Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.
Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE
Upřimně řečeno jsme se asi dostali do docela vzdáleného offtopicu. Naprosto chápu tvůj názor a nemyslím si, že je špatnej, já jsem jen větší optimista s hodně pesimistickým pohledem na státní finance... Stejně to jsou jen teorie :-)
Každopádně dle mého by stát neměl omezovat jakékoliv podnikatelské aktivity v dopravě, ptž to škodí především nám, uživatelům!
A proc se ptas mne, mily Roberto?
Mimochodem, puvodni tvuj prispevek byl ve smyslu, ze za dalnice by meli platit jen uzivatele (presneji zadne znamky - pekne za kilometry). Na to jsem (a nejen ja) reagoval, ze dalnice prinasi prospech cele spolecnosti i ekonomice. Reagovat na tohle, ze je rozbita je totalne mimo misu. TO, ze je rozbita, tak z toho maji skodu prave jenom ti uzivatele a fakt netusim, jak to lze pouzit na obhajobu mytneho systemu pro uzivatele. Ale asi to bude tim, ze nejsem z Massachusetts, ze?
Ta otazka - co je pro tebe lepsi - cestovat na misto urceni 2 hodiny nebo 4 hodiny? Kdyz cestujes 4 hodiny, tak se 2 hodiny nekde ztrati. Otazka je stejna, jako se ptat, co prinese software, ktery se nacita 10 minut misto 30 minut.
Pokud ale budeme tvdit, ze ani lidem, ani ekonomice rychlejsi cestovani, tak je fakt zbytecny diskutovat. Snad jen, ze to teda muzeme vsude chodit pesky - kdyz vlastne rychlejsi doprava nic pozitivniho neprinasi...
Zdravotni pojistovne to penize neprinese zadne. Netvrdil jsem ale, ze ano
Railpi: Já vím, bylo to trochu přehnané, ale tato dálnice je dnes vyhlašována jako nejméně využívaná. Chápu, že pokud se postaví napojení do Polska a při troše štěstí R35, tak to bude jinak.... Zajímavé jsou třeba stavby R7 v Karlovarském kraji... A to se ty silnice často nestaví podle potřeby (poptávky), ale podle politické objednávky...
Ze takoveto uzavreni trate a organizace vseho (vcetne poradatelu s praprorky) je ve srovnani s beznym provozem podstatne drazsi a v principu bezpecnejsi, o tom se asi nemusime dohadovat. A cedule u dalnic nebo na nastupisti s tim nemaji co delat, zrovna tak naklady na infrastrukturu. I kdyz budem resit jen a pouze rizeni provozu, bezny provoz musi vzdy vychazet podstatne levneji.
To je fakt komedie...
Ja opakuju, ze autobusaci jsou schopni bez jakekoliv asistence najet, projet a sjet z dalnice.
Ano, to budou schopní, pokud budou mít dálnici jen pro sebe. Stejně tak, jako strojvůdce může po prázdné trati jezdit jak chce a zabezpečováky k tomu nepotřebuje. Případné vexle si přehodí ručně, jak to občas dělají na détrojkách :) Nicméně realita je opět trošku jinde a při současném provozu prostě policie je třeba, jinak nastane chaos. Možná v přepočtu na oskm/tkm potřebují auta méně zabezpečováků než vlaky, ale to turista nepopíral.
pri pouziti auta lide neztraceji cast delsim cestovanim a timhle automobilova doprava sve "dotace" systemu vraci...
Jakým způsobem to přinese peníze systému, respektive zdravotní pojišťovně, abychom se drželi původního tématu? :-)
IC/EC provozované DB Fernverkehr jezdí bez dotací, oproti jejím českým kolegům. Tudíž při navýšení spojů je vysoce pravděpodobné, že budou v zisku.
Důvod je prostý - rázem by se ukázalo, že dálnice je ve většině případů prodělečný podnik. Teď mám na mysli skutečně soukromé dálnice, do nichž investuje soukromý kapitál - ne ten český hybrid PPP, kdy sice dálnice staví soukromník, ale stát mu platí "stínové mýto".
Už jsem tu nadhazoval výpočet, za jak dlouho by se vrátila investice do R35 - a to jsem počítal zisky jak z kamionového mýta, tak ze spotřební daně (kterou však kupodivu platí i vlaky, traktory a motorové sekačky), a zanedbával jsem, že pozemky pro ní zcela jistě nebudou kupovány za tržní cenu.
Jedinou čistě soukromou dálnicí v Evropě je alternativní obchvat Birminghamu (větev M6) a tato je soustavně ve ztrátě - když provozovatel nasadil "spravedlivé mýto" (= takové, aby pokrylo údržbu a v rozumné době splatilo náklady na stavbu), tak většina řidičů dala přednost staré M6. Ta je sice chronicky zacpaná, ale výrazně levnější, protože státní.
Důsledkem čehož levičáci všeho druhu opakují fráze typu dálnice nemusí vydělávat, ale má být ku prospěchu všem. BTW, milý M, pokud toto platí pro dálnice, proč to nemá platit i pro vlaky? A pro byty, vepřové řízky a smartfouny? :-)
Jinak debata fakt jak srovnavani jablek s ponorkama a hlavne miluju debatu s nekym, kdo ma predem uplne jasno a jedna vec je dobra a druha vec je spatna. Pokud teda najedeme na vlnku absurdit jakoze treba silnicni doprava je dotovana skrze to "zdravotni pojisteni" (nemusi platit ta pripojisteni apod - tento samotny argument jsem pochopil), tak se zase da napsat, ze pri pouziti auta lide neztraceji cast delsim cestovanim (a zejmena mrtvou dobou, kterou popisoval napr. Sim) a timhle automobilova doprava sve "dotace" systemu vraci...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.