..: Hlavní nádraží v Ústí nad Labem získá novou budovu :..

Budova žst. Ústí nad Labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Ústí nad Labem — Po necelých pěti letech se na ústecké hlavní nádraží vrátí dělníci, kdy by měla začít další etapa přestavby této železniční stanice. Zatímco v roce 2007 se přestavba týkala hlavně peronů a podchodu, který byl poškozen povodněmi v roce 2002, současná přestavba se má týkat hlavní budovy, kterou by měla nahradit prosklená hala. Z původní haly zůstanou pouze obvodové zdi. V nové hale by měly přibýt pokladny, ale také obchody. Investor má v plánu v průběhu letošního roku vybrat dodavatelskou firmu. U hlavního nádraží se v současné době dokončuje budova na nábřeží řeky Labe, ve které jsou parkovací místa a v budoucnu zde budou také pokladny. V plánech je propojení hlavní budovy s novou budovou na nábřeží širokým podchodem vedeným prostředkem nádraží. Zahájení stavby nové haly je očekáváno začátkem roku 2012.

Na fotografiích (z víkendu 23. - 24. 4. 2011) je patrna zmíněná budova s parkovištěm, které jsou v současnosti ve výstavbě, dále pohled na opravená nástupiště a také na rekonstruovanou restauraci Větruše s novou lanovkou na stejnojmenném vrchu.

Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain
Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Ústí nad Labem - opravená Větruše, foto: Jiří Randa, JRtrain Ústí nadl Labem - lanovka na Větruši, foto: Jiří Randa, JRtrain

Zdroj: Sedmička


PetrVolf | 3.5.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
04.05.2011 (9:12)  
Jsem rád, že se bude s nádražím dělat, ale také mi to připadá zbytečné. Budova nádraží bylo vlastně dvakrát opravovaná (před povodněma normální rekonstrukce, po povodních 2002 znovu). A potom rekonstrukce nástupišť a kolejiště pro koridorovou stavbu. A znám nádraží, které by potřebovaly zrekonstruovat o mnoho víc.
Také mě trochu zaráží, že obchody, záchody, bankomat atd. vystěhovali asi rok a půl před začátkem stavby :).
registrovaný uživatel Sim 
04.05.2011 (8:30)  
Frantisek > zastavte se nekdy na Svinove, mozna zmenite nazor na to, ze ne vsechno sklenene je energeticky narocne a neprijemne pro pobyt ;-)
04.05.2011 (7:32)  
Mně se to moc nezdá. Stávající budova je pěkná, stačí upravit dispozice a vyčlenit více místa pro cestující. Skleněná část bude buď zbytečně energeticky náročná, nebo tam bude v létě horko a v zimě chlad. Návrh sice nevypadá špatně (možná až na ten tuctově "okachlovaný" spodek), ale originál je vždy cennější než jakákoli reminiscence. ČEZ se možná zaraduje z celoročního vyrovnávání teplot, provoz se pravděpodobně prodraží. No, uvidíme. Zatím mi to přijde jako snaha prolít někudy "nepotřebné" peníze.
registrovaný uživatel Magnat 
03.05.2011 (20:02)  
Sice to není moc velká novinka, protože se o tom říká už delší dobu ale konečně je známo zahájení stavby. Kvůli tomu také z nádraží odstěhovali záchody do podchodu, a prodejny "na dlažbu" (mimo tuším Relaye). Objekt "zanádraží" je již dokončen, ale asi se čeká na protipovodnovou vanu - zavřené je to pořád...
Kdo by měl zájem o vizualizace, tak jsou zde: http://www.atelierap.cz/projekt.php?id=44
03.05.2011 (17:58)  
Tak to jsem rád. Nástupiště už vypadají hezky, ten nový objekt u řeky je krásný, no ale nádraží hlavně uvnitř nic moc. Takže jen tak dál :-)
registrovaný uživatel mah 
03.05.2011 (16:25)  
to je dobre,
soucasne UL nadrazi je z tech frekventovanych nadrazi snad jedno z nejhorzich neli uplne nejhorsi. Krome jizdenek se tam neda nic jineho koupit, na hajzlik jsem nedavni mosel za nastupiste 1a, protoze uvnitr jsem nic nenasel, kdo chce prijet autem tak nezaparkuje ....
03.05.2011 (16:09)  
To by mě zajímalo, jestli bude hezčí a uživatelsky přívětivější než stará budova.
Nejsem ze zásady proti novým proskleným budovám, ale z mnohých mám pocit, že architekt měl naspěch, tak namaloval nějaký rastr, a dopravní inženýr, který měl dohlédnout na zajištění plynulosti proudů cestujících, spal spánkem spravedlivých.
Tak uvidíme...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko