..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ strejcekms  mail  
24.03.2011 (17:19)  
Sim: K tvému příkladu, hlavně bych se nechtěl dočkat vlaku sestaveného z vozů Bmz a oproti tomu vozu A, jako 1. třídou, ta by pak jako horší ztrácela podstatu, což se již džíve dělo..
24.03.2011 (17:18)  
Ano Tomáši, právě jste udeřil hlavičkou o hřebíček. Tady na západě máme tratě stejné jako za komunistů (koridorizace na tom nic nezmění - jen se udělaly opatření pro dishejblíky), do západního Německa jezdí stejný počet rychlíků jako za komunistů, tak i Béčka s tím vším náramně ladí. Jediné co neladí jsou dvě české soupravy do Německa. Ty Arrivácké jsou ty původní (jako za komunistů), jen "humanizované" skoro ala Najbrt.

Není nad vagonky, kde si otevřu okénko. Doufám, že budou soupravy aspoň s jedním Béčkem jako to dělali před 20 lety ve Švýcarsku, kde byl poslední vůz starý pro fotonadšence. normální cestující tam nelezl, protože by mu táhlo na hlavu..
24.03.2011 (17:03)  
acolmiztli: On to bude skoro jistě Najbrt. :)

Honza + Karel Kovařík: Nechci být protivnej, ale co vidíte na vozech řady B? Ať přemýšlím, jak přemýšlím, nemůžu se zbavit názoru, že by ty vozy měly být dávno ve šrotu. Jediné, co se mi na těch vozech jakž takž líbí, je možnost si otevřít na zastávce okénko. Jinak nic (kromě celkem dobrého designu humanizovaných vozů). Myslím, že civilizace uvidí, jaké špatné vozy se dělaly v Görtlizu.

A navíc, kolik lidí chce jezdit s něčím, co připomíná již zmíněné komunisty? Myslím, že jich je naprosté minimum...
24.03.2011 (16:59)  
Úžasná debata! Zvláště velkoprostor kontra kupé. Asi 99% diskutérů netuší co jezdilo na R do Plzně. Polovina souprav obsahovala velkoprostorové vozy ze Studénky, které byly vyrobeny pro návoz dělnické třídy do Škodovky. Dovolím si je označit jako 3.třídu. Jízda Regiošukem (po stejné trati) je proti tomu luxus a vnitřní hluk šuměním potůčku. Když jsem jezdil Praha-Plzeň něčím jiným než 35X, tak zoufale hledám nějaké Béčko, které ač mírně zasmrádlé poskytuje ticho a měkké posezení (obzvláště nezbytné na úseku Praha-Beroun). Naštěstí letos se už situace zlepšila a třetí třídu vyházeli a nějakým chudáčkům sebrali Béčka

Naprosto chápu, že na rychlících Brno-Břeclav-Olomouc je žádoucí cosi lepšího z hlediska podvozků. Tyhle jsou hlukově při 140km/h na stejné úrovni jako prázdné cisterny s trochou adrenalinu ruské rulety kdy přiletí nějaký úlomek třeba zdrže. Ovšem narozdíl od relací Praha - ČB Praha - Cheb zde cestující stráví zlomek času (max hodinu), takže jeho sedací pozadí a čuchometr neutrpí takovou újmu.
registrovaný užívateľ Sim 
24.03.2011 (16:59)  
Ono jde hlavne o to, zda by to bylo systemem loterie "vagon jako vagon", nebo zda by to melo sve pevne obehy. Teoreticky by to bylo prijatelne i tehdy, kdyz by napriklad na kazdem sedmivozovem rychliku byly 2xBmz, 3xB, 1xBDs a 1xA (jen priklad), takze by si dotycny mohl vybrat kam pujde - v podstate by mel garantovano, ze jako vuz 5 pojede rakouska emzeta a podle toho by si mohl koupit i mistenku.

Ovsem pokud by to bylo tak, jako to zname z "vraku vyssi kvality" na Ostravu, nebrat v zadnem pripade!
24.03.2011 (16:34)  
Flexaretista: mezi Bystřicí a Voticemi je aktuálně rozestavěno pět železničních tunelů o délce cca 2600 metrů a přeložky o délce necelých 8 km (včetně tunelů), to by mohlo na narovnání stačit, ne? ;-) Benešov - Bystřice se bude klikakit dál.

Jinak, skrz ty dva tunely z Olbramovic do Votic by se mělo začít jezdit koncem letošního roku (zatím jednokolejně).
24.03.2011 (16:33)  
to Railpic

Já myslím, že třeba u příměstké dopravy dopravy (Praha - CE x 451) to smysl má, když ta kvalita je aspoň tak z 50%. Lidi jezdí často (pravidelně), takže aspoň z půlky tu kvalitu ocení.

Naopak rozfrcat 32 vozů mezi ČB a Plzeň mí celkem blbost přijde...
24.03.2011 (16:32)  
Railpic: Nejsem psycholog a tutíž nevím, jak by to zapůsobilo na cestující, ale ani ta druhá varianta mi nepřijde špatná. Minimálně dává cestujícímu na výběr (pokud by to bylo v JŘ zakomponované zhruba jako u R Praha-Brno-Bohumín), jestli pojedou tím lepším (a tudíž s větší pravděpodobností více obsazeným - i když to je teoretické, když jsem nedávno jel Janáčkem a vedle sebe byly Bpee(237) a B(asi plyšové) a cestující byli poměrně rovnoměrně rozprostření) a nebo se spokojí s B
registrovaný užívateľ Sim 
24.03.2011 (16:32)  
Honza > ktery spoj mi na teto trase doporucite? Fakt bych to nekdy chtel zazit - ano, uz jsem videl ciste Becko, Becko s iteviratelnymi okny, neobute Becko, Becko kde nesmrdel hajzlik, Becko kde sly otvirat dvere, Becko u ktereho se nekvedlaly podvozky, dokonce i Becko kde netahlo a neprselo oknem... ale fakt nikdy ne dohromady v jednu chvili v jednom vagone. Takze spis verim, ze na Sumave potkam Yettiho (a ted nemyslim vlak :-D), nez ze na siti SZDC potkam vami popsane "dokonale" Becko.

Na oplatku vam prozradim, ze kdyz si vyberete kterykoliv spoj Praha - Plzen (- Cheb), budete si na cestu zpatky do Prahy hledat vlak z Norimberka nebo Mnichova. Pri posledni jizde (ted v nedeli z Prahy do Plzne) netekla na hajzliku v prvni tride voda v umyvadle ani v Praze (takze to nemohlo byt tim, ze by ji nekdo "spotrebova" predemnou), predposledne zase sedacka samovolne sjizdela do rezimu "postel", aniz by sla aretovat. Takto proste vypada bezny provoz techto historickych vozidel, ktera (vasimi slovy) "nemaji chybu".
24.03.2011 (16:14)  
Honzatvs: no já teda žádný marketingový rozpor nevidím, protože druhá varianta je totální nesmysl bez efektu. Zde platí velmi jednoduchá teorie "kondom" - koncentruj a dominuj. Ruská ruleta, jestli lepší vaón pojede nebo ne, spokojenost stávajících cestujících nezvýší, natož aby trvale získala nějaké nové.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko