..: WESTbahn získal bezpečnostní osvědčení dopravce :..

WESTbahn – Stadler KISS (vizualizace), foto: WESTbahn Vídeň — Soukromý rakouský železniční dopravce WESTbahn získal licenci k provozu. Bezpečnostní osvědčení dopravce vydal ve čtvrtek 7. dubna příslušný odbor rakouského ministerstva dopravy. Tímto krokem se pro WESTbahn stává reálný plán vstupu na rakouský trh osobní železniční dopravy s počátkem platnosti jízdního řádu 2011/2012. Do přímého souboje s Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) na trati Vídeň – Salcburk (nazývané Westbahn, Západní dráha), kde od 11. prosince zavede třináct párů spojů InterCity. První ze sedmi dvoupodlažních jednotek Stadler KISS by měla být hotova na začátku léta.

Zdroj: WESTbahn


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.4.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.04.2011 (15:50)  
Juristic007 : Z Vídně do Salzburgu dokonce 38 x, v opačném směru 39x > viz IDOS ...

Josef Petrák : komfort na úrovni jedničky poskytuje rakouská kupátková rekonstruovaná dvojka se zásuvkami a klimatizací ...
08.04.2011 (23:06)  
Josef Petrák: Starzug, ať už to odkazuje na kvalitu vlaku nebo na něco jiného, je typické slovo z moderní "rakouštiny" :-) Také nechci řešit jestli je komfortnější Transalpin nebo Bmz, chtěl jsem jen říct, že na relaci Linz - Graz byly kvalitní vlaky i po Plečnikovi. Akorát jejich polohy byly takové, že s tím jedním se nestihla v Linci snídaně a s tím druhým se nestihla v Grazu večeře :-)
Juristic007: Ano, stačí se podívat do Kursbuchu, každou hodinu jezdí "rychlé" IC a každou hodinu "pomalé" IC. A že to u nás nemáme? Na relacích Praha - Česká Třebová nebo Praha - Ústí nad Labem je to totéž. Akorát s jinými soupravami :-)
08.04.2011 (22:09)  
Četl jsem v rakouském tisku, že ÖBB jezdí štreku Salzburg - Vídeň 36 x denně. To číslo mi vyrazilo dech, při špičce řekněme 6-24 hodin to znamená každých 30 minut...

U nás jezdí ve špičce každých třicet minut leda Frog Praha - Benešov a špička trvá celkem asi 10 hodin.

Rakouský tisk je plný stížnosti na kvalitu ÖBB,ale co bych dal za to, kdyby to u nás vypadalo jako v Rakousku
/ to je jenom takový malý povzdech off topic/
registrovaný uživatel Busman 
08.04.2011 (18:42)  
Tomáš Kraus:

Je to tak. Jestli má být linka Linz - Graz rakouská relace č. 2, tak to Brno - Ostrava je mnohem lepší:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_m%C4%9Bst_v_Rakousku
08.04.2011 (15:04)  
Tomáš Kraus) Pamatuju si Eisenbahn Revue, nebo které to periodikum, jak psalo o Plečnikovi jako o "Starzug der Pyhrnbahn", ale do polemiky emzety vs. 4010 Transalpin se pouštet nechci. Napadá mě tu jen hrubá paralela s RJ a jejich iniciativou o rychlíky Znojmo – Havlíčkův Brod (– Praha).
08.04.2011 (14:24)  
Josef Petrák: Obávám se, že relace Graz - Linz právě až tolik zajímavá nebude - nejsou to až tak velká města, mezi nimi toho na trati moc neleží, a navíc se to dá po dálnici dojet autem na 2 hodiny. Tím neříkám že současná nabídka spojení je dostatečná... Když ještě jezdil Plečnik, další dva páry IC vlaků zajišťovaly staré Transalpiny, ty byly podle mého názoru komfortnější než souprava ČD. Potom přešly do klasických IC souprav a teď už není nic - jezdí akorát REX co za Kirchdorfem staví všude a po přestupu v Selzthalu na IC je jízdní doba Linz - Graz 3,5 hodiny...
08.04.2011 (13:58)  
Abych se přiznal, původní zbarvení jednotek se mi líbilo více. Nicméně, pokud skutečně budou použity sedadla od Fainsy, bude se jednat o velice komfortní vlak, který by měl převálcovat rakouského národního dopravce úplně s přehledem.
08.04.2011 (13:00)  
Etienne: za přijatelný peníz jsou jízdenky EUROregio, zpáteční 220 km za 600 kč.
registrovaný uživatel Sim 
08.04.2011 (12:51)  
IR > pokud bych se v tom mel patlat, tak v podstate nasi sloni jsou dvoupatrovi, jelikoz maji tri urovne podlah - prizemni, standard (na urovni mezivozovych prechodu) a patro :-) Ale je to jen rypnuti :-)
08.04.2011 (12:48)  
FRK) To jsou mi zas hustoteorie. Já jsem se Rakouskem už něco najezdil a ministerský plat nemám ani zdaleka, resp. v době, kdy jsem na to měl čas, tak ho rozhodně neměl. :)

Jsou i jiná řešení: eTikety, koupit si VORTEILScard, EuroDomino/dnes InterRail, sleva Rail+ a jiné.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko