Praha — Od soboty 2. dubna 2011 je ve všech vlacích zařazených do systému Pražské integrované dopravy (PID), které mají povolenou přepravu jízdních kol, zavedena bezplatná přeprava jízdních kol po území hlavního města Prahy. Nabídka platí v oblasti pásmech 0 a B ohraničené stanicemi Praha–Klánovice, Praha–Horní Počernice, Praha–Čakovice, Praha–Sedlec, Praha–Ryzuně, Praha–Řeporyje, Praha–Radotín, Praha–Zbraslav, Praha–Kolovraty a Praha–Řepy. Doposud byla přeprava jízdních kol ve vlacích v rámci PID formou spoluzavazadla zpoplatněna dle tarifu ČD částkou 25 korun za jeden vlak nebo 50 korun za celodenní jízdní doklad. Změnou tak dojde ke sjednocení podmínek přepravy jízdních kol v celé Praze (metro, tramvaje, lanová dráha, přívozy) a přeprava kola je v rámci Pražské integrované dopravy s jízdenkou PID bezplatná. Bezplatná přeprava kola je však pouze na území hlavního města Prahy. Při opuštění města je platný standardní ceník dle tarifu Českých drah.
Ceník a podmínky pro přepravu jízdních kol v rámci PID:
Druh dopravy | Podmínky | Cena za přepravu |
Metro | maximálně dvě jízdní kola na každé poslední plošině ve směru jízdy | 0 korun |
Vlaky | dle přepravních podmínek ČD - viz přeprava kol | 0 korun v pásmech 0 a B |
Tramvaje | ve vybraných úsecích ve směru z centra, a to v pracovních dnech od 20.00 – 6.00 h, v nepracovní dny celodenně, maximálně dvě kola na plošině pro kočárek | 0 korun |
Přívozy | dle pokynů převozníků | 0 korun |
Lanová dráha na Petřín | maximálně dvě kola v druhém oddílu vozu (označen piktogramem) | 0 korun |
Cyklobus | bez omezení (do naplnění kapacity vozidla) | 32/16 korun |
Airport Express | pouze zabalené pro leteckou přepravu | 0 korun |
Mapa s možností přepravy jízdních kol v rámci PID je na stránkách Pražské integrované dopravy.
Zdroj: Infoservis ČD, ROPID, ČD Pražské Esko
1 2 | Zpráv na stránku: |
Však proto asi zůstalo naštěstí jen u těch dvou kusů a vývoj se ubral právě tím kucháním. Viz vozy Bd264, zatím na rameni Praha - Brno - Jeseník.
A jestli je to vazne tak lacine, jak se pise (1M CZK), tak je zlocin, ze Rath nedohodi dalsi 1-2 mega...
Oni by ty nízkopodlažní vozy (pravděpodobně když už tak rovnou dvoupodlažní, i když ne nezbytně) byly požehnáním i z jiných důvodů (vozíčkáři, starší lidé, i kapacita), aspoň po jednom kuse na každý vlak pro začátek...
I kdyby to měly být jen ty Bmto, i ty slušně fungují, jen kdyby jich bylo víc.
Napsal jsem, že je TROCHU zavádějící. Plně si uvědomuji, že tyto vozy jezdí ve vlacích PID, ale pouze na trase Vršovice, hlavní, Vysočany, Čakovice. A to navíc jen o víkendu a jen na pár vlacích. Většinu vlaků PID tvoří Panťáky, Regionovy, 810 a Hydry (120 a 070). Takže oranžový cyklovůz není reprezentantem přepravy kol v PID.
Ostatně se na tomto shodly weby ČD i ROPID: Doporučujeme využít kapacitní vlakové linky S1, S7 nebo S9, které vás dovezou z centra za pár minut až na okraj Prahy (například Klánovice, Radotín nebo Uhříněves).
V.
Jinak ale tarifni sjednoceni vitam, jen tak dal. Cim mene vyjimek z nejakeho stanoveneho standardu bude, tim lepe.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.