nejzdařilejších reklamních nátěrů.
to Railpic: Neříkám, že se nemá propagovat v rámci kraje, ale vlak na trati Moravská Třebová - Česká Třebová těch návštěvníků moc nepřitáhne, respektive letáky v něm s aktuální výpisem akcí na zámku bude daleko účinnější a levnější. No a těm z větší dálky nápis renesance nic neřekne. Kdyby za stejné prachy udělali TV spot, tak budou mít větší zásah než za rok tím vlakem (protože na té lokálce jezdí většinou pořád dokola ti samí lidé).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.