Praha — Tramvaje Škoda 15T ForCity, které si pražský dopravní podnik objenal v počtu 250 kusů, zřejmě budou dodávány s klimatizací. DP Praha začal nedávno jednat o dosazení klimatizace s dodavatelem souprav, plzeňskou Škodou Transportation. Tramvaje 15T, které jezdí v lotyšské Rize, již klimatizaci mají a její dosazení do tramvají pro Prahu by nemělo být z technického hlediska problémem. V případě dohody by první klimatizované tramvaje vyrazily na pražské koleje v průběhu příštího roku.
Dopravní podnik zároveň uvažuje o vypuštění hnacích motorů na prvním podvozku vozidla. Tím by i po dosazení klimatizace zůstala cena za jednu tramvaj stejná. Motory na přední nápravě byly jedním z předmětů kritiky pražské opozice, které se nelíbilo, že v případě srážky by byl první podvozek poškozen a oprava motorů by byla velmi nákladná. Ředitel dopravního podniku Martin Dvořák k tomu pro deník MF Dnes dodal, že "„tramvaj má nyní velmi silný výkon a takový není potřeba, tudíž by Škoda místo předních motorů dávala do vozů klimatizaci.“
Bude nutné nejdříve vyzkoušet v provozu, zda–li tramvaj bez pohonu v předním podvozku obstojí na členitých pražských tratích. Právě řada stoupání na pražské tramvajové síti byla hlavní příčinou, proč původně DPP požadoval pouze tramvaje se stoprocentní trakcí. Je tak otázkou, jestli se proti této změně vůči původnímu výběrovému řízení neohradí některý z dalších výrobců tramvají. Stejně tak není jasné, jestli bude klimatizace časem nainstalována i do již vyrobených souprav.
Zdroj: iDnes.cz
Ještě tam zřejmě budou hrát nějakou roli rotující části motoru.
(klimča by byla asi na střeše, ale otázkou je kde, protože by se při nevhodném umístění pravděpodobně zanášela ostrouhaným grafitem. A protože 15T má sběrač hooodně vpředu, tak kam s ní?)
Ostatně na místě toho prvního podvozku sedí řidič (-: nebo ještě spíš tam je řídicí pult.
Že bude vypuštěn pohon předního podvozku přece neznamená, že klima bude na jeho místě...
Ostatně: proč by ten klimaagregát nemohl být úplně vzadu?
"Také přemýšlím, co by udělal na 15T nehnaný první podvozek. Myslím, že na solidním kolejovém svršku by to nebyl problém, ale v Praze..."
Proč by to měl být problém?
Jen se to asi nedá dělat moc často (-:
Také přemýšlím, co by udělal na 15T nehnaný první podvozek. Myslím, že na solidním kolejovém svršku by to nebyl problém, ale v Praze...
SYN: To si pleteš 13T s 16T pro Wroclaw, ta skutečně nemá střední díl hnací a podlaha v něm je níže. Teď se pro Wroclaw dělá nově i obousměrná 19T.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.