Praha — Od soboty 2. dubna 2011 je ve všech vlacích zařazených do systému Pražské integrované dopravy (PID), které mají povolenou přepravu jízdních kol, zavedena bezplatná přeprava jízdních kol po území hlavního města Prahy. Nabídka platí v oblasti pásmech 0 a B ohraničené stanicemi Praha–Klánovice, Praha–Horní Počernice, Praha–Čakovice, Praha–Sedlec, Praha–Ryzuně, Praha–Řeporyje, Praha–Radotín, Praha–Zbraslav, Praha–Kolovraty a Praha–Řepy. Doposud byla přeprava jízdních kol ve vlacích v rámci PID formou spoluzavazadla zpoplatněna dle tarifu ČD částkou 25 korun za jeden vlak nebo 50 korun za celodenní jízdní doklad. Změnou tak dojde ke sjednocení podmínek přepravy jízdních kol v celé Praze (metro, tramvaje, lanová dráha, přívozy) a přeprava kola je v rámci Pražské integrované dopravy s jízdenkou PID bezplatná. Bezplatná přeprava kola je však pouze na území hlavního města Prahy. Při opuštění města je platný standardní ceník dle tarifu Českých drah.
Ceník a podmínky pro přepravu jízdních kol v rámci PID:
Druh dopravy | Podmínky | Cena za přepravu |
Metro | maximálně dvě jízdní kola na každé poslední plošině ve směru jízdy | 0 korun |
Vlaky | dle přepravních podmínek ČD - viz přeprava kol | 0 korun v pásmech 0 a B |
Tramvaje | ve vybraných úsecích ve směru z centra, a to v pracovních dnech od 20.00 – 6.00 h, v nepracovní dny celodenně, maximálně dvě kola na plošině pro kočárek | 0 korun |
Přívozy | dle pokynů převozníků | 0 korun |
Lanová dráha na Petřín | maximálně dvě kola v druhém oddílu vozu (označen piktogramem) | 0 korun |
Cyklobus | bez omezení (do naplnění kapacity vozidla) | 32/16 korun |
Airport Express | pouze zabalené pro leteckou přepravu | 0 korun |
Mapa s možností přepravy jízdních kol v rámci PID je na stránkách Pražské integrované dopravy.
Zdroj: Infoservis ČD, ROPID, ČD Pražské Esko
1 2 | Zpráv na stránku: |
Uvedu na příkladu:
Co se oteplilo a já vytáhl kolo, tak už jsem MHD nejel od minulého pondělí, pokud nepočítám jízdy metrem s kolem. Za předpokladu, že bude pršet nebo mě bude bolet nožička, tak mám v kapse tramvajenku, jako velká část cyklistů, a jedu do školy tramvají. Druhou část budou tvořit ti, kteří jsou na tom stejně jak já, ale místo MHD využívají auto.
Nakonec je tu velká a nezanedbatelná část cyklistů, kteří kolo využívají ve volném čase (hlavně o víkendu nebo po práci). V.
Osobně však mám vyzkoušeno, že kombinace VLAK, METRO, KOLO je jedním z nejrychlejších způsobů jak se dopravovat po Praze. Vždy se svezu někam na kopec a pak už se jen vezu na kole. Popřípadě se vlakem nebo metrem dostanu na druhou stranu Prahy a než čekat na MHD, tak si tam dojedu.
Ne jen Praha rozhazuje viz. Středočeský kraj, kde už na to taky doplatili...
Nerozumím, jak si mouhou Pražáci v době škrtů prosazovat takovéto výhody...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.