..: Kolo ve vlaku na území Prahy převezete zdarma :..

Vůz Bvt, foto: KONTING Praha — Od soboty 2. dubna 2011 je ve všech vlacích zařazených do systému Pražské integrované dopravy (PID), které mají povolenou přepravu jízdních kol, zavedena bezplatná přeprava jízdních kol po území hlavního města Prahy. Nabídka platí v oblasti pásmech 0 a B ohraničené stanicemi Praha–Klánovice, Praha–Horní Počernice, Praha–Čakovice, Praha–Sedlec, Praha–Ryzuně, Praha–Řeporyje, Praha–Radotín, Praha–Zbraslav, Praha–Kolovraty a Praha–Řepy. Doposud byla přeprava jízdních kol ve vlacích v rámci PID formou spoluzavazadla zpoplatněna dle tarifu ČD částkou 25 korun za jeden vlak nebo 50 korun za celodenní jízdní doklad. Změnou tak dojde ke sjednocení podmínek přepravy jízdních kol v celé Praze (metro, tramvaje, lanová dráha, přívozy) a přeprava kola je v rámci Pražské integrované dopravy s jízdenkou PID bezplatná. Bezplatná přeprava kola je však pouze na území hlavního města Prahy. Při opuštění města je platný standardní ceník dle tarifu Českých drah.

Ceník a podmínky pro přepravu jízdních kol v rámci PID:

Druh dopravy Podmínky Cena za přepravu
Metro maximálně dvě jízdní kola na každé poslední plošině ve směru jízdy 0 korun
Vlaky dle přepravních podmínek ČD - viz přeprava kol 0 korun v pásmech 0 a B
Tramvaje ve vybraných úsecích ve směru z centra, a to v pracovních dnech od 20.00 – 6.00 h, v nepracovní dny celodenně, maximálně dvě kola na plošině pro kočárek 0 korun
Přívozy dle pokynů převozníků 0 korun
Lanová dráha na Petřín maximálně dvě kola v druhém oddílu vozu (označen piktogramem) 0 korun
Cyklobus bez omezení (do naplnění kapacity vozidla) 32/16 korun
Airport Express pouze zabalené pro leteckou přepravu 0 korun

Mapa s možností přepravy jízdních kol v rámci PID je na stránkách Pražské integrované dopravy.

Zdroj: Infoservis ČD, ROPID, ČD Pražské Esko


Praha hl. n. Poslat mail autorovi | 5.4.2011 (19:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.04.2011 (16:21)  
Pikehead:
Však proto asi zůstalo naštěstí jen u těch dvou kusů a vývoj se ubral právě tím kucháním. Viz vozy Bd264, zatím na rameni Praha - Brno - Jeseník.
08.04.2011 (14:26)  
Kdyz uz se tak pestuje ten OT, tak vuz BvT je kravina na treti. Lepsi by byly rychlikove vozy s vykuchanym WC a krajnim coupe. Za cenu BvT by jich mohlo byt 10 a na nekterych relacich by to mohlo pomoci...
registrovaný uživatel ara 
08.04.2011 (12:03)  
Zamer udelat cyklovozy byl asi dobry,nicmene je zpackali at uz sedacky nebo cyklootvory...
08.04.2011 (0:17)  
Tem cyklovágn je hodně nepohodlnej. To si tam dám kolo a uteču do 854-054...? Ty tramvajové sedačky?!
06.04.2011 (8:31)  
Mne trochu prekvapuje, ze se kolo neda dokoupit rocni na inkartu...

A jestli je to vazne tak lacine, jak se pise (1M CZK), tak je zlocin, ze Rath nedohodi dalsi 1-2 mega...
registrovaný uživatel jk 
06.04.2011 (4:33)  
Za kola ve vlacich zdarma ma platit ROPID CD cca 1 milion rocne, coz je relativne pakatel (asi 20 cm tunelu Blanka).
registrovaný uživatel SYN 
05.04.2011 (22:57)  
Sim: Naprosto souhlasím, opravdu by to chtělo "cokoliv níckopodlažního", třeba i z těch vložáků by príma kolovůz vznikl vybráním sedaček po jedné straně (dole)...
Oni by ty nízkopodlažní vozy (pravděpodobně když už tak rovnou dvoupodlažní, i když ne nezbytně) byly požehnáním i z jiných důvodů (vozíčkáři, starší lidé, i kapacita), aspoň po jednom kuse na každý vlak pro začátek...
I kdyby to měly být jen ty Bmto, i ty slušně fungují, jen kdyby jich bylo víc.
registrovaný uživatel VencaM 
05.04.2011 (22:35)  
->Borecek 13
Napsal jsem, že je TROCHU zavádějící. Plně si uvědomuji, že tyto vozy jezdí ve vlacích PID, ale pouze na trase Vršovice, hlavní, Vysočany, Čakovice. A to navíc jen o víkendu a jen na pár vlacích. Většinu vlaků PID tvoří Panťáky, Regionovy, 810 a Hydry (120 a 070). Takže oranžový cyklovůz není reprezentantem přepravy kol v PID.
Ostatně se na tomto shodly weby ČD i ROPID: Doporučujeme využít kapacitní vlakové linky S1, S7 nebo S9, které vás dovezou z centra za pár minut až na okraj Prahy (například Klánovice, Radotín nebo Uhříněves).
V.
05.04.2011 (21:49)  
Pro VencuM: Nevím v čem je ten obrázek zavádějící,když rychlíky do Tanvaldu na kterých je tento vůz řazen jsou zařazeny do plné integrace.A tak do Čakovic můžeš s PIDkou kolo přepravit.
registrovaný uživatel Sim 
05.04.2011 (21:44)  
Jiří Horáček > merketing funguje :-D tyhle vozy jsou v podstate docela drsnej prasopes, byt se to na letacku vyjima velmi pekne. Tramvajove sedacky, potreba dvou lidi pro nalozeni kola a nutnost "lezt dovnitr jinou dirou" pro cloveka a pro kolo tak trosku degraduje myslenku "s kolem na vylet". Jakejkoliv nizkopodlazni vuz - klidne i ty vlozaky z krakena, co se bez uzitku rozpadaj v MuN - by poslouzil lepe.

Jinak ale tarifni sjednoceni vitam, jen tak dal. Cim mene vyjimek z nejakeho stanoveneho standardu bude, tim lepe.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko