..: Tramvaje 15T ForCity pro Prahu možná dostanou klimatizaci :..

Škoda 15T ForCity, foto: Richard WeberPraha — Tramvaje Škoda 15T ForCity, které si pražský dopravní podnik objenal v počtu 250 kusů, zřejmě budou dodávány s klimatizací. DP Praha začal nedávno jednat o dosazení klimatizace s dodavatelem souprav, plzeňskou Škodou Transportation. Tramvaje 15T, které jezdí v lotyšské Rize, již klimatizaci mají a její dosazení do tramvají pro Prahu by nemělo být z technického hlediska problémem. V případě dohody by první klimatizované tramvaje vyrazily na pražské koleje v průběhu příštího roku.

Dopravní podnik zároveň uvažuje o vypuštění hnacích motorů na prvním podvozku vozidla. Tím by i po dosazení klimatizace zůstala cena za jednu tramvaj stejná. Motory na přední nápravě byly jedním z předmětů kritiky pražské opozice, které se nelíbilo, že v případě srážky by byl první podvozek poškozen a oprava motorů by byla velmi nákladná. Ředitel dopravního podniku Martin Dvořák k tomu pro deník MF Dnes dodal, že "„tramvaj má nyní velmi silný výkon a takový není potřeba, tudíž by Škoda místo předních motorů dávala do vozů klimatizaci.“

Bude nutné nejdříve vyzkoušet v provozu, zda–li tramvaj bez pohonu v předním podvozku obstojí na členitých pražských tratích. Právě řada stoupání na pražské tramvajové síti byla hlavní příčinou, proč původně DPP požadoval pouze tramvaje se stoprocentní trakcí. Je tak otázkou, jestli se proti této změně vůči původnímu výběrovému řízení neohradí některý z dalších výrobců tramvají. Stejně tak není jasné, jestli bude klimatizace časem nainstalována i do již vyrobených souprav.

Zdroj: iDnes.cz


JiříK. | 10.5.2011 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
11.05.2011 (13:14)  
Mě přijde, že z hlediska chodových vlastností je rozdíl především v hmotnosti zatížení nápravy. Pokud nahradím chybějící trakční motor balastní zátěží, mělo by to vyjít skoro na stejno.
Ještě tam zřejmě budou hrát nějakou roli rotující části motoru.
11.05.2011 (12:57)  
Dobře, jinak: proč by tedy nemohl být běžným podvozkem ten zcela vzadu?

(klimča by byla asi na střeše, ale otázkou je kde, protože by se při nevhodném umístění pravděpodobně zanášela ostrouhaným grafitem. A protože 15T má sběrač hooodně vpředu, tak kam s ní?)

Ostatně na místě toho prvního podvozku sedí řidič (-: nebo ještě spíš tam je řídicí pult.
11.05.2011 (12:42)  
Ostatně: proč by ten klimaagregát nemohl být úplně vzadu?

Že bude vypuštěn pohon předního podvozku přece neznamená, že klima bude na jeho místě...
registrovaný uživatel Sim 
11.05.2011 (12:25)  
Ze se sunuty podvozek chova jinak, kdyz je hnany a jinak, pokud je bezny, to souhlas ... ovsem otazkou je, zda se chova lepe ten nebo onen. Neni to jen o tom, zda je souprava tazena nebo sunuta, ale treba o usporadani pojezdu velkych lokomotiv ... ano, u nas nejvetsi bezne viditelne stroje maji dva trinapravove podvozky (nebo tri dvounapravove), ale neni to zas tak davno, co se nam tu prohanely pary, ktere mely pred prvni hnanou napravou jeden nebo dva behouny ... a to ve sve podstate neni nic jineho, nez "bezny" (byt se pod pravym vyznamem tohoto slova skryva u tramvaje podvozek hnany) u 15T.
11.05.2011 (11:56)  
743 010-1: To je s prominutím blbost už mnohokráte potvrzená. Jedný problém v Praze spočívá s dostatečnou adhezí na sklonově náročných tratích (až 80 promile) za špatných meteorologických podmínek. Výkonu to má na rozdávání.
11.05.2011 (11:04)  
Oberleutnant: protože se sunutý podvozek chová dle mého dosavadního pozorování (výsledky testů, odborné články i vlastní zkušenost) jinak než hnaný. Je to takový "hadrák", hůř drží směr a je mnohem citlivější na chyby v geometrii kolejnice / kola. Protože je v Praze mnoho kolizních míst (havarijní stav trati, ojeté jazyky výhybek, zdevastované srdcovky, vykousané temeno i žlábek v obloucích) myslím, že za současného stavu tratí by to mohlo vyskakovat. Opakuji: na kvalitních tratích by to mělo být OK.

Ostatně: proč by ten klimaagregát nemohl být úplně vzadu?
11.05.2011 (9:55)  
743 010-1:
"Také přemýšlím, co by udělal na 15T nehnaný první podvozek. Myslím, že na solidním kolejovém svršku by to nebyl problém, ale v Praze..."

Proč by to měl být problém?
11.05.2011 (9:38)  
Ad 100% trakce: no přátelé, možná mi to nebudete věřit, ale tu Trojskou dá bez jednoho hnacího podvozku i souprava 2xT3. Sám jsem to jednou zažil. Výjezd ze zastávky Nad Trojou, po zhruba 70 metrech rána, trhanec a citelný úbytek výkonu. Zřejmě zaúčinkování nadproudové ochrany. Plazil se nahoru asi 30, ale vyjel to.

Jen se to asi nedá dělat moc často (-:

Také přemýšlím, co by udělal na 15T nehnaný první podvozek. Myslím, že na solidním kolejovém svršku by to nebyl problém, ale v Praze...
10.05.2011 (22:56)  
Abych řekl pravdu, ještě jsem nejel tramvají, kde by mi byla zima z klimatizace. Zato mi dost často bylo v tramvaji vedro, buď kvůli nedostatečnému větrání, nebo třeba kvůli dešťové přeháňce, kdy se musela zavřít okna, ale celý vůz a vzduch v něm byl stále vyhřátý. Při loňských letních vedrech bylo pěkné vedro v nové tramvaji na Pöstlingbergbahn, která klimačku má...

SYN: To si pleteš 13T s 16T pro Wroclaw, ta skutečně nemá střední díl hnací a podlaha v něm je níže. Teď se pro Wroclaw dělá nově i obousměrná 19T.
10.05.2011 (20:12)  
Je hezké, že se kupují tyto moderní tramvaje. Ale ty sedačky jsou něco hrozného. Když s tím jedu z Pankráce, tak v těch zatáčkách vám po tom jezdí zadek.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko