..: Německé dráhy se bojí o ztrátu cestujících na dálkových trasách :..

ICE-T, foto: Tomáš Kubovec Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.

Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE


miropiro | 16.6.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
16.06.2011 (9:21)  
Teď jsem zvědavej, zda DB nepřehodnotí ten jejich slavný "yield management", neboli "letecký tarif" s vazbou na konkrétní spoj.
Možná by se také mohli zamyslet nad otázkou, zda na méně vytížené trati není lepší proklad dálkovky a regionálky do aspoň přibližně hodinového taktu (třeba se střídavým zastavováním), než dva naprosto nesourodé dvouhodináče, pro něž vycházejí různé taktové uzly...
16.06.2011 (9:13)  
narozenej: A proc sou nizkonakladovy letecky spolecnosti takovej problem? Mozna, kdyby sme prachy co sme vrazili do dalnic a dalkovejch trati investovali do nich, tak udelame lip...
16.06.2011 (9:04)  
Kdyby radši jezdila konkurence taky po kolejích, třeba místo části spojů DB (při kratším intervalu by nebyl výběr dopravce takový problém). Konkurence přece nemá být důvodem k přesunu dopravy z kolejí na silnice. :( Přibližují se našemu prapodivnému modelu, podobně jako nedávno zavedli pomalé jízdy přes přejezdy. To je podle mě špatný postup. Spíše by se měli snažit snižovat náklady drážní dopravy a méně dotovat uživatelům silnice.
16.06.2011 (9:01)  
Být DB , biju na poplach.
Dnešní svět je totálně zmrvený a lidi jdou po ceně. Viz boom s nízkonákladovými leteckými společnostmi.
Tento stav může znamenat , že lidi odejdou z vlaků. Tím pádem budou třeba vyšší dotace anebo nastoupí rušení spojů.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko