..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   
24.03.2011 (15:06)  
No zdá se mi, že 32 vozů na hodinové takty na Plzeň a ČB se docela ztratí... A nevyužije se asi dlouho ta 160ka (i když to pravda moc nedá ani na to Ústí). Takhle by aspoň něco bylo pořádně. Samozřejmě je to klasický marketingový rozpor, jeslti nějakou linku udělat pořádně, cestujícím vyšší úroveň de fakto garantovat, nebo na více místech ukázat, že máme něco lepšího než Béčka...
registrovaný užívateľ acolmiztli  mail  
24.03.2011 (15:04)  
Mohu se osazenctva zeptat, zda se planuje prevedeni venkovni upravy do Najbrta nebo budeme mit dalsi barevnou variantu?
24.03.2011 (15:01)  
Poborskii: jestli se mezi Benešovem a Voticemi bude jezdit 160, tak si naordinuji na svých cestách do TA dobrovolně abstinenci. Trasování do Bystřice, ani od Olbramovic do Votic (Heřmaniček) totiž zatím připomíná spíše klikatícího se hada á la úsek Benešov - Čerčany :-(

Jinak nevidím jediný důvod, proč by zrovna směr na Děčín neměly na rychlíkách obsluhovat Bčka, když tam jezdí zároveň ECčka v královské frekvenci spojení.

A jinak oceňuju, že to budou držet v ucelených vlacích, je to rozhodně lepší způsob, jak zlepšit vnímání železnice mezi cestujícími.
registrovaný užívateľ Kakov 
24.03.2011 (15:00)  
Honza:

přesně tak plný souhlas, problém některých lidí je trvalá nakyslá zatrpklost a s tím spojená notorická stěžovatelnost

já s B jezdím často jednak proto, že k nám téměř nic jiného nejede a jednak proto, že než narvaným EC raději jedu prázdnějším R...

a ty horory co píše JK jsem nikdy nezažil, nevím jak to bylo před rokem 1995 ....
24.03.2011 (14:58)  
Tak mě napadá, jeslti by nebylo lepší tyhle vagóny využít na rychlíky Praha-Ústí-Karl.Vary-Cheb. Počet by stačil na kompletní pokrytí a mohlo by se začít mezi Nelahozevsí a Lovosicemi jezdit 160. Po nástupu 380tek počítam, že by loko byly - 371 nebo 151. (Podotýkám, že tím směrem nejezdím a nemám tudíž na tom žádný osobní zájem :-)
registrovaný užívateľ Raquac 
24.03.2011 (14:20)  
Keltman , Michal Jaroš: Panove, jste si jisti jsou ty kupovane vozy osazeny "podvozky Siemens SF200"? Nemaji ta Bmz SGP V?
24.03.2011 (13:57)  
Dokud bude problém se zabezpečovačkou, tak je 362 asi tím nejlepším řešením. Nabízí se otázka, proč nerekonstruovat 363 na 160km/h.
Btw. nemá někdo porovnání tažné síly mezi rychlým esem a bastardem na 160km/h? Pojezd a konstrukce skříně vyhovují do 200km/h, nebo se pletu?
24.03.2011 (13:26)  
_polik03_: mezi Táborem a Doubím už na kousku je 160, za dva roky přibude dalších 15 km v úseku Benešov - Votice, atd.(podle Bártovy supertragédie by měl být úsek Benešov - Tábor dokončen v roce 2016, což bude souvisle přes 40 km dlouhý úsek se 160 km/h). Ale stejně nejsou mašiny na 160, které by to mohly vozit; teď se předělává několik plzeňských es z 363 na 362, aby mohla jezdit aspoň těch 140, ale nevím, kolik jich bude celkem, čili aby vůbec stačila pokrýt všechny vlaky.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
24.03.2011 (12:47)  
Juraj Kováč, Sim: jděte se svézt z Děčína do Prahy, jezdím tam Bčkem skoro denně, teda bohužel jen do Ústí, protože z Lovosic bych se musel vracet kus zpět a to je drahé a naplatí na to studentská. Nic z popisovaného jsem tam nezažil (kromě pískajících světel teda). WC také občas použiju a žádný problém tam nebyl. Vedro, ani zima, ani táhnutí, nástupní dveře vždy dobře fungovaly, ty od kupé taktéž. Vždy tam bývá čistě uklizeno. Co se sezení týká, také žádný problém, až na to, že to bývá někdy prosezený, že se tam zapadne trochu do hloubky. (Zatím co sedadla city elefantu navrhoval někdo, kdo tím, v životě nepojede, protože takovou hrůzu a opěradlo obzvlášť by nemohl vyprodukovat!) Jediný problém, který jsem jednou zažil s Bčkem bylo, že mu zřejmě tekla nádrž na vodu, která protákala ze stropu do nástupního prostoru.
Problémy s dveřmi permanentně bývají u nemodernizovaných 053, kde to vyžaduje značnou opatrnost a pořádnou sílu.
Jinak mezivozák je blbý, to souhlasím s těmi bágly (to ale není jen u B, ale skoro u všech).
Kamarádka i moje máma jezdí Bčkem raději než ECčkem. Já teda raději velkoprostorem Bdt, ale když jedu na výlet někam dál a s někým, kupé ocením.
24.03.2011 (12:29)  
_polik03_ : Mezi Benešovem a Českými Budějovicemi bude tuším v brzké budoucnosti 160 jevem dosti častým. Pracuje se na tom usilovně.
Horší to bude na trati Praha - Plzeň, ale dnes jsem v Holoubkově viděl připravený rychlostník dokonce na 140 :-) to jsem valil bulvy.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko