..: Německé dráhy se bojí o ztrátu cestujících na dálkových trasách :..

ICE-T, foto: Tomáš Kubovec Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.

Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE


miropiro | 16.6.2011 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
27.06.2011 (18:48)  
M > hrebicek na hlavicku :-)
registrovaný uživatel M 
22.06.2011 (11:06)  
Budou ty danove prijmy vetsi nez samotna dotace?
21.06.2011 (17:35)  
M
Mám nápad. Chci si postavit pyramidu, ale nemohu si ji jen tak koupit, takže ji zadotuje stát. Musíme však počítat s tím, že na pyramidě vydělá stavitel, kamenolom, dopravce a řezbář sarkofágů. Ty tyto peníze utratí dejme tomu za novou míchačku na maltu, korečkové rypadlo, dláto a benzín, díky čemuž mohou rozšířit svoje podnikání, čímž zvýší HDP a vybrané daně. Navíc tím dají práci nožířům, strojírnám a pumpám. Všichni jejich zaměstnanci budou mít práci, budou odvádět daně, stát jim nemusí platit dávky a jestli neumřeli, žijí šťastně dodnes. No není to bezva nápad?

Za pyramidu si klidně dosaď i řízek nebo smartfoun, podobný elaborát ti vymyslím na cokoliv. Čím více půjdu do šírky, tím najdu více přínosů a tím si obhájím vyšší dotaci.

Abych odpověděl i na tvojí protiotázku, tak věz, že jsem i proti dotacím do železnic a ZDO :-)
registrovaný uživatel M 
21.06.2011 (17:33)  
Nepocitam s tim.
Otazka zni stejne, jako "da se tedy predpokladam, ze si Nemci a Spanele nebudou brat hypoteky, ale bydleni si budou kupovat pouze z vlastnich uspor"?
21.06.2011 (15:36)  
M: Da se tedy ocekavat, ze Nemecko, Francie nebo Spanelsko (staty se siti dalnic a VRT) svuj dluh nekdy splati?
registrovaný uživatel M 
21.06.2011 (15:24)  
RA: A ty mi odpovedet dokazes?
V cem konkretne je ekonomice prospesna stavba zeleznic nebo dotovani ZDO?
Nebo jako jenom "ja jsem ten chytry a moje odpovedi byste stejne vy hlupaci nepochopili"?
registrovaný uživatel M 
21.06.2011 (15:20)  
Franta - ten dluh s tim nesouvisi. Nebo jako kdyz mam treba hypoteku (cili jsem dluznik), tak mam zakazane investovat? Sice mi ta investice neco vynese a diky investici dluh splatim rychleji, ale protoze jsem teda ten dluznik, tak mam mit zakazane investovat a cokoliv vydelam, tak mam ihned pouzit na splatku. Lehce kratkozrake, ne?

Ad ta hospoda - a bude to tak, ze dotace bude milion a nakonec stat vydela dva? Ja myslel, ze kdyz mas tak na srdci ten statni dluh, tak bys tohle mel uvitat, ne?
Nebo snad je problem v tom, ze zly hospodsky na tom vydela rovnez?
Tu hospodu si muze otevrit kdokoliv a dotace tam nejsou potreba, protoze bez jedne hospody se lidi i cizinci obejdou, protoze hospod je spousta. Kdyz ale GP nebude v Brne, tak nebude nikdy v republice a statni rozpocet prijmy spojene s GP nikdy neuvidi. Ale treba je to tak dobre a pod rouskou dogma "dotace jsou spatne" teda at stat o ty prijmy prijde. Jak je to s tou vanickou a ditetem?


Pozn 2. Zamyslete se a řekněte v čem se liší prinicpielně dotovaná velká cena od takovéhoto podnikání. Mám hospodu. Moc lidí mi tam nechodí. Ta vyžebrám dotaci, která mi umožní snížit cenu chlastu a jídla, takže lidí je najednou plno. I cizinci na radovánky přijedou. Takto dotovaná hospoda musí být přece požehnáním pro ekonomiku. Díky většímu obratu hospody mají vyšší zisky pivovary, lihovary i jatka zvýší obrat.
registrovaný uživatel M 
21.06.2011 (14:59)  
Ty odpovedi jsou prece zde...
V cem konkretne je ekonomice prospesna stavba zeleznic nebo dotovani ZDO? Proc se velke prumylove podniky pri rozhdoovani o investici rozhoduji (i) dle existujici infrastruktury?
Ale jestli to chces jakoze vylozene vydatlovat, tak napriklad takto - kdyz nekam vede dalnice, tak pravdepodobne vede do nejakeho vetsiho mesta. Tim se lidem usnadni dojizdeni do prace a snadneji si najdou praci. Uplne stejne to plati pro dalnice, pro silnice, pro zeleznici. Rozdil mezi dalnici a silnici je jenom ten, ze ta dalnice dokaze oslovit lidi ve vetsim vzdalenosti nez silnice a v mnohem vetsi vzdalenosti nez kdyz se lidi budou do prace brodit bazinou na oslovi...

Prospech velkych firem z dalnice neni jen jejich. Ty firmy plati nejake dane, maji nejake zamestnance a ti plati dane, mimo to utraceji sve vydelky a nedostavaji davky. Firma bude mit asi taky nejake dodavatele a tam plati totez.
Koupit si egyptskou pyramidu (spise ji asi postavit, ne?) mas nutkani jenom ty, to je jaksi rozdil proti tem dalnicim. Pokud by po tom touzily miliony a necemu by to pomohlo (treba mohutny cestovni ruch), tak by je stat treba i postavil. Ale mam o tom mirnou pochybnost.
21.06.2011 (10:38)  
M
A kde je ten slibovaný ekonomický prospěch, kterým se pořád tak zaklínáš? To, že si dálnici nemůžu koupit stejně jako řízek, vůbec nic neříká o její ziskovosti, natož pak prospěšnosti. Já si taky nemůžu koupit egyptskou pyramidu, má mi ji zadotovat stát?
Velké podniky z dálnice mají prospěch, ale to je prospěch konkrétní firmy, nikoliv celé společnosti. Proto taková firma může naopak sama dotovat stavbu silnice, když z ní bude mít prospěch. V dobách "nelítostného kapitalismu" 19. století to bylo běžné: když třeba Buštěhradská dráha emitovala akcie, tak většinu z nich koupily kladenské uhelné společnosti, které potřebovaly dobré železniční spojení s Prahou.
21.06.2011 (7:22)  
Beru to tak, ze ty penize jsou stazene tak jako tak a lezi treba ve VPS nebo kdekoliv.

Jestl si myslíte, že takhle má fungovat státní rozpočet, tak potěš koště. Btw. na vládních účtech žádné zbytečné prachy neleží. Pokud ste si neráčil všimnout, tak je tam přes tisíc miliard dluhů.

Pozn 2. Zamyslete se a řekněte v čem se liší prinicpielně dotovaná velká cena od takovéhoto podnikání. Mám hospodu. Moc lidí mi tam nechodí. Ta vyžebrám dotaci, která mi umožní snížit cenu chlastu a jídla, takže lidí je najednou plno. I cizinci na radovánky přijedou. Takto dotovaná hospoda musí být přece požehnáním pro ekonomiku. Díky většímu obratu hospody mají vyšší zisky pivovary, lihovary i jatka zvýší obrat.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko