..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Sim 
25.03.2011 (5:53)  
rzehy > coz ale nic nemeni na faktu, ze nejkulturnejsim rezervovatelnym vlakem na trase Plzen-Praha je zluty autobus :-(

Ale diky za vysvetleni.

Honza > ja vas chapu, ze pokud hrajete Transport Tycoon, Simutrans nebo podobnou prepravni hru, ze je znacne neefektivni pouzivat vozy Bee 272 misto Becek, bo se tam vejde mene substratu :-D

Ale na vasi obhajobu musim poznamenat, ze i varianta 4 samostatnych sedacek na sirku kupe je mozna - a hlavne stale podstatne lepsi, nez ta nestastna lavice. A z hlediska prepravni kapacity je na tom dokonce jeste lepe, protoze v peti lidech stale jeste nevypada tak plne, jako s temi lavicemi.

Nanestesti je v soucasnosti takto vybavenych Becek zatracene malo a jejich vyhoda polohovatelnych latkovych sedacek je ponekud slabou utechou za prosezenost a tim neprilis vetsi pohodli ve srovnani s lavici.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
25.03.2011 (1:55)  
Cestující, Josef Petrák : Opěradla jsou sklápěcí, takže ty nebrání v počtu míst. Nevím teda jak jsou ale komfortnější ty přestavený Bčka co mají 6 oddělených plyšových hnusů. Jestli se udělalo víc místa, tak tím, že je to rozdělený se zase ztratilo.
registrovaný užívateľ rzehy 
25.03.2011 (1:20)  
Sim: "- mistenka z Nemecka by sice mozna koupit sla (nezkousel jsem), ovsem jaksi ctvrt hodiny po neobsazeni mista pozbyva platnosti."

Bavorské Ex jsou v Němekcu vedeny jako ALEX, což je kategorie, na kterou se místenky neprodávají, pokud se neplatu. Už se tady o tom psalo: http://www.zelpage.cz/zpravy/7125

(sice je to článek z doby, kdy kromě Arrivy 2 vlaky jezdily pod DB jako RE, ale pravidla jsou stejná)
25.03.2011 (0:55)  
Kdyby se zrušila ta střední opěradla, tak se vejde do kupé 10 lidí. To by bylo ušetřených tun. :))
25.03.2011 (0:53)  
Honza) O to jde, aby ti lidi měli trochu prostoru a komfortu. ;)
registrovaný užívateľ Honza  mail  
25.03.2011 (0:04)  
Neonym: ono by třeba stačilo začít používat místo litinových špalíků, kovokeramické, nebo kompozitní polymerové.
A kupé po 8 je špatné? Vždyť u těch po 6 se vejde míň lidí a muselo by být víc vagónů a vozit zbytečně víc tun navíc.
registrovaný užívateľ Neonym  mail  
24.03.2011 (23:25)  
SIM: Smutné je, že pokud chcete jet z Plzně kulturně a rezervovat si místo, tak musíte použít autobus:( Vagony B by se měly všechny ihned sešrotovat. Protože pokud jejich rekonstrukce neřeší špalíkové brzy a sezení v kupé po 8mi lidech tak nemá vůbec smysl do nich něco investovat
registrovaný užívateľ Sim 
24.03.2011 (22:43)  
Michal Jaroš > nechapu souvislost.

Jsem v Plzni, chci jet do Prahy. Chci jet kulturne a chci si rezervovat misto. Jak to mam udelat?
- mistenka z Plzne nelze (resp. mozna uz ano /proto jsem se ptal/, ale donedavna nesla) koupit jinam, nez do dvou/tri zloutenek, co se spolu s masinou pripoji v Plzni k souprave, co dojela z Nemecka. Duvodem nemoznosti zakoupeni jizdenky je pocatek jizdy vlaku mimo nase uzemi.
- mistenka z Nemecka by sice mozna koupit sla (nezkousel jsem), ovsem jaksi ctvrt hodiny po neobsazeni mista pozbyva platnosti.
24.03.2011 (21:57)  
Tak navrhuju jiné nasazení: Jen ryhlíky Praha - ČB. Sedmi vozům dosadit klimu, a udělat z nich (částečné) jedničky. S Bdhmsee (až budou chodit modernizované samozřejmě nasazovat tyto) vytvořit šest šestivozových souprav, což turnusově vychází a mám jednu (polo)jedničku a jednu dvojku jako zálohu. Ty lze nasazovat jako posilové vozy, když budou k dispozici, jinak zatím holt na posily a náhrady Béčka, s jasným označením (fyzicky i v řazení) "posilový vůz". To by mělo mít kýžený marketingový efekt.
registrovaný užívateľ M 
24.03.2011 (21:50)  
MOZNA (a nemyslim to ironicky) se to lisi vysi castky. Neni tohle mozne?
  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko