..: Trať 261 - Racionalizaci následuje omezení dopravy :..

železniční stanice Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš Danielka Skuteč — Po celkem slibně vyhlížející racionalizaci trati 261 Svitavy – Ždárec u Skutče přicházejí neveselé zprávy předjímající zrušení osobní dopravy na této regionální trati od nového jízdního řádu. Prozatím jsou v úvaze škrty jízdního řádu v úseku Žďárec u Skutče – Pusté Kamenice. Rušení je zaobaleno pod hlavičku takzvané optimalizace veřejné dopravy. „Základní myšlenkou těchto změn je posílit železniční dopravu tam, kde může sloužit jako páteř, tj. být rychlá a kapacitní.“ popisuje Martin Hájek za královehradeckou společnost OREDO. Hlavním důvodem k těmto krokům jsou škrty v rozpočtu Pardubického kraje, čemuž odpovídá i koncepce. O konkrétních případech posílení železniční dopravy se asi nedozvíme, přibývají jen další autobusové linky a na vlaky tím pádem nezbývají finance.

Tratě 238 a 261 v okolí Žďárce u Skutče, foto: Google mapy Všechny osobní vlaky v úseku Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice by měla nahradit nová autobusová linka vedená ze stanice Chrast, kde vytvoří přípoje spěšným vlakům od Pardubic a opačně v dvouhodinovém interval mimo dopravní sedla, přičemž úsekem Chrast – Skuteč projedou autobusy bez zastavení. Linku ještě doplní jeden spoj v úseku Skuteč – Žďárec u Skutče, který zajistí přípoje osobních zastávkových vlaků. Těmito kroky může dojít k úbytku cestujících na trati 238 – cestující nebudou chtít přestupovat na vlak, když mohou pokračovat přímým autobusovým spojem. Zastavování rychlíků ve Žďárci může být v důsledku omezováním taktéž ohroženo úbytkem cestujících, především ze Skutče, tedy pokud nebudou zajištěny přípoje ve vhodných časových polohách. Zajímavostí zůstává, že pro letošní jízdní řád zrušené resp. neobjednané oblíbené víkendové spěšně vlaky z/do Poličky do/z Pardubic vedené jednotkami Regionova, se mají po zrušení všech osobních vlaků vrátit zpět a to v podobě tří párů víkendových vlaků, které by tak tvořily jedinou dopravu na této trati.

Ačkoliv měly desetileté smlouvy mezi kraji a Českými drahami poskynout stabilní objednávku regionální dopravy a její financování, přichází již po roce škrty a to ze strany objednatele. Nahrada vlaků autobusy v části přepravní trasy je navíc nesystémovým řešením v situaci, kdy Pardubický kraj nedefinuje žádnou tarifní integraci, která by oba spoje dopravců propojila do provázaného systému. Připravované řešení není zatím definitivně uzavřeno, ale jelikož OREDO změny s obcemi v regionu neprojednal, lze čekat důvodné protesty proti rušení bez definování dlouhodobé celokrajské koncepce veřejné dopravy.

Zdroj: Skutečské noviny, Krouna


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 9.3.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
09.03.2011 (16:16)  
Takhle by se přesně měl dělat IDS: Kde je výhodnější vlakové spojení, upřednostníme vlak a zrušíme autobusy, kde je výhodnější autobusové spojení, zrušíme vlaky a upřednostníme autobusy. Co se týče tohoto článku: Spíš bych se zabýval tím, proč došlo k té racionalizaci. Nezlobte se na mě, ale 261 je ideální trať na D3. Osobní vlaky přibližně po dvou hodinách, nákladní doprava prakticky žádná. Stačilo by upravit jízdní řád tak, aby se křižovalo jen v několika málo stanicích. Dotyčné stanice by se vybavily samovraty a celé by to vyšlo na pár milionů, které by se za pár let vrátily.
09.03.2011 (15:05)  
Michale Drábku - Ta koridorovost tratě je ve vztahu k v článku citovanému "Základní myšlenkou těchto změn je posílit železniční dopravu tam, kde může sloužit jako páteř, tj. být rychlá a kapacitní." Železniční doprava v tom úseku bezesporu rychlejší je v porovnání s navrženým busem v údolí Svitavy, bezzastávkový bus by vítězil vedením po I/43. Železnice je v tomto úseku jistě nadmíru kapacitní v soupravě 5 Bdmtee, která tam jezdila před rozlomením na ramena Brno - Letovice a Letovice - Č. Třebová. Letovické nádraží není na přestupy vhodné, vedle toho se přidáním potřebné doby k přestupu a prodloužením jízdní doby motoráků se stala žel. doprava osobními vlaky neatraktivní. Koncept přímých spěšných vlaků dopoledne do Brna a odpoledne z Brna je dobrý, situaci nyní zlepšuje i
zastavování R v Březové nad Svitavou.

Pro zmiňovaný Hradec to může být plus (více zastávek v roztahané vesnici) Březové to bude jedno, více nespokojenosti čekám v Brněnci (Moravské Chrastové) a Rozhraní s vazbami na Svitavy a Č. Třebovou. I když z Brněnce je březovské nádraží rozumně dostupné pěšky nebo se u něj dá zaparkovat.
09.03.2011 (14:52)  
Hradec nad Svitavou: 1708 obyvatel.
http://www.hradecnadsvitavou.cz/
Roztažený nejméně do 2 km.
http://mapy.cz/#mm=TTtTcP@x=137861888@y=134639360@z=12

Nějak se mi nezdá, že by se nemotorizovaní dojíždějící z této obce do toho kloubáku nevešli a že by se jim chtělo kvůli dvěma zastávkám šlapat třeba kilometr na vlak...
09.03.2011 (14:45)  
in-gold-holder:

No a?
Žijí snad v těch vesnicích nějací nadlidé jen proto, že je to koridorová trať?
Opravdu se domníváte, že by se obyvatelé mezilehlých sídel, kteří dojíždějí jinak než vlastním vozidlem, v ranní špičce nevešli ani do kloubového autobusu?
09.03.2011 (14:42)  
Jakkoliv šotouš ve mně zamačkává slzu, zrušení vlakové dopravy na této relaci vítám. Je to bolestivý, ale nutný krok - někde se začít musí...

Víkendové vlaky jsou důkazem toho, že pokud nedojde k překotným politickým změnám, neměly by se koleje vytrhávat.
09.03.2011 (13:58)  
Podobně se navrhuje autobusová linka místo osobních vlaků v úseku Svitavy - Březová n. S. na koridorové trati...
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko